Nakomelingen van charmeur

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:18

die is leuk :D

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 17:57

@wiranda Fijn veulen, met kap en massa. En het hoofdje mee gekregen van paps. Mooi type zo, en de kleur is natuurlijk ook heel wijs. Ziet er goed uit, ben benieuwd als die wat ouder is hoe die uit groeid. Gefeliciteerd in ieder geval met je nieuwe aanwinst!

Sjarett

Re: Nakomelingen van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 20:41

Leuk Wiranda dat je eindelijk je veulen voorstelt in dit topic.
Ik vind hem gaaf, had hem best zelf willen fokken ;) <3

wiranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:07

gelukkig sta je als fokker op zijn papier sjarett.... weer mooi meegenomen toch?
Anders, hij is te koop hoor... :)
zijn er al meer veulens van charmeur geboren dit jaar (binnen dit forum)?

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:45

Wat een super knap kind zeg, van harte gefeliciteerd

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:06

hier nog een paar foto's van Gina :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

het is een heerlijk dier :D poetsen en voetjes optillen het maakt haar allemaal niks uit.
begin april gaat ze lekker naar de opfok zal haar wel missen hoor haha ;(

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:33

@Wiranda wat een mega knap veulen zeg!
Zo mag die van Cas ook wel worden :D
Zij is 12 april uitgerekend, dus nog even afwachten.

Maar Gina is ook wel heel leuk om te zien. Vier mooie witte benen en een leuke bles. Maar ik hou dan ook wel van een beetje wit :D

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:31

ik hou ook van wit haha daarom ben ik ook voor haar gevallen :D
alleen word wel veel wassen haha ze gaat nu begin mei naar de opfok is een beetje later geworden als geplant.
beetje jammer maar niks aan te doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:40

1250 euro dekgeld dit jaar, voor een onbewezen hengst pittig maar ik denk dat ik hem dit jaar wel weer gebruik.

Sjarett: knap veulen, goede match.

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:19

[***] schreef:
1250 euro dekgeld dit jaar, voor een onbewezen hengst pittig maar ik denk dat ik hem dit jaar wel weer gebruik.

Ja, om er dit jaar meteen al een schepje boven op te doen, is jammer. Maar weer houdt mensen er denk ik niet van, om niet bij hem te dekken. Er zijn al wel een tal van hele fijne veulens, Toch? Janne.. Ik bedoel dat fok product van jou was daar ook deel van. Op welke merrie zou je hem dit jaar dan gaan gebruiken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:32

Zusje van de moeder van Grootmeester. Dat is een Spielberg merrie, ze heeft net wat meer ras dan haar grote zus en is wat langgelijnder. Ik heb van Charmeur hier en daar toch ook wel een wat eenvoudige gezien... Dus op de Flemmingh gaat dan wat luxers. Ik ben er wel van overtuigd dat in de stam van Charmeur enorm veel beweging verankerd zit.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 20:26

Dank je Janne, ik heb het veulen nog niet in het echt gezien, maar de foto´s zijn veelbelovend.
Ik geloof echt in die hengst.

Mijn andere merrie is vandaag geinsemineerd met Charmeur.
Het is een 24 jarige BWP merrie van Lurano, heel oud bloed dus. Ze heeft van Jazz en Tango al twee goede veulens gegeven. De Jazz is net zadelmak en doet het heel goed.
Ze geeft hele bloederige veulens terwijl ze zelf echt klassiek aan doet.
Ze heeft zelf grand prix gelopen dus sport zit er in ieder geval in.

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:33

[***] schreef:
Ik heb van Charmeur hier en daar toch ook wel een wat eenvoudige gezien... .

Ach de tijd zal het leren, van elke hengst valt wel eens wat te zeggen (gelukkig hebben de veulens ook nog een moeder! ;) ) Ben benieuwd wat die in de toekomst gaat doen. Ik vindt het een geweldig dier, blijf ik bij!

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 22:41

Sjarett schreef:
Mijn andere merrie is vandaag geinsemineerd met Charmeur.

Ja Sjarett de keuze die je vorig jaar gemaakt hebt was ook zeker geslaagd. (Zo aan de foto's te zien, bij de nieuwe eigenaar)
Leuk dat je het weer probeert. Nou hopelijk pakt ze meteen, dat zou mooi zijn. Ben je er volgend jaar mooi vroeg bij!

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:17

aviena schreef:
Leuk dat je het weer probeert. Nou hopelijk pakt ze meteen, dat zou mooi zijn. Ben je er volgend jaar mooi vroeg bij!

Ik blijf het een geweldige hengst vinden en zou er graag nog een nakomeling van hebben uit een andere merrielijn. Vorig jaar had ik een merrieveulen uit de Doruto merrie en voor dit jaar zou het dus de Gribaldi zijn geworden. Die is verkocht en het is ook nog een hengstveulen geworden.
Het ei was vanochtend weg, jammer genoeg zijn er twee gesprongen en zitten er nog een boel in de wacht. Nu maar hopen dat die andere eitjes geen roet in het eten gooien door verder door te ontwikkelen. Dan werken ze als een soort morning after pil.
Vanaf overmorgen gaan we weer iedere dag regumate geven. Pffff ik hoop dat het meteen raak is, dan ben ik daar na 100 dagen vanaf, anders begin je steeds weer opnieuw te tellen.

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 14:47

Sjarett, Laten we dan maar zeggen, dat we hopen dat het snel goed komt. Ja een merrie zou voor jou natuurlijk heel mooi zijn ook ivm de leeftijd van de moeder.

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 20:03

Wat is het een leuk dier die Gina!!

Hopen dat ze dragend is Sjarett!!

Ik ben toch zo blij met onze Gio, het is zo'n scheetje, echt een heel lief dier.
En hij groeit als kool!!! Ook is hij al lekker in de rui. Hopen dat hij snel zijn zomervachtje krijgt.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 21:06

Sjarett schreef:
aviena schreef:

Ik blijf het een geweldige hengst vinden en zou er graag nog een nakomeling van hebben uit een andere merrielijn. Vorig jaar had ik een merrieveulen uit de Doruto merrie en voor dit jaar zou het dus de Gribaldi zijn geworden. Die is verkocht en het is ook nog een hengstveulen geworden.
Het ei was vanochtend weg, jammer genoeg zijn er twee gesprongen en zitten er nog een boel in de wacht. Nu maar hopen dat die andere eitjes geen roet in het eten gooien door verder door te ontwikkelen. Dan werken ze als een soort morning after pil.
Vanaf overmorgen gaan we weer iedere dag regumate geven. Pffff ik hoop dat het meteen raak is, dan ben ik daar na 100 dagen vanaf, anders begin je steeds weer opnieuw te tellen.

Waarom nu al aan de regumate? Tis maart!
Of is het altijd al een probleemmerrie?

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 23:55

@covergirl Zonder regumate is zij de laatste jaren niet dragend geworden, ze heeft een paar veulens op rij gehad en alle keren bleef het pas zitten als ze regumate kreeg. Vorig jaar is het niet gelukt om haar dragend te krijgen, dus nu maar gelijk `goed` beginnen.
Deze keer is de regumate vooral om ervoor te zorgen dat de eieren die er nu nog zitten gewoon blijven zitten. Als die gaan rijpen, dan kan de vrucht niet nestelen en is ze zeker niet drachtig.

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 16:21

covergirl schreef:

Zo heel bijzonder is dat niet, en al zeker niet voor een oudere merrie. Beter goed gelukt, dan te laat begonnen. En zo als Sjarett al aangeeft, is het bij deze merrie gewoon een must.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:45

aviena schreef:
covergirl schreef:

Zo heel bijzonder is dat niet, en al zeker niet voor een oudere merrie. Beter goed gelukt, dan te laat begonnen. En zo als Sjarett al aangeeft, is het bij deze merrie gewoon een must.

Nou, bijzonder is het wel om in maart al te beginnen met regumate.
Jij doet nou net of het merendeel op de regumate staat.
Ik wil hier graag wat leren dus vandaar mijn vraag, en mijn veronderstelling dat het dus een probleemmerrie is, is juist.
Dank je Sjarett.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:44

Lorenta is niet echt een probleem merrie, maar ze is wel 24 jaar jong en is vorig jaar gust gebleven. Met de juiste begeleiding is ze redelijk simpel drachtig te krijgen.
Regumate kan bij sommige merrie's heel goed werken. En het maakt niet uit of je het in maart of augustus gebruikt, als het nodig is dan moet het gewoon altijd.
Het doel van Regumate is om de spanning op de baarmoeder te houden. Het is een hormoon dat de merrie zelf aan maakt om die spanning te krijgen, maar sommige merrie's maken het te weinig aan. Dan lukt het niet om ze drachtig te houden.
Het nadeel is dat zodra je begint je niet op mag houden omdat de merrie dan zelf helemaal stopt met aan maken, je moet het dus echt alle dagen geven anders heeft het geen nut.
Pas na 100 dagen dracht kan je ermee stoppen.

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 22:59

[quote="Sjarett"] En het maakt niet uit of je het in maart of augustus gebruikt, als het nodig is dan moet het gewoon altijd.

Dit bedoel ik met zo bijzonder is dat niet. Het kwam meer over als een standpunt, dan een vraag. Dan hebben we elkaar, daar in verkeer begrepen covergirl, kan gebeuren.

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-12 21:03

aviena schreef:
Sjarett schreef:
En het maakt niet uit of je het in maart of augustus gebruikt, als het nodig is dan moet het gewoon altijd.

Dit bedoel ik met zo bijzonder is dat niet. Het kwam meer over als een standpunt, dan een vraag. Dan hebben we elkaar, daar in verkeer begrepen covergirl, kan gebeuren.

Inderdaad :j

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-12 14:50

Rustig hier! Hoe zitten jullie met de namen verzinnen het is nog niet zo makkelijk.. Letter H, we maken er Hollands next top model van :+ _O-