Nakomelingen Haarlem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heleeniets

Re: Nakomelingen Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:27

hier gaat het dus wel goed zie ik? mooie foto's ook!
@norton, ik denk dat de spieren vanzelf wel komen.
Egbert word nu ook 3 à 4 keer per week gereden.
dat gaat trouwens hartstikke goed :)
@jet_pam, succes in de L1!

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:52

@bastiaan @heleeniets Dankjullie wel :)

@norton ik heb met die van mij ook een periode gehad dat ie vrij mager was. Idd je trainingsschema even wat minder belastend maken. En goed laten eten, dan moet het wel weer beter worden. Het zijn idd laatbloeiers maar ze gaan als je ze de tijd geeft om goed te groeien vanzelf de breedte in. Die van mij kreeg tegen eind 5 jaar, begin 6 jaar pas zn breedte en word nu nog ook nog steeds beter in z'n bespiering. Wel goed dat je voor de zekerheid even wat bloed laat afnemen, kan nooit kwaad ;) succes!

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:19

Hier precies het zelfde, Ad is nu eindelijk lekker rond en vors. Eerst was die altijd wat ielig en voelde ik mezelf ook wel groot voor hem. Nu heb ik dat helemaal niet meer.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:37

heb overleg gehad met dap. hij had zoiets van zwaar vermagerd. daarvan hebben ze lange periode nodig om bij te komen. dus hij adviseerde weer goed gras hooi plus merriebrok. en bijvb in duinen gaan trainen voor de spieren. wordt beetje moeilijk hier. en wat het ook is Norton was altijd 50 kg te zwaar dus lijkt dd ook nog extra mager want je blijft vergelijken. stal eigenaar vond hem er goed uit zien. heb nu zoiets van oke we proberen het tot okt is het dan niet beter dan laat ik alles controleren tanden plus bloed. plus wil ik hem nog keer ontwormen om zeker te zijn dat hij ervan af is.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 15:35

Hoezo in de duinen als ik vragen mag? :P

Tanden zou ik sowieso doen als ik jou was.. Heeft ad altijd erge problemen mee. Had nu zoiets van om de 9 maand MOET hij heen. Nu toch weer eerder gedaan (6mnd) en ja hoor.... Haken etc.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 19:10

nu hij zei: dat duinen op duinen af een goede training was om spieren te kweken en om ze sterker te maken.

zo dat is snel de laatste keer bij nort had ik er 1 die zij hij heef niets zeker pas nog gedaan. ik uuh nee was 3 jaar geleden. dd is nog nooit naar gekeken dus die mag. kreeg alleen de dap rekening voor nort binnen 260 euro ipv 180. dan denk je ik bel even van te voren over de kosten.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:40

Mooie foto Bastiaan ! :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 22:00

Whoo dat is inderdaad wel heel duur.. Toen ik Ad net had was hij bijna 5, en halfjaar onder het zadel. Toen ook maar eens zijn gebit laten nakijken, was nog nooit gedaan zover wij wisten.. Draaaama. Zo zielig, en hij maar braaf lopen. Zijn hele mond lag gewoon open van de wonden..... Sindsdien zijn we er erg strak mee. Nu dus vervroegd en ja hoor was weer nodig. Apart. Maar hij krijgt nu elk halfjr een controle.

Vanavond les gehad met Ad, hij liep echt super. Appuyeren begint nu echt te komen, aanleuning moet daarin nog wat beter. Zelfde geldt voor de trafers en zo. Maar sinds zijn gebit weer gerommeld heeft is hij weer wat stugger in de mond (logisch), dus dat moet weer even wat ontspannender allemaal. Nog twee weekjes en dan heeft Ad lekker drie weken vakantie (ik zelf ook haha).

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 21:46

Jahoor vandaag was ons 1e keer in de L1, erg tevreden! 2 winstpunten gereden! :) Bailey heeft wel weer een nieuw trucje hij gaat overkruist als ik de middengallop inzet.. Dus daarop een aantal 4en helaas. wel terug genomen en nog een keer aangesprongen maar toen sprong hij weer overkruist na de middengalop.. verder erg braaf! Wijken mag nog wel wat beter en de impuls mag nog iets meer. ( meneer kon wel ineens wakker worden toen de jury in het hokje bewoog, zat ineens aan de andere kant van de baan gelukkig niet in mn proef maar vlak ervoor ). Voor de rest was het een mooie constante proef :) Van de week weer een privelesje dus dan mogen we weer aan de bak hihi!

@Empress Leuk dat het weer beter gaat met de trainingen! En zometeen lekker genieten van je vakantie! Denk dat Ad dat helemaal niet erg vind even 3 weekjes, en jij vast ook niet ;)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 11:38

Ahww super debuut dus!! Gefeliciteerd! Toppie. Gaat erg lekker dus.
Ik kijk erg na de vakantie uit! Drie weken met mijn ouders en daarna weekje thuis en weer een weekje weg naar Tunesie met mijn vriend. Ad wordt die week door mijn moeder gelongeerd en mn zusje zal hem wat rijden. Kan die rustig aan weer opgepakt worden. Mn zusje vind het heerlijk om te rijden, maar 20 min is ook wel weer genoeg haha. Dus Ad heeft een chille zomer.
Heb me vandaag opgegeven voor de SGW in Norg in September, heb er nu al zin in. :d

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:30

zo ik mag onder het mes. er is een los sukje bot gevonden dit wordt met kijk operatie verwijderd.
dan 2 weken krukken en dan 4 tot 6 mnd om te revalideren om het maar zo te omschrijven. er is nog 6-8 weken wacht tijd en dan gaat de arts nog op vakantie word dus wel ergens september. tis de bedoeling dat waar nu dat stukje zit littekenweefsel komt te zitten die dan moet zorgen dat bewegen geen pijn meer doet. dus spannend

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-13 18:46

Oeeh dat is inderdaad spannend. Waar zit dat losse stukje bot dan?

Voor Adje vandaag een nieuw bitje gehaald, vind hem toch erg onrustig blijven in de mond. Hij loopt echt stukken beter nu. Hopelijk blijft het zo, mag het bitje een week proberen. Hij is beter aan de hulpen en niet aldoor zo strak in de kaken. Morgen maar weer. :)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 07:30

in de enkel die dubbel geslagen is naar de val van dd. en dat zweeft dan ergens tussen mn knokkel op mn enkel en de scharnier punten van je botten.

wat voor bit heb je nu??

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 15:55

Hopen dat de operatie dan maar snel kan komen, ben je er daar ook weer vanaf.

Ad heeft nu een KK corectiebitje in.
http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... iebit.html

Vandaag liep hij er ook weer lekker op! Travers ging gewoon goed (één kant nog wel wat traag tempo) en appuyeren beide kanten goed. :D Gaat hem veel makkelijker af met dit bit, daarbij hoef ik maar een kleine ophouding te maken en hij reageert. Mondje is rustiger en veel meer ontspanning. Bizar eigenlijk.
Ook nog even met hem langs de weg naar het parkje gestapt hier, één keer schrok hij ergens van. Verder was die super braaf. :)

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:14

Oh , Norton, dat is niet zo mooi. Hoop dat het allemaal voorspoedig gaat. Wens je veel sterkte. Je krijgt wel alles tegelijk. Hoeveel pech kun je hebben zeg. Hoop dat je snel betere tijden gaat krijgen.

Heb ook een correctie bit voor Bas. Zo'n dubbel gebroken. Hij is best gevoelig in zijn mond volgens onze instructrice. Is geloof ik een vriendelijk bit.
Basje gaat best lekker. Is super lief momenteel. Hij klimt bijna bij me op schoot. Staat te hinniken, wat ie bijna nooit doet normaal. Doen het rustig aan. Geen wedstrijden. Wat we wel gaan oppakken is het voor de wagen lopen. Onze hoefsmid gaat helpen. Bas is met inspannen erg nerveus. Spannend weer.

Zo Empress je hebt nog lekkere dagen in het vooruitzicht. Ga je al bijna weg?
Wie doet Ad dan?

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:22

Mooi dat Bass zo lief is haha. Op schoot lijkt me iets minder prettig. Spannend voor de wagen zeg! Dat lijkt me wel tof. Ad heeft een stang correctiebit. Vandaag gecrossd met hem, hij loopt echt heerlijk op het bit en ook veel beter aan de hulpen. Zelfs met crossen zet hij zich niet zo vast naar de sprong in zijn kaken. Kan direct weer lekker ontspannen verder sturen.
Ik ga maandag op vakantie, Ad gaat met de andere paarden vol het gras in. De overbuurman geeft ze water en verder hoeft Ad niks te doen. :)

Filmpje van het crossen vandaag, weet niet of jullie hem kunnen zien?
Was een rare punt, durfde er nooit overheen vond het maar een eng ding. Maar na de cross in Vinkega vond ik het niet meer zo veel voorstellen haha.

https://www.facebook.com/photo.php?v=476103405816494

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:43

ziet er goed uit met Ad! fijn dat hij het bit zo goed op pakt :)

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 16:47

Je kan het filmpje dus zien? :D Handig om te weten.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:17

idd bastiaan wij hebben een heel roerig raar eerst zelf te veel hooi op mijn vork daarna gevallen. mijn dochter die onderzocht wordt op melk allergie Norton in laten slapen hond in laten slapen poes dood nu dit weer. heb zo wel genoeg op mn bordje gehad

wat ziet je filmpje er gaaf uit.

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 23:35

Dankjeee.

Aaah gaat echt niet lekker dus. Gauw op naar 2014! Hopelijk kun je nog wel beetje van de zomer genieten en komt naar de regen bij jou toch ook echt de zon nog even schijnen.

ReusInRecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 10:21

Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:18

Leukk :)

Ad heeft afgelopen weekend nog fijn gesprongen op concours. Helaaa in progressieve parcours iets te hard en enthousiast op de laatste af gegaan waardoor we balkje hadden, anders waren we 2e. Best snelle tijd. Helaas. Nu heeft Ad lekker even vrij.
Hoe gaat het bij jullie?

heleeniets

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:30

Leuk filmpje!

Hier gaat het prima! Afgelopen zaterdag zijn we op buitenrit geweest.
Ik op Jaliska (Egbert's mammie ;) ) en iemand op Egbert.
Hij schrok vrijwel nergens van en liep gewoon voorop haha.
Alleen vond hij de trailer niet zo leuk.. Daar gaan we op oefenen :')

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 18:50

leuk filmpje.

hier gaat het goed. zijn nu bezig met verfijning en dan slaat soms de twijfel toe breng ik hem weg om punten op de i te zetten. vind hem slap blijven qua uithoudings vermogen. nu balkjes draven weer aan het oppakken zodat hij zn benen op gaat tillen. sleept met zn achterbenen als hij moe gaat worden. wel gaat het steeds meer paard worden in vergelijking met nort is hij nog mager maar nu zie je net ribben en blijft hij redelijk stabiel qua gewicht. tis alleen een reus hij zit nu op 1.70 en dat vind ik eigenlijk wel prima hij mag nu wat gaan uit zwaren.

Jet_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 18:19

Leuk om te horen dat het met iedereen met de paardjes zo goed gaat! :) Ook super leuk om die filmpjes te zien! Ik ben vandaag op wedstrijd in Zeewolde geweest. Inrijden ging zo fijn! Maar de proeven zelf gingen wat minder.. Veel spanning, en hij was vrij snel afgeleid. (Ik was dan ook niet helemaal zen meer en begon me redelijk te irriteren) Maar toch 2 wp gereden! :) 186 & 185 en in de 1e proef zelfs 2e! Had het eerlijk gezegd niet echt verwacht haha! Maar toch ontzettend trots op mn paardje! Nu L1+4 :)
Hebben jullie nog leuke plannen? Bij ons op stal(lelystad) word 27&28 juli een 2 daags concours georganiseerd, dus daar nu naartoe werken.