Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R_emkee

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 19:44

Mmm balen hopen dat ze snel weer beter word dan ! :)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 21:57

Ah balen Sharkj! Ik heb dat ook altijd, gaat het net goed gebeurt er weer wat.. volgende week komt de tandarts voor Gina, even kijken of het schudden niet met d'r tanden te maken heeft en morgen even met een ander hoofdstel rijden, wie weet zit dat niet goed/niet lekker. Altijd wat..!

Remke, Gina heeft inderdaad ook een volle staart! Hoewel die nu zo vies is door het zand van de paddock dat ik er maar niet meer naar kijk :+

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 12:35

Ja jeska! Het is echt altijd wat...
Soms lijkt het wel alsof er een mannetje ergens boven zit dat zegt; nou je mag wel proeven van het goede gevoel! Maar zodra het serieus word.. NeeNee! dat mag dus niet :')

Maar heb contact gehad met de gene die haar voorheen heeft behandeld en die zegt niet twijfelen aan jezelf maar gewoon afspraak maken. Ga straks even aan de lijn goed kijken hoe ze nou precies loopt en een stukje filmen voor haar , dan heb ik voor mezelf ook wat zekerheid. Maar wil nu wel horen of we haar goed gaan krijgen of dat het zo door blijft etteren voor de rest van de tijd.. portomonnee vind het niet rendabel om fancy 5 tot 6x per jaar te laten behandelen :')

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 13:43

Nee dat snap ik! Duur grapje lijkt mij.. hopelijk valt het allemaal mee.

Misschien denken we gewoon te moeilijk en zoeken we overal te snel wat achter, dat kan ook <<) iedereen roept bij mij nu ook 'gewoon doorrijden en aan het werk zetten, ze is gewoon stout'! Tja zou kunnen natuurlijk maar ik geloof daar niet zo in :oo

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:06

Ik geloof daar ook niet zo in Jeska. Ze zijn allemaal wel eens een dag vervelend en dan kan je er best een keer door heen rijden maar als ze keer op keer vervelend zijn zit er toch vaak iets anders achter.. helaas worden paarden dan vaak weggeschoven als vervelend en stout..

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 14:56

neeej dat is wel te snappen sharkj dat word een duur grapje ja.! idd nog 1 x afspraak maken want dan weet je weer meer :)
Succes ermee.

@jeska aan de 1ne kan t deels mee eens idd maar wat princes zegt vaak worden ze zo al in een hoekje gedrukt van stout hup gas erop en door rijden. maar omdat joune het ook gewoon in stilstand doet lijkt me dat niet uit stoutheid. bedoel de meeste paarden zullen dan gewoon stom voor zich uit staren. Hoop dat je de oorzaak vind ervn ;)

ik heb vandaag adje weer ff gereden meneer was het er iets minder mee eens iets lastiger in de hand maarjaa was ook pas de 3e x :P ik heb wel beeld materiaal mar het zijn filmpjes met 1 van de eigenaren er ook bij op dus ik zal binnenkort even nieuwe foto's maken als het goed is komt er over 2 weken iemand die foto's komt maken :D :D ben echt blij met dat paardje ;)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 16:28

Ik denk dat iedereen zijn paard goed genoeg kent om te kunnen zeggen of ze gewoon dwars zijn of dat er echt wat aan de hand is. Vertrouw altijd op wat je eigen intuïtie je aangeeft.

Helaas gebeurd het bij de "blessure" die fancy heeft heel vaak dat die over het hoofd gezien word. Dus inderdaad ze zeggen er is niks aan de hand met het paard dus hop gas erop en Door zetten want ze zijn dwars. Dat dwars word met een beetje pushen gevaarlijk want een paard moet toch aangeven dat ze ongemakken hebben. En zo kom je terecht bij een gevaarlijk paard dat volgens een hoop rijp is voor de slacht. Terwijl het eigenlijk slechts een paard is wat probeert aan te geven dat er iets mis is , maar waar niet naar geluisterd word.

Fancy is gelukkig te goed van aard om echt gevaarlijk gedrag te gaan vertonen en daar ben ik wel heel blij mee. Maar het feit dat ik me paard goed genoeg ken en weet dat ze altijd wil werken voor me binnen haar kunnen , en ze nu gewoon compleet blokkeert zegt mij wel genoeg. Het gevoel is simpel... De achterwielaandrijving is stuk :') ze krijgt haar rechterbeen niet lekker mee met de rest. Ze is alleszins niet kreupel, mensen die mijn paard niet kennen zouden zeggen " oh ze is een beetje stijf! Door rijden..."

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:35

Goedzo Shark .. luister naar je gevoel , wat je zegt ,een elk paard geeft het aan en je kent je eigen paard het best om die signalen op te pikken en te weten dat er iets mis is .

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 18:09

Ja dat luisteren naar je gevoel heb ik inmiddels wel geleerd :j toen ik dat niet deed lag ik er af met een sleutelbeen breuk :roll:

Vandaag ander hoofdstel geprobeerd maar toen hij er nog maar net in zat werd ze helemaal gek. Super zielig dus gauw weer afgezadeld en lekker de benen laten strekken aan de longe. Vrijdag eerst de tandarts en dan kijken we verder!

Fijn Remke, altijd fijn als je een klik hebt met je verzorg/bijrijdpaard! Logisch dat het nog niet helemaal perfect gaat toch? Je bent pas net een combinatie, rustig aan! Ben wel benieuwd naar je topper onder het zadel :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 19:57

Dan leer je wel luisteren naar je gevoel hè jeska :') haha. Reageert ze zo heftig op hoofdstellen? Wat heb ik eigenlijk een makkelijk paard dan.. die loopt met zwaar pijn in haar mond nog gewoon door voor me. Is eigenlijk ook niet goed maar toch..

Ik heb het geluk dat fancy haar therapeut morgen toevallig in de buurt is , dus die komt gelijk langs. Heel erg fijn :)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:21

Oh super fijn zo snel! Weet je in ieder geval iets meer!

Haha ja Gina loopt ook best even door maar dan ineens is het klaar. Meestal als ik zelf ook ga twijfelen, alsof ze wil zeggen 'ja het is echt zo, twijfel niet zo!'. Toen ik viel met breuk had ze een verkeerd aangemeten zadel en verkeerd bitje. Van het zadel bleek ze zelfs beurse ribben te hebben en enorme spierknobbels op de plek waar de singel ligt. Echt heel zielig en van haar bit had ze zelfs rode plekjes op de lagen. Ze is sowieso wel gevoelig voor dat soort dingen. Net als wondjes op d'r benen, benen worden dan gelijk dik.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:46

Wat dat betreft is fancy wel het zelfde. Die voelt ook wel echt alles , alleen vaak voordat het voor mij duidelijk word is het kwaad inderdaad ook al geschied. Zadel laat ze tegenwoordig wel heel snel al merken sinds ze weet dat een zadel ook lekker kan zitten haha.

En die benen inderdaad ook.. hoeft maar een mini wondje te zitten en het been is heel erg dik. Sporen kan ik ook maar met 1 soort rijden anders ligt ze gelijk open. Heel fijn die gevoelige paarden :P

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:26

Nou heel fijn :+ helaas zijn spullen voor gevoelige paarden ook goed voor de portemonnee :n

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:16

Fancy is gewoon helemaal niet goed voor mijn portomonnee :') zelfs mijn "afgekeurde" oude pony met zeer zwakke benen en hoge koliek gevoeligheid waar ik meer problemen mee had verwacht had nog minder.

Ben ook benieuwd wat er vanmiddag uit gaat komen , heb uit andere hoeken ook al tips gehad wat het eventueel nog meer zou kunnen zijn dus dat ga ik gelijk maar even navragen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:23

Heel veel succes Shark vanmiddag

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:36

Dankjewel moniek :)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 11:56

Succes vandaag Sharkj!

Stormt het bij jullie ook zo hard? :\

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 12:17

Dankjewel!

Hier is het inderdaad echt drama weer... regen/storm. :') hoop dus dat er vanmiddag wel een binnenbak beschikbaar is ivm wedstrijd.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:41

Wauw hier stormt het ook als een malle... helaas moet ik nog de deur uit om te werken ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 16:06

Succes sharkj!

Wat een weer he, gats!!

Gisteren 2e selectie gehad, ging goed. Proef kon wel stuk beter, maar netjes. Wel flinke fout in de contra, hij maakte een keurige wissel. Oeps :') 190.5 en 1e plek van de M1, 2e prijs van m1/m2 bij elkaar (22 starts). Ontzettend trots op 'm! Jury vertelde me nog dat het een prachtige wissel was :') kunnen nu sowieso naar de Gelderse :) beide selecties 1e geëindigd. Even wachten met overstappen dus. :D

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 17:42

Goed hoor Essie, gefeliciteerd!

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:27

Goedzo Essie top gedaan +:)+

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:31

Sjark en wat was de uitslag?

Essie-bleu super goed idd even wachten met de overstap ;)

Is dat iets van de krack C dat ze gevoellig zijn ofniet ?
haha hopen dat die van mij dan uitzondering is :P

En jaa dat is zo jeska ben idd nog maar net een combi ;) en zeker fijn dat ik een klik heb met hem :D

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 18:52

hihi nog even een foto :D

Afbeelding

ik probeer via me telefoon nog stukje film te plaatsen maar moet dat persee op YouTube ?

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 19:30

Ik denk het wel, ik wist niet hoe ik het anders kon doen in ieder geval! :+

Mooi paard hoor, lekker modderbeentjes haha!