Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Stral

Re: Everdale Lord Leatherdale X Negro X El Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:32

Wat is die stoer! :D Mooie naam ook! Wij zijn nog naamloos haha.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:35

Leuk om te zien dat vele dezelfde aftekening hebben op het hoofd!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:35

Hier onze naamloze! :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

grijstapijt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:40

Mooie paarden allemaal!!

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:59

Wat een mooike!! <3

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 23:14

Oh wat een onwijs mooie en lieve veulentjes!! <3 jammer dat we geen plek thuis, dan had het me heel leuk geleken om ook eens een veulen te hebben.

Onze Everdale is voor de KNHS nu 5 jaar (hij is wel pas in juni echt 5), dus loopt alweer in het M1. Op de eerste wedstrijd zelfs al 69% gehaald en alweer genoeg prijsjes gewonnen! Super blij dus, maar helaas ging het afgelopen weekend even mis. Onze Everdale is van begin af aan bang en heel onderdanig naar andere paarden. Afgelopen weekend lag onze dressuurring tegen het (eigenlijk wat te kleine) springparcours aan en toen viel er daar ook nog een ruiter van zijn paard -> los lopend paard is natuurlijk nog enger. Dus eigenlijk iedere oefening liep in de soep en we hebben (mede doordat ik ook nog eens verkeerd reed omdat ik te veel met hem bezig was) onze eerste proef zonder wp gereden. We moeten hier echt mee gaan oefenen maar ik weet niet hoe. Voorheen sprong ik ook altijd alle paarden zodat ze veel zien maar ik ben vorig jaar zo hard gevallen (ik heb na 10 maanden nog altijd een "dode" plek qua gevoel/tast op mijn rug) dat ik niet meer goed durf en dat voelt hij natuurlijk ook :( maar ik heb wel meteen een nieuwe wedstrijd ingeschreven zodat hij wel ook snel weer een goede ervaring opdoet. :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:30

Oh wat een rottige ervaring, ik vind hem nog braaf klinken op zich! Je kan niet veel meer doen dan het gaan opzoeken zeker? Vervelend als je merkt dat je angstig bent he. Ik heb her heel erg hard last van met mijn merrie momenteel, lang niet gestart op wedstrijd en de laatste ervaring was een val bij het opstappen dus ik zit zo te stressen... Ben afgelopen zondag gestart, durf er gewoon niet aan rijden, dus in plaats van vertrouwen geef ik haar ergens nog meer vrij spel. Ik ga me ook gewoon weer inschrijven voor volgende week, stress en spanning kan je thuis niet trainen zoals op wedstrijd he. De slechte resultaten neem ik er nu maar bij en ik hoop dat het tegen deze zomer beter gaat...

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 11:00

Hij is ook ontzettend braaf! doet echt geen vlieg kwaad, maar is wel nog bang voor andere paarden. Een aantal weken geleden stonden er picknicktafels met publiek tegen de ring aan, daar schrokken alle andere paarden van maar hij vond het helemaal prima, er waren daar namelijk geen andere paarden dus hij voelde zich op z'n gemak.
Voor jou ook succes dan dit weekend Stral! Er aan blijven rijden is bij ons meestal niet zo'n probleem alleen stapt hij zo ineens opzij als er een ander paard te dicht in de buurt komt.

Anniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:31

Beide succes dit weekend!

Ik heb nu drie keer op de halfzus van mijn veulen gereden en een keer gelongeerd. Maar zij is in de omgang echt een geweldig lief paard. Er zit geen kwaad in maar ze vindt het onder het zadel nog moeilijk omdat ze het soms nog niet snapt. Ze is altijd met een losse teugel gereden en kent dus geen druk.

Mama en zoon doen het hier nog steeds goed. Hij begint al iets brutaler te worden. En snachts zijn ze zo lief samen.
Afbeelding

Anniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:34

Oooh helemaal vergeten te reageren op jouw mooie foto's stral.

Super mooi aansprekend koppie heeft ze. Die tweede foto is echt gaaf. En zo te zien is ze ook mooi groot. De mijne is volgens mij een ukie als ik hem met andere veulens op stal vergelijk. Gelukkig ben ik zelf ook niet groot dus te klein kan hij niet zijn.

Heb je al een naam voor der.

Anniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 08:41

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 10:02

Nog geen naam haha, gewoon nog geen tijd gehad om eens samen over na te denken... Is altijd een gezinsbeslissing bij ons :D

Ze is erg groot inderdaad! Onze andere Everdale is kleiner geboren en klein gebleven.
Ze is echt fel zeg, ik wou ze gisteren binnen steken en had moeder vast, zij liep gewoon hup weg de wei in, beetje paraderen. Eentje van 5 dagen oud die zo ver weg loopt van de mama zie je ook niet snel toch!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:22

Stral schreef:
Hier onze naamloze! :D
[ [url=m/Vv1Yg3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4Iaagt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PmgyFL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4c0BQD.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/VLkDyP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtig! Nameless een optie :+
Wat een front al zeg! Geweldig!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 18:28

Ze loopt mooi Stral :)

Laatst hebben we nog wat plaatjes met Eston gemaakt. Zondag weer met het mooie weer ook wat rijfoto's.

Afbeelding

Anniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 07:54

Dat is dan al een lekker brutaal ding. Die van mij blijft met binnen zetten nog dicht bij mama maar begint wel al wat brutaler te worden. Hij duwt graag z'n kont tegen je aan om gekriebelt te worden.

Ooee mooie foto's Nessie. Zo gaaf zo'n zwarte hengst en dan jij met zo'n lang blond haar. Echt mooie combi. Ik ben benieuwd naar die foto's Nessie.

Hier nog een foto van Nirell en Charelle. Ik kan er geen genoeg van krijgen.
Afbeelding

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 08:47

Die van jou gaat echt voor de megamooie duo-foto’s hè :D

Anniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:22

Ja, hij is zeker fotogeniek. Ik maak ook graag foto's, is een hobby van me dus als je veel en vaak foto's maakt, krijg je ook meer gave resultaten. :)

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:23

True haha, ik heb een goede camera gekocht maar het ontbreekt mij compleet aan tijd om er beter in te worden, jammer genoeg! Ga vanmiddag nog wat trekken :)

Anniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 09:26

Oooh jaa. Ik doe het ook al bijna 10 jaar nu maar paarden fotografie is wel nieuw voor me. Ik ga gewoon bij ze in de wei zitten, lekker genieten en foto's maken.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 17:52

Ik heb vanmiddag nog wat leuke getrokken hoop ik!

De merrie wordt morgen trouwens opnieuw bezaaid met... Inverness! :D Hoeveel kans is er dat dat schimmel er weer doorkomt Redd? :') Ik ken niets van kleurengenetica.
Dit veulen is echt een goede, VA wist echter nog niets over die test dus we nemen het zekere voor het onzekere en kiezen voor een bewezen niet-drager. Van Olst raadde Painted Black, Chippendale en Inverness aan, papa koos de jouwe ;) Vanaf deze week beschikbaar met vers ipv diepvries en wij zijn de 9de die bestelden zei hij. Dus je hengst wordt door de hetze wel extra populair ;)

Anniique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:43

Ooee leuk ben benieuwd naar de foto's.

Gaaf dat je haar door inverness laat dekken. Heb je je merrie wel gecheckt of ze drager is of ga je haar nog checken ?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 09:32

Dat is de bedoeling, onze veearts wist nog van niets en ging het onderzoeken. Ik zit in België ook he ;)

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:22

Knappe veulens komen er voorbij :D En schattig haha!

Zijn jullie van plan om jullie Everdale's ook te laten testen nu met het WFFS gebeuren?
Ik ga mijn merrie laten testen gewoon om te weten of ze drager is. Niet dat ik nu fokplannen met haar heb maar je kan het maar beter op tijd weten en voor het geld wat de test kost hoef ik het niet te laten vond ik :).

Redd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:24

Stral schreef:
Ik heb vanmiddag nog wat leuke getrokken hoop ik!

De merrie wordt morgen trouwens opnieuw bezaaid met... Inverness! :D Hoeveel kans is er dat dat schimmel er weer doorkomt Redd? :') Ik ken niets van kleurengenetica.
Dit veulen is echt een goede, VA wist echter nog niets over die test dus we nemen het zekere voor het onzekere en kiezen voor een bewezen niet-drager. Van Olst raadde Painted Black, Chippendale en Inverness aan, papa koos de jouwe ;) Vanaf deze week beschikbaar met vers ipv diepvries en wij zijn de 9de die bestelden zei hij. Dus je hengst wordt door de hetze wel extra populair ;)

Ow, wat ontzettend gaaf! *\o/*
Ik was stiekem bang dat hij nooit of pas heel veel later zou gaan dekken. Heel ongelukkig voor van olst deze situatie, maar wel fijn dat inverness nu eindelijk ook gebruikt gaat worden! Ik ben benieuwd. Op welke merrie ga je hem gebruiken?

Kans op schimmel is trouwens 0%. Als hij iets daarvan had meegekregen van moeders, was hij zelf schimmel geweest.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 10:56

Op de merrie die nu het Everdale veulen gaf! Is haar beste veulen tot nu toe maar aangezien we de merrie nog niet kunnen testen kiezen we dus voor een bewezen niet-drager. Hij ging dit jaar enkel diepvries geven en er is 3 dagen geleden beslist dat hij vers gaf, door dat hele gedoe, dus aangezien wij al nummer 9 zijn denk ik dat hij best wat zal dekken dit jaar ja!