Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bastiaan02

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 18:31

Van de week heel erg geschrokken. Bas has vast gezeten in een touw bij de paddock. Gelukkig raakte ie niet in paniek en bleef ie rustig staan. Touw zat vast in zijn kootholte. Toen we naar hem toe liepen ging ie toch trekken. Konden hem toch simpel bevrijden en leek alles mee te vallen.
De dag erna kom ik op stal en heeft ie toch een opgelopen been. Toch maar op de wei gezet en daarna was zijn been dun. op een zelling aan de binnenkant van zijn pijpbeen, boven aan. De dag erna zat er nog en dachten we aan een peesaanhechting die was beschadigd door het trekken of dat zijn peesbeschermer misschien extreem had gedrukt. Je denkt vanalles, nietwaar? En zeker als je vorige paard er drie heeft gehad en daardoor is ingeslapen. Was er echt ziek van. Drie dagen later was er nog steeds geen verandering. Niet Basje alstublieft. Dit ga ik echt niet trekken. Totdat gelukkig zondag er toch wat verbetering zichtbaar was. Hadden hem ook al drie dagen in de Flogestan gehad. Maarja dat helpt tegen zwellingen en niet tegen de pees zelf.
Komen we maandag op stal , beentje helemaal dun. Ongelooflijk. Mijn instructrice kijkt en zegt kom maar gewoon in de les dinsdag. Het is waarschijnlijk gewoon een soort blauwe plek geweest.
Dinsdag gereden en gelukkig liep ie als een kievit.
Heb even een klein feestje gevierd!!!!!!!!!!

Hoe is het verder bij jullie allemaal met deze hitte?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 08:28

Ik ben weer terug van vakantie, over dik een week weer weg. Tot die tijd Ad weer een beetje oppakken. Hij is lekker vors geworden in de vakantie, in September staat de eerste cross weer op de agenda. Heb er nu al zin in. Heb zelf de hittegolf niet meegemaakt hier, gelukkig. Zat heerlijk in Zuid-Frankrijk. Daar was het ook warm, maar met een beetje wind was het prima te doen op het strand.

Ik zag mooie punten voorbij komen, gefeliciteerd.

Dat is inderdaad even schrikken met Bas, gelukkig is die weer de oude!! Zijn altijd nare dingen.. Mijn andere paard stond voor de vakantie ook al een maand kreupel stil.. Gister avond thuis gekomen haar been was niet meer dik, ga vandaag maar eens kijken of ze zuiver is en als het weer gaat zwellen naar inspanning gaan we denk ik foto's laten maken. Het duurt me dan ook te lang.

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:00

Jeetje dat is schrikken Bastiaan02! Maar gelukkig nu alles weer goed met Bas! :)
Wij hadden dit weekeind 2 daags concours op stal, dus 2 dagen wedstrijd gereden lekker druk.
1e dag 1 winstpunt gehaald met 184, 2e proef ging niet zo lekker want de ring stond naast de andere wei dus hij keek alleen maar naar zn vriendjes haha maar met 177 viel het nog wel mee.
Vandaag heel erg tevreden! 1e proef ging super fijn!! dat was ook te zien aan de punten 199! haha en een 1e prijs. 2e proef zag hij zn vriendjes weer en was hij weer heerlijk afgeleid :P maar toch nog 180 gehaald! dus dit weekeind weer 4 winstpunten verder! Gaat wel snel, nog 2 en dan mogen we al L2 starten :) Maar daarvoor zullen we nog een aantal uurtjes moeten trainen haha! Aan het einde werden ook nog de dagwinnaars en de 2e dagwinnaars bekend gemaakt. En ja hoor ook nog eens 2e dagwinnaar geworden! Mijn dag kan niet meer stuk hoor! :)

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 17:04

Afbeelding

Nog een foto van een van de foto's die er vandaag zijn gemaakt :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 19:58

Mooie foto! En suuper resultaten. Straks lekker door knallen in het L2, komt vast wel goed.

Ad vandaag aan de longe gehad, meneer was lekker gek. Shetjes van de buren deden ook mee dus hij liet zich wel erg goed zien, betreft zijn gangen. Morgen nog maar even longeren, rustig weer opbouwen.

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:53

Zeker goed gedaan hoor! Wat heeft je paard een mooie kleur vacht. Ziet er super uit.

Hoop dat het met je andere paard snel goed komt Empress. Waar ben je geweest in Frankrijk? Ik vindt het zo'n mooi land. Kom er graag.

Zijn met Bas ook nog wezen springen. Een oefenparcours op een vreemd terrein. Hij heeft 80 cm gesprongen en deed dit zonder problemen. Was wel een beetje gespannen, maar bleef zo braaf. Volgende keer toch maar richting de 100 cm. Moet ie ook makkelijk kunnen. Heeft ie thuis ook al gedaan.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 13:50

Ik ben ook weer terug van vakantie :)
Dat is schrikken Bastiaan ! Gelukkig is ie nu weer goed.
Over 3,5 week is er bij ons op stal 5 daags concours, ik start 4 dagen.
Ga daar nu naar toe werken.
Maar vanavond eerst maar is bij mijn knol kijken, die heb ik wel gemist !
Leuke foto hierboven trouwens :j

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 15:15

Start je 4 dagen dressuur met 1 paard? Jeetje. Dat is wel heel heftig.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 09:53

Empress schreef:
Start je 4 dagen dressuur met 1 paard? Jeetje. Dat is wel heel heftig.

Ja, 2 dagen starten, 1 dag rust, en dan weer 2 dagen.
Kan die goed aan :j

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 15:20

Okee. Vind zelf 2 dagen al meer dan genoeg.
Maar is natuurlijk je eigen keuze.

Bij jullie ook weer zo lekker warm?
Ad is gister gekraakt, vanavond maar even longeren.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 22:52

Empress schreef:
Okee. Vind zelf 2 dagen al meer dan genoeg.
Maar is natuurlijk je eigen keuze.

Bij jullie ook weer zo lekker warm?
Ad is gister gekraakt, vanavond maar even longeren.

Kan die goed aan, het is de jongste niet en hij verveelt zich snel.
Het is niet te harde die warmte, zat er over te denken maar snachts te gaan rijden :')

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-13 11:39

ik ben ook weer terug van vakantie :)
heb aardig wat gemist. Egbert was bij zijn mond gestoken door een daas,
nou da en tandarts erbij, maar er was verder niks, gelukkig maar.
ook maar meteen een dazenval gekocht.

wel heftig van Bas zeg! gelukkig is het weer over.

mooie foto ook!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 13:37

Lekker 2 dagen achter elkaar les gehad. Meneertje krijgt een beetje praatjes. Mijn man reed ook mee op een ander paard en Bas krijgt wel eens een snoepje van hem terwijl hij op dat paard zit. Zo oversteken dus. Gaat ie toch achter hem aan zeg om een snoepje te halen. Verder wel redelijk gereden. Af en toe merk je dat het echt beter gaat en vaker denk je ik leer het nooit.
Lopen jullie nu tegen bepaalde rijtechnische problemen aan?
Bas moet echt door zijn lijf gaan buigen. Hij kan het als ik hem echt voor elkaar heb goed, maar voordat dat zover is zijn we driekwart les verder. Hebben jullie hier ook moeite mee en is dit weer echt zo,n fase waar je doorheen moet? Het is moeilijk om zo iets bevestigd te krijgen.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:15

hier ook weer terug van vakantie. en gelijk de stoute schoenen aan getrokken en een rondje naar buiten gedaan ging super voor de eerste keer

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 13:37

Die dazen zijn ook zulke rotbeesten die van mij was een paar weken geleden ook gestoken in zn lies, gelukkig had hij er niet echt last van. Er staat nu ook een grote dazenval in de wei, helpt erg goed!
@bastiaan02 Bailey had eerst ook veel moeite met buigen, duurde net zoals je zei een half uur tot 3kwartier totdat hij fijn liep, ik kon daar dan echt gefrustreerd van raken. Hele poos aan gewerkt en veel lessen verder nu gelukkig helemaal geen last meer mee, buigen doet ie prima! :D
Wat die van mij eerst heel slecht tot nauwelijks deed was halsstrekken, lang laag en rond. Ik kon hem gewoon niet normaal lang en laag beginnen. Nou is 2 weken terug bij hem een lampje gaan branden haha! Ik had les en we gingen weer aan het lang laag en rond werken want dat is belangrijk voor als je hem lekker los door zn lijf wilt krijgen voordat we hem oprichten. En meneer was me toch een partij de trucendoos aan het uitpakken haha! Eerst maar eens lekker tegen de bakrand plakken, nee paard we gaan vandaag op de binnenhoefslag dat is goed voor je balans. Naar binnen? zou die hebben gedacht, Oké! Hopsake daar viel die dan weer flink door mn binnenbeen heen. Toen dat eenmaal niet hielp, ging ie proberen er voorwaarts onderuit te komen. Steeds sneller lopen in de hoop dat hij er zo onderuit kwam, maar nee ik hield voet bij stuk. :P Met resultaat meneer liep na 15 minuutjes keurig lang laag en rond!
En of hij het licht had gezien haha! Nu kan ik hem elke keer de eerste 10 min na het losstappen mooi lang laag en rond losdraven en galopperen voordat ik hem opricht. En hij is er een stuk beter van geworden in zn lijf, en zelfs in het opgerichte want waar hij eerst nog wel eens wat onrustig was in de houding loopt hij nu keurig constant! En dat is te merken want afgelopen zondag nam ik hem mee op wedstrijd en we moesten nog maar 2 winstpuntjes in de L1 en we zijn met 2x 189 punten en een 3e plaats al weer klaar met de L1! Dus nu op naar de L2! haha. Weer helemaal trots op mn topper!

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 21:11

Haha gekke dieren af en toe, die van mij heeft geloof ik nog niet eens ál zn trucjes laten zien :P
Wij zijn van t weekend naar de rivier toe gereden (10 minuutjes stappen) en de mijne is dan ein-de-lijk een keer het water in gegaan ! De andere gingen er zo in, maar de mijne dus echt niet, steigeren, achteruit, 4 benen los, 180 graden draaien...
Dus ik afgestapt, had gelukkig een touw bij dus die eraan geklikt, loop dapper voor hem uit met kleren en al de rivier in, denk je, net voor de waterrand boort ie zn hoeven in t zand en blijft stokstijf staan, en ik stond al tot mn knieën in het water, haha de draak !
Uiteindelijk met wat hulp van achter is ie er dan toch ingegaan, maar wat een avontuur zeg :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 12:29

Hoop dingen zijn heel herkenbaar Jet-Pam. Bas heeft niet zo'n moeite met laag en rond,maar moet hem altijd iedere dag weer overtuigen dat ie toch heus moet ontspannen en aan het werk moet. Dat lukt meestal na zo'n half uur. Kan hem nooit oppakken en dat hij begint waar eerder geëindigd zijn. Moet iedere keer weeeeer het begin traject door. Naar voren, opvangen ,ontspannen, en weer opnieuw. Maar ja , dat zal er wel bij horen. Trouwens wel goed gereden hoor! Succes in de L2

MonteKarlo wat een grappig verhaal! Maar hij heeft het toch maar gedaan.
Hoe waren je wedstrijden gegaan?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:33

heel herkenbaar wat jullie schrijven mbt elke dag vragen lang laag wil je ontspannen etc
super gereden op naar het l2

waar zijn de foto's montecarlo

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 18:43

Tsja, fotos :Y)
Die waren er niet heel veel, maar ik heb er wel 1 waar die er net lol in kreeg!
Afbeelding

Verder hebben we vandaag een shoot gedaan, en ik wil deze even alvast met jullie delen <3
Afbeelding

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 11:16

@Bastiaan02 & @norton84 Thanks! Morgen gaan we zien hoe we het er vanaf brengen :P
@MonteKarlo Super leuke foto van in het water! En wauww wat een plaatje van de shoot!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 18:43

Zeker leuke foto .
Volgende week gaat ie weer oefen springen. Nu een meter springen. Kijken wat ie doet. Gelijk ook weer een oefening met de trailer want dat vindt ie ook nog steeds reuze spannend.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-13 19:25

Thanks ! :D

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 16:35

En ja hoor 1e winstpuntje in de L2 is binnen!! 183 pnt. de 2e proef was hij het er niet helemaal mee eens dus met 178 pnt. net niet. Maar heeel erg tevreden!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 18:47

Toch gefeliciteerd hoor! Netjes gedaan. *\o/*

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-13 08:23

Ik heb mooie punten voorbij zien komen! & mooie foto's. Top.
Ben zelf een paar dagen terug van vakantie, Tunesie. Nu ad weer goed doorrijden. Mijn zusje heeft hem in mijn vakantie gereden dus dat scheelt weer. Heeft hij niet helemaal stilgestaan. Over 3 week hebben we onze eerste cross weeer dus ik ben benieuwd.

De rijtechnische problemen herken ik wel! En ook de kuren bij het water, haha. Ad heeft ook regelmatig zo'n bui. Eerst alles uit de kast halen om er niet in te hoeven; staken, stijgeren etc. En uiteindelijk toch maar gewoon erin lopen en merken dat het toch best leuk is.
De buiging in het lichaam heeft Ad ook mooeilijk gevonden en loop ik nog steeds wel tegenaan. Vooral tijdens travers, maar wordt al wel een stuk beter. Verder met de voltes 8 meter nu ook. Nog evenn goed oefenen, vooral in draf heeft hij meer moeite dan in galop. Valt hij terug in tempo.
Het echte halsstrekken kon hij toen ik B reed ook niet echt, nu is dat geen probleem meer gelukkig maar heeft ook bij ons even geduurd voordat het knopje ging branden.

Mijn andere paard trekt altijd direct de neus naar de grond, frustrerend als je wedstrijdpaard niet eens met zijn neus naar zijn knieën wil haha. Heb haar gister trouwens voor het eerst weer gereden! Na dikke 2,5 maand rust. 3 weken geleden was ze nog niet helemaal zuiver, nu wel. Eerste week even alleen stappen-draven, het is waarschijnlijk een peesblessure geweest. Kijken hoe ze het nu weer oppakt. Viel me gister in ieder geval reuze mee gelukkig.