Wynton nakomelingen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Re: Wynton nakomelingen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:48

Ja maar volgens mij is die van jou echt zo'n atletisch elastiekje, die van mij is veel lomper :+
Maar die van mij is echt relaxed en heel braaf. Hoewel hij wel echt jolig kan doen en dan maakt ie met dat grote lijf gekke sprongen waarbij je er bijna afvalt :') Hij ging vandaag nogal bokken op die achter bandages :') Maar met rijden an sich heel braaf, totaal niet kijkerig of vervelend.
Maar verder vind ik 'm echt te leuk met z'n witte kop en z'n leuke karakter!

Haha dank, is niet echt een setje hoor. Beetje bij elkaar geraapt spul dat enigszins kleurde bij mn outfit. Staat wat leuker op de foto :P

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:51

Ruige foto esmee!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 19:52

Staat in ieder geval heel leuk. :j
Is dat een soort bodywarmertje?

Dan lijken ze daarin niet op elkaar. Die van mij is inderdaad alles behalve lomp. Eerder vlug en kijkerig. Ze kan behoorlijk spoken en watervlug zijn. In het begin als ik er net op zit kan ze ook zo knijperig zijn, alsof ze zich opblaast. Dan voelt ze ook nog niet safe. Na een minuut of 5 is dat weg en kan ik er aan gaan rijden en is het goed. Ik heb in het begin dus ook geen foto's genomen, dat snap je wel. :+
Dan had je een soort geflipt manegepaard gezien met het hoofd hoog en het staartje tussen de benen. :+

Dat zal ze wel van moeders kant van Kennedy hebben.
Wat zat er bij die van jou achter? Hoe was moeders kant verder?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:02

Dit is de moeder: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/1492391 (San Remo x Renville x Amor)

Ja is idd een bodywarmer met bruine accenten. Is idd wel een leuk ding ja! Gewoon van de ehhhh Zara dacht ik, dus geen paardending.

Nee die is dan idd heel anders ja! Mja als je die in het gareel houdt, heb je daar wel een hele gave aan denk ik! Lijkt althans een fijn bewerkbaar dier met veel beweging!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:08

Oh uit de Briolieta stam.... cool! Mooi bloed op een rij hoor!
Toch wel apart dat hij zo fors is. San Remo fokt dit toch ook niet echt.

Ja ik geloof wel in Emma. Ze had alleen groter moeten zijn maar ach, voor mijzelf is dat niet erg. Ik ben ook maar klein.
Maar denk zeker dat het een dier is met veel potentie.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:15

Maar het is niet echt een logge bok hoor. Het is wel veel paard, maar ook geen tank(thank god). Z'n moeder is ook wel echt paard, maar heeft wel wat meer bloedopdruk dan Enton.

Ahjoh voor jou toch een super maatje! En die kleinere diertjes zijn veel makkelijker te rijden :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:17

smeetjoew schreef:
Maar het is niet echt een logge bok hoor. Het is wel veel paard, maar ook geen tank(thank god). Z'n moeder is ook wel echt paard, maar heeft wel wat meer bloedopdruk dan Enton.

Ahjoh voor jou toch een super maatje! En die kleinere diertjes zijn veel makkelijker te rijden :D

Oke als hij maar fijn te bewerken is. :j
Kleine diertjes makkelijker??? Dat weet ik eigenlijk niet. Ik heb ook een hengst van 1.74 gehad en die was heel fijn en makkelijk te rijden. En dat terwijl ik weleens een D pony voor africhting heb gehad die mij alle hoeken van de bak liet zien. :')

Edit: Heb net je profiel bekeken. Wauwie, prachtig zeg! Je kan heel fijn rijden. Heb je ook Junioren/YR gereden met Aspen?
Waar sta je met de paarden of is dat bij jou thuis?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 20:33

Nee ik bedoel, die slagschepen moet je zo aan elkaar rijden. Kleinere dieren zijn veel makkelijker aan elkaar te rijden, zijn sterker en kunnen ook eerdere moeilijkere oefeningen aan. Da's wak bedoel :D
Ik moet zeggen dat ik echt even aan Enton en mijn andere paard, Dot Com, moest wennen hoor. Aspen was echt een stukkie kleiner en liep veel makkelijker aan elkaar en in balans.

Dankje! Ach, heb nog bergen te leren hoor! Nee helaas niet! Paard moest 7jr zijn om YR te mogen rijden (junioren was ik te oud voor toen dat mocht). En heb 'm deze zomer verkocht dus zat er helaas niet in. Had me wel opgegeven voor een YR wedstrijd, maar werd toen afgelast vanwege die vorst in februari.
Paarden heb ik in pension staan, eveneens in Hoevelaken dus wel lekker dichtbij.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 10:46

Hier had ik er nog eentje. :)

Afbeelding

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-12 12:18

Wouw!

Ragazzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 15:23

Audrey zegt het goed.........wouwwwww.........Emma en Enton!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:25

Nou ik had in mijn hoofd om volgend jaar L1 te gaan rijden met Emma... kom ik erachter dat dit dus helemaal niet mag. Ik moet minimaal L2 starten en als klap op de vuurpijl mag ik niet meedoen aan kampioenschappen in de L2. Pas vanaf de M1.

Beetje jammer dit.... -O-

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:53

Dat is zeker kak. Mja, je rijdt ook gewoon te goed, zo hebben amateurtjes als wij helemaal geen kans meer joh :D
Maar ik snap 't hoor. Ben blij dat ik wel L1 mag starten. En zelfs dat duurt nog ellelang...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 12:55

smeetjoew schreef:
Dat is zeker kak. Mja, je rijdt ook gewoon te goed, zo hebben amateurtjes als wij helemaal geen kans meer joh :D
Maar ik snap 't hoor. Ben blij dat ik wel L1 mag starten. En zelfs dat duurt nog ellelang...

Mag jij dat nog wel dan? Jij hebt 1 paard op dat nivo gehad dan?
En ik ben ook amateur hoor. :j

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:22

@ Smeetjoew; Zat even in je profiel te kijken (heb vandaag voor het eerst verlof, dus tsja, dan moet je wat ;) ) maar, wat heb jij leuke paarden zeg! Je vorige paard, Aspen, dat was ook een fijn dier zeg! Wat was dat voor één?
Jullie fokken ze fijn! :j

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 20:03

Hoezo mag je geen L1 meer starten dan? Stalgenootje is grand prix en zelfs die mag gewoon L1 starten? Geen kampioenschappen alleen.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:37

Dank Vulina! Aspen hebben we niet zelf gefokt hoor, die hebben we als 3jr gekocht. Dat is een Rhodium! Erg fijn paard en echt TOP karakter. Kan je de ene dag pirouettjes mee draaien en de andere dag een buitenrit aan een lange teugel mee maken. Kan zo door als recreatiepaard als 'ie later oud is haha.

Arielle: vaak als je er 2 of meer op subtop niveau hebt gestart (en vlgns mij geldt het al bij 2x ZZL) dan mag je geen L1 meer. Een keer een heel hoog niveau halen heeft nog niet zoveel 'gevolgen' maar twee of meer dan wel. Opzich is het best jammer, want je kunt die jonge beesten dan echt nauwelijks meenemen. En L2 is meteen wel pittig met doorzitten enzo als je een beest mee hebt die eigenlijk nauwelijks van het erf is geweest.

Arielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:41

Ooooh op die fiets. Is wel beetje jammer inderdaad ja, maarja, L1 HC kun je dan toch wel keertje doen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:45

smeetjoew schreef:
Arielle: vaak als je er 2 of meer op subtop niveau hebt gestart (en vlgns mij geldt het al bij 2x ZZL) dan mag je geen L1 meer. Een keer een heel hoog niveau halen heeft nog niet zoveel 'gevolgen' maar twee of meer dan wel. Opzich is het best jammer, want je kunt die jonge beesten dan echt nauwelijks meenemen. En L2 is meteen wel pittig met doorzitten enzo als je een beest mee hebt die eigenlijk nauwelijks van het erf is geweest.

:j
Inderdaad.
Ik zou wel dispensatie kunnen krijgen om toch L1 te gaan rijden maar ja, weet het nog niet. Op zich maakt het toch niet zoveel uit. Al rijd ik tig verliespunten of tig winstpunten, maakt niet uit. L2 is idd moeilijk door het doorzitten maar ja, dan zou ik gaan lichtrijden...lekker belangrijk.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:46

Ja ik zou dan eerder gewoon gaan rijden op het losrijterrein van een wedstrijd in de buurt. Hoef je 'm ook niet helemaal in te vlechten en in tenue en alles. Ik vind HC altijd zo zonde van de moeite :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:56

smeetjoew schreef:
Ja ik zou dan eerder gewoon gaan rijden op het losrijterrein van een wedstrijd in de buurt. Hoef je 'm ook niet helemaal in te vlechten en in tenue en alles. Ik vind HC altijd zo zonde van de moeite :')

Ga ook eerst wel ergens oefenen. :j
Op zich maakt het helemaal niet uit of ik HC start of niet. Voor de WP hoef ik het niet te doen en al rijd ik tig verliespunten dan maakt het nog niet uit. Dus op zich kan ik gewoon oefenrondjes gaan maken in de ring.
Maar idd eerst maar eens rijden bij een vriendin ofzo en daarna een keer oefenen met drukker terrein. Is nog lang geen april.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 08:57

Da's ook waar Suzanne. Heb alleen met lichtrijden dat je wat makkelijker mee kunt gaan met het opzij springen en schrikken etc. :P

Daarom joh! Lekker veel meenemen. Mee naar les, 'ns een keer meenemen naar je vereniging, bosritje, etc. Leren ze echt veel van.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:49

smeetjoew schreef:
bosritje, etc.

Hee hee, ik ben nog niet levensmoe he? :')

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 09:51

:))

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 14:07