holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:45

Ik wil me graag melden :)

Ik heb een 3 jaar lang gereden bij een mevrouw met 5 paarden, 1 daarvan was ik al vanaf het begin weg van. Destijds nog te jong (echt een laat bloeier) dus sinds 1,5 jaar onder het zadel. Sinds 5 maanden ben ik hem gaan rijden en nu koop ik hem over :)

Het is ook een dayano (x lancet) en nu 6 jaar oud. Morgen wordt hij gekeurd. Ben benieuwd!

Zodra hij verhuisd is etc zal ik is wat foto's maken, het is echt een plaatje (ben een beetje gekleurd :P)

Ga het topic even doorlezen!

annutjuuh

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:11

Welkom!! Wat leuk en spannend, ik hoop voor je dat alles goed is morgen! Ben benieuwd naar je foto's! :D

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 15:23

Hoi hoi, wat leuk! Ben benieuwd naar de foto's!!

Ik heb nu elke week privéles met Caramba, lekker de basis er weer even goed opzetten en dan knallen

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 18:35

Floortje88, welkom en succes morgen !!

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 20:31

Leuk Floortje! Heel veel succes morgen!!! :)

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 22:54

Succes Morgen Floortje! Altijd spannend :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:15

Welkom floortje! Fotos! Haha en hoe ging de keuring?

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 11:47

haha ja hij moet om 4 uur :)

Als dat allemaal goed gaat dan volgende week vrijdag verhuizen en dan zal ik is leuke foto's maken!
Houd jullie op de hoogte

(en wat een leuke/knappe paarden staan er in dit topic)

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 14:56

hij is goed gekeurd *\o/*

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:49

Whoehoee!! Gefeliciteerd!

PaardjesFan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 16:50

geefliciteerd

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 19:26

Wauw wat fijn!!!! Proficiat met je nieuwe aanwinst!!! Ik wacht je foto's af!! :D

Wat een weer he!! Hebben jullie wel een beetje kunnen rijden deze week?? Heb zondag wedstrijd maar heb nog niet echt veel kunnen doen.. :(

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:00

Ja, wel een krap half uur vandaag. Heb 10 min onder de boom staan schuilen. Toen ben ik maar naar zn stalletje gegaan. Het is geen doen gewoon!

Oh, ja als je wedstrijd hebt is het helemaal vervelend.. Cay gaat eindelijk lekker, zou het jammer vinden als ik steeds niet kan rijden door de regen.

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:02

@Rochellex; wat grappig, de mijne heet precies zo :P (cayano) en natuurlijk ook 6 jaar..

Ik heb ook weinig gereden, maar gelukkig heb ik dadelijk de luxe van een binnenbak.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:33

Ik heb wel heel de week gereden, de luxe van 2 binnenbakken :o

Maar wat leuk al die Cayano's haha! Inderdaad heeeel veel plezier met je nieuwe aanwinst! We wachten vol smart op de foto's :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 20:34

Gewoon gereden in weer en wind hoor! Ben geen watje ;). Hij had 12 dagen vrij gehad vanwege mijn vakantie dus was ook wel erg gemotiveerd :D. En onze bak is gewoon ook erg goed bijgehouden!

Edit: Gaaf hoor floortje!
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 12-09-13 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 21:08

floortje: proficiat en veel plezier er mee

Hier elke dag al gereden, dinsdag nat geworden tot op men bloot vel :brr:
maar zondag is het provinciale wedstrijd en we zijn geselecteerd dus zullen we maar goed trainen

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:13

Gefeliciteerd Floor!
Foto!? :D

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:56

haha ja heb eigenlijk nog maar heel weinig foto's van hem.. Komt ook omdat de (vorige) eigenaresse (waar hij nu nog een weekje staat) daar niet zo van is.. Maar als hij verhuisd is ga ik er zeker wat maken en plaats ik ze hier.

Vind het wel leuk om te lezen wat voor karakters jullie paarden hebben, herken er wel veel van terug.

Wat ik wel lastig vind is dat heel erg eenkennig is. Hoop echt dat dat minder wordt. Tot nu toen pikt hij het niet als iemand anders er op rijdt.. Opzich nu geen probleem maar het is niet handig..

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:38

Floortje, super gaaf, gefeliciteerd !!!! Eeeennnn die van ons is ook 6 jaar een heet ook Cayano :D

Cayano gaat momenteel goed, alleen zijn we bezig de achteruit erop te zetten en dat vindt meneer niet leuk }:) je zou zeggen dat dat niet zo moeilijk is, maar hij vindt halthouden al niet leuk en stel je voor dat je dan nog een paar passen achteruit moet zetten. Ik sta er maar voor te duwen en hij kijkt me zo aan :? Iemand nog tips??? Hier verder niet veel gereden afgelopen week, Kim is een weekend weg geweest, slecht weer, druk met school, dus een paar dagen vakantie, maar ze zijn hier zo makkelijk, dat is zadel erop en rijden naar een week niks doen. Wat dat betreft echt een gouden karakter <3

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:55

@Kosta: Dat van dat stilstaan komt mij heel bekend voor... I-jana vindt het ook alles behalve leuk om te blijven staan, maar dat maakte het bij haar juist heel makkelijk om ze achterwaarts te zetten, al hoor je mij niet zeggen dat ze het al elke keer goed doet hoor, mevrouwtje vindt het namelijk heel leuk om na een paar passen haar voorbenen gewoon niet meer op te heffen en achterwaarts te slepen, maar dat is één van haar motto's denk ik, waarom moeilijk als makkelijk ook kan :) soms als ik aan het rijden ben dan denkt ze ook van, ik ben mooi, ik loop mooi, waarom zou ik mij meer inspannen dan nodig (en dan moet mijn lesgeefster mij er ook even op attent maken) want dan loopt ze zo makkelijk en het ziet er nog mooi uit, maar wij weten dat ze veel meer kan :+

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 21:57

Oh gelukkig! Caramba kan ook zo slecht stil staan zeg!
Gaat nu met consequent oefenen wel veel beter maar als ik dit een tijdje niet oefen kan ik het echt op m'n buik schrijven!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 22:54

Dus herkenbaar, hahahahaha, het enige jammere is dat als Cayano het dus echt beu wordt, hij direct recht overeind staat en dat vindt mama dan minder leuk. Echt het is verder zo'n lieverd, maar ik zie hem graag met vier beentjes aan de bodem blijven, is beter voor mijn hart.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:24

Kosta schreef:
Floortje, super gaaf, gefeliciteerd !!!! Eeeennnn die van ons is ook 6 jaar een heet ook Cayano :D

Cayano gaat momenteel goed, alleen zijn we bezig de achteruit erop te zetten en dat vindt meneer niet leuk }:) je zou zeggen dat dat niet zo moeilijk is, maar hij vindt halthouden al niet leuk en stel je voor dat je dan nog een paar passen achteruit moet zetten. Ik sta er maar voor te duwen en hij kijkt me zo aan :? Iemand nog tips??? Hier verder niet veel gereden afgelopen week, Kim is een weekend weg geweest, slecht weer, druk met school, dus een paar dagen vakantie, maar ze zijn hier zo makkelijk, dat is zadel erop en rijden naar een week niks doen. Wat dat betreft echt een gouden karakter <3

Haha, als of je die van mij beschrijft. Ik ben ook bezig met het achteruit gaan, en hij vind stilstaan ook echt niet tof. En achteruitgaan al helemaal niet!

Cay blijft wel met 4 benen op de grond in de baan. Maar zodra ik buiten ben en ik moet wachten op mijn mederuiters, dan staat ie me een partij te stampen en te springen en omhoog te komen. Want hij heeft echt een hoog tempo door zn grote passen. Dus ik ga tegenwoordig ook maar alleen, haha.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 19:10

Haha, ook hier heeel herkenbaar!!! Stilstaan is NIET leuk, en achterwaarts al helemaal niet! :P Ook veel gestuiter achter de rug tijdens de training! Tijdje terug ging het achterwaarts redelijk goed, maar ik kreeg telkens op wedstrijd het commentaar dat ze actiever achterwaarts moest. Dus ik daar mee aan de slag gegaan. Klein tikje bij het achterwaarts gaan... en daar steeg ze op!!! :P De eerste 2 weken daarna niet eens halt kunnen houden, laat staan achteruit ;) De laatste weken gaat het weer wat beter, als ze niet te druk is gaat het halthouden goed en het achterwaarts ook weer redelijk. Heb zelfs een keer op wedstrijd het achterwaarts overgeslagen om gestuiter in de ring te voorkomen!! Haha, maffe beesten!! :D

Wij mogen morgen weer op wedstrijd, ben benieuwd wat het weer doet en hoe het terrein is :=