Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sofiexx

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:17

Vind ik ook!
Helaas schreef de jury amper tips of commentaar op mijn proefje.
Alleen dat ze bij halsstrekken meer naar beneden moest. Maar dit wist ik zelf ook al, dat onderdeel ging niet zo goed

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-14 11:43

Nog minder dan een maandje en mijn Rubiquil merrie moet bevallen van Bon Bravour. Ik kan niet meer wachten... :D

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:24

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 11:34

@ karlijn1985, ik heb zeker recente foto's, zelfs van dit weekend. Zal er vanavond een paar plaatsen :)
Mooie foto van je paard, wordt steeds meer paard zo te zien :) zal nog wel eventjes duren voor dat hij helemaal uitgegroeid is :) Bij mijn merrie was dit ook zo.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 06:14

Ik ben benieuwd Stephtj!
Het is idd een laatbloeier, de jouwe blijkbaar ook dus? :D

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 16:40

idd Rubi's zijn laatbloeiers de mijne ook, ze is gisteren 5jaar geworden maar ze ziet er nog altijd puppy uit

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 18:08

Hier zijn ze dan, de foto's van mijn merrie op 10 maanden dracht. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was even een kleine selectie foto's. Heb er 4 laten uitvergroten om op te hangen in de woonkamer <3
Ik heb deze foto's zelf genomen, ik vind ze geslaagd! *\o/*

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 19:19

Eike: zelfs met 5 jaar nog dus!

Stephtj: mooie foto's en wat ziet ze er goed uit. Mooie buik! <3

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 20:19

karlijn1985 schreef:
Eike: zelfs met 5 jaar nog dus!

Stephtj: mooie foto's en wat ziet ze er goed uit. Mooie buik! <3

ja ze hoewel ik moet toegeven dat ze de laatste 6 maanden erg veranderd is, en nog steeds veranderd.

Nou dat is al een lekker tonneke

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 20:56

@ karlijn1985 en eike, bedankt :) ze heeft echt een mooie zwangere buik :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 07:54

Mooi drachtige dame Steph! Wanneer is ze precies uitgerekend en wie was de vader ook al weer?

Karlijn die van jou is ook al flink gegroeid! Leuk paard!

Ik vind die van ons 3 wel veel van elkaar weg hebben, leuk om te zien :)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-14 11:32

@ Daan_Ordeal, bedankt :D ze is uitgerekend 5 mei :) De vader is Bon Bravour.

Ja ze hebben idd iets weg van elkaar, vooral dat hoofdje! :D

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 16:27

Wat een prachtige drachtige buik <3

Mijn Rubi is ook een laatbloeier, behalve dat ze doorgroeide tot ruim in haar 7e jaar, vind ik dat ze nu echt pas heel fijn begint aan te pakken, net of ze het nu pas snapt allemaal (ze is nu 9) (of misschien snap ik het nu pas, kan natuurlijk ook :D )

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:24

het probleem bij niet begrijpen heb ik helaas niet, die van mij denkt sneller dan ik :P, ze is net 5j geworden maandag 14 april *\o/* en ik zou die al een proefje M2 kunnen binnenrijden. Maar ze is te snel, wil ook alles te snel, en soms is het dan moeilijk om een goede balans te vinden, ze is snel verveeld. Maar je mag die basis niet overslaan en daar heeft ze het dus wel heel moeilijk mee....ze wil altijd maar nieuwe dingen leren.
Dus thuis is alles te saai voor haar, omdat ik dan echt alleen de basis doe, en als we dan eenmaal per week gaan lessen slooft die haar niet normaal uit haha.
Alleen op wedstrijd is het soms heel moeilijk omdat ze schrik heeft van de andere paarden, maar ook dat begint gelukkig wat in orde te komen....

Afbeelding

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-14 17:27

Afbeelding

Afbeelding

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 07:54

Heel mooi vosje eike. Ik zal ook eens een foto plaatsen. O:)
Grappig dat je het zegt, mijn rubiquil merrie heeft ook schrik van andere paarden en niet zo een beetje ook...zit het misschien in de genen :')

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 08:08

Ziet er goed uit Eike! Wat een verschil met Orenda, die wordt over 2 weken 5 en we stappen en draven alleen nog maar onder het zadel aan een lang teugeltje :') Maar ik heb haar bewust lang laten staan, door verschillende omstandigheden. Deze zomer wil ik wel echt met haar aan de slag.

Het snel verveeld zijn herken ik wel heel erg. Ik vind het erg moeilijk om Orenda te motiveren. Rijden, longeren, ze vindt er echt niets aan. Nu we nog zo in de basis zitten vind ik het erg moeilijk om het rijden wat uitdagender te maken voor haar zodat ze er hopelijk wat meer plezier in krijgt. Hoe heb jij dat gedaan?

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 09:45

Wat zien alle paardjes er goed uit!
Eike wat lijkt jou Rubi toch op die van mij.
Zal zo is even een recente foto zoeken!

Chilli is ook wat snel verveeld. Maar we zijn de laatste tijd wat ander werk aan het doen.
Lekker veel naar buiten, crosslesje meepakken. Even haar hoofd leegmaken.
En het dressuurwerk gaat daardoor ook 10x beter :)

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:06

Ik probeer haar telkens op een andere manier te rijden, dan eens laag dan weer omhoog veel schakelwerk. Ik ga ook wel wandelen maar daar vindt ze niet veel aan teveel stress.....maar ik doe het wel. Ik ga ook tevoet naar mijn training bij Vicky Smits. En ik doe veel grondwerk dat vindt ze echt heerlijk Een soort van parelli, voor de rest loopt ze zoveel mogelijk buiten met onze andere paarden

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 16:57

Ik moet denk echt wat meer manieren vinden om het voor Orenda wat uitdagender te maken, meer afwisseling inderdaad. In mei wil ik het rijden verder gaan oppakken en dan hopelijk daar ook snel wat meer variatie in aanbrengen.

Orenda is wel heel speels, dat is erg leuk. Ze staat overigens 12 uur per dag buiten met andere paarden en vanaf mei weer 24/7 op de wei. Dus op zich qua huisvesting wel heel fijn.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 11:47

Eike: wat een knappe vos heb je zeg! Echt een leuk dier.

Wat leuk om al die verschillende verhalen over de Rubi's te lezen.

Ik ben pas net begonnen met de mijne, beetje longeren, keertje een balk in de bak gelegd, met m door de rijbaan wandelen, single om, hoofdstel in tijdens t longeren. Binnenkort een keer een zadel.
Wat mij op valt is dat ie echt zo nuchter is. Het interesseerd m allemaal niets, is stik nieuwsgierig.
Ik goodie dat balkje in de bak toen hij erin stond, hij keek op en kwam meteen kijken ipv dat ie schrok. 1e keer erover heen was ook helemaal niet spannend en na 3x vond hij het niet meer de moeite waard om zn voeten op te tillen.

Wel heerlijk zo'n relax dier, maar "dood/suf" is hij ook weer niet, ik hoop dat ie zo blijft. :o :D

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 12:07

Nieuwsgierig zijn ze zeker! :D

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 16:54

Wat een leuke merrie heb jij Alpha!

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 10:31

Alpha, heb even in je profiel gesnuffeld......daar is de mijne een pony tegen hoor haha ze meet wel 1.66cm maar ze is ontzettend smal, klein hoofdje kleine voetje ..dus een pony op lange ponybenen haha....had ze ook liever als die van u gehad maar ja als je fokt heb je dit helaas niet in de hand.
Ben er toch geweldig trots op gisteren Jonge paarden in Broechem (Belgie) gereden in de voormiddag haalden ruimschoots de overwinning, namiddag vond ik ze nog beter lopen, maar blijkbaar liepen de andere die in de top drie stonden ook veel beter helaas haha hadden toch nog een derde. over beide proeven toch een mooie 2de plek gehaald buiten verwachting liepen ferme bakken tussen. En dan te bedenken dat ze vorig jaar op zo een wedstrijd nog niet te rijden was dus meer dan tevreden

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-14 10:39

Ah bedankt karlijn1985 en eike! :D
Heb vorige week mn eerste oefenwedstrijd met haar gehad en meteen 192 punten! Allebei wat gespannen maar we hebben genoten. Ze loopt dan de ring rond zovan: kijk mij! Super trots op mn draakie, ondanks haar angsten voor andere paarden. Ze is intelligent , heel nieuwsgierig, altijd vrolijk, kroelkont en werklustig..(oke, sommige dagen liever lui dan moe en andere dagen glipt ze er tussenuit hihi pubertje). Hoop echt dat we haar angst kunnen overwinnen maar dat is tijd en geduld, hoe moeilijk het ook is.
Jammer dat ik niet vanuit mn ipad of telefoon foto's kan uploaden, moet dat een keer vanaf de pc doen en telkens vergeet ik het :o