Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Winola

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:31

Ik had een vriendin gevraagd voor een osteopaat en die ging morgen heen. Ze heeft gelijk gebeld of die van mij ook kon en dat was goed, dus ben benieuwd of ze ergens last van heeft.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:36

Ik heb deze leuke Jazz een periode gereden, helaas niet in mijn bezit haha! ;) Zoveel centjes heb ik niet :o :P

Afbeelding

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 17:47

Ziet er wel goed uit. Wat heb je er mee gereden?

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:00

Winola schreef:
Ziet er wel goed uit. Wat heb je er mee gereden?

Stond bij mijn oude werkgever en deze trainde ik samen met zijn zus. Is voor ruim €70.000 euries verkocht :) Liep toen M2 niveau

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 18:11

Heb je die ook op wedstrijden gereden of alleen in training

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:08

heel mooi paard mijn type ook om te zien :))

de osteo komt binnenkort ook bij mijn merrie zorgen dat ze 100% is voor ik dr echt op ga :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 21:10

Inderdaad een schitterende Jazz. Maar ik ken eigenlijk ook geen lelijke Jazz-nakomelingen!

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:51

Winola schreef:
Heb je die ook op wedstrijden gereden of alleen in training

Neej, ik alleen maar training. Judith Ribbels heeft er volgens mij ook wedstrijden mee gereden...(al zolang geleden :o )

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 23:17

heb wel wat minder aantrekkelijke jazzen gezien, voornamelijk in de hals en rug zijn sommige minder.

Mn eigen jazz moet nog wat groeien maar ze zal echt een prachtig paard worden met wat spieren etc :))

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 14:24

Mijn Jazz is vandaag bij de osteo geweest. Ze zat wel erg wast in de rug en lendenen mag nu zondag pas weer longeren en maandag voorwaarts neerwaarts beginnen en dan langzaam oppakken. Zadel moet ook aangepast worden hier maak ik ook gelijk een afspraak voor. En dan hopen dat het weer goed gaat.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 18:13

mijn kussens zijn binnen voor onder de jazz dr zadel, fijn ga dan met dr verder beleren.
Vandaag was ze ook weer super braaf heb nog een filmpje van dr gemaakt geen geweldig filmpje ze was al wat moe had de hele middag gespeeld :=

ben benieuwd wat jullie vinden

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:09

Ik heb me al eerder voorgesteld, maar heel lang niks meer geschreven.

Ik heb een 12-jarige merrie (Jazz x Belisar x Stuyvesant xx). Op dit moment heeft ze een merrieveulen van Power and Paint aan de voet die nu ruim 2 maand oud is. (aparte keuze, maar een super mooi veulen)
Ik heb al ruim 1,5 jaar niet met haar gereden door allerlei problemen. Bokken, steigeren, staken enz enz. Ik heb toen een stop ingelast, omdat ik er niet uitkwam. Veel mensen zeiden dat ik haar maar moest verkopen, maar m'n Jazzy gaat echt niet weg. Rij haar al vanaf haar 3e en sinds 5 jaar is ze van mij.
Ik ben M2 met haar geklasseerd, maar op het eind kon ik nog geen B proef met haar rijden. Dus heb haar laten dekken, zodat ze niet helemaal voor niks stond.
Vorige week heb ik onze pony verkocht en dus nu de tijd en de financiën om opnieuw met haar te beginnen.

Volgende week komt de osteopaat en volgende week vrijdag gaat ze naar de tandarts. Mijn zadel nog even goed na laten kijken en dan kunnen we aan de gang.
Vanavond heb ik haar voor het eerst weer gelongeerd en was ze ook voor het eerst van het veulen af.
Deed ze heel braaf, terwijl het veulen maar bleef hinneken.
Toen ik haar aan het longeren was, viel me op dat ze behoorlijk geslonken was qua spieren (niet zo verwonderlijk). Heel dun halsje en een puntkontje. :+

Vind het ook best eng om er straks weer op te gaan zitten. Ben vorig jaar geëindigd met een knal op de grond := . Daarna nog 1 x met knikknietjes er op gezeten, maar toen toch gestopt. Maar ik hoop dat als ze lekker behandeld is, ze zich ook weer happy voelt om met mij aan het werk te gaan.

Hou jullie wel op de hoogte van de vorderingen

Zo zag ze er ongeveer 4 jaar geleden uit
Afbeelding

En nu dit hoopje, hahaha :=
Afbeelding

Maar ik hoop dat ze met de juiste training er weer lekker gespierd uit komt te zien

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 22:48

zo die is anders geworden? Was dat met de dracht die laatste foto?

Ben ontzettend benieuwd naar t veulen :))

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:11

Wow super mooie Jazz Noon :9 Kan me voorstellen dat die goed is verkocht!

En een zwarte Jazz is redelijk zeldzaam Seven. Met mijn zwarte merrie hoopte ik ook stiekem op een zwart Jazz veulen
maar er kwam zo'n gele uit haha! Maar het is wel een binkie geworden <3
Jammer dat het filmpje zo kort duurt. Ze loopt wat voorzichtig langs de kant maar ziet er wel goed uit!
Kan me voorstellen dat je er ontzettend zin in hebt!

Setteli, jouw merrie zag er 4 jaar geleden top uit! Het is logisch dat ze na zo'n dracht terugvalt in model en bespiering.
Ik hoop voor je dat je haar straks goed op de rit kan krijgen... En idd een foto van je P & P veulen zou erg leuk zijn :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 23:30

ja ze zijn er minder dan vossen of bruinen :))

ik zit in dubio, de jazz is een heerlijk paard kan met dr lezen en schrijven maar doordat ik altijd alleen ben op stal komt het echte rijden/beleren er niet echt van. Nu ben ik nog meer thuis maar als ik straks weer meer ga werken wordt het helemaal lastig t makelijkste zou zijn weg brengen laten beleren maar na de ervaringen bij de laatste ''beleer'' stal ben ik daar toch wat voorzichtiger mee.

Zucht lastig hoor

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 09:04

Vervelend is dat Seven. Ik vind het ook heel moeilijk om m'n paard aan een ander over te laten. Vind het soms al erg als een ander m'n stal moet uitmesten, erg he :')

De laatste foto van mijn Jazzy is van gisteravond na het longeren. Moet zeggen dat ze aan de longe weer lekker liep.
Ik zit er aan te denken om iemand anders te vragen om er voor de 1e keer weer op te gaan zitten. Mijn spanning voelt ze natuurlijk direct.

Heb nog geen recente foto's van m'n veulen, moet maar eens weer wat plaatjes schieten.
Maar hier nog eentje van toen ze 2 dagen oud was
Afbeelding

En hier is ze iets ouder
Afbeelding

Als ik de deze foto's van Jazzy vergelijk met die van gisteravond is ze toch wat aan het invallen.
Zal d'r wat extra bij gaan voeren :)

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:46

Wauw wat een mooie Jazz Noon, echt een plaatje. Jammer dat je m niet meer rijdt.

Leuk filmpje Seven! Jammer dat het een beetje kort is. Maar knap paard hoor! Wel verstandig dat je even een osteo laat kijken nog. Ik mag vandaag die van mij weer gaan oppakken na der behandeling van vorige week. Wel lastig als je alleen bent met een jong paard. Het zelf doen is erg leuk, maar kost ook veel tijd en je moet zeker niet alleen zijn. Succes met je beslissing!

Spannend Setteli dat je der weer op gaat pakken. Ik hoop voor je dat ze braaf is. Ik snap wel dat je er een beetje tegenop ziet. Bij mn vorige paard heb ik dat ook een tijdje gehad die kon zo vreselijk tekeer gaan (achteraf door pijn en een verkeerde diagnose van de dierenarts). Maar daar heb ik ook vaak wat knikkende knietjes bij gehad. En dan is het soms helemaal niet onverstandig om er iemand anders op te laten die daar wat nuchterder in staat. Je hebt wel een knap paard en een knap veulen! Ben benieuwd naar recente foto's van je veulen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 12:48

Ik ben net zo erg, ben vreselijk voorzichtig met mn paarden en vind ze afgeven vreselijk moeilijk :)

wat is het veulen schattig :)) oogd wel klein maar de hengst was dan ook kleiner. Had je gehoopt op een andere kleur of ben je blij met je 2de vossie :))

ik persoonlijk vind vos prachtig, ik zei altijd ik wil een vos en een schimmel nou das niet gelukt :=

osteo komt toch voor de andere ruin kan ze net zo goed ook deze bekijken denk ik dan :))

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 13:29

@ Seven
Ja ze is een stuk kleiner. Mijn Jazzy is zelf tegen de 1.70 en best wel groot voor mij. Dus als dit een wat kleiner exemplaar is, is helemaal niet erg. Heb ik haar ook voor gefokt. Stiekum natuurlijk op een valkje gehoopt, maar ik vind Phoebe een super mooi vosje met een mooi blesje en vier witte beentjes.
Ben heel benieuwd hoe ze uit gaat groeien. Ze mist helaas wel al een melkkies. Mams heeft in een jolige bui een klap tegen haar hoofd gegeven. Dus nu mist ze een kies. Arm veulen. Maar ze is er goed bovenop gekomen. Ze propt alleen haar eten nu in het gat. Vanaf de buitenkant heeft ze dan een dikke bult zitten. Dan moet ik even friemelen met m'n vinger in haar mond en de bult is weg.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 14:10

Thx :) Vind het zelf ook wel jammer dat ik haar niet meer rijd haha ;)

Verder heb ik hier ook zat mooie Jazz'n in het topic gezien, blijf het wel fijne nakomelingen vinden. Zwart heb ik tot nu toe ook niet vaak gezien, heb ook een paar weken een zwarte gereden. Weet niet meer wat er verder achter zat, maar helaas was dat paard al aardig kapot gereden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 15:47

ideale cobi geweest dan dus, jij hebt je perfect getekende vos merrie in compacter formaat :))

sneu van de kies maar dat gebeurd wel vaker overleefd ze wel, ik ken meerdere dieren die een kaak hebben gebroken door mamma en zelfs deze zijn 100% hersteld :))

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 16:02

Dag dames!
Heb t onwijs druk gehad maar kom nu weer meeposten! Hoe is het met alle Jazz kinderen?

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 19:58

Ik heb het ook gehad toen mijn donker bruine jazz merrie een veulen kreeg van Rousseau, Wat komt er uit ? een vos veulen , niet dat ik dat erg vond maar het was naast haar moeder net een aan geadopteerd kind.
Maar zo heb ik ook uit een bruine partout merrie een veulen gekregen van Vivaldi en hij is donker bruin dus qua kleur kan ik het altijd moeilijk inschatten wat er uit komt(blijft een verrassing)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 20:56

Mijn Jazz uit een bruine merrie (wiens vader net als Jazz een vos is) is donkerbruin. Kleur kun je dus echt niets van zeggen, ik had echt gedacht dat ik een vos zou krijgen... ach, donkerbruin is ook mooi. En ze zeggen wel eens 'een goed paard heeft geen kleur'.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 22:57

mijn Jazzy komt ook uit een bruine merrie, daarachter zaten alleen maar bruine merrie's.
Maar de vos zit er goed in door uiteraard Jazz en door Belisar.

Ben zelf niet kapot van vos, maar ben wel gek op mijn vos, mooi getekend. Met dat typische Jazz hoofd!