Nakomeling Krack C

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Re: Nakomeling Krack C

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 14:47

Die Z is gewoon iets magisch. Mijn krack loopt nu in de L2 en mijn andere in de Z1. Maar die heeft zo'n ontzettend moeilijk karakter... de krack is echt veel makkelijker dus de Z gaan we zeker wel halen. Ze is nog maar 5 dus tijd zat. Mijn doel is toch wel om volgend jaar B te springen maar misschien dat het al eind dit jaar gaat gebeuren. Sgw wil ik volgend jaar ook verder oppakken en in de B starten.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:36

Nou ik vraag me soms wel eens even af of die Z inderdaad wel een realistisch plan is :') Fancy is echt zwaar wisselvallig in haar lopen. Hadden we net de galop zo mooi onder controle... gaat ze nu in de galop weer lopen vervelen en nu gaat ineens het wijken weer perfect :+ Ik snap het af en toe niet helemaal.

Snap wel dat ik zelf ook van 0 heb moeten komen dus ook niet de wijsheid in pacht heb..
Iedereen om me heen zegt wel dat ze de kwaliteiten bezit om het Z te kunnen halen , maar of ik dat met haar kan.. soms twijfel ik daar gewoon heel erg aan.

En dan zit ik in dit topic :P waar ongeveer iedereen een stuk hoger rijd dan ik...

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:01

We moeten allemaal ergens beginnen toch Sharkj! Met goede begeleiding zal het jullie samen best lukken, misschien niet binnen een jaar maar wie weet waar je over 5 jaar bent :j

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 00:24

Shark .. niet te druk om maken , lekker plezier hebben met elkaar en dan komt de rest vanzelf. Voor mijn vorige had ik ook niet hoger dan het L gereden , en met mn vorige zijn we alle klassen door gevlogen tot we ZZZ met winst waren . We hebben alles samen geleerd dat was een hele mooie ervaring,, maar heb nooit druk op ons beide gelegd maar alleen maar op wedstrijd gegaan in het kader van " een leuke dag te hebben" ;)

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 09:26

We zijn allemaal in de B begonnen hoor!!
En ik had het ook bijna opgegeven met Simmie, die heeft er 2 jaar over gedaan om een deftige wissel te springen..
Gewoon volhouden en blijven je droom volgen zeg ik!!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 11:23

Haha ik maak me er ook niet werkelijk druk om , maar soms gaan dat soort dingen ineens Door je hoofd heen. Je weet het toch niet als je het niet probeert verder :D heb nergens haast mee.. Doe er al bijna 3 jaar over om eindelijk het wedstrijden rijden erdoorheen te krijgen bij mezelf. Al loopt ze over 10 jaar pas Z. Kunnen we wel zeggen dat we het helemaal zelf gedaan hebben :P

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:04

Leuk al jullie doelen :)

Met mijn oude paard had ik ook nooit verwacht zo ver te komen, bij het afgroeten op ons ZZ-Z debuut kon ik de tranen ook niet meer bedwingen :D Om met een slipjas de baan te betreden was ook echt onwijs gaaf.

Fly begint de wissel al redelijk goed te begrijpen, hij is echt ontzettend slim. :) Oefen nog alleen even naar links, naar rechts vindt hij erg moeilijk en wil niet dat hij teveel in de war raakt :')

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:34

Heel knap paard Deertje!!! En welkom!

Sharkje, die van mij heeft ook vaak dat zn draf goed gaat en galop minder, en andersom! Is ook beetje normaal denk ik.. Maar kan soms frustrerend zijn idd :D

Mijn doel is om M10 nationaal te starten... En daarin winst te rijden.. Alles wat verder gaat dan dat zou ongelooflijk zijn..
Heb effe geen les gehad de laatste tijd dus wisseltjes even laten liggen, ben benieuwd wat hij dit weekend in de les zal doen, begin stilaan de knopjes te vinden...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:34

Essie , Hudson vind die naar Links ook veel makkelijker .. naar rechts doet hij ook maar vaak wel eerst achter voor ;) ... komt goed .

Qleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:35

Essie, kan me niet voorstellen hoe trots je moet geweest zijn.. Is ook echt een droom van mij...

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:50

Wel goed dat hij het al doet Moniek! Fly leert gelukkig heel snel, maar gisteren bleef ie uiteraard maar wisselen, echt heel eigenwijs :') Heb ik hem er enorm voor beloond, dan blijft ie aan de gang haha! Maar dat geeft niet, hij gaat het wel goed begrijpen als de hulp hem helemaal duidelijk is.

Komt goed Qleke! Blijven werken om je dromen na te jagen! :)

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:15

Hallo
Sinds afgelopen weekend rijd ik een Krack c Bij ;) Super fijn dier en top karakter. Staat ook voor de wagen samen of alleen. Deze is trouwens rond de 170. omdat ik al beetje las dat jullie het daar vaak over hadden :P hoe groot of juist klein ze zijn.
Heb helaas nog geen foto's en moet ook eerst even toestemming vragen natuurlijk ;) Verder rijd ik er nog 1 bij en volgens haar zat daar ook verder in de lijn Krack C in. Op die heb ik nog niet gezeten.

Zelf heet ik Remke en ben 25 jaar en woon in de buurt van arnhem/apeldoorn er midden in eigenlijk :P
Eerder een eigen paard gehad maar deze verkocht. wegens tijd en kostenplaatje.
Dat was een Canturano dus we gaan van springpaard naar dressuurpaard.

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:17

Hallo remke , welkom! Wat leuk dat je een krack bijrijd , mooie hoogte ook die 1.70. Heel benieuwd , heb je ook een foto?

Wissels begin ik nog maar niet aan :') Pak wel gewoon spelenderwijs af en toe een klein stukje contra galop mee. Vandaag beetje bezig geweest met een paar pasjes wijken van de hoefslag af in galop. Wonderbaarlijk genoeg ging de galop vandaag (na een flinke discussie) weer heel soepel , maar was ze in draf weer niet te genieten... merries :+

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 17:47

ik ga er vrijdag weer heen zal kijken of ik dan een foto kan maken ;) hihi gelukkig is dit een ruin ;P
Maar mooi dat de galop dan wel weer goed ging ;) Zit je nu in de M ?

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:00

Haha nou moet zeggen dat mijn pony ruin in zijn gedrag meer merrie is geweest dan dat mijn merrie nu is :+ Ze is eigenlijk helemaal geen typische merrie , alleen als ze het niet met me eens is dan zet ze ineens een merriebokkenpruik op :')

Ik ben nog totaal niveau-loos :o We pakken wel wat oefeningetjes mee af en toe. Maar we moeten nog officieel B gaan starten.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:06

heb je je B debuut al in gedachten ? aah okee jaa vooral dat van het niet eens zijn idd dat is wel echt merrie ruinen hebben vaak zoiets van noujaaa vooruit dan maar

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:12

Ja mijn debuut staat begin van het nieuwe jaar gepland als alles goed blijft gaan :D Moet nog even mijn plastron ontvangen die ik voor me Bday krijg en dan is de wedstrijdset in ieder geval compleet.

Dat merk ik wel ja , een merrie is wel lastiger te overtuigen als ze iets gewoon echt niet willen :')

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:15

ooeh spannend ;) wel leuk hoor wedstrijden rijden heb ik al die tijd ook gedaan maar nu is het maar even afwachten hoe en wat ik me de paardjes mag en kan doen ;)
Alsvast beetje vroeg maar beter vroeg dan nooit SUCCES! :P Komt vast wel goed :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:20

Spannend zeker ja , heb vroeger als klein meisje wel eens wat B proefjes gereden maar toen er mee gestopt omdat ik het een keer zwaar oneens was met me protocol :') (was ook banketstaaf) sindsdien nooit meer een wedstrijd gereden. En gezien ik graag erg perfectionistisch ben is die stap nemen best lastig als alles lang nog niet gaat hoe je wil.. maarja als je het niet gaat proberen komt er nooit wat van natuurlijk.

Wie weet kan je in de toekomst ook wel weer lekker gaan starten met de paardjes.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 18:25

hahaha met paarden gaat het nooit zoals je wil dat het gaat. Maar snap idd dat de stap best groot is ja zeker met die reus van 1.80 :P nee grapje dressuur is en blijft een jury sport daar is helaas nog niks aan veranderd. maar wel tof dat je de stap weer neemt ! goed van je

Jaa idd wie weet al is het maar lekker onderlinge ofzo

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 19:28

Welkom Remke!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:18

Ik ben er morgen al ik zal is kijken of ik een paar foto's kan maken van adjudant ;) zo heet die trouwens. oftewel adje :P bij deze net ff verzonnen

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:18

Jeetje wat gaan jullie ineens hard!

Welkom Remke!

Haha Sharkj, jij hebt tenminste al een debuut gepland staan ik nog niet hoor!! :+

Mijn doel is ook om ooit het Z te halen, of eigenlijk om überhaupt op wedstrijd te gaan haha. Vandaag echt weer k*t gereden, mega veel spanning, wegschieten, wegrennen en totaal geen ontspanning. Wel goed afgesloten maar had een beetje haast dus kon niet echt doorrijden. Balen..! Terwijl het eergisteren nog zó fijn ging..

Gina wil de laatste tijd een beetje vervelend doen met haar hoofd. De hele tijd met haar hoofd gooien als ik aan het stappen ben, soms begint ze zelfs al als ik aan het opzadelen ben. Met longeren doet ze het ook. Of heel hard op haar bit kauwen. Volgens lesmensen moet ik er 'gewoon' doorheen rijden en strenger zijn, maar waarom zou ze het dan ook in stilstand en met longeren doen? Tandarts hoeft pas in mei weer te komen, dus dat zal het denk ik niet zijn? Weet gewoon niet zo goed waar ik het in moet zoeken. Zadel, hoofdstel dat niet lekker ligt achter de oren, bit dat niet lekker ligt, rugproblemen of gewoon een gewoonte geworden. Konden ze maar praten...!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:29

mmm jaa dat is lastig idd. misschien een x iemand der even los laten masseren? heeft ze misschien vast gelegen of uitgegleden in de wei of x vreemde beweging kan van alles zijn.
ik zou eerst kijken waar het probleem vandaan komt ja en niet zomaar strenger doorpakken.

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 21:46

Ja wat Remke zegt. Misschien een osteopaat oid. Vaak is dat gedrag inderdaad niet voor niks zeker niet in stilstand of zonder ruiter.