Nakomelingen van charmeur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjarett

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 20:47

Hihih ik ben eigenlijk wel blij dat ik geen namen hoef te bedenken, dat is het enige handige van geen veulens krijgen.
Als ik Pareina nog had gehad en het was een merrie geworden dan had ik haar Hymne Reina genoemd. Vind dat zelf erg mooi.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:52

ik ben ook blij dat ik geen naam hoefde te bedenken haha

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 21:53

nou help eens wat verzinnen dan haha

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 23:30

Oke poging 1, habibi, hilva, happy day, handsome, hannover, hands-up
Wordt vervolgd....

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 09:00

Zal best goed komen. Eerst maar eens zien hoe alles gaat. Maar alvast bedankt,..

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:50

Vannacht geboren een heel mooi vos hengstje uit een San Dior merrie.
En dat is weer de dochter van onze merrie die dit jaar gedekt wordt met Charmeur.
Het is een heel mooi manneke, super opwaarts gebouwd en onwijs mak en lief.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:09

gefeliciteerd :D foto? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:15

Gefeliciteerd! Idd benieuwd naar de foto's en de naam natuurlijk

pullaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:58

Gefeliciteerd !
Ik heb in mijn profiel een foto van ons Charmeurtje, alweer bijna een jaarling ondertussen.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:55

Hier een heel klein voorproefje van Hello Charming

Afbeelding

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:56

wat een schatje:D

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:26

Heel mooi!

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 13:55

aaahhhh wat een poepie!!
De mijne is zojuist op de foto gezet voor het OC onderzoek van het KWPN, zag er allemaal super uit, nu gaat het KWPN nog beoordelen natuurlijk, dus dat wachten we nog even af voordat we echt super blij zijn!

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:57

Best spannend he die foto's. Ik moet nog even wachten omdat ze nog te jong is. Ik laat E-digit dan aan huis komen. Bij ons in de provincie zijn er eigenlijk geen dierenartsen die voor prok mogen fotograferen.
En als ze dan toch hier zijn laat ik de driejarige Jazz ook maar op de foto zetten, dan weten we dat ook meteen.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:10

@ Sjarret: Bij mij zijn ze ook van Edigit geweest, echt top, en ik heb meteen de foto's op cd rom laten zetten voor me zelf, deze moet je dan wel zelf betalen, maar vond het wel grappig om te hebben.
Als je een beetje optijd een afspraak maakt, kunnen ze je inplannen op de route en kost het je geen reiskosten, dit was bij mij ook het geval namelijk, en dat scheelt toch.....
Hoe oud is die van jou nu? die van mij is nu 10 maanden

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:46

He, dat van die reiskosten dat wist ik niet. Ik ga ze gewoon bellen dat ze vanaf April langs kunnen komen als ze in de buurt zijn. Ik ben toch bijna altijd thuis dus dat is makkelijk.
Grande is van 1 juli.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:56

Wat een ongelooflijk plaatje is Hello Charming zeg. Heel knap koppie zo te zien.
Ben heel benieuwd naar buitenfoto's :o

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-12 11:33

Ik was gisteren bij Hello Charming en hij liep buiten, maar natuurlijk fototoestel vergeten. Het is een mooi manneke. Hij is te koop, dus als jullie iemand weten die een goed veulen zoekt.
Zijn oma was niet drachtig, jammer maar we gaan gewoon verder.
Morgenochtend kijken hoe het ervoor staat.

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:21

na lang geen bericht geschreven te hebben, hier weer een update over onze kleine. Ik heb hem vandaag precies 2 weken geleden van de dood gered ;(
Ik plaats het nu pas omdat we er nu pas van overtuigd zijn dat hij het gaat redden..
Hij stond twee weken geleden vlak bij een sierhekwerk toen hij schrok van een hond... hij sprong naar voren en spieste zichzelf aan het hekwerk |(
godzijdank was ik erbij, want hij zat vast aan het hek.. Nadat hij zich gespiest had, ging hij namelijk zitten en trok hij zijn volledige halsspier doormidden.... Hij gilde het uit van de pijn en ik wist echt niet meer wat ik moest doen. Hij kwam niet van het hek af en na 5 pogingen om hem onder zijn billen op te tillen was ik ten einde raad... Toen heb ik hem uiteindelijk onder zijn oksels gepakt en dat was net het zetje dat hij nodig had om los te komen. Hij was samen met mij totaal in shock... Ik heb meteen met spoed de dierenarts gebeld (wat ben ik blij dat het nummer in mijn tel staat) en die zou direct komen.. Ook bloedde zijn kogel best heftig maar bij het zien van de krater in zijn hals dacht ik, dat is maar oppervlakkig. Ook dacht ik dat hij zowieso per direct afgemaakt moest worden.. zijn halsslagader lag namelijk bloot, zijn luchtpijp etc. Het was echt een gigantisch gat.. zo groot dat mijn hand er niet oppaste.. Vlug mijn maatje gebeld en die kwam direct.. Ook die schrok zich een hoedje toen ze daar aan kwam.
In eerste instantie was die kleine behoorlijk in shock, maar toen hij eruit kwam raakte hij pas wat in paniek. Steigeren, hinniken (gelukkig kon hij dat nog) enz enz. Toen ben ik rondjes met hem gaan lopen zodat hij rustiger zou worden. Dat werkte wel.
Na 40 min was de dierenarts er. Ik had nog steeds voor me dat hij het zowieso niet zou redden, maar de dierenarts zei dat ze het waarschijnlijk 'wel kon maken'.
Toen ze hem aan het schoonmaken was, meldde ik nog even dat zijn kogel ook maar bleef bloeden en of ze daar even naar wilde kijken. Ze had dat over het hoofd gezien en ging kijken, want als het gewricht kapot zou zijn, dan moesten we hem alsnog in laten slapen. Helaas stak ze een halve vinger in dat gat, dus het gewricht MOETS haast wel kapot zijn......

Ze heeft een vloeistof aan de andere kant van het gewricht in gespoten, wel 4 spuiten!! Als dat door de wond eruit zou komen was de wond zowieso kapot.
Echt heel spannend! Gelukkig kwam er niets uit, en de dierenarts zei dat we hem het voordeel van de twijfel moesten geven.
Ze is hem dus verder schoon gaan maken, heeft de spier eerst dichtgehecht, en later het vel eroverheen gehecht.
Als hij maandag zou halen, dan waren we voor een groot deel uit gevaar. (het was dus pas donderdag)
We hadden tot 9 dagen risico dat het vel af zou sterven, daarna was hij hoogstwaarschijnlijk uit gevaar.

Hij haalde de nacht en vrijdag was hij eigenlijk ontzettend blij en fit. Ongelofelijk zeg, toen besefte ik me weer hoe bijzonder dieren zijn. Als hij die wond in zijn hals niet had zou je niet zeggen dat er iets gebeurd was. Er kwam wel ontzettend veel pus uit, maar de dierenarts had bewust een gat onderin laten zitten zodat de pus er goed uitkon. Vrijdag ging eigenlijk alles goed en kregen we weer behoorlijk wat hoop. Zaterdag belde de dierenarts ons op dat ze het verband eraf gehaald had. Ze was best wel geschrokken.. Er kwam veel vocht uit de kogelwond en ze kon niet onderscheiden of het wondvocht of gewrichtsvloeistof was. We moesten ons erop voorbereiden dat wanneer het gewrichtsvloeistof was, we hem alsnog in moesten laten slapen....
Maandag zouden ze wederom contravloeistof in zijn kogel spuiten en rontgenfoto's maken.. Als dit goed was dan mochten we van onwijs veel geluk spreken.

Toen stortte dus wederom mijn hele wereld in. |(
Wat heb ik gejankt zeg. Hij was zo ontzettend fit en vrolijk, en dan zou je dadelijk zo'n paardje in moeten laten slapen, omdat zijn gewricht kapot is.
Positieve dingen waren dat hij geen pas kreupel gelopen had, geen koorts had en goed at.
Ze hebben vanaf zaterdag geen pijnstilling meer toegediend. Toch bleef hij goed.

Maandag om 10 u werd ik gebeld. Ze hadden Rontgenfoto's gemaakt en de contravloeistof toegediend....
Op de foto's was helemaal NIETS te zien, hij was helemaal glad. ook kwam er geen vloeistof af!!!
Het been was dus gewoon helemaal heel. Echt een wonder, dit hadden we niet meer verwacht...
Nu was kans op herstel toch wel erg groot, omdat hij nog steeds heel fit bleef enz.

Afgelopen zondag weer een tegenslag. In de loop van de week waren er wacht hechtingen gesproken omdat er wat zwelling ontstaan werd en er toch wel erg veel pus inzat.
We zaten op dag 10 dus de kritische dagen waren voorbij. Toch begon het vel vanaf zondag af te sterven. Meteen dierenarts erbij laten komen. Er groeit wildvlees op de wond en het vel gaat er uiteindelijk afvallen.
In eerste instantie dus weer paniek, maar de dierenarts zei dat het allemaal wel meeviel en dat het goedkomt.

Het is echt zo'n geweldig paard, zo ontzettend vrolijk en blij, heel erg knuffelig en hij vindt alles goed. Ik kan me geen makkelijkere en lievere jaarling wensen!!
Al bij al heeft hij 1000 engeltjes op zijn schouder, hij heeft namelijk de halsslagader geschampt, de luchtpijp ook en het kogelgewricht is wonder boven wonder nog heel!

Op naar volledig herstel van onze lieve kleine beeb!!

Een filmpje van hem op de kliniek
http://www.youtube.com/watch?v=2Z5TTtlY ... GQAcFFpBg=

En een filmpje van hem van eergisteren kan ik straks plaatsen, blije scheet.

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:01

Mijn hemel!! Wat een verschrikkelijk naar bericht |(!!
Ik zou helemaal gek worden denk ik! Arm, arm dier!! Ik hoop dat het weer helemaal goed komt en dat hij niet teveel pijn meer heeft. Hij ondergaat het allemaal wel heel braaf! Sterkte met het herstel!

Ik kreeg vanochtend een mailtje van de fokker van mijn elitemerrie van Voice.... Haar moeder heeft op 16 maart een merrieveulen van Charmeur gekregen. Op onderstaand filmpje is zij 10 dagen oud.
Het is een Charmeur x keur v. Ferro x elite v. Weyden x elite pref v. Sultan uit de bria stam. Zij is overigens te koop.

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:06

@mijchamp, meid wat een vreselijk bericht, heb gewoon zitten janken bij je verhaal, wat zul je in paniek geweest zijn!! Dat arm dier, vreselijk!! Ik wens jullie heel veel sterkte en kracht om dit vol te houden, je hebt er al een Topjob op zitten respect!!

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:45

We zijn echt door een hel gegaan... en ik was wel in paniek geweest maar ik kon wel nog goed handelen gelukkig. Anders had ik hem nooit van dat hek afgekregen.. wat mij heel erg emotioneerde was dat hij ondanks alles zo ontzettend vrolijk is. Het is zo'n bijzonder lief dier. Door deze ervaring heb ik zeker weer heel wat meer respect voor dieren.

Wat verder het meest opbreekt is de onzekerheid die je hebt.. gaat hij het redden of niet, is hij heel ofniet etc...

Dit filmpje is van eergisteren
http://m.youtube.com/index?desktop_uri= ... iu7rqGrHvU

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 19:39

Wat een verhaal Mijchamp. Zo zie je maar weer dat het ongeluk echt in een klein hoekje zit.
Op een stal bij mij in de buurt sprong er vorige week ook een paard zo de bak uit over het hek heen, been kapot en een paar hechtingen. Hoe krijgen ze het voor elkaar he.
Ik hoop dat het allemaal weer helemaal goed komt met jouw jaarling. Ik denk dat de band tussen jou en hem nu nog sterker wordt.

Onze merrie is gisteren opnieuw geinsemineerd. Nu maar hopen dat het deze keer wel goed gaat.

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 22:22

Wat leuk dat de eerste Charmeurtjes alweer geboren zijn, wij moeten nog even geduld hebben tot eind mei.

Wat een verhaal zeg mychamp... verschrikkelijk!! Maar wat goed dat je erbij was en meteen heb gehandeld!!
Op de filmpjes staat hij erbij of er niks aan de hand is, echt bijzonder... zal duimen voor hem dat het weer helemaal goed komt.

Onze Charmeur staat eindelijk in de opfok, ik heb nog wel een paar fotos gemaakt voor we hem wegbrachten die zal ik binnenkort even plaatsen hier.

tanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 19:36

dit is onze nieuwe vent <3
vannacht geboren, alles is goed gegaan.
naam zijn we nog niet uit.
Afbeelding