holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annutjuuh

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:04

Nou, terrein was super gisteren!! Geen blub! :D C'est bon was super braaf en ondanks dat we van de week echt weinig hebben kunnen rijden hadden we in de 1e proef 188, ze was nog wat stug en niet fijn in de aanleuning. 2e proef ging echt een stuk fijner!! 194 punten en 1e plaats!! Met als klapper op de vuurpijl een 7 voor het halthouden en achterwaarts! ;) Het wordt nog wat! :D

Hoe is het verder met iedereen??

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:01

Wat goed zeg, gefeliciteerd!!

Wat ik me afvroeg, cayano is heel gevoelig in de mond. Is dat iets wast jullie herkennen?
Ik reed eerst met een dubbelgebroken bit met een rolletje in het midden. Hij heeft moeite met bit aannemen. Vandaag heb ik er een andere bit in gedaan, enkel gebroken busstrens. Dat ging veel beter! Ik kreeg meer contact.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:06

Super!! Vind het zo leuk dat het goed gaat!

Ik had in het begin helemaal geen verbinding, hij liep heel erg in een houding.. Maar dat gaat steeds beter!
We zijn nu weer langzaam op niveau aan het klimmen ondanks ik nog best wel last van mijn arm heb. Weer stukken doorzitten enzo, hij pakt het weer super op! Ik ben blij :D

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:10

Wat lekker dat het zo goed gaat bij allemaal. Annetjuh, gefeliciteerd, mooie punten !!!!

Cayano is ook een beetje raar in zijn mond, lijkt heel hard, maar aan de andere kant ook weer gevoelig, dat maakte het een hele tijd moeilijk voor Kim met rijden, linksom wilde hij echt het bit niet loslaten, inmiddels gaat dat steeds beter, maar het is een lange weg geweest. Met geduld komt uiteindelijk alles goed zullen we maar denken.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:23

@renate, dat had ik in het begin idd ook helemaal niet. Best vervelend wat de controle was ver te zoeken. Het gaat nu gelukkig een stuk beter, zeker vandaag met een andere bit.

@kosta (en ben eigenlijk ook wel benieuwd naar andere) met wat voor bit rij je?

nog paar dagen en dan gaan we verhuizen *\o/*

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:46

Bon kroop voorheen ook snel achter de teugel, opgelost door vooral van achteren flink te activeren. Echt een keer gas durven geven, breken ze van voren misschien wel een keer uit, maar dat los je dan later wel weer op. Veel tempowisselingen.
Ik rij met een dubbelgebroken watertrens, een vrij dikke. Heb er wel bitringen aan anders gaan haar mondhoeken kapot. Dubbelgebroken bustrens ook geprobeerd maar dat was niks! Heb het niet zo op rommelen met allemaal verschillende bitten, kijk ook eens naar het rijtechnische gedeelte wat je daarvanuit kan verbeteren :) Maar als je nu veel verschil voelt zou ik die er mooi in laten hangen!

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 20:50

@annutjuuh Ja ga ik ook doen inderdaad! Laat deze voorlopig inzitten :)

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 06:06

Ik rij ook met een vrij dikke dubbelgebroken watertrens, kom ook van een bustrens, maar die vond ze maar niets.
Maar ik moet nog altijd opletten dat ze niet achter de teugel loopt, maar zoals annutjuuh zegt van achter naar voor rijden en dan komt dat allemaal in orde.

Zondag wedstrijd gehad, maar de ruiter wou wat extra laten zien, waardoor er stomme foutjes gemaakt zijn... resultaat een 7de plaats

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 13:32

Kosta schreef:
Wat lekker dat het zo goed gaat bij allemaal. Annetjuh, gefeliciteerd, mooie punten !!!!

Cayano is ook een beetje raar in zijn mond, lijkt heel hard, maar aan de andere kant ook weer gevoelig, dat maakte het een hele tijd moeilijk voor Kim met rijden, linksom wilde hij echt het bit niet loslaten, inmiddels gaat dat steeds beter, maar het is een lange weg geweest. Met geduld komt uiteindelijk alles goed zullen we maar denken.

Weet je zeker dat wij niet hetzelfde paard hebben, haha :')

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 21:54

Whahahahaha Rochellex, vast familie :D

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:35

Hihi, ik zit in cay zn stal te wachten totdat het droog wordt.. duuuuurtlang!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 11:43

Ohhh ik ben gelukkig!!! :D
Het ging gister echt zo goed! Ik had les en hij liep gewoon te dansen onder me (voor mijn gevoel dan :+)

Zondag heb ik les in zuidbijerland, heb er zin in!!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:40

En is het inmiddels droog rochelle?? :P

Super renate!! Fijn gevoel als ze het zo goed doen!!

Ik ga zo ook ff hobbelen, het is hier tot nu toe nog de hele dag droog! :D

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:47

Fijn Renate?

Ja heb een half uurtje kunnen rijden, daarna werd ik gestoken door een wesp in mijn nek. Dus ik ben afgestapt en naar huis gegaan :c

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:06

Was opzoek naar een trailer, stuit ik op de fokker van Cay. Ze vroeg om foto's en zou graag een keer willen komen kijken, leuk hé!

Ze woont helemaal aan de grens van Gelderland, dus ze heeft er een flink ritje voor over :))

Oh, in mijn vorige berichtje moest die vraagteken natuurlijk een uitroepteken zijn. Sorry renate :+

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 17:31

Zo wat toevallig! Wat is de wereld dan toch klein he haha.

Ik dacht al zoiets Rochelle :+

Vandaag super fijn les gehad! Een uur lang.. Wat is dat lang zeg als je aan t lessen bent. Ik was compleet kapot maar Caramba ook, het zweet liep langs zijn benen omlaag :')
En daarna even goed schoon gemaakt en door gegaan met een fotoshoot, de foto's zal ik als ik ze heb even plaatsen!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:09

Les jij nooit een uur dan? Ik altijd! Wat leuk een shoot, ben benieuwd naar de foto's.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:30

Haha nee.. Eigenlijk een half uur hahah! Ik heb net een paar foto's gekregen via FB

Ik zet er wel even bij dat ze door Nicky Trouw zijn gemaakt, vind ik wel zo netjes :)
Hmm beetje jammer van dat opgedroogde zweet :') maarja alles is weg te werken!
Afbeelding

Afbeelding

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:33

Oh wat mooi! Inderdaad, kan een hoop gedaan worden met photoshop.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:02

Ik les altijd 45 minuten haha. Vind een half uur net te kort en een uur te lang.

Wel leuk om zoveel herkenbare dingen te zien bij de andere dayanos. Ik zou er zo nog een willen! Hij is zo heerlijk nuchter en bewerkbaar!

Na een klein dipje vandaag een oefenwedstrijd gereden. Een Z jury beoordeelde alles en sprak op video zijn commentaar in wat heel nuttig was. We reden een mooi 204 punten dus tijd om het weer te gaan proberen op wedstrijd :D.

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 19:35

Mooie foto's renateeee_

ik heb er ook nog een paar (niet zo mooi)

I-Jana als veulen en als 4-jarige (met mijn broer)
Afbeelding

Ik sta lekker rustig in de wei, dus wat doe jij daar met die camera??
Afbeelding
Afbeelding

En de mama van I-Jana
Afbeelding

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:34

Ook leuke foto's!

Ik heb straks weer les met Cay, ben benieuwd of m'n instructrice nog verbetering zit -duimduim-

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 12:39

@renateee en leenbeesje: leuke foto's!

@rochelle: hoe ging je les?

@annutjuh: hoe gaat het met C'est bon? Ga je binnenkort M2 starten?

@leonie: hoe is het met die van jou?

Ik las hier iets over gevoelige monden, dat herkennen we hier wel. Ze loopt het beste gewoon op een redelijk dunne bustrens, enkelgebroken. Watertrens loopt ze niet fijn op en ze heeft een kleine mond dus ook het bit is dun, anders past het niet haha.
Verder gaat het hier heel erg goed. Gisteren M2 debuut gehad, wat een rotproeven zijn dat! Om te lezen is het al niks, maar om te rijden is het helemaal erg pittig. Ik geloof dat ik de Z1 proeven makkelijker vind.
Maar goed, ze had nog maar 2 weken geoefend op een aantal oefeningen en we waren 2x 1e met 3 winstpunten er weer bij! Echt heel trots op ze. Nu lekker verder trainen en dan weer winterselecties starten.
Nog meer mensen op wedstrijd geweest?

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 15:01

Oh, helemaal vergeten te reageren. Ja ging goed mijn les! Vandaag ging het ruk, vanwege de harde wind. Daar wordt Cay altijd heel vervelend van ..

Nee ik niet, ik start nog niet :)

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 16:49

Super Linda_Hans!

Ik ga 26 oktober weer starten en heb de 20e een clinic van Danielle van Mierlo.
Hij pakt het allemaal goed op, het wijken zit er eindelijk goed in, alleen het rechte achterwaarts lopen is nog een puntje.. Maar dat zal wel komen met oefenen