Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:03

hallo jazz mensen, kom even trots binnenvallen heb net terwijl ik alleen was op stal de stoute schoenen aan getrokken de merrie gelongeerd en ben er toen even op gegaan. :)) :jeven gezeten er weer af, toen er nog maals op en even een klein ronde door de bak gestapt. Ze kende wel een zadel en ruiter maar was nog niet alleen gereden dus ben vreselijk trots op mn dame.

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 22:50

Wauw gaaf zeg!! :D Jij zit voorlopig op een wolkje ;)

Volgende keer even vastleggen, kunnen wij ook meegenieten..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:35

:)) ja ben vreselijk trots op dr :D
ik zal kijken of ik iemand kan vinden die wat fotos maakt :j

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:38

Goed zeg. De kop is eraf.

Maandag komt bij mij de ostheopaat en vrijdag gaat ze naar de tandarts. Dan hoop ik er die week erna ook weer eens op te zitten (na 1,5 jaar). Ben al druk bezig met longeren. Ze gaat goed van het veulen af, dus daar ben ik al blij mee. Hoop dat ze net zo braaf doet als jouw Jazz.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 23:44

ja precies setteli zou voelde het voor mij ook :))

hopelijk is jou merrie straks ook weer fijn te rijden en braaf

De tandarts is ook bij die van ons geweest alles was super vind dat wel belangrijk vooral voor de jonge dieren

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 11:03

:wave:

Jullie hebben flink bijgekletst dames! :D

@Noon: Wat een prachtig paard!! De fokker van Vince brengt ook vaker de paarden naar Judith!
Welkom nieuwe Jazz-volgers :D
@Seven: Wat super goed!! :D

Een heel drukke week voor mij geweest! Ik heb twee paarden uitgeprobeerd nav me advertentie. Een 4-jarige Krack C hengst. Leuk dier, zadelmak en al aangereden maar heeft de afgelopen 3 maanden niks gedaan ivm geen ruiter. Dus eerst een goed gelongeerd en hem zijn spetters af laten gooien. Was gelukkig maar 3 rondjes maar heb hem toch lichtelijk moe gelongeerd, just incase :D Erop gezet en superfijn beestje. Wat traag en slingerig maar ach wat wil je :D Wel stond hij gruwelijk slecht op de hoeven waardoor hij niet lekker door zijn lijf kon lopen. Heb met de eigenaar afgesproken dat voordat ik ermee begin eerst woensdag de hoefsmid moet komen. Wel super aardige mensen! Uiteindelijk is de bedoeling om hem mee te nemen op wedstrijd + voor te stellen op hengstenkeuring. Mooie ervaring lijkt me!Rij hem vanavond opnieuw (+ nog een andere 4-jarige uitproberen) en bespreek verdere afspraken met hem.
Daarna later in de middag een Z-paard gereden wat ook een tijdje eruit ligt. Merkt meteen een andere soort werk/training en dat maakt het voor mij ook erg leerzaam en interessant. Super werkwillig dier dus dat zit ook goed. Begin ik ook deze week meteen mee! Dus heb al leuke projectjes :D

Vince nog steeds aan de stap en heeft toch nog wel zijn spatjes ondanks voervermindering. We hebben wel beide genoten van het weer zaterdag. Heerlijk!!
Zaterdag dus ook meteen fotoshoots gepland. Heerlijk weer die camera in de handen met 30 graden!
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:19

klinkt goed die paarden saskia :))

ben benieuwd naar fotos etc :)

ik ga vandaag weer even op de merrie even kijken wat ze van de binnenbak vind

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 11:37

Wat een knapperd is dit zeg!

Die Krack C klinkt erg goed! Komen die bij Vince op stal of ga je die bij die mensen rijden?

Veel plezier met je merrie Seven!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 12:30

De Krack C hengst staat 1 minuut van Vince af en 2 minuten vanuit mij thuis. Dus lekker dichtbij :D

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:33

Oh tof Sas. :) Snel foto's laten zien hoor.

Fijn dat je merrie het zo braaf oppakt Seven.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 13:08

dat is lekker saskia dan kan je dus heel makkelijk heen en weer :))

ja ben daar ook blij mee laurie wie weet vanavond wel wat fotos maken

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 16:15

Vandaag de ostheopaat bij mijn Jazzy gehad. Zoals verwacht zat ze van top tot teen vast. Ze heeft toch nog behoorlijk wat losgekregen. 25 oktober komt ze weer en ik hoop er daarna weer op te gaan zitten *\o/*
Nu even een weekje niks (lekker in de wei) en dan voorzichtig weer wat longeren.
Vrijdag gaat ze ook naar de tandarts en dan hoop ik weer een goede start te hebben.

Seven: Hoe is het met je Jazz in de binnenbak gegaan?

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:14

Fijn dat het goed gaat met jullie Jazzen. Nog twee maanden wachten en dan komen die van mij thuis. Heb er zo'n zin in om met ze aan de slag te gaan!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:22

Wat ontzettend leuk Saskia dat je al 2 paarden van anderen kunt rijden, en helemaal top natuurlijk dat de Krack C zo dichtbij is voor je!!

@Setteli: Kun je er straks weer lekker mee aan de slag.. Heerlijk!!

Die van mij moet binnenkort nog even een keertje naar de fysio.. Ze gaat wel super goed vooruit.. Vandaag weer even gereden, na 3 dagen niet gereden te hebben.. Ze was erg druk, maar kwam gelukkig geen één keer omhoog *\o/*
Verder was ze wat stijfjes (Misschien ook door de kou? Ze heeft vanochtend even zonder dekentje buiten gestaan, vond t zelf niet erg koud, zij blijkbaar wel, haren rechtoverend.. Meteen maar weer n dekentje op gedaan ;) ) Probeer morgen maar weer :D Vind t echt zo'n heerlijk dier :D

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:26

Die van mij mocht gisteren weer gelongeerd worden en vandaag weer een beetje rijden (ze is dinsdag bij de osteopaat geweest). Lekker voorwaarts neerwaarts wat stap en draf meegenomen. Ze was niet zo voorwaarts, maar ging niet in de staak. Later nog een galopje meegenomen en toen begon ze weer wat. Ben maar gestopt met de galop en nog wat stap en draf gedaan. Weet alleen niet goed hoe ik verder moet. Heeft ze nu nog pijn moet ze hier juist door heen. Heb geen ervaring met het oppakken na een behandeling bij de osteopaat. Iemand tips???

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 17:39

Dat duurt wel even hoor voordat je paard doorheeft dat het allemaal geen pijn meer doet. Als het goed is gaat het elke dag weer ietsje beter.

Herbie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:00

Ik zie dit topic nu pas.

Heb zelf sinds 2 jaar ook een Jazz.

Phantom
14 jaar
Jazz x Doruto

Echt een heerlijk dier. Wel soms wat eigenaardigheden :')

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:26

Winola schreef:
Die van mij mocht gisteren weer gelongeerd worden en vandaag weer een beetje rijden (ze is dinsdag bij de osteopaat geweest). Lekker voorwaarts neerwaarts wat stap en draf meegenomen. Ze was niet zo voorwaarts, maar ging niet in de staak. Later nog een galopje meegenomen en toen begon ze weer wat. Ben maar gestopt met de galop en nog wat stap en draf gedaan. Weet alleen niet goed hoe ik verder moet. Heeft ze nu nog pijn moet ze hier juist door heen. Heb geen ervaring met het oppakken na een behandeling bij de osteopaat. Iemand tips???

Sorry, nog geen ervaring. Heb de osteo vandaag ook voor het eerst bij m'n paard gehad. Ik heb denk ik het voordeel dat ze al 1,5 jaar niet bereden is. Hoop dat ze de pijntjes een beetje vergeten is en dat ze lekker blanco opnieuw kan beginnen. Of is dit ijdele hoop :+

@ Herbie. Leuk paard zeg. En dat van die eigenaardigheden kennen we denk ik allemaal wel, hahaha _O-

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 19:49

Leuk Saskia dat je wat paarden aan het proberen bent en dat het ook nog klikt! Ben ook erg benieuwd naar de Krack C, wat fijn ook dat ie zo dichtbij huis staat. Wanneer mag je Vince weer gaan oppakken?

Winola heb je geen schema gekregen van je osteopaat? Die van mij is anderhalve week geleden behandeld en mijn osteopaat heeft echt stap voor stap opgeschreven hoe ik haar weer moet gaan oppakken en wanneer ze wat mag en hoelang.

Fijn dat ze niet omhoog is gekomen mienetje. Die van mij heeft het ook zo snel koud, merk het ook meteen aan haar. Haren idd meteen overeind. Ze staat ook buiten met der regendeken.

Welkom Herbie! Leuke jazz heb je. In welke klasse start je hem?

Herbie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:09

Het is en blijft een Jazz, maar wel een met een heel goed hart. Hij is echt ontzettend lief!

Zelf heb ik hem nog niet kunnen starten. Was wel de bedoeling, maar 8 weken nadat ik hem gekocht had, werd ik ziek en heb niet meer kunnen starten. Nu start mijn dochter hem. Zij is net begonnen en rijdt nu L2.
Ze gaat echt als een speer met hem! Gelukkig heeft zij ook een hele goede klik met hem. Zelf ga ik binnekort weer beginnen!

Afbeelding
Had nooit gedacht dat hij het zou doen, zwemmen *\o/*

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:15

Jeetje wat vervelend Herbie. Wel fijn dat je dochter er ook mee overweg kan, zo kun je er toch nog van genieten! Wel fijn dat je binnenkort weer zelf gaat beginnen.

Herbie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:28

Kan echt niet wachten! Toen ik hem kocht was het een draak. Hij wilde het liefst alleen op zijn 2 achterbenen staan. Inmiddels is hij echt zo lief geworden. Er zijn alleen niet zo veel mensen die hem kunnen rijden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:40

normaal krijg je wel een schema en oefeningen mee van de osteo, zoals buigen van de hals en bollen van de rug etc doormiddel van oefeningen er naast, dit doe je vaak een week voor en na t longeren wat lang en laag gebeurd alles moet weer een beetje los worden :))

Met mijn paardje ging het super heb gewoon een lange zijde heen en terug gereden dus ben weer ape trots ze schrok zelfs niet van t lawaai op stal etc eigenlijk keek ze nergens naar

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 20:59

Hoi!

Ik heb me in het begin van dit topic gemeld. :) Ik heb een 2,5 jarige Jazz x Alasca merrie. Half jaartje geleden gekocht, kende toen nog helemaal niks en was eigenlijk zo goed als onhandelbaar!
Met heel veel geduld is ze echt een schat van een paard geworden! Ik kan haar nu heerlijk poetsen en we hebben een beginnetje gemaakt met longeren. Op het moment ziet ze er zo uit:

Afbeelding

Niet echt een mooie foto, maar een beetje voor het idee hoe ze er nu uitziet. :)
Zal binnenkort goede foto's maken en evt stukje filmen met longeren. Ze kan ook aardig goed bewegen! :D

Leuke paarden komen er voorbij hier!! Leuk om te zien! Lees nogsteeds wel mee, zal eens proberen wat vaker mee te posten! :P

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 21:58

Hey Jazz fanaten! Het KNMI voorspelt weer drama dus we gaan weer wat vaker achter de computer 8-)

Leuk Seven dat je merrie het goed oppakt! Het is altijd grappig dat je met zulke kleine vorderingen al super blij kunt zijn!
Mijn merrie breng ik 1 oktober weg om zadelmak te laten maken. Ben zo benieuwd hoe ze het oppakt...
Longeren gaat super goed met bijzet etc dus ze is er helemaal klaar voor. 22 september breng ik mijn Jazz veulen naar de opfok
en dan hopen dat haar uier mooi op droogt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Leuk Saskia dat je een Krack C erbij te rijden hebt gekregen. Ik wil mijn andere merrie misschien in het voorjaar laten dekken door
Krack C. Je moet maar even laten weten of dit bloed je bevalt... Mijn andere merrie komt einde van de maand thuis. Ben benieuwd hoe ze zich ontwikkeld heeft. Ze was wel wat pittig van karakter dus twijfel qua hengstenkeuzwe nog een beetje.

Ik heb geen ervaring met een Osteo Winola. Ik ga altijd naar Rodinde Hoogenraad en moet daarna een aantal dagen longeren.
Daarna kan ik altijd weer gewoon gaan rijden.

Leuk Annutjuuh dat je straks met je jazz kan gaan starten. Altijd leuk om het helemaal vanaf het begin op te bouwen!
Succes ermee!