nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkeeee

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:43

Ik ben 1.80 ;) Die ene is iets van 1.75 en de andere is 1.66 ongv.

Regende hier vanmorgen ook goed en hagel. Blij dat ik vandaag niet op concours ga, maar ik geef de laatste tijd ook de voorkeur aan concours op zandbodem.

Kunt inderdaad watten in de oren doen en oornetje, zien ze toch niet en controleren ze ook niet.

Ik ga die ene van mij wat magnesium bijvoeren, schijnt ook goed te helpen om de spanning beter af te vloeien.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:54

Toen ik Twister net had was hij helemaal gevoelig voor wind. Rennen, hinniken, snuiven... Probeer dan de aandacht maar weer te trekken. Dat had hij niet specifiek onder het zadel, ook gewoon los buiten. Op dat vlak is hij wel enorm verbeterd. Maar op vreemd terrein, een bak naast een sloot met eendjes enzo is echt niet ideaal. En toch ga ik starten, want het is altijd goed voor de ervaring.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:59

Precies! als ze niet van huis komen leren ze het ook niet!
Dat is ook waarom ik de Gtjes geregeld meeneem. Wat wel erg fijn is, de grote is dan misschien soms wel wat typisch maar in het parcours gaat ze er wel voor en blijft ze bij de les. De andere is gewoon nog wat groener en moet nog wat meer zien. Thuis is die bijv heel mak, bijna lui.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 12:59

We krijgen dinsdag kijkers geloof ik...mocht dat nou niets worden komt ze op 't internet :)

Ze is rond de 1.70m.. Helemaal precies weten doe ik niet, maar we hebben een andere 5 jarige van 1.67 en de vos is wel een stukkie groter.

Ben straks thuis :) hopen dat de zon gaat schijnen en dat ik wat mooie plaatjes kan schieten.

Brrrr nou normaal ben ik dit weekend altijd aanwezig op mijn thuisconcours (oosterwolde), maar heb toernooi van voetbal en toch geen paard om uit te brengen :P dus kwam net even zo uit, maar is geen straf hoor... Jemig, kwam hier echt met bakken uit de lucht zonet, hagelstenen van 1,5cm en onweer... en dan ineens weer zon :Y) zulk raar weer! Zag op fb ook al foto's voorbij komen dat het even stilgelegd was..

Waar ga je meestal naar toe dan qua zandbodems Marijkeee? Ik weet uit m'n hoofd zo qua zandbodems Noord-Sleeën, Warga en Harich, maar vooral Harich is voor ons toch helaas wel weer een stuk rijden..

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:22

Ik woon niet in jullie regio, maar ik zoek ook de zandwedstrijden er uit, dan hoef ik niet te klungelen met kalkoenen. Alleen voor het Texelweekend maar ik een uitzondering, daar maken we ook gelijk een gezellig weekendje uit van. Ik zoek ze via startlijsten.nl uit.

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:37

Gisteren is de zadelmaakster geweest, en inderdaad zoals ik al dacht de rodeo kwam van het zadel! Braaf paard eigenlijk ook dat ze het zo goed aan geeft.

Omdat ze nog geen spieren had en heel smal hadden we er een pad ondergelegt, en juist die was nu te veel.

Ze is in de afgelopen 2mnd veel ontwikkeld en daardoor lag het met pad te strak en daarop reageerde ze. Vanmorgen even voor het rijden gelongeerd en de reactie was nu al weer als vanouds. Geen rodeo meer. Heb ook lekker gereden alleen door dat we wat minder hebben kunnen trainen deze maand was de galop wel gelijk lastig.

Nu nog even 2maandjes rijden en 1 of 2 wedstrijdjes mee pakken, dan komt de osteopaat voor controle en gaat ze een maand met vakantie.

Marijkeeee Leuke filmpjes!

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 09:57

Leuke filmpjes Marijkeee! :D ik kon ze eerst niet bekijken op m'n telefoon, maar gaaf hoor! Knap gereden en wat een fijne paarden heb je onder je kont!

Fijn dat je erachter bent dat het idd het zadel is 1mjp!

Ik heb sinds vorig jaar een nieuw dressuurzadel en een tweedehands springzadel voor die van mij. Straks na het veulen moet haar bespiering wel weer terugkomen natuurlijk, dus ik laat dan ook beide even checken. 1 keer gezeik mee gehad met m'n vorige zadel en dat was echt niet fijn voor haar. Begon met tong over het bit en wegspringen bij overgangen.. Terwijl ze juist zo enorm koel is. Dacht eerst dat het puberen was.. Maand mee rondgereden en toen wist ik gewoon dat het ergens in haar lijf niet goed zat. En nog zo lief blijven, ook niets merken met aansingelen of zo.. En daarna gingen we weer zichtbaar vooruit :) kan dan ook niet wachten om haar straks weer op te kunnen pakken. Ze krijgt nu behoorlijk uier en is volgend weekend uitgerekend :D

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:44

Mijn wedstrijd is geslaagd, twee winstpuntjes en weer een ervaring rijker.

Die zadeldilemma's ken ik trouwens ook.
Ik heb nu nog maar 1 paard en 7 zadels :o

Ik gebruik ook wel echt dressuur-, vzh- en een springzadel, maar dan nog is het een beetje veel.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:58

Eindelijk foto's! Vanochtend haar even vrij laten springen voor de 2de keer
Afbeelding

Afbeelding

Dit is Fysica, onze vijfjarige Indoctro x Ahorn merrie. :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 15:00

Oeh Ingeltje, het is dat ik al voorzien ben op paardengebied, volgens mij heb jij daar een super-eventer in de dop, die lange lijn...

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:15

Die van mij heeft vandaag ook maar weer eens bewezen dat het een Indoctro is.. 8)7 Bij mijn nieuwe vriend in het land gezet vanmorgen en wij waren vanmiddag even weg.. belt de buurman. Er loopt een paard op de weg.

Ik had al gezegd, goh je omheining is niks te hoog voor haar. Ze is natuurlijk richting de 1.80 en zijne komen niet eens aan de 1.60 (ment er mee). Viel wel mee :P Nou niet dus. Gelukkig ken ik mijn paard en ik had haar dus een halster om gedaan, die van hem staan altijd zonder halster buiten..

Wij snel weer naar huis.. liep gewoon midden op de weg en de buurman had haar te pakken gekregen en dus heeft mijn vriend haar lopende mee naar huis genomen. Straks de auto nog even ophalen.

Weer een enerverend dagje dus, hihi.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:30

Elan_GV schreef:
Die van mij heeft vandaag ook maar weer eens bewezen dat het een Indoctro is.. 8)7 Bij mijn nieuwe vriend in het land gezet vanmorgen en wij waren vanmiddag even weg.. belt de buurman. Er loopt een paard op de weg.

Ik had al gezegd, goh je omheining is niks te hoog voor haar. Ze is natuurlijk richting de 1.80 en zijne komen niet eens aan de 1.60 (ment er mee). Viel wel mee :P Nou niet dus. Gelukkig ken ik mijn paard en ik had haar dus een halster om gedaan, die van hem staan altijd zonder halster buiten..

Wij snel weer naar huis.. liep gewoon midden op de weg en de buurman had haar te pakken gekregen en dus heeft mijn vriend haar lopende mee naar huis genomen. Straks de auto nog even ophalen.

Weer een enerverend dagje dus, hihi.

indoctro's kunnen gewoon springen als de beste :Y) :Y) :Y) :D :D :D O:) O:) O:) O:)

laat ze dat maar weten de volgende keer ~~}> ~~}> _O- _O-

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:31

Inderdaad..hihi.

Maar wel even schrikken was héél blij toen hij belde heb haar.

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 07:43

Elan_GV Das inderdaad wel even schrikken zeg.

Ingeltje Mag ik deze foto's aan mijn stalgenoot laten zien? Zal wel zeggen dat je al kijkers hebt.. maar wie weet vind ze het zo op de foto al wat? Ik gung die meid zo een nieuw paard.

Ze is vorig jaar 3 weken na mij haar paard verloren en sindsdien heeft ze al enkele paarden laten keuren maar telkens is er wat niet goed.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 10:02

Thanks Myca! :) het is ook echt een leukerd om te zien, maar ze heeft wel de aandacht en tijd nodig momenteel en die kunnen wij haar niet bieden. Met de juiste ruiter kan ze een heel eind komen denk ik..

Tuurlijk mag je deze laten zien 1mjp! Ik zal je laten weten wanneer de mensen geweest zijn en wat dan het vervolg is ;)

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 13:06

Even een update! Sinds de zadelmaakster is geweest nu 3 keer gereden, merk wel dat ik mede door de blessure en het tijdelijk minder trainen een stap terug heb gezet. Waar ze voorheen lekker voorwaarts mee ging denken is ze nu eerst terughoudend en neigd naar niet willen lopen. Dit verbeterd daarna heel snel.

De rechtergalop heeft ze altijd al lastig gevonden en die ging eindelijk goed maar nu zijn we weer terug bij af lijkt het wel. Zaterdag wilde ze niet eens aan galoperen, maandag weer wel maar stonden we praktisch stil, en woensdag (gisteren dus) ging het al weer een stukje beter.

Besloten dus ook om gewoon in te schrijven voor de wedstrijd van 21 juni, ik ga tenslote vooral voor de ervaring.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:01

Ik weet hoe je je voelt... ik door alle omstandigheden natuurlijk ook bijna niet gereden.
Ze is niet te genieten en moet erg aan haar nieuwe plek wennen.
Ze is zichzelf totaal niet.. :(

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 12:16

Altijd fijn om verbetering te zien 1mjp! :) en inderdaad, kilometers op wedstrijdterrein maken is altijd leerzaam!

Hmm.. vervelend om dat aan je paard te zien Elan. :(

Elrite was maandag uitgerekend. Ze begon dit weekend enorm te veranderen, dus ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel verwacht had dat ze wel zou gaan bevallen een dezer dagen.. maar nog steeds geen veulen.Nu mag ze het van mij ook wel tot het weekend volhouden en dan bevallen, dan kan ik er iig bij zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 09:56

Hoooooi :wave:
Ik ben weer terug van mn vakantie! Heb niet bijgelegen maar kom vanaf nu weer gezellig meekletsen :)

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 10:21

Ingeltje Ik heb er ook alle vertrouwen in dat het weer goed gaat komen. Bedacht me wel dat ik haar tot een week of 2 / 3 terug een souplese suplement bij gaf wellicht dat ze daarom nu opstart problemen heeft?

Zijn de kijkers nog geweest voor je merrie? En is er ondertussen al een veulen?

Elan_GV Gaat het nu al beter met je merrie? Ik hoop voor je dat ze snel went op de nieuwe plek.

_Dreamer Fijne vakantie gehad?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:02

1metjepaard, fijn dat het beter gaat sinds de zadelmaakster is langs geweest.

Ik heb vandaag ook een fitter gehad en mijn Wow aan laten passen.
Ik heb echt een zadeltic, maar ik denk telkens toch ook echt dat ik zie dat er iets niet lekker zit en ik hoop dat dat met zo'n luchtvulling nu voorgoed opgelost is. Morgen gaan we lekker een bosrit maken.

Ingeltje, je plaatst toch wel een foto als het veulen er is he?

Welkom terug _Dreamer.

Elan_GV, gaat het al beter op de nieuwe plaats?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:04

Lekker een bosrit Myca!

Ik heb een heerlijke vakantie gehad! 16 dagen door europa gereisd met de trein samen met mn beste vriendin! :)
[naam] keek me gister niet aan toen ik 's avonds langsging, maar had ook niet ander verwacht... Zometeen even lekker wandelen buiten! :)

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 20:27

Myca ben er blij mee dat het dat was, ondertussen zit het voorwaarts denken er weer bijna helemaal weerin alleen de galop is nog lastig en de eerst paar rondjes.

Hoe is het nu met jouw zadel?

Ik ga as zondag voor de tweede keer op wedstrijd, zie het meer als een oefen rondje, maar je weet maar nooit.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:44

Twister is het wel eens met mijn zadel, ik moet zelf even wennen. Net zoiets als nieuwe schoenen.

Ik heb een VZH Wow, op buitenrit, met TREC en WE ideaal, maar ik weet nog niet of ik hem ga gebruiken in de dressuur en eigenlijk ook nog niet met springen. Ik heb altijd hele korte beugels met springen, ik weet nog niet hoe ik een noodstop uit moet zitten op een lucht-zadel.

In mijn fantasie veer ik dan zo de hindernis over als Twister uit zijn plaat gaat, maar misschien heb ik het helemaal mis. Ik moet dat gewoon nog uitproberen. Twister springt trouwens doorgaans vrijwel alles, hij trekt echt op de hindernissen aan.

Alleen juist als zo'n paard wel bij hoge uitzondering eens stopt, dan vergt het wel even wat om te schakelen en te blijven zitten.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 22:28

aaaaaaaah, ik heb de laatste tijd ook weinig meegelezen hier.

heb vorige week maandag universal nog uitgeprobeerd in de les, helaas heeft hij daarna ook weer volop op rust gestaan, want meneer heeft 7 bulten waar de singel zit.
mn instructrice vind dat niet verantwoord om hem dan in de lessen te gebruiken, snap haar en uut ( zoals ik het afkort ) ook.

hij heeft wel vandaag een poetsbeurt gehad, want of ik hem wel of niet rijdt, poetsen hoort er nou eenmaal bij ( ook al is het een manegepaard)

verder heb ik op een gelderse ruin gereden in de les, maar die is altijd met vrij harde hand gereden, dus heel stug in de mond.
verder drukt ie zn rug weg ( bij de schoft) en activeert hij zn achterhand nog niet goed.

daar moeten we dan eerst mee aan de slag, maar halverwege de les ging het iig stukken beter.

nja de aanhouder wint, zullen we maar zeggen.

dit is Radar ( cocktail x le mexico ) x satteliet ( marconi)

dus best oud bloed nog.