nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 15:40

Gefeliciteerd, wat een leuk ding om te zien! :D

Marijke hoe is het gegaan vandaag?

Ik start gewoon niet boven de 25 graden, zo heb ik het opgelost haha ;)

<3 <3 <3
Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 16:54

aaaaaaaaaaaaaaah, knappe ET zeg :j :j :j :j

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 19:24

Paarden met wat extra bloed en pit zijn vaak de besten zeggen ze dan ;) maar vind het enorm meevallen hoor met de doccies. Hoor het inderdaad vaker; "oh die zijn vaak erg bloederig".. dat zal, maar mijn ervaring is dat het erg fijne en lieve paarden in omgang zijn. Erg werkwillig ook!

Inderdaad Myca! Wat een heerlijk weertje :D en wat een contrast met het begin van deze week, haha!

Wat een leuke foto Dreamer! Knappe ET!!

Even off-topic, ons Freeman VDL x Kannan merrieveulen heeft vandaag een eerste premie verdiend op de keuring :D blij mee!
Hoe is het bij jullie gegaan Marijke?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 20:27

Ingeltje, gefeliciteerd met de eerste premie voor jullie veulen :)

blijft ze lekker bij jullie, of gaat ze op den duur de verkoop in :)

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 21:51

Thanks Ketaki! :) ze blijft lekker bij ons, samen bij haar halfzusjes. :D Het is een erg leuk en vriendelijk dier, ben dan ook heel erg benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen.

Myca

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-15 22:12

Mooie actiefoto Dreamer!

Gefeliciteerd met je 1e premie Ingeltje!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 10:04

Stoere actie foto Dreamer!!

@Ingeltje: De Etoulon x Indoctro stond op plek vier, een eerste premie en uitnodiging CK. De andere liep opeens niet rad ;( net alsof ze haar had verstapt, erg zonde. Jury kwam nog bij mij en zei, misschien is een herkeuring een idee hij vond het met een mooi type. Weet niet of we voor een herkeuring gaan, ze liep later thuis in de wei wel weer goed.

Ik ben wel een beetje indoctro fan, heb er nu vier gereden en alle vier waren dressuurmatig ook fijn te rijden. Wel alle vier verschillend terwijl ook twee volle broer en zus. De ruin moest echt gereden worden en soms wat traag, de merrie mooi pittig maar ook wel eens merrieactig :+ maar toch heb ik meer met merries. Ze zijn soms wat humeurig maar als je ze voor je hebt gewonnen, gaan ze ook door het vuur.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 12:07

@Marijkeee, een 1e premie en naar het CK is wel een felicitatie waard. Jammer dat die andere niet goed liep, als ze mooi genoeg is, waarom dan geen herkeuring?

Ik had vandaag een stommigheidje tijdens mijn dressuurproef.
Bij E kwam ik er achter dat ik bij K al een gebroken lijn had moeten rijden en ik ben door gereden...
Een 2 op mijn protocol en 179 punten is dan wel jammer, gelukkig had ik de andere proef wel een winstpunt.

Achteraf had ik die gebroken lijn gewoon opnieuw moeten rijden, dan had ik -2 gehad en dan had ik wel twee winstpunten gehad. |o

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 07:53

Ach ja Myca.. denk je later pas aan, maar idd.. dan zeker winstpunt gehad, balen. Wat had je op andere?

Jeetje.. mooie foto Dreamer. Rode staat mooi (laat het mijn vriend niet horen.. fan van rood. Span en kar met rood)

Super van de veulens. Jammer van die ene.. idd misschien herkeuring een idee. Is dat prijzig?

Gaat de jonge man ook naar jonge veulen keuring Inge?
Wilde nog heen, maar erg druk met verhuizen en spullen daar installeren.

Wie had de kampioen?

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 08:12

Zo ik ben eventjes heel druk geweest. Ga later even bijlezen! Ingeltje mooi veulen!

Hier is alles goed!

Graceful heeft wat vroeger vakantie. Had weer gedonder met het zadel, net een rodeo kunnen voorkomen. Ze liep niet lekker meer niet meer voorwaarts denkend, erg onrustig in de aanleuning, soms zelfs niet helemaal regelmatig, balans weer kwijt vooral in de rechter galop.

Toch op wedstrijd geweest de 21ste wat uiteraard ook niet goed ging. Maar ze was superbraaf en dat terwijl het een kijkerige wedstrijdlocatie is.

Afgelopen week een paar keer gelongeerd en de stapmolen nog eens geoefend. Gister is de osteopaat geweest en nu heeft ze dus vakantie tot na mijn vakantie.

Er waren wel wat dingetjes die niet lekker zaten in de rug..net achter het zadel zelfs een dikke knop in de spieren..hoe het kwam durfde hij niet te zeggen, moet het wel in de gaten houden. En in de hals net het laatste stukje was ze wat gevoelig. Dat wat hij gevonden heeft kon wel te maken hebben met haar niet voorwaarts mee denken.

Hij vond haar zeker veel meer paard dan vorig jaar, maar net als de da ook een laat bloeier. Er zijn idd 3 jarige die al meer paard zijn dan mijn meisje.

Nu lekker 6 weken vakantie daarna ga ik haar rustig oppakken met longeren en ad hand werken, keer vrij springen. En dan in september er weer op.

Ben benieuwd wat die rust periode gaat doen voor haar.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:19

1metjepaard, hopelijk doet de rustperiode goed. Het is niet prettig als je paard last van haar lijf heeft.

Elan_GV voor die andere proef had ik 184 pnt, de teller staat op 5 met nog 2 wedstrijden te gaan voor mijn vakantie. Tenminste... Ik twijfel of ik volgende week woensdag wel ga starten. Het is zo warm!

Vanochtend hebben we lekker vroeg gereden, het is geen doen om in de hitte te trainen..

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 11:31

Even een ego-spam!
Ik rijd ook eindelijk weer op mijn indoctro-nakomeling!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:04

*\o/* Maar dat wist ik al haha :D

Wij ook vroeg gereden! Zat er 6:30 op :')

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:30

Fijn Dreamy, dat je weer kan rijden!
Half 6 _Dreamer, dat is echt vroeg!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 08:17

Dat is mooi op tijd Dreamer!! gisterochtend was ik er ook op tijd bij, heb toen even 1 gereden voordat ik naar het werk ging. Vanmiddag als het uit te houden is doe ik ze even aan de longe en dan de vrijdags maar weer op ochtend rijden.

Heb aankomend weekend geen wedstrijd, blij om :P ga volgend weekend wel weer op wedstrijd.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:05

Ik heb zondag voor het laatst gereden.. veel te warm. Al moet ik zeggen avond wel lekker. Heb alleen knullig ongelukje gehad wat enorm pijn doet.. met blote voeten/slippers tegen pootje van bank.
Teen naast kleine is dik en blauw #)
Doet echt zeer.. hoop dat hij niet gebroken is..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 20:11

Vandaag heb ik overgeslagen, maar als het iets koeler is kan je best 's ochtends vroeg rijden.

Morgenochtend gaan we naar het bos, vliegendeken mee, jerrycan met water, spons, dazenspray.
We zijn er klaar voor.

Wanneer heb je je teen gestoten Elan_GV? Kan je het wel een beetje koel houden?
Misschien moet je er anders toch een foto van laten maken.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:48

Vanmiddag al en ik kan er dus niet op staan. Hij is niet heel dik, maar blauw en er aan zitten kan echt niet. Ben niet kleinzerig, maar ga door de grond. Doet ook constant pijn

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 10:38

Myca Ik hoop ook dat de vakantie veel gaat doen. De pest is dat als je ze dagelijks ziet en ze het allemaal maar doen voor je dat je denkt dat het wel gaat. Maar nu ik met mijn neus op de feiten ben gedrukt, zie ik wel dat ze eigenlijk nog zo pupy is.

Hoe is het bij jullie nu met de warmte? Hier gisteren geen onweer of regen gehad..en dat terwijl de tuin het wel kan gebruiken vanavond toch maar sproeien denk ik.

Bij ons gaan de paarden altijd tussen 6 en 7 naar buiten, de stal eigenaar houd ze goed in de gaten en haalt ze als het te warm wordt eerder naar binnen. Woensdag stond er een fris windje daar dus zijn ze om 14 uur naar binnen gegaan. Geen idee hoe het daar gisteren was.

Ik sta gelukkig in de koelste stalgang, is een oude varkensstal en het is er eigenlijk altijd koeler dan buiten in de zomer en in de winter net wat warmer.

Vanavond maar weer even afspuiten en de weide schoonmaken.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-15 12:15

Bij ons gaan de paarden ook vroeg naar buiten en met deze hitte gaan ze weer heel vroeg naar binnen. Er is geen schaduw in de wei en als het dan heet is en ook nog eens niet waait, dan denk ik dat dit de beste oplossing is.

Vanochtend hebben wij een paar rondjes door het bos gereden, dat was echt goed te doen.
Voordat ik zijn vliegendeken op heb gedaan heb ik Twister eerst nat gegooid over zijn hals en benen en voor 11 uur waren we alweer onderweg naar huis.
Het voordeel van de bomen is dat je je trailer lekker in de schaduw kan parkeren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:14

Heerlijk het bos in!!

Hier hebben we de paarden nu 's nachts buiten! Met de onweer afgelopen nachten wel binnen, 's ochtends heel vroeg eruit en voor de hitte weer naar stal. 's avonds hetzelfde ritueel :) Vanochtend ook 5:45 van stal weggereden voor een lekker ritje!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:38

Wij hebben ze dag en nacht buiten staan ook met regen en onweer. We hebben hier hele hoge windmolens.. daar slaat het dan wel op in.

Mijn teen is weer oké alleen was gister even pony's verplaatsen. Doe zijn halster om en jong ding dus vind dat nog wel eng. Schiet naar voren.. ja hoor. Op mijn voet.. en ik was op slippers. Waar mijn vriend niet zo blij mee was toen ik thuis kwam. Hij vroeg hoe ik aan blauwe tenen/voet kwam. Euh.. :* hij heeft me wel 100x boos al toegesproken dat ik niet alles op slippers kan doen.. vooral niet met de paarden :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:53

Voor de paarden is het natuurlijk wel fijn als ze dag en nacht buiten kunnen staan met dit weer.
Alleen bij ons is er op het heetst van de dag geen schaduw en dat maakt het dan onaangenaam warm.

's Nachts durven ze bij ons op stal sowieso niet aan, er is geen zicht over de hele wei en de wei grenst aan een openbare weg met een dam. Er zou 's nachts iemand met minder goede bedoelingen de wei in kunnen...

Op het erf zijn een paar honden, waarvan eentje zo indrukwekkend, dat je van goede huize moet komen om daar langs te komen.

Fijn dat je voet weer goed gaat Elan_GV!

@Dreamy, heb je nu besloten jouw paard niet te verkopen?
Toch de moeilijke periode getrotseerd?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 13:58

Hier wonen we buitenuit en weide is achter. En ze kunnen hier de hele dag in de schaduw komen, maar doen.. :+

En er lopen 4 honden en 2 waar je 'u' tegen zegt. Overdag voor iedereen lief, kleinste kinderen.. maar 's nachts. Als ze je niet kennen.. <<).

Nu regen en onweer hier, vriend vanmiddag naar wedstrijd vertrokken maar geloof dat ik even thuis blijf.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:11

Ik had vandaag mazzel, tijdens die hitte wilde ik niet rijden, pas toen het begon te betrekken ben ik gegaan. En toen ik na het rijden weer in mijn auto stapte brak er een enorme regenbui los.
Twister was zeldzaam vies, egaal bedekt met een laagje modder. Hij was blijkbaar toe aan een leem-kuurtje.