Nakomelingen van Florencio!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Titsia

Re: Nakomelingen van Florencio!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:14

Mijne ook :j onlangs nog wondje in de mondhoek en weet echt zeker dat ik niet te hard in haar mond trek, want dan flipt ze echt. Maarja ze zweet snel, schuimt enorm hard in de mond, en ook onder hoofdstel en alles waar leer tegen komt en dat gaat dan irriteren, en ik ben ook te laks geweest om na het rijden haar mond altijd af te kuisen tsja... Vanaf nu voor het rijden vaseline erop, na het rijden met babydoekje afkuisen. En alles extra checken

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:22

Pff ja gevoelig zijn ze zeker! en zo'n dun vel! Hier rijd ik ook altijd met een extra bontje rond de singel,
mond maak ik ook altijd schoon en doe er regelmatig zalf op. Halster gaat altijd uit anders houd ze er helemaal geen haar over... Het zit dus in de familie ;)

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:32

haha ik smeer ook altijd vaseline op voor het rijden! hij heeft echt droge mondhoeken, zit inderdaad dus in de familie!

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 09:49

Bedankt allemaal ;)

Nu ik dat zo lees over bultjes van dazen, dat heeft die van ons ook! Volgens mij idd een heel gevoelig huidje.
Titsia, ik weet niet precies hoe groot, we hebben nog niet gemeten. Maar ze is groter dan onze Westpoint en die is ongeveer 1.68, dus ik schat rond de 1.70m ;)
Valt wel mee dus, maar als ik er naast sta voelt het echt huge :))

Ik zal even wat foto's uploaden.. heb er nog niet zoveel, maar het is eerst wat ;)

Afbeelding
Afbeelding
Die met het roze halster is de Westpoint en die met het zwarte halster de Florencio ;)

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:02

wat een leuke condesa! ik hou van zwarte paarden :D

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:06

Dankje! Haha, jij hebt ook een zwarte zie ik ;) vind het ook mooi, deze 2 samen is ook zo'n leuk stel :D
Ze zijn soms best lastig uit elkaar te houden :=

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:08

Ja die van ons zijn ook zo'n leuk stel! :D heel erg close..
Zie dat jou westpoint x Ooseven is, mijn florencio is ook x Ooseven :P

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:15

ooh wat een leuk stel Condesa! lekkere weide heb je ook!

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 10:36

He das grappig Xsander! :D leuk! Die van ons doet gelukkig niet eens luchtzuigen, waren we wel bang voor met OOseven erachter.. :o

Dankje Kaaaren :D ja is fijn zo, kunnen ze lekker dag en nacht de wei op :)

Seppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:27

Condesa, knap paard zeg! Het is wel een andere dan ik in gedachten had. Ik ken de fokster niet.

Mijn Floris heeft ook snel bultjes in de zomer...

romygic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:29

ik was ff afwezig.. had weer heel wat te lezen.. Dat dunne huidje komt ook bij mijn Flo me heel bekend voor! Hij was 2 weken terug geprikt ofzo door een vlieg of braam ofzo op zijn neus nou hij had gelijk een hele plek op zijn neus, ook als er maar een vliegje op hem zit dan moet hij er ook echt af! Condesa ik denk dat ik wel weet waar je woont nu ik de foto's zo zie. Kom er wel vaak langs :) Dan weet ik dus nu wat die 2 zijn voor afstamming haha

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 13:32

:wave:!
Titsia: Wat een leuk veulen die 2e zeg :)
Condesa: Welkom! Wij hebben ook een 2-jarige westpoint :)

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:16

Mijn Flo'tjes hebben ook zo'n gevoelig huidje!! Rijd altijd met bontsingel, halster altijd af en telkens andere peesbeschermers, anders gaat het toch schuren!

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 14:46

Romygic, oh ja jij woont dichtbij! Ze staan idd in de wei bij 't Muldert, die villa... ;) daar woon ik niet hoor, helaas :o wij mogen hun weilanden en stallen gebruiken.

Wat leuk Danique dat je ook een Westpoint hebt! :) (foto? :o)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-11 18:08

Over dat gevoelige huidje, dat heb die van mij ook hoor, als die al gezweet heb, en ik spons/ spuit hem niet goed af, heeft die echt hele schrale plekken vooral bij zn hoofd. :+

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:35

Zo ik moest ook even bijlezen, wat hebben jullie veel gepost zeg ;)
Condessa welkom, leuke flo lijkt me.
Ik heb eigenlijke weinig huid problemen, behalve dat ze in het begin ook droge mondhoeken had. Gelukkig nu ook nooit geen last meer van. Dazen komen hier niet zoveel voor dus dat scheelt ook. :D

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 14:39

De bulten trekken gelukkig al een beetje weg, maar moet mijn wedstrijd voor morgen zo even afmelden want dit ziet er niet uit :=

Haal ik haar net uit de wei heeft ze haar been opengehaald met haar ijzer, een streepje voor op het pijpbeen.
pff dat is nu ook al 3de keer en daar voor nooit! Met bandages de wei in lijkt me niks.. iemand een goed idee om het onder achterbeen goed te beschermen?

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 15:37

Dankje Janniek! :D

Oh balen Kaaaren! Ik heb geen idee eigenlijk wat je daar tegen kan doen.. vervelend.
Misschien springschoenen? :=

Xsander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:34

Kaaaren: je hebt ook wel van die hoge achterbeenbeschermers! misschien is dat wat?
Afbeelding

Ben net terug van wedstrijd weer 3 winstpunten rijker! 182 en 196! De 200 begint er aan te komen :D
Weet alleen niet hoeveelste ik sta, zijn snel na huis gegaan, dus fiets er straks weer even heen!

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:41

Gefeliciteerd Xsander!!

Ja van die hoge beschermers is miss wel iets, Hoefschoenen had ze eerst altijd aan. Maar dit helpte ook niet, ook pakt ze dan de hele dag in de wei haar achterbenen extreem hoog op. meeste paarden zijn er na 2 passen wel aangewend.. maar zei na een jaar dus nog niet :o? dus ben er maar mee gestopt

de hoefsmid was er net toevallig en die dacht dat het misschien door de onderkant van de spijkertjes kon komen. Hij heeft ze even glad gevijld, hoop dat het helpt.

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 17:58

Gefeliciteerd Xsander dat zijn weer mooie punten.

Kaaaren ik weet zo niet wat je er aan kan doen. Die van mij heeft het ook al een keer gehad. Het gebeurde toen bij het omdraaien toen ik haar uit het land haalde.

Ik heb morgen een wedstrijd. Ik hoop dat het aanspringen goed gaat. We zitten de laatste paar dagen wat te rommelen met het aanspringen bij E of B, dus ik hoop dat het morgen wel lukt.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 18:05

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:50

Veel succes Janniek!

En wat een mooie foto's Kaaaren! Is dat jouw eigen stal? Gaaf zeg!!!

Janniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:03

Dankjewel
Kaaaren dat ziet er erg leuk uit! :j

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:26

Dankje meiden! Het is het paardenhotel van ons mam, maar aangezien ik nu weer thuis woon help dagelijks mee met de verzorging, mijn eigen paardje staat hier ook. Op het moment is het lekker druk met de vakantie dus dan is het altijd leuk foto's te maken :)

De bulten worden gelukkig al steeds minder. Denk dat het nog wel een paar dagen duurt voor ze helemaal weg zijn.