Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dries

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 06:52

Oh jee toch , wat jammer maar snap het wel hoor.
Maar je droom valt natuurlijk in duigen nu , zolang gewacht tot hij bereden kon worden en dan erachter komen dat hij niet geschikt voor je gaat zijn.
Lijkt me erg moeilijk en dat zal het vast voor jou ook wel zijn.
Sterkte en hoop wel voor je dat hij goedgekeurd wordt natuurlijk.

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 08:37

Moniek, ik snap het helemaal. Wat hopeloos voor jou dat hij ws altijd zo blijft.
Heb je wel een ander dier waar je mer kan rijden,niet dat je dan in een leeg gat valt.

Ik hoop voor je dat alles goed komt en natuurlijk dat hij goedgekeurd wordt.

Heb je enig idee waar dat schieterige vandaan komt? Van z'n moeder of toch dreamboy?

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:56

Och Moniek ik vind het heel vervelend voorr je! Ga je weer eeen nieuw paard kopen als je hem wel verkoopt?

Bij ons is vannacht een 2e veulen geboren van Glamourdale. Een bruin hengstveulen.

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:28

Wat balen Moniek!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:45

Het komt bij Michelangelo vandaan, z'n broer en zussen hebben het ook ... ( hoor ik achteraf :+ )
Het valt me heel zwaar, er komt wel een ander maar eerst dit traject doorlopen... :(:) as donderdag wordt hij waarschijnlijk gekeurd, ik hoop dat dat goed komt altijd weer spannend :\ , mocht hij niet goed gekeurd worden dan hou ik m zelf en zien we wel hoe het gaat lopen.
Ik rij niks op het moment ( al 3 jaar niet , nouja sporadisch ;) , ben het niet verleerd maar wat roestig haha )

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 08:30

Stiekem lees ik hier zo af en toe nog even mee.
Blijft heel moeilijk om jullie knappe Dream boys te zien. Uiteraard ben ik wel heel blij voor jullie hoor, maar het gemis is er nog steeds. Hoe zou hij het onder het zadel hebben gedaan....

Jammer Moniek dat je deze keuze hebt moeten maken. Al snap ik het heel goed, want ik heb ook 2 kleine kinderen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:26

Dank je Trudy, ja jouw knapperd is een groot verlies . Voor mij is het ook heel zwaar zo met Haydn ... Maar wat je zegt heb nu wel een kleintje en vast werk dat is in deze tijd ook niet geheel onbelangrijk ... Morgen maar even afwachten en dan verder kijken en beslissen.

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 18:05

Begrijp ik helemaal Trudy! Lijkt me heel erg moeilijk!
En Moniek, veel succes morgen!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:49

Haydn is goed gekeurd voor nu ( de foto's worden nog nader bekeken ) wat hij zo op het eerste oog kon zien. Het voelt heel dubbel, ene kant blij dat hij goed is ... Andere kant huilen omdat ik afscheid ga nemen... Ik ga dinsdag daar op stal een 3 jarige Cachet ruin proberen om te kijken of dat iets voor mij is.

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:34

moniek21 schreef:
Haydn is goed gekeurd voor nu ( de foto's worden nog nader bekeken ) wat hij zo op het eerste oog kon zien. Het voelt heel dubbel, ene kant blij dat hij goed is ... Andere kant huilen omdat ik afscheid ga nemen... Ik ga dinsdag daar op stal een 3 jarige Cachet ruin proberen om te kijken of dat iets voor mij is.

Ach jeetje wat dubbel! Lijkt me heel erg moeilijk :(
Ga je hem gelijk verkopen?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:42

Degene die hem nu traint wil hem voor zichzelf hebben, dus als de Cachet leuk is onder het zadel voor mij dan kan het zomaar snel gaan.

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:53

Wat ontzettend jammer dat je 'm weg moet doen.. Daar heb je dan 3 jaar op gewacht :(:)
Ga je wel weer voor een 3 jarige ja?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:18

Als die braaf is, zij zegt dat ie braaf is en op het filmpje ziet ie er ook zo uit dan kan het zomaar zo zijn dat ik toch een 3 jarige krijg ;) ... Maar eerst maar proberen ;)

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:20

moniek21 schreef:
Als die braaf is, zij zegt dat ie braaf is en op het filmpje ziet ie er ook zo uit dan kan het zomaar zo zijn dat ik toch een 3 jarige krijg ;) ... Maar eerst maar proberen ;)

Oh dus als ik het goed begrijp ga je misschien 'ruilen'?

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:24

Fijn dat hij goedgekeurd is, maar idd wel dubbel nu ja.
Zou het zelf niet kunnen denk maar snap het in jou situatie wel hoor.
Hoop dat je een ander geschikt maatje gaat vinden en dat haydn een fijne baas krijgt.
Suc6 moniek!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:40

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:42

Dank je Dries, heb ook heel lang getwijfeld en veel gehuild, maar het gaat gewoon geen paard worden waar je " even lekker een rondje mee gaat rijden " wordt een paard voor een prof om het zo maar te zeggen.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:21

moniek21 schreef:
Dank je Dries, heb ook heel lang getwijfeld en veel gehuild, maar het gaat gewoon geen paard worden waar je " even lekker een rondje mee gaat rijden " wordt een paard voor een prof om het zo maar te zeggen.

Ja snap het echt gewoon klote om het zo maar even te zeggen.
Maar de chachet ziet er ook wel leuk uit hoor dus wie weet kunnen jullie een leuke ruil maken.

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:37

moniek21 schreef:
Ja klopt Elise, hier is een link naar de advertentie van " Handsome " zoals hij heet ;)

http://www.sporthorses.nl/advertentie/9 ... XCprIhUerU

Hij is wel gaaf hoor!
Maar is helemaal niet zo dat een jong paard sws risico's met zich meebrengt en dat je als je voor iets meer veiligheid misschien een iets ouder paardje moet nemen? Ik bedoel het niet verkeerd hoor! Is gewoon mijn nieuwsgierigheid! Ik kan me helemaal voorstellen dat je dit graag wilt ;)

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:05

4ever2day schreef:
moniek21 schreef:
Ja klopt Elise, hier is een link naar de advertentie van " Handsome " zoals hij heet ;)

http://www.sporthorses.nl/advertentie/9 ... XCprIhUerU

Hij is wel gaaf hoor!
Maar is helemaal niet zo dat een jong paard sws risico's met zich meebrengt en dat je als je voor iets meer veiligheid misschien een iets ouder paardje moet nemen? Ik bedoel het niet verkeerd hoor! Is gewoon mijn nieuwsgierigheid! Ik kan me helemaal voorstellen dat je dit graag wilt ;)

Vandaar ook mijn vraag, jonge paarden zijn toch wat onvoorspelbaarder. Maar het is wel een hele leuke zeg! :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 06:31

Ik snap m helemaal ;) klopt dat het meer risico mee brengt, alleen is het zo dat deze erg braaf is en dat is Haydn niet, gisteren had ze nog gereden en was hij erg stout gewoon brutaal :+ ergens goed natuurlijk maar niet voor mij. Ik wil er 1 waar ik fijn een rondje mee kan rijden... Zat eerst zelf ook te denken om een 4 of 5 jarige te nemen ... Maar toen kwam deze op m'n pad ;) ga het dinsdag wel voelen :o

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:34

moniek21 schreef:
Ik snap m helemaal ;) klopt dat het meer risico mee brengt, alleen is het zo dat deze erg braaf is en dat is Haydn niet, gisteren had ze nog gereden en was hij erg stout gewoon brutaal :+ ergens goed natuurlijk maar niet voor mij. Ik wil er 1 waar ik fijn een rondje mee kan rijden... Zat eerst zelf ook te denken om een 4 of 5 jarige te nemen ... Maar toen kwam deze op m'n pad ;) ga het dinsdag wel voelen :o

Ja begrijp ik ook wel hoor! Gewoon doen wat goed voelt en vooral niet over een nacht ijs laten gaan.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:15

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 12:45

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 15:45

Ik heb even jullie mening nodig, zijn jullie met jullie veulens wel eens op de keuring geweest?
Ik zou wel graag naar de keuring willen, maar ik weet niet of ze daar 'goed genoeg' voor is. Daarnaast zit ik er mee in mijn maag dat ik Luna toch wel moet verkopen waarschijnlijk. Nou heb ik wel eens gehoord van de veulenveiling, maar ook weet ik niet of ze daar geschikt voor is. Qua papier denk ik dat ze misschien wel kans maakt vanwege een predicaatrijke moederlijn en een super vader, maar vind het allemaal zo moeilijk. Als ze geselecteerd wordt (waarvan de kans zeer klein is) dan kan ik dus niet beslissen over de plek waar ze terechtkomt. Daar komt bij dat het een heel gevlieg is met zo'n veulen.
Als ik nu besluit om haar te verkopen en ze wordt verkocht dan kan ik niet meer terug. En dat terwijl ik nu net zo gek op haar ben.
De reden waarom ik haar verkoop is dat ik het gewoon niet kan bolwerken. Ik studeer in Utrecht en woon in het weekend in Groningen, dus zie ik mijn paarden alleen in de weekenden.
Ik wil het allerbeste voor haar, en ik weet niet of ik haar dat kan bieden. Wat zouden jullie doen?