orionneke schreef:orionneke schreef:Heej hoe is het hier allemaal!? Mijn merrie is nog helemaal niet echt dik...half mei en dan komt het. Nu nog een naam met een C....pfffff.....
Heb je tips
Voor een merrie met krachtige beweging Capoeira, naar de gelijknamige Braziliaanse vecht/dansport.
Ik denk niet dat ik deze naam thuis er door krijg, je moet even denken hoe je het uit moet spreken.
Ik was op wikipedia ook al wel Aboriginal namen tegengekomen met een C, op die manier een relatie met Sydney.
Wij hebben een naam van een filmtitel in ons hoofd, dus dat wordt ons thema voor de naamgeving.
Als we in de toekomst weer een veulen zouden fokken, dan wordt die ook naar een film genoemd.
Je kunt ook je veulen vernoemen naar bepaalde bijzonderheden die jij aan hem/haar ontdekt en daar een vertaling bij zoeken.
Of de buitenlandse namenlijsten, inclusief omschrijving van de namen doornemen en hopen dat je iets treffend vindt dat bij het veulen past.
Ook kun je terugzoeken in de stamboom van het veulen en misschien kun je iets aanvullen of veranderen met de namen in het verleden.