nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:04

*\o/* *\o/* *\o/*

Mijn paard was haar oude zelf.. heb echt heerlijk gereden.

Had alles ook even naar mijn zin gemaakt. Kon haar slecht uit land halen aangezien er allemaal takken hingen. Dus eerst flink aam snoeien geweest. Draadje zodat andere paarde niet naast de bak konden komen. Dan raceden die steeds heen en weer, nou hou dan aandacht er maar eens bij.

Maar ik denk.. combinatie. Al mijn frustraties weggenomen en dat heeft muts gevoeld en ging super.
Ben weer happy.

Ketaki

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:13

Elan, fijn dat je zo lekker met je meissie hebt gereden.

super dat het beter gaat, jullie hebben toch ook een dipje gehad, als ik me kan herinneren?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 07:07

Nou, ja verhuizing. Ben bij mijn vriend weg en staat nu bij mijn nieuwe huis. Ze heeft 8 jaar op dezelfde plek gestaan. Moest wel even wennen. Achteraf had ik mijn pony mee moeten nemen maar ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:52

Hoe bedoel je 'm'n pony meenemen' ?

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:53

Wat fijn dat je paard en jij beide (weer) happy zijn Elan_GV! :)

Hier nog altijd geen veulen helaas... Kleine frummel laat al 9 dagen op zich wachten. Ik word een beetje ongeduldig :') :):)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 20:47

De pony waar ze bij mijn ex dus nu altijd mee stond. Ze is een dikke egoïst maar uiteindelijk met klein hartje

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-15 12:59

Fijn Elan_GV dat het weer fijn gaat!

Hier helaas weer zadel issue's morgen ochtend komt de zadelmaakster langs..hopelijk vinden we de oplossing heb namelijk zondag een wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 13:31

Inmiddels al een veulen Ingeltje? :D

[naam] en ik zijn afgelopen donderdag met haar weidemaatje van onze vorige stal naar het bos geweest! Heerlijk ritje en paarden blij elkaar weer te zien, heel lief!
Vandaag ook weer gesprongen. Volgende week gaan we een springdemo geven op het evenement dat een vriendin van me voor haar opleiding moet organiseren, dus vandaag even geoefend :D

Jullie nog wat gedaan het weekend? :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 18:48

Ik ben heel trots op mijn Indoctro-kind. We hebben vandaag 2 winstpuntjes gehaald en een 1e prijs.

Een tijdje geleden was ik er met een oefencross af gevallen en ik bleef maar last houden van mijn nek.
Afgelopen week ben ik naar een Orthomanueel arts geweest en hij zag dat er een paar wervels scheef zaten. Die wil hij nu eerst recht zetten en daarna mag ik weer springen.

Noodgedwongen zitten we dus even alleen op een dressuurspoor, maar dat gaat niet verkeerd. We doen nog een paar wedstrijden, dan gaan we op vakantie en daarna hoop ik weer te kunnen springen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:42

Myca top dat het zo goed gaat met jullie in de dressuur zeg.

balen dat je tijdens een oefencross vervelend bent gevallen.

@ dreamer, ik ben dit weekend bij mn broer / schoonzusje en neefje geweest.
altijd leuk als ik daar ben

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:30

@Ingeltje, hoe is het nu?

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 08:06

Auw Myca, goed dat je naar zo'n arts bent geweest dus. Maar de dressuur gaat jullie volgens mij ook super af ;) fijn!

Zondagochtend rond 02.30 is Elle bevallen van een prachtig hengstveulen :D Super blij! Zal in de loop van de dag even een fotootje plaatsen :):)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 09:50

Gefeliciteerd Ingeltje!
Ik ben benieuwd naar je foto's.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:20

Ingeltje, gefeliciteerd met je veulen zeg.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 15:55

Afbeelding

Dit is 'm dan :D

Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 16:17

Oeh, wat een knap veulentje Ingeltje!
Helemaal geen aftekeningen?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 18:40

Ja.. zei het al in ander topic maar leuk veulentje hoor.

(Niet met indoctro te maken maar nu ook wel zin in veulen van pony, niet eens erg dat ze zo laat is. Met dit weer steeds).

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 22:40

Ingeltje, wat een knap veulen is het zeg *\o/* *\o/* *\o/* <3 <3 <3

gefeliciteerd ermee.

is alles goed gegaan met de merrie en het veulen, tijdens de bevalling :)

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:40

Leuk Ingeltje!!! gaat de merrie weer bij de hengst? of zouden jullie haar hierna leeg laten?

Aankomende zaterdag is het zover, de veulenkeuring. We gaan er met twee heen. Ben benieuwd. Heb besloten om ze beide niet helemaal te scheren, ze zitten nog wel mooi in het haar, de oortjes en sokjes wel gedaan.. maar nu heeft 1 veulen een beetje kleur verschil gekregen.. grr

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:10

Spannend Marijkeeee, ik ben benieuwd hoe ze het doen. Je hebt soms van die veulens die zich helemaal van showen, terwijl ze thuis wat gewoner zijn. En andersom zie je het ook.

Ingeltje, is jouw veulen al in de wei geweest?

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 09:42

Bedankt allen :) we zijn zelf ook erg blij met deze mooie man.

De merrie blijft leeg inderdaad Marijke, ik hoop haar ergens eind juli/begin augustus weer rustig op te kunnen pakken en wil haar dan klaarstomen voor het indoorseizoen. Ze heeft ontzettend veel tijd nodig gehad en nu dus haar tweede veulen + ik heb een drukke periode qua school en stage achter de rug en daarom krijgt ze ook alle tijd. Heb 2 wedstrijden met haar gestart en ze is nu 6 jaar.

Dan zie ik je vast wel op de keuring zaterdag! Wij zijn er ook met ons Freeman veulen. Succes in ieder geval!!! +:)+

Ja :D meteen de eerste dag zijn ze al buiten geweest Myca, hij werd meteen gedoopt met regen :P Het is alleen nu wel erg koud hoor de laatste dagen, pff. Wat nou zomer? De 'kraamstal' heeft bij ons een deur naar buiten die we dan open zetten, waardoor ze de hele dag naar binnen en buiten kunnen lopen. Dat is wel ideaal op dit soort dagen :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 20:50

Nou Ingeltje, de zomer komt er aan hoor! Hebben jullie gezien wat voor temperaturen we gaan krijgen?

Toevallig heb ik me kort achter elkaar voor een paar wedstrijden opgegeven en ik voelde me de laatste keren al een braadkip in wedstrijdtenue.

Pas bij 30 graden mag de jury overwegen in zomertenue te gaan rijden, dan smelten wij gewoon.
Hebben jullie daar geen last van? Waarom niet vanaf 25 graden? En dan gewoon vast, niet omdat een jury dat beslist.

Ik ga alleen op wedstrijd, dus ik heb niet iemand die vlak voor de proef mijn jasje aanreikt, daarna weer aanpakt en dan nog een keer.
(Een jury zei nl; Wat maak je je druk, 2 x 5 minuutjes, dat moet toch lukken?)
Voor mij is het dan ruim een uur... Volgens mij ben ik echt niet de enige, hoe is dat voor jullie?

In een ander topic raadde ik echt oprecht aan om een bepaalde merrie met een leuke bloedlijn te laten dekken door Indoctro. (Zo'n veulen had ik best willen kopen.) Ze gaf aan een brave koele merrie te hebben en daar niet op in te willen leveren. Ik ga er echt van uit dat haar keus oprecht was.

Maar ik ben toch elke dag blij met mijn Indoctro-kind. Het is geen manegepaard, als je weet hoe je er mee om moet gaan, dan gaat hij voor je door het vuur.
Laatst bijgewerkt door Myca op 26-06-15 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:07

Nja, was dus bij de hengstenshow van de vdl stud om indoctro te bewonderen, ook daar zei iemand dat Indoctro nog wel eens felle paarden wil geven.

ik merk er heel weinig van, bij universal.

hij is dan een kleinzoon, maar kwa karakter en uiterlijk lijkt hij sprekend op indoctro.

hij is een Orame ( indoctro)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:12

Twister is bepaald geen sulletje, een beetje power vind ik juist wel leuk.
Ik mag misschien niet helemaal objectief zijn (zoals een moeder t.o.v. haar kinderen).
Maar ik vind het echt geweldige dieren.

Zo ben ik ook bijzonder gecharmeerd van Alme Z bloed, al wat ouder, maar daar smelt ik in positieve zin dan weer voor.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 21:14

Myca schreef:
Twister is bepaald geen sulletje, een beetje power vind ik juist wel leuk.
Ik mag misschien niet helemaal objectief zijn (zoals een moeder t.o.v. haar kinderen).
Maar ik vind het echt geweldige dieren.

Zo ben ik ook bijzonder gecharmeerd van Alme Z bloed, al wat ouder, maar daar smelt ik in positieve zin dan weer voor.

Kijk, wij kunnen elkaar idd de hand schudden.

juist pittig / heet bloed is fijn om mee te werken.

liever een beetje power, dan een sulletje :j :j