Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 21:19

Heerlijk weertje daar en lekker ontspannen :j

Jij al een nieuwe Jazz-topper gevonden?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:21

Helaas nog niet. Denk dat we op de Zhivago gaan wachten, die wordt volgend jaar namelijk drie.

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:32

Ook ik ben terug van vakantie en heb het rijden weer op gepakt. Had een poosje terug een dipje dat ze in de staak ging. De eerste dag na de vakantie gereden en ging erg lekker. Niet te veel gedaan. 2e dag ging ze soms staken. Toen een dag rustgegeven. Gisteren gelongeerd en vandaag les. Dit ging weer niet en weer in de staak. Heb nu besloten haar te laten nakijken. Hoe gaat het hier verder met rijden en wedstrijden??

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:43

Wat vervelend Winola dat die van jou ook al zo staakt!!

Had vandaag onderlinge wedstrijd, voor t eerst met Rumour op pad geweest.. Bij t inrijden lag ik er ook al bijna naast, ze steigerde 2 keer achter elkaar ontzettend hoog, was bij de eerste steiger mijn beugels al kwijt, zat na de tweede steiger behoorlijk scheef.. Gelukkig stopte ze daarna!!.. In de proef alleen 1x met aanspringen verkeerde galop, wat eindigde in een steigerpartij, verder wel ontzettend tevreden over de proef..
Krijg helaas alleen vanavond pas de uitslag..

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:45

Was 1e met 188 punten..
Misschien toch per 1 oktober maar starten :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 22:53

jammer dat ze zo aan tsteigeren was, was t spanning?
Mn ruin kon wel snel steigeren maar dat kwam omdat hij vast zat in zn rug toen ik hem kocht.

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:00

Nee spanning is het niet.. Zit wat in haar karakter, en ik heb het idee dat de fysio er nog weer even een keertje bij moet (Komt gelukkig over dik 2 weken ;))..

Vanavond met iemand gesproken die haar kent, daar blijkt ook echt uit dat ze niet bepaald makkelijk is.. :7
En tsjah, t steigeren doet ze thuis ook wel.. T is maar net hoe het haar uitkomt.. Zit behoorlijk karakter in ;)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 23:10

wel jammer dat dit zo in dr karakter zit, heb meer jazzen gereden sommige gingen ook wel makkelijk omhoog maar die hadden ook niet de fijnste eigenaren gehad helaas.

Heb altijd het idee dat de sensibelle dieren hiermee beginnen als laatste poging, als t 1 x heeft geholpen blijven ze t snel doen of t nu begonnen is door pijn of bijv dwang

Bij ons op stal werd ook heel voorzicht met de merrie om gegaan want tis natuurlijk een jazz, daar is iedereen snel op terug gekomen ze is heel braaf in de omgang als dr maar geen dwang bij komt kijken en je hebt respect.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 09:55

Mijn jazz heb ik gekocht als staker, ze ging alleen omhoog en kon niet eens rechtsom de volte op. Ze staakt nu nooit meer, is soms nog wel kijkerig maar het staken kwam echt uit haar lijf. Als ze nu maar enigzins anders aanvoelt op de volte rechtsom, kijk ik haar weer helemaal na en het is nog nooit zo geweest dat ik dan niks vind. Ik moet zeggen doordat mijn Jazz een chronische scheefzittende atlas heeft waarschijnlijk door een oud trauma en ongelijke voeten en dat ik haar daardoor wel vaker bij moet houden dan een gemiddeld paard. Mijn ervaring is ook dat jazzen snel blokeren in hun lijf.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 10:43

mijn jazz is een beetje een binnenvetter, als ze spanning heeft kropt ze zich op in t lijf dan zie je dr ook in dr rug strakker worden. Onspant ze weer is dr niets meer aan de hand en gaat de rug ook weer los. Toen we haar weg gebracht hebben om dr te beleren heeft ze zich zo gespannen gedragen dat ze niet meer kon bewegen, ze liep gewoon met een kromme rug heb dr toen snel opgehaald nog steeds onbeleerd :)) eenmaal thuis ontspande ze weer en was de rug weer goed.

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:03

Ja de Jazzen hebben nou eenmaal snel last van spanning maar naarmate ze ouder worden wordt dit steeds beter :j
En ja, ze komen ook snel omhoog. Mijn Valentijn was vroeger echt een grote boef. Als ik bij A moest binnenkomen ging hij al in de hoek op ze achterwiel. Toch niet opgeven en heel belangrijk is om super consequent te zijn en ze brutaal aan te pakken maar wel met respect. Ik zag het toen ook bijna niet meer zitten maar het is toch allemaal goed gekomen. Nu is hij echt zo mak als een lammetje en kan alles met hem! Jazzen blijven ongelooflijke danspartners maar je moet ze niet op hun tenen trappen _/-\o_

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:16

Ik heb het geluk dat ik over een maand of twee met twee van die geweldige Jazzen aan de slag mag. Echt de eerste beginselen, manieren aan de hand en uiteindelijke longeren. Ben benieuwd hoe de dame en de heer het gaan vinden na ruim twee jaar in de groep te hebben gestaan. De hengst is uit mijn eigen merrie en ik hoop dat hij iets van de manieren heeft onthouden die hij als veulen heeft geleerd, de merrie moet ik nog goed leren kennen. Hopelijk worden het over een tijdje hele fijne danspartners!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:17

Wat jullie nu zeggen, had ik het gister ook nog met iemand over, wij zeiden precies hetzelfde.. ;)

Nu vind die van mij alleen bijna niets eng, geeft echt nergens om.. ;)

Winola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:48

Die van mij loopt buiten super en is dan niet snel ergens bang voor, maar binnen was altijd drama. Als ze dan iets hoort springt ze weg of staat ze zo 180 graden om. Ze kan dan niet zien wat er gebeurd en dat vind ze niks (dit werd de laatste 2 keer binnen wel beter dus hoop dat ze het onthouden heeft voor de indoor wedstrijden die eraan komen).

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 21:58

JazzBest schreef:
Ja de Jazzen hebben nou eenmaal snel last van spanning maar naarmate ze ouder worden wordt dit steeds beter :j
En ja, ze komen ook snel omhoog. Mijn Valentijn was vroeger echt een grote boef. Als ik bij A moest binnenkomen ging hij al in de hoek op ze achterwiel. Toch niet opgeven en heel belangrijk is om super consequent te zijn en ze brutaal aan te pakken maar wel met respect. Ik zag het toen ook bijna niet meer zitten maar het is toch allemaal goed gekomen. Nu is hij echt zo mak als een lammetje en kan alles met hem! Jazzen blijven ongelooflijke danspartners maar je moet ze niet op hun tenen trappen _/-\o_

Wat ontzettend mooi en raak, deze opmerking :D .
Ik lees hier altijd mee, we hebben 8 Jazzen, voornamelijk jonkies. Wat ik zoal hier lees over het karakter, klopt helemaal. Zelf rijd ik er een uit een Jazz merrie, dus niet uit de eerste lijn.
Dus bij deze, lees ik weer gezellig mee.
Iedereen veel succes met de Jazzen!

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:31

Dat is inderdaad een goede opmerking Jazzbest die ga ik onthouden.

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:06

Hallo allemaal,

Hier ben ik ook weer even!

JazzBest schreef:
Jazzen blijven ongelooflijke danspartners maar je moet ze niet op hun tenen trappen _/-\o_

Dit is zo waar!!!

Tim is gelukkig niet zo van het staken maar als ik hem beledig heb ik wel een kwestie...

Gisteren wedstrijd gehad, zelf wat domme rijfouten gemaakt maar Tim was erg fijn! Resultaat 214 en 213 dus weer 2 punten rijker :D In de training gaat het ook steeds beter, soms lijkt paardrijden gewoon makkelijk ;) Over 2 weken weer starten, heb er zin in!!!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 12:13

:wave:

@Mienetje: Ondanks het steigeren toch een mooie 1e plek. Denk dat je toch wel trots op jou en Jazz mag zijn :j

Ik weet zelf ook dat Vince niet een lieverdje was toen hij jong was en hengst. Balletjes zijn er vanaf gegaan maar die pittigheid bleef. Nu is hij echt paard een goud karaktertje. Schrikt wel af en toe maar nooit hatelijk oid dmv steigeren.

@1987: Dat is weer een mooi begin. Toppie! +:)+

Na twee weken goed nagedacht te hebben, heb ik nu besloten wat ik de komende periode ga doen. School heeft vlak voor mijn vakantie bekend gemaakt dat school voor mij vandaag niet start wegens te weinig inschrijvingen en word verplaatst naar nog een onbekende datum. Dus voor 1 Januari 2012 voor mij geen school. Goede vraag wat ik dus nu moet gaan... Ben geen persoon om uit me neus te vreten. :+
Besloten om 3x per week bij mijn huidige baan te werken, 3x per week extra paarden voor verkoop en/of wedstrijd oid erbij te rijden zodat ik ook kan bijverdienen en dan fotografieopdrachten erbij houden. Zo kan ik 3x zo 'snel' verdienen. Als ik genoeg geld heb gespaard huur ik een appartement/kleine locatie om dus een eigen studio te bouwen en zo langzaam op te bouwen voor mijn eigen bedrijf. Nu is mijn leeftijd nog te jong om een bedrijf op te starten. Hopelijk pakt dit goed uit. Heb een advertentie op marktplaats gezet dus als mensen paarden weten. Let me know :)

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:20

Ondanks de paar keer dat ze omhoog kwam, merkte ik wel dat ze echt voor me ging, ben ook erg trots op dr!

wat een leuk vooruitzicht saskia! Wanneer maak je met vince de overstap naar t Z?

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 12:22

Absoluut! Heb de advertentie pas dit weekend erop gezet dus dat moet eerst nog verspreiden, maar hoop dat ik wat paardjes krijg te rijden!

Vince Z-debuut stond eigenlijk over twee weken in Haaksbergen gepland maar helaas heeft hij vlak voor de vakantie zich verstapt en moeten een maandje stappen. Niks ernstigs gelukkig. Heel zuur maar voor mij is het belangrijkste dat het niks ernstigs is en dat hij gauw weer gezond is/word.
Dus dat word later deze winter :)

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:24

Oh, dat is balen... Hopen dat hij snel hersteld!

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:29

Ah wat balen Saskia!! Dat is minder leuk!!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 12:35

Baal ook als een stekker maar ben blij dat het maar iets 'kleins' is. Had net zo goed een peesblessure kunnen zijn en waren we min. 1 jaar uit de running geweest.
Ach we maken wel een comeback waar je u tegen zegt :D

1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:45

Haha, daar heb ik alle vertrouwen in!!!

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:48

Goed debuut hoor mienetje! Gefeliciteerd!

Dat staken herken ik niet zo. Die van mij wordt wel heet en driftig als ze het ergens niet mee eens is, maar staken doet ze (nog) niet.2

JazzBest schreef:
Jazzen blijven ongelooflijke danspartners maar je moet ze niet op hun tenen trappen _/-\o_

Dit herken ik wel :D :D

Balen Saskia dat jullie even uit de running zijn, maar gelukkig valt het mee.

Die van mij is afgelopen week door de Osteophaat behandeld, dus ik ben ook even aan het stappen. Mag er woensdag weer op. Ze zat hier en daar toch wel vast en had een paar blokkades. Nu allemaal weer verholpen, dus hopelijk kunnen weer lekker trainen.