holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kosta

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 17:38

Renateeee, bij de zilveren mustang, klopt starten we zondag, alleen gaat het op het moment niet zo goed, ligt niet aan het paard, maar aan het kind, puber he.

Moet jij er ook starten?

Collendoorn, wat goed, gefeliciteerd !!!!

De kampioenschappen waren bij ons ook niet helemaal fijn, Kim vergat even dat je in de proef moet rijden en niet het van een onervaren paard moet laten afhangen. Die snapte er niks van dat zij geen duidelijke aanwijzingen gaf.

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:32

Kosta, Wat leuk! Misschien kom ik wel even kijken, het is namelijk maar 15 minuutjes rijden voor mij.
Nee ik start zelf niet, het is weer mis met mijn arm dus kan momenteel weer niet rijden.. Baal er echt ontzettend van.

Collendoorn, Super!! Wat goed zeg!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 21:03

Jaa echt super blij!!

Vraagje misschien weet iemand het, ik heb ze op mijn album staan. Maar ik zit op m'n mobiel hoe kan ik de link van de foto vinden om hier toe te voegen??

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 14:35

Ik heb het gevonden!!
Hier wat update foto's van onze afsluiter gister
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En nog een pasje wijken
Afbeelding

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 17:39

Gefeliciteerd met je punten Collendoorn! Leuke foto's ook! :)

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:25

Even een poos niet gekeken, maar wat gaan de Dayano's met sprongen vooruit en wat een mooie paarden zijn het ook allemaal. Niet een uitgezonderd! Gilly staat lekker dag en nacht op het land te groeien en te eten. Ik schat nu in dat ze op zijn minst 1.65m stokmaat is en het hele iele veulenachtige gaat er nu wel vanaf. En ook haar hoofd wordt steeds mooier, want dat vond ik nogal onedel en groot in verhouding tot de rest. Maar nu de rest ook flink gaat groeien, wordt ze steeds beter in model. Voor volgend jaar heb ik al iemand benaderd om haar in te rijden, want dat ga ik niet doen. Sowieso niet, maar als ze lekker blijft doorgroeien, pas ik er gewoon niet op.

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 19:32

Even twee fotootjes van Gilly zoals ze nu is.
Een hoofdfoto en een foto waar ze naast haar dikke vriendin staat.

Afbeelding

Afbeelding

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 20:35

Zo wat is Gilly in goeie zin veranderd! Wat een prachtpaard, dat gaat zeker goed komen!

Collendoorn, ziet er goed uit!! Ookal zo'n ruime draf.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:39

Jaa! Hij liep ook echt super, en als hij eenmaal loopt dan gaat hij lekker sjouwen!! :)

Gilly word ook al mooi! Ben benieuwd hoe dat eenmaal uitgegroeid is! En ookal een mooie grote bles

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:29

Collendoorn, mooie foto's, je hebt hem goed lopen zeg.

Gilly is een knappe pup <3

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 19:11

Wat fijn om te lezen dat alle Dayano's zo fijn gaan!! :D

Linda: Alvast heel veel succes op het NK, gaaf hoor!!

Kosta, fijn filmpje hoor!! Ziet er goed uit!!

Mnpoepii, gave foto's in je topic, zag ze toen ik op vakantie was. Klopt het dat ze nu niet meer te zien zijn in je topic??

Renate, jij nog beeldmateriaal?? Fijn dat hij het zo goed oppakt!!

Collendoorn, Mooie foto's van je proef! Had je nog prijs?? Wanneer start je L2? Je hebt hem fijn aan het lopen, en dalijk lekker doorzitten in het L2 ;)

Diane, wat is Gilly mooooi geworden!!! :D Echt een paard! En wat heeft ze een lieve uitstraling!

Wij zijn afgelopen weekend weer op wedstrijd geweest. Was daarvoor 2 weken naar Frankrijk geweest, dus niet echt veel kunnen rijden :P Proeven gingen niet heel fijn, zat er net een kwartier op toen ik de ring al in moest, waardoor ze nog te druk was en dus niet fijn in de hand en aanleuning. Toch in elke proef nog een winstpunt, ondanks een paar 2en :+ Wel mooie afsluiter met een 8 voor de middendraf in de laatste proef!
Ze gaat verder eigenlijk heel fijn ondanks dat ik eigenlijk veel te weinig les... Wil van de winter een keer M2 gaan starten denk ik.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 22:09

Wauw annutjuuh!! Wat een mooie middendraf!!! Zeker een dikke 8 :)

En we waren beide proeven 1e. Maar er waren ook niet veel starts hoor haha.
Sep indoorseizoen gaan we L2 starten. Dan mogen we idd lekker doorzitten haha.

Nou moeten we het wel zelf voor elkaar krijgen dat we zo blijven lopen in de proeven, zonder m'n instructie met wat kleine tips!

Vandaag even lekker een rondje buiten. Mijn hemel...... Stap is vlot maar heerlijk, en toen gingen we een stukje draven. Alsof de tuigknop aan ging!! Hij vind het super leuk en is niet te stoppen kop erop benen eronder en gassen!!
Dat word wat ons weekendje stroe, oefenen op een ontspannen drafje buiten.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-13 23:11

Annutjuuh, gaaf flimpje, wat doet ze dat gaaf. Ik weet dat ik volgens mij toen ik net het topic ontdekte de oude filmpje heb gezien. Wat is ze veel volwassener geworden, knap hoor.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 16:36

Vandaag het debuut in het L1 gehad. Meneer had eerst lopen stunten op de trailer, de pony moest 's morgens springen en hij vond het niks alleen op de trailer te blijven, wat eindigde in een paard dat over de stang sprong en toen klem zat :n
Gelukkig waren er veel mensen die kwamen helpen en hebben we een ifor, die kun je van buiten losdraaien, zodat de stang naar beneden klapt. Van de trailer gehaald en gelukkig niks ernstigs, alleen wat schaafwondjes *\%/* Meneer had wel zijn zin, want nu mocht hij mee bij de springring naar zijn vriendje gaan kijken _-:(

Later weer de trailer op met zijn vriendje en dat ging gelukkig goed. 's Middags opgezadeld en los gaan rijden, ik vond hem al erg fijn lopen met losrijden, dus de eerste proef in en die ging goed *\%/* , Kim was helemaal gelukkig, nog een paar voor haar in de tweede proef, dus nog was los gereden, daar liep hij ook nog top, maar toen hij de tweede proef in moest had hij er geen zin meer in -O- . Deze proef was stukken slechter, maar Kim heeft zich er wel goed doorheen geloodst +:)+

Uiteindelijk had ze de eerste proef gewonnen met 213 :wow: punten en in de tweede proef gedeeld derde met 190 punten, dus al direct 4 winstpunten, ons hoor je niet klagen <<)

Hier een stuk van de eerste proef:

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 20:02

Jammer van het trailervoorval Kosta, maar wel fijn dat hij niks ernstigs had en er gewoon weer op ging! Wat een punten zeg!! :D Supergaaf!! Hij loopt ook fijn zo op het filmpje te zien! Nog wat hectisch hier en daar, maar wat een beweging ook! Zodra er wat meer rust in komt en hij van achteruit meer gaat dragen zal hij ook vast wat meer rust en ruimte krijgen in de beweging. Maar echt heel mooie resultaten om mee te beginnen in het L1!! Wat wil je nog meer!!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 21:34

Jeetje zeg dat is schrikken. Dat is toch altijd wel je angst met de trailer, over de stang.

Maar wat een punten!!! Super !! En ziet er goed uit! Mooie gangen toppers :) !!

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:43

@kosta: dat is wel schrikken, maar wel goede punten en ziet er goed uit!
@annutjuuh: ziet er ook goed uit!
@diane: gilly ziet er goed uit, die is echt wel bijgetrokken!

Hier komt de hippiade ineens wel heel dichtbij! As vrijdag is het zover. We hebben gelukkig een stal gekregen, dus we gaan op tijd weg zodat Diva nog even lekker op stal kan staan na zo'n lange rit. Ze hoeft gelukkig pas aan het eind van de middag, dus we hoeven ook niet al te vroeg weg. Het is spannend, maar wel gaaf allemaal.
Na de hippiade gaan ze de overstap maken naar het M2, dat zal wel zwaar worden vermoed ik zomaar eens.
Gaan er nog meer mensen op wedstrijd?
En is er al meer bekend over een eventuele clinic?

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:08

Linda_hans, spannend, heel veel succes !!!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 17:15

Annutjuuh, klopt dat hij wat hectisch is, hij wilt graag te lui worden in de proef, dus de afspraak was hem achter zijn vodden te zitten, zodat hij weet dat hij aan de praat moet blijven. Maar dan weet hij soms niet wat hij met die vier benen onder zijn buik moet doen :D

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 18:27

Ahh :D Dat is dan goed gelukt, top!! Hij is in iedergeval actief en voorwaarts genoeg ;)

Ik hoop over 2 weken weer wedstrijd te hebben, sta op de reservelijst...

Clinic misschien volgend jaar zomer te plannen??

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 20:49

Anne, ik ga duimen voor je! Alvast succes :)

Het is een beetje lastig met de clinic om een geschikte locatie te vinden. We wonen allemaal best ver uit elkaar, en willen geen van alle langer als een uur rijden.. Maar ik ga verder zoeken dus volgend jaar zomer lijkt me wel haalbaar!

Hier nog eventjes een foto van het losstappen die vandaag gemaakt is, tijdens de open dag op stal.
Zit een beetje al een zoutzakje :+

Afbeelding

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 07:22

@renatee: leuke foto!

Hier een goed weekend gehad! De hippiade was echt heel erg gaaf. Diva was superbraaf en heeft echt een hele goede proef gelopen. Helaas was 1 jury de weg een beetje kwijt, die gaf maar 170 punten en ook op het protocol stonden hele aparte dingen (die heeft echt een andere proef gezien dan wij). Bij de andere 2 juryleden hele mooie punten: 196 en 198! Bij de ene jury zelfs een 2e plaats! helaas door die ene jury niet door naar de finaleproef, maar wel weer een super ervaring rijker!
Nu gaan ze M2 starten over een paar weken, eerst maar weer even doortrainen om de puntjes op de i te krijgen.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 14:41

Renate: Mooie foto!! Kleur van het dekje staat hem goed!! :D Hoe gaat het met rijden??

Linda: Wat ontzettend balen van de 170 punten... Ik sta er altijd weer van te kijken dat er toch soms zoveel verschil tussen kan zitten... Heel jammer!! Maar toch verder een mooi resultaat! Kun je trots op zijn. Is ze al M2 klaar?? Die van mij heeft nog veel moeite met de travers. Heb je nog filmpje ofzo van de proef??

Hier alles rustig. :) Ze loopt erg fijn op het moment, dus hoop dat ik zondag kan starten. Denk eerlijk gezegd van niet want heb nog niks gehoord. Vorige week even 3 dagen met slof gereden, ze dacht telkens als het moeilijk werd haar hoofd omhoog te steken en dan ben ik haar kwijt. Vanochtend weer zonder slof, ze was poeslief! :P

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 18:03

Straks mailtje gehad, ik kan het weekend starten!! :D

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:38

linda_hans, wat een puntenverschil, hoe raar is dat dan, maar wel een super ervaring rijker en nu op naar het m2.

Annutjuuh, alvast veel succes komend weekend.