Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FloortjeM

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 16:53

als het een w-tje is, zal ze wel 10 zijn ;-) Welkom!

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 17:41

FloortjeM schreef:
als het een w-tje is, zal ze wel 10 zijn ;-) Welkom!

de mijne is met de J en toch maar 4j...alles hangt van het stamboek af ;)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 00:40

Welkom Sofie!
Leuk koppie heeft ze, hoe groot is ze? Ze lijkt niet heel groot.

Over 2 weken komt mijn Rubiquil naar huis *\o/* *\%/* :D :)) <<) ;)

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 17:38

Ze zit op het randje van pony paard;) Niet heel groot dus, maar wel lekker stevig en een mooi maatje voor mij!
Ik heb het opgezocht, en ze is inderdaad tien! en 1.60 gemeten in het stamboek op internet!
Ik heb deze week mijn eerste wedstrijd met haar gehad, voor mij ook de eerste keer tussen de paarden. Tegen volwassenen die erg goed zijn vind ik zelf! Maar ik ben 3e geworden met 190 punten! Super trots dus:)
Ik zal een foto bijvoegen. (Mobiel kwaliteit) Afbeelding
En ja ik ben me er van bewust dat ik niet zo netjes zit:$

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 11:44

Voor de nieuwe leden, alvast welkom :D

Ik ga algauw ook weer een foto plaatsen van mijn merrie. Ze is dragend van Bon Bravour en ik wil nu toch wel elke maand een foto nemen van haar om te zien hoe haar buik veranderd :) Momenteel is ze 3,5 maanden ver. Begint toch al een buikje te zien (maar ook wel klein beetje verdikt door in een grotere weide te zitten) we konden haar niet meer kort houden want het heeft al veel geregend en ze lopen de kleine weides stuk dus dan moeten ze op de grote :) met gevolg dat ze toch ietsje dikker staat nu :) Maar het valt gelukkig al bij al nog mee hoor :D Dus nog even geduld voor een recente foto van mijn Celo <3

Ze is klein beetje veranderd in de omgang. Gelukkig niet naar mij toe maar wel naar andere paarden. Ze mogen niet te dicht in haar buurt komen of ze toont wie de baas is :D
Met het rijden is ze ook nog steeds braaf. Af en toe heeft ze wel wat momenten dat ze liever lui is dan moe maar dan kan ze ook ineens heel heet zijn :o
We denken wel dat ze een hele dikke drachtige merrie zal worden, dus ben benieuwd! ;)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-13 19:04

Hier nog een recente foto van mijn Rubiquil merrie. Volgende week is ze 4 maanden drachtig van Bon Bravour <3

Afbeelding

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 19:59

ze ziet er goed uit

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-13 04:34

Stephj: ze ziet er goed uit zeg! Wow!

Mijn rubiquil is gister naar 'huis' gekomen. Hij was super braaf, rustig op de trailer en meteen relax op stal.
Vandaag mag ie op de wei net z'n nieuwe vriend.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 15:00

Stephtj ik ben erg benieuwd naar het veulen! Ze ziet er goed uit :)

Karlijn wat leuk! Ga je nu met hem aan de slag?

Het inrijden van Orenda gaat erg goed. We doen het heel rustig maar tot nu toe loont dat wel. Alles gaat in vertrouwen en heel relax :)

Afbeelding

Afbeelding

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 16:14

Bedankt hoor, ze ziet er idd goed uit. Ze staat perfect op gewicht. Ze had eventjes in de grote wei gestaan en ze was toch alweer wat verdikt.
Dus het is wel eentje die je snel dikker maakt maar ook snel weer op gewicht komt :)

Daan_Ordeal, Orenda ziet er goed uit! Zeker rustig aandoen :) Dan komt dat wel goed :)
Veel succes met haar :D Post hier maar af en toe hoe het gaat :D

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 07:59

Ik zal proberen het topic eens wat beter bij te houden, om de een of andere reden raakt het steeds uit beeld terwijl ik het juist heel leuk vind om andere Rubiquiltjes te zien :)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:12

Daan: Ze ziet er goed uit. Lekker relax op die 2e foto. Rustig aan doen werpt vast zn vruchten af!

Stephje: ze ziet er heel goed uit, precies perfect op gewicht inderdaad!

Ik ga inderdaad met mn jonkie "beginnen". Eerst maar eens poetsen, vast staan, voetjes optillen, naar de smid enz.
Vandaag voor het eerst gepoetst, meteen met de half harde, zacht, manenborstel. Zn hoofd gedaan en zelfs zn voorpluk. Dat vond hij stiekem nog het lekkerst van allemaal.

Afbeelding

Afbeelding

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 22:34

Ik spam nog een keer m'n jonkie hoor, ben zo trots op m. Hij doet het mega goed! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 11:55

Karlijn1985, ziet er echt zo'n lieverd uit :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-13 20:46

Vandaag weer foto's genomen van mijn drachtige merrie Celo, vandaag is ze 5 maanden en 1 week ver :D

Afbeelding

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 13:00

Stephtj: Ze ziet er goed uit en een bescheiden buikje nog :D

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 20:14

Dankje karlijn1985, klopt het buikje is nog erg miniem hé :)
Maar vind het wel leuk om vanaf 4 maanden tot 11 maanden een foto te nemen :) ik ga ook een heel album ervan maken :D zie het helemaal zitten.
Vandaag is ook de zadelpasser geweest en ik heb geluk! Mijn zadel ligt nog perfect op haar dus we hopen toch nog tot eind februari 2014 te kunnen rijden en dan zullen we kijken wat ze nog aan kan :)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 12:42

Ja inderdaad, maar wel leuk om zo foto's te nemen elke keer. Je gaat vast het verschil wel zien als je straks alle foto's achter elkaar zet! leuk!!
Super nieuws van je zadel, voorlopig mee aan de slag en dan na het veulen weer verder kijken, scheelt weer geld! ;)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:43

Wat een leuke foto's allemaal weer :D
Celo ziet er goed uit Steph, ben heel benieuwd wat voor een veulen eruit komt.
En fijn dat je zadel zo kan blijven :)

Chilli doet het super goed op het moment.
Inmiddels al weer 4 winstpunten in het M1
Helaas bij de selectie afgelopen zaterdag moeten afgroeten omdat er een heel raar geluid achter in de bak zat tijdens mijn proef. ( echt alleen tijdens mijn proef )
Chilli schrok zo dat ze stil ging staan en echt niet meer verder wilde, dus had geen keus.
Ik groete af en en het geluid was over, echt dikke pech. Volgende keer beter :)

Hier een foto van de training gister:
Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 13:53

Stephj inderdaad een bescheiden buikje maar dat komt vast nog wel! Het is natuurlijk haar eerste veulen en ze heeft nog even te gaan. Wel heel leuk om dat proces zo helemaal mee te maken he? Blijf de gelijkenis met Orenda en Celo erg groot vinden :)

Karlijn een beetje laat maar ook nog leuke foto's van je jonkie! Ben benieuwd hoe hij er dit voorjaar uit zal zien.

Mo0wtje zonde dat je moest afgroeten! Wel een leuk plaatje van de training :) Blijf jouw paardje ook erg mooi vinden.

Met mijn Orenda ben ik nog steeds bezig met inrijden. Door afwezigheid van mijn hulp heeft het rijden de afgelopen tijd op een laag pitje gestaan maar hopelijk kunnen we vanaf volgende week weer wat meer doen. Ik heb zelf ondertussen wel wat gedaan met haar maar het is toch wel een beetje een draakje soms dus ik heb daar echt wel hulp bij nodig. Komt allemaal wel goed :) Blijft sowieso genieten want het is zo'n heerlijke knuffel! Altijd fijn om bij haar te zijn :D

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 14:06

Fijn dat orenda lekker gaat. laag pitje is soms ook helemaal niet verkeerd.
Chilli is ook een vreselijke knuffel en kroelkont is echt ontzettend leuk hé :)

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:01

Doe Chili ziet er goed uit!! Ik ga na 1 januari ook M1 starten, ben heel benieuwd!

Weet iemand iets over die Rubiquil cup bij Van Lieren?

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:49

Ik kom maar weer eens binnen lopen, want mijn rubiquil heeft vanavond met Thamar Zweistra haar grand prix-debuut gemaakt en kwam met 65% thuis. Man o man, wat ben ik trots op die twee. En daarnaast is het ook nog altijd het beste (rij)maatje van mijn kindjes van twee en vier!

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:45

wauw geweldig!!
ik heb vandaag ook wedstrijd gehad. En ik ben eerste geworden!

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 19:49

en dat is dan net zo super, want uiteindelijk gaat het erom dat je er samen t beste van maakt, top joh! Leuk commentaar gekregen?