Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eike

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 15:21

Zaterdag en Maandag met Jebe jonge paarden 5j gaan rijden in Broechem-Emblem Zaterdag voormiddag dik gewonnen namiddag vond ik zoveel beter maar blijkbaar waren er nog 2 beteren en waren we derde toch nog mooi 2de in het eindresultaat. Maandag dan de beide proeven dik gewonnen, met als commentaar van de jury super proef, super controle en sympatieke combinatie kan je nog trotser zijn op je eigen fokproduct en jezelf gereden proef :-)

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 07:10

:wave: Mag ik me hier ook melden?

Ik heb sinds oktober vorig jaar een Rubiquil nakomeling - (Rubiquil x Vigour B).

Afbeelding

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:02

welkom Zwieke weer een leuke wel heel pak zwaarder dan de mijne heeft die van u ook zo een geweldig karakter

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 08:07

Ja ze is nogal een brokje he := Lady heeft een heerlijk karakter én is enorm leergierig! :j Echt een geweldige knol.

Momenteel start ik haar in B1, aangezien ik met mijn ander paardje geen punten heb weten te halen... Maar dit is voor haar helemaal geen probleem!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 11:57

Wat een leuke paard Zwieke!
Grappig al die vossen die zich hier melden, ik was in de veronderstelling dat de meeste bruin waren :o

Eike: wat netjes zeg! Gefeliciteerd, je mag zeker trots zijn!

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 13:39

Lady haar volle broer is een bruintje!

Eike : Inderdaad een dikke proficiat en weer er maar terecht trots op! :j

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-14 17:54

Ook al zo een leuke vos! :D

zwieke schreef:
:wave: Mag ik me hier ook melden?

Ik heb sinds oktober vorig jaar een Rubiquil nakomeling - (Rubiquil x Vigour B).

[ Afbeelding ]

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 12:02

Dankuu! :)

Ik heb mijn dressuur indoorseizoen afgesloten als eerste in het criterium B1. Donderdag het Provinciaal en zondag is het mijn eerste zomerwedstrijd en dan start ik B2, jippie.

Gisteren ook wedstrijd gehad, maar ik was helemaal niet tevreden over de jury. We hadden echt een knalproef gereden, maar ik kreeg overal 5'en en 6'en. Eindresultaat 178 punten en een 7e plaats. Een paar weken terug heeft die mij ook moeten jureren en toen stond ik 10e... Best raar als ik verder altijd top 3 heb gereden. Ze zal me niet graag zien rijden zeker? :+ Ach ik kan er over blijven zagen, maar mijn doel is toch bereikt :)

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 16:23

jury's zijn soms zo raar en idd je hebt je doel bereikt hop naar de volgende stap!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:39

Zwieke: netjes!
Jammer van de jury, blijft toch een jury sport.

Vraagje, met welke niveau's kan ik B1 en B2 vergelijken? :o
Of welke oefeningen komen erin voor?

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 05:00

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 09:04

Even een klein verslagje van donderdag en zondag.

Donderdag was het Provinciaal en had ik een goed gevoel na mijn proef. De jury riep mij daarna bij hem en zei : "je hebt je overwinning weggesmeten doordat je je paard naar beneden trekt". Ik van : "Wat? :o?". Volgens hem was het ook mijn schuld dat mijn paard uitschoof tijdens mijn overgang van galop naar draf. Het feit dat ik bij de laatste moest rijden, en het gras dus ook al goed plat/glad was gelopen was volgens hem niet waar :\ Ik moest mijn paard meer rijden met mijn zit, en niet zo trekken dus aan de teugels. Waarop ik zei dat ik inderdaad daar aan moest werken, dat mijn zit (vooral in galop) nog niet 100% is, maar dat dit helemaal niet zo dramatisch was als hij beweerde. Ik was daar zo van aangedaan -O- Oké, uiteindelijk ik mijn paard naar huis gaan doen, en toen belde ze dat ik toch nog tweede was. Oké, in C niet slecht, maar ik was zo van mijn melk.... Dan nog een klein detail, ik kreeg mijn protocol terug, kreeg ik bij "aanleuning en houding van de ruiter ed." wel een 8.... 8)7 Eeum, waarom mij zo afzeiken en mij dan toch nog een 8 geven? Nu kan ik er nuchterder op terug kijken, en misschien bedoelde hij het niet slecht. Maar hij heeft het wel heel fout verwoord :n Ach soit, genoeg gezeikt er over, het is nu zo geweest :)

Zondag ben ik dan B2 gestart! *jippie* Met dit debuut heb ik direct een 2e plaats in de wacht gesleept! *D Ik had een geweldig gevoel tijdens het rijden, maar ik zag ook heel veel goede ruiters nog na mij. Ik was (ben) super trots dat we prijs hebben gereden!

Mijn probleem is vooral : Ik ben VEEL te streng voor mijn eigen. Daarnaast wil ik soms (oké, vaak) té snel gaan, zodat ik niet leer te genieten...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 11:37

Zwieke wat jammer van het (tegenstrijdige) commentaar van de jury. Ik kan me voorstellen dat je daar wel even de balen van hebt. Maar je was zelf wel tevreden en dat is uiteindelijk het belangrijkste toch?

Heb je een filmpje van je rijden? Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd.

Orenda staat weer bij haar "zomerstalling" op de weide. Heerlijk om moeder en dochter weer samen (met nog 4 andere pony’s/paarden) te hebben. Super leuk ook om te zien dat ze nog steeds zo gek zijn op elkaar, ondanks dat ze elkaar een half jaar niet gezien hadden.

En gelijk afgelopen weekend het rijden met Orenda ook weer opgepakt. Weer even een beetje spannend (vooral voor mij ;) ) op “nieuw” terrein maar ze was super braaf! :D

Afbeelding

Afbeelding

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 13:47

Nee helaas geen filmpje van de proeven... Maar inderdaad zoals je zegt, ik was zelf ongelofelijk tevreden dat is het voornaamste! :j Nu heb ik een klein 2 maanden wedstrijdrust (20/07 is pas de volgende). Ik zal eens zien of iemand kan filmen tijdens het rijden ;) I'll keep you all posted!

Leuk dat Orenda zo braaf was Daan!

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:23

ach sommige jury's zouden beter zwijgen...je geraakt er zo door verward had ik in Broechem ook. Ik rij Jebe nogal op de vooruit omdat ze zich anders wel is scheef maakt. Ik ga na mijn laatste halt en groet af de jury roept me en zegt dat hij het spijtig vond dat ik ze zo overhaast reed, dus ik in de namiddag iets rustig maar toen verloor ik af en toe wat impuls....ging ik naar mijn uitslag kijken had ik smorgens dik gewonnen....namiddag 3de door mijn impuls verlies. Dus hoe beleefd het ook was van die jury (denk dat hij dat ook maar gewoon deed om mij te helpen) hij had beter gezwegen dan was ik op mijn eigen tempo blijven rijden.
Toch goed dat je nog ferm 2de was proficiat!

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 13:43

ik heb 22/6 weer wedstrijd!
Ga nu voor de vierde keer meedoen, en ben 3e 1e en 1e geworden:) Super trots dus.
Helaas had bij de laatste wedstrijd helemaal niemand een winstpunt gehad. Ik was met mijn 178 punten het hoogste. In andere categorieën die door dezelfde jury gejureerd werden had ook niemand een winstpunt gehad. Ik heb wel veel tips gehad waar ik aan kan gaan werken!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 21:02

Zwieke: jammer van de jury! LEkker door rijden en genieten hoor!
Daan: mooie foto's! <3
Eike: Jammer dat het net niet werd doordat je er teveel aan ging rijden. Maar weer een ervaring rijker!
Sofie: Nu dus trainen richting 22/6. Succes!

Ik heb eens een topic gemaakt van mijn Rubiquil, het verschil tussen toen en nu :D

[ITP] Gugatti, mijn eigen "super-car" maar dan met 1 pk

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:41

Karlijn, echt een pracht beestje! :oo :9

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 13:59

Sinds gisteren is mijn Rubiquil merrie bevallen van een prachtige dame, genaamd Jelona.
Afstamming: Bon Bravour x Rubiquil

Kijk en geniet! <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier is ze 1 dag oud:
Afbeelding
Afbeelding

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:01

Wat een prachtige dame Stephtj! :oo Wat een leuke S op haar hoofd! :)) :=

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 14:07

zwieke schreef:
Wat een prachtige dame Stephtj! :oo Wat een leuke S op haar hoofd! :)) :=

Dankje Zwieke, ja het is idd net alsof er een S op haar hoofdje staat :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:47

Gefeliciteerd!!! Wauw wat een leukerd! Heerlijk lief koppie ook :D En je merrie ziet er ook goed uit :)

Gaaf hoor, geniet er van. Ik weet hoe bijzonder het is.. :)

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:51

geweldige ervaring he geniet er maar goed van, voor je het weet zijn ze groot

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 14:56

Nou inderdaad Eike, dat gaat zo snel!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 04:53

Stephtj: wat een prachtige meid! Heel chique, mooi koppie! <3
Ga je d'r zelf houden eigenlijk?
Hoe is de merrie met t veulen, of had ze al eerder een veulen gehad?
Geniet ervan!