nakomelingen van Don Cremello du Bois

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein88

Re: nakomelingen van Don Cremello du Bois

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 13:25

hoe laat wordt ze gescand Gerdien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 14:18

Zou wel jammer zijn als je het zou missen.. Maar ik hoop dat ze t nog Ff voor je ophoud. Ze Harste nog
niet toch?

Lilith... Pffff ik krijg geen genoeg van haar!! Ze is echt alles in 1!!! :+:

Echt spannend Gerdien!

Bij die van mij was het ook dag en nacht verschil. Ik hoop dat het hormoonhuishouding een btje hersteld is. Maar Cookie is vandaag 12 dagen en ik merk niks van hengstigheid bij haar! Dus heb stille hoop!

Gister is Cookie Ontwormd. En oh wat was ie boos op me hahaha!
Hij is heeel goed af te lezen kwa emoties, bizar gewoon.
Zijn jullie veulens ook zo brutaal?
Ik vind het heeeel grappig maar ik denk wel dat het me er eentje is zeg ! Van wie die dat toch heeft? Moeder is met rijden wel een heethoofd maar verder stik braaf en DC ook toch marjolein?
Ik ben blij dat mijn merrie nu eindelijk wat regels voor hem opstelde want hij kan dr echt vreselijk "terroriseren" hahahaha!
Ik hoop ook dat mijn merrie een btje wilt bijtrekken want ze is ontzettend schraal... Weinig rust en ze lijkt alles aan Cookie te geven. Ze krijgt al een speciaal rantsoen in overleg met de dierenarts. Maar ze trekt er nog niet erg van bij.

Kleine Cookie Spam.
Afbeelding

Galopperen kan ie wel
Afbeelding

En bokken ook
Afbeelding

Maar op zn drafje moet ie nog wat oefenen. Hebben we hem ook nog niet veel zien doen.
Afbeelding

Mama pesten
Afbeelding

Afbeelding

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 17:27

Wauw cookie is ook een plaatje om te zien!
Euforie, heb je de merrie weer laten insemineren begrijp ik?

Ik heb goed nieuws! Esther is drachtig :D er zit een mooi vruchtzakje. Over twee/drie weken nog eens scannen
Ik stond daar als een mongool blij te zijn, jullie hadden de veearts moeten zien haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 18:56

Nee hoor Gerdien, niks voor mij, om veulentjes fokken, blijkt nu hahaha! (Hoe wel het resultaat natuurlijk fantastisch is.) Ik twijfelde al een paar jaar om eens een veulentje te fokken, gewoon omdat ik het ergens wel belangrijk vind, dat ze dat hebben meegemaakt :j
Ik had Marjolein daarom ook al een aantal keer een berichtje gestuurd maar dan zag ik er toch weer vanaf. Is toch wel eng, en doe ik er wel goed aan...???
En toen twijfelde ik weer, om toch niet gewoon bij het KWPN te blijven en koos voor de hengst Desperado. (Twijfels twijfels twijfels) Afgelopen jaar was ze bijna 24/7 hengstig en we ondervonden hier best wat hinder van. Nou had ik de keus om haar op de medicijnen te zetten of een veulen te fokken en gezien de overwegingen hievoor, dan toch maar voor dat laatste gekozen!! Hahaha. Al bij al toch ook weer terug gekomen bij DC, om verschillende redenen. (En hij is gewoon grandioos fantastisch!!) En 11 maanden later was daar Cookie. De hormoonhuishouding lijkt tot nog toe dus relaxed, ipv uit balans! Daardoor juig ik dus voorzichtig. Het was geen pretje om mijn merrie zo hengstig te hebben. Dus ik hoop van harte, dat dit zo blijft. :j

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:02

T is net of ik mijn eigen verhaal terug aan het lezen ben Euforie, 5 jaar geleden had ik n merrie die dr hormoonhuishouding ondersteboven had liggen (zo erg dat ze letterlijk kaal werd als ze van zomer naar wintervacht moest!) en besloot ik dus ook om dr aan te laten dekken. T jaar daarop kwam Dazzle op de wereld en daarna geen last meer gehad van n kale pony gehad (ondertussen is ze verkocht maar nooit meer kaal geworden!).

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:34

Hier nog zo'n verhaal :j . Marieke was ook 24/7 hengstig in de zomer en zo boos op alles dat je er helemaal níks mee kon doen (ook niet mennen etc). Ik had overwogen haar te steriliseren maar dat is een hele ingrijpende en dure operatie, dus in overleg met de DA eerst dit geprobeerd. En voorlopig met resultaat :)!

Fijn om te horen dat meerdere merries opknappen van een dracht. Fokken vind ik trouwens veeeeeel te spannend heb ik ondervonden, hihi :=

Gefeliciteerd Gerdien :D!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 19:39

Ik vind fokken het mooiste wat er is... Ondertussen al 3 veulens gefokt en nu de 4e onderweg (totaal ander ras ;)).

Wie weet ooit nog eens de sprong wagen met crempie op mijn nieuwe merrie maar voorlopig zijn we nog niet terug in NL (word dan n kruising paint X NRPS, kan best goed uitpakken denk ik *droomt nog even verder).

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:17

Wat een bijzondere verhalen en dat jullie merries zo goed opknappen van een dracht!
Nu begrijp ik t euforie
Hopelijk blijft je merrie relaxt

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:52

Jeeeehhhh gefeliciteerd gerdien!
Duim voor je dat het blijf zitten!
Doet de vee arts dat niet bij jullie? Bij ons komen de artsen van de ambulante kliniek paard. Van de universiteit in Utrecht.
Vind dat ze super begeleiden!

Ohhh wat Is cookie toch knap! <3
En fijn dat veel merries opknappen van een dracht

_Gerdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:12

Ik rij mijn paard elke keer naar m'n veearts, om de hoek. Hand erin en eruit. Zo gepiept. Verder geen begeleiding. Hij geeft aan wanneer ze geïnsemineerd moet worden en wanneer k weer kan komen voor scannen. En verder geeft ie soms nog advies over bv inentingen en ontwormen tijdens de dracht
Kan m ook heel laagdrempelig bellen. Is een goede vent, kort van stof

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 22:47

Wat grappig dat er een paar gelijke verhalen zijn zeg! Leuk!

Bij ons kwam de DA gwn aan stal. Maar ik ben ook niet voorzien van een eigen trailer anders had ik langs de kliniek gegaan. Puur om de voorrijkosten te drukken. En ze alles bij de hand hebben.

Ik ben trots op dit mannetje!
https://m.youtube.com/watch?v=tkW5dNCWgiQ

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 12:40

Euforie, Liberty harst dus juist al bijna 2 weken. Lekt soms melk en is vorige week de hele week onrustig geweest op stal.

Nu volle uiers, spenen beginnen ook te vullen. Gelukkig is ze weer rustig

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:42

Spannend myrthe!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:14

Vandaag Is de veearts geweest om Eldora te scannen. Was de laatste controle. Helaas heeft ze het vruchtje verworpen.
Ze Is de hele baarmoeder langs gegaan en ze kon geen gekke dingen vinden. We gaan het dus gewoon nog een keer proberen. Zondag moet ik haar hengstig spuiten en dan komen ze dinsdag kijken wanneer ze geïnsimineerd kan worden.

Baal echt :(

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:15

Ah wat zonde van Eldora!! Maar je bent nog ruim op tijd, komt vast goed. Ik ga duimen :*

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:10

Zonde eldora. Hopelijk gaat het de volgende keer beter!

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 12:18

Ik hoop het ook!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:36

Zonde eldora....

Hier bericht gekregen (oké, bewijs is beter ;)) dat Dazzle het serieus goed doet... Vandaag voor de 1e keer iemand op zijn rug gehad en hij doet t supergoed :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 14:58

Gos dat is heel jammer zeg. Ik ga voor je duimen dat het de volgende keer beter gaat. Succes!!

Wat een mooi nieuws! Is er beeld materiaal?? Ben benieuwd.

Cookie is vandaag alweer twee weken oud. De tijd gaat hard!!!
Hij is een beetje lui vandaag!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:18

Jups, ik heb beeldmateriaal... Zal zo eens kijken hoe ik dat hier erop krijg want zijn maar kleine stukjes en heb ze via whatsapp gekregen aangezien ik in Amerika woon en hij zadelmak gemaakt word bij horsesea door die fantastische meiden :)

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:34

Ben heel benieuwd cubalibre!
Fijn dat het goed gaat :)

Cookie is echt prachtig <3

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:36

Pffff wat is Cookie knap! Wordt een mooi paard later :D

Super van Dazzle, ben benieuwd naar de korte stukjes beeldmateriaal :j

Die van mij is 7 weken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 15:46

Cookie & Lilith zijn beide knap maar wat wil je ook anders met zo'n papa :D

Oke, beeldmateriaal:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:20

Ik mag het misschien niet zeggen...
Kben zwaar verliefd op Cookie hoor maar ik ben werkelijk hotel de botel van lillith :+: hihi

Wordt gelijk een heel paard zo hè cubalibre?! Knap hoor!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 16:37

Ben zo trots als n pauw :)

Is ineens n heel ander paard ja maar ben ook wel blij dat ik gewacht heb tot dat hij 4 was, zijn ze net wat stabieler dan de guppy's van 2,5/3 jaar...

Nu heeft hij echt wel als voordeel dat hij t grootste gedeelte van zijn jeugd bij de Eifelopfok heeft doorgebracht en daardoor kwa spieren al vrij af was maar ja, wat wil je ook anders als je dag in, dag uit bergen mag beklimmen ;)

Ben benieuwd wanneer ze m los gaan rijden maar gok zo dat dat ook niet lang op zich zal laten wachten... Daarna mag hij (mits t dan goed gaat) lekker terug het weiland op en koppie leegmaken...