Daily Diamond nakomelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Re: Daily Diamond nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-25 23:33

Oh balen zeg.. je geduld wordt zo wel op de proef gesteld.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 07:44

Zeker weten |o maar goed.. ik kan me wel heel erg druk maken maar daar schiet ik ook niks mee op..
Ohja nog geen video’s gekregen O:)
Wel heb ik nieuwe video’s gekregen van het dier wat ik op het oog heb :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 08:08

Wat irritant Moniek! Zeker als ie zo ver staat en je ook niet even om de hoek kan komen kijken.

En wat wordt Parker steeds weer gaver zeg! Echt heel tof en fijn aan het opleiden dus.

Kiko, jij ging dit jaar niet dekken toch? Ben je het rijden al wat aan het oppakken of genieten jullie vooral lekker van het samen zonnen :D

Hier is het een beetje op en neer. Nog nooit een paard gehad wat zoveel vraagt qua management (en daarin bepaald niet voorzichtig is met zichzelf). En ondertussen loopt ze dan rustig op halve kracht toch dr punten met al een paar keer > 65% in het zzl en mag dan ook zzz. Dát zie ik nog niet zitten hoor, daarvoor is alles echt nog te groen en moet ze veel meer gezet kunnen, maar we hebben de tijd gelukkig dus dat komt wel :)

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 11:37

Noukie ik ging inderdaad niet dekken dit jaar.
Mijn gezondheid werkt helaas niet mee dus rijden zit er voorlopig niet in. We zijn haar nu aan het beleren voor de kar. Zodat ik tenminste nog wel iets met haar kan doen. Ze heeft nu 2 keer de pallet erachter gehad dus we gaan steeds een stapje verder.
Het liefst zou ik iemand hebben die haar lekker zou kunnen rijden en met haar aan de slag gaat maar vind maar iemand die op een vriendelijke manier rijdt.. zou juist heel leuk vinden als iemand haar weer oppakt en ze mogen haar van mij ook wel starten! maar ja.. wie weet ooit..

Lastig is dat he. Mijn oude merrie was ook niet zuinig op zichzelf dus weet er alles van. Maar beter dat je zo scoort dan dat het super gaat en op wedstrijd bagger. Want dat heb ik ook wel eens gehad. Was je zo lekker aan het trainen en dan ga je op wedstrijd en denk je wat is er met mijn paard gebeurd? Maar ook een keer ging het rijden de hele week zo slecht dat ik dacht heeft helemaal geen zin om te gaan maar toch gedaan en ze liep super.. het blijven dieren!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 09:52

Wat balen van je gezondheid zeg! Ook los van het rijden natuurlijk. Gelukkig wel een alternatief dan om wat met dr te kunnen doen. Iig, als ze dat fijn oppakt. Zoals ik mijn DD zie zou t nog best een leuk marathon paard kunnen zijn ook, stoer zat :D En een fijne ruiter vinden is lastig idd, moet dan net allemaal klikken van alle kanten he?

En dat het dieren blijven kan je wel zeggen. Zondag echt suuuperfijn gereden (eerst Aken gekeken en toen vol inspiratie opgestapt :D) en daarna werd ze geënt. Jullie raden het al, de rest van de week had ze verplicht vrij :+

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 12:48

Jaa maar gelukkig haal ik daar veel plezier uit en kunnen andere mij erbij helpen dus dan kan ik haar straks toch weer in shape krijgen want er mogen wel wat vetjes af :-)
Omdat ze niet zo groot is denk ik dat Naku daar ook wel een goede voor is. Ze is mooi uitgezwaaid dus best wel een stoere merrie. Wie weet dat ik haar zoon tzt ook wel voor de kar ga beleren. Wordt het alleen mini en maxi want hij is al 1,58 en zij 1,62. En Cover is pas 16 maanden..

Leuk is dat hè die inspiratie.. maar het werkt wel op die manier!
Die fijne training pakken ze je niet meer af.
Vanmorgen de tandarts gehad en geënt dus hier ook rust. Maandag was ze naar de smid geweest dus die heeft haar apk weer gehad en volgende maand weer de osteopaat. Dus dan zou ze weer helemaal goed moeten zijn!

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 14:24

Ik kom me ook melden!
Heb nov/dec 2023 een toen 2,5 jarige hengst van DD gekocht, echt nog een puppy en heel lang de tijd gegeven om uit te groeien.
Hij was ook ontzettend angstig en was moeilijk benaderbaar, zelfs een halster was al lastig.
Nu lopen we nog tegen wat issues aan met jongeren, hij is over het algemeen ontzettend braaf maar van je af lopen aan de longe moet perse een sprintje zijn. Voordat er iemand op gaat wil ik wel dat hij rustig van mij af kan stappen.
Hij kan wel waanzinnig bewegen en is ook ontzettend lief & knap.

Meet:

Rupture vd Watermolen
Daily Diamond x Scandic
Denk dat hij nu zeker wel 175cm meet.
Dit waren zijn verkoop foto's als 2,5 jarige hengst.
Afbeelding
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-25 21:32

Wat een knapperd

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-25 20:21

Welkom, wat een knapperd <3