Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Travellust

Re: Wie heeft/krijgt een nakomeling van Peru's scen Tao

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:39

Ja erg leuk om te zien en kan dan niet wachten tot wij ook kunnen beginnen met oefeningen haha.
Denk ook dat we binnenkort vanuit de cirkel naar de bak verhuizen met rijden denk dat we dat nu wel aankunnen gezien de buitenritten ook perfect gaan :)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:10

Leuk man! Ben benieuwd hoe dat gaat! Wat zijn we allemaal leuk bezig zeg.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:58

Gister weer een les gehad, draven gaat hij steeds beter onder de knie krijgen alleen is hij liever lui dan moe :')
Helaas is de bak nog te nat en heb ik daar geen licht dus hopen dat het snel opdroogt kunnen wel lekker in de bak aan de slag! Beetje uitdaging heeft hij wel nodig anders gaat hij zich vervelen...

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:02

Roos was ook wat traag maar dat is nu helemaal veranderd. Ik denk dat het te maken heeft met balans zoeken.. als dat zo is dan zal jij er straks ook geen problemen meer mee hebben.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:20

Stippel heeft het heel lang geduurd voordat ik het motortje gevonden heb, nu loopt ze eindelijk lekker door maar is ze erg zoekende in de aanleuning

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:25

vanwege een drijfnatte bak rijd ik al tijden niet op Queen.. hoop dat ik binnenkort weer kan :j

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:29

Ja bij ons heeft het ook langer genomen maar niet onredelijk lang. En inderdaad, dan weer wat lastiger met de aanleuning. Allemaal balans, komt wel goed!

Jammer Donja, is ie nog steeds zo drijfnat dan, die bak?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:36

ja, hij is wel gedraineerd, maar de drainage kan het niet aan, zoveel water als er gevallen is. En als ik dan dacht 'nog 1 dagje en ik kan weer' regende het weer en kon ik weer van voren af aan... het probleem bij mij is dat 1 lange zijde bomen ernaast heeft staan en op de een of andere manier blijft die zijde veel langer nat..

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:39

Smerig is dat he? Ik heb een paddock die ook altijd op een bepaalde plek hartstikke lang nat blijft.. vlak voor de boxen is dat, soort vijver. Van alles aan gedaan en niks helpt! Bah!!!

Wat rijd jij met Queen?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:08

we zijn nog steeds in opleerfase.. Ik ben begonnen haar te beleren toen ze drie was. Toen ik er een paar keer op gezeten had, zijn wij begonnen met de voorbereidingen voor ons eigen bedrijf op te starten.. dus Queen lekker in het land gezet en kon ze overdenken wat we gedaan hadden tot dan toe. In het jaar dat ze 4 werd zijn wij verhuisd, eigen bedrijf begonnen en stallen gaan bouwen voor de paarden om ze (weer) bij huis te hebben. Ik heb haar toen laten dekken en ze is weer lekker de zomer het land op gegaan. Vorig jaar heeft ze een merrieveulen gekregen (v. Metall), Good Vibrations:
Afbeelding
Dit veulen hebben we (voorlopig) gehouden. Nu als jaarling meet ze al tegen de 1.60m

En is Queen weer gedekt door Metall. Langzaamaan had ik wat meer tijd, dus ben af en toe op Queen geklommen, maar omdat ik zwanger was, was dat maar een paar keer... En zij had natuurlijk al 1,5 jaar niets gedaan, dus was het eigenlijk alleen wat herhalen van stap/draf (wegens zwangerschap geen galop..) en figuren.
Dit voorjaar is Queen bevallen van een hengstveulen en in de zomer heb ik haar langzaamaan wat opgepakt met rijden. De zomer is echter in ons bedrijf de drukste periode.. dus mijn bedoeling was om na het spenen van het veulen in september haar weer echt op te pakken.. maar ja, het weer he :D

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:47

Jeetje, er komt elke keer wat tussen! Ben je zelf ook al bevallen?

Ontzettend leuk veulen trouwens, parmantig! En een heel actief voorbeentje hahaha! Dus ook al een grote dame geworden met 1 jaar oud. Bijzonder hoor! Hoe groot is de moeder zelf? En hoe groot is Metall?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 18:46

Ja, mijn zoon is ondertussen al ruim een jaar :D

Goodie heeft erg veel zelfhouing. Kan nog steeds goed lopen, dus dat zit wel goed.
Queen is als 3 jarige gemeten op 1.54m. Ondertussen is ze nog wel wat gegroeid, maar niet heel veel. Goodie is met 1 jaar nu al groter dan haar moeder.. Achter Queen zit natuurlijk wel veel maat, met Scen-Tao als vader en moedersvader is Sonny af hojmark (1.68m).
Metall is 1.69m en ik verwacht Goodie straks tussen de 1.65m en 1.70m. Zal binnenkort even een ieuwe foto van haar maken :j

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:27

Leuk Donja en wist helemaal niet dat die van jou ook een ST is. Bij ons zijn de paddock echt vies blubberig. Staan wel iedere dag een paar uurtjes erin, moet toch wat. De bak is gelukkig redelijk, liggen wel plassen in als het geregend heeft maar hij droogt snel

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 22:30

Queen is van ST zijn eerste dekjaar..
Ik heb ST voor het eerst gezien toen hij een dag oud was (kom al jaren regelmatig bij de fam. dijkstra over de vloer :D ) en toen heb ik gelijk met Rudolf afgesproken dat zodra ST zou zijn goedgekeurd, ik mijn stermerrie zou laten dekken door hem.. Daar is Queen dus uit gekomen :D

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 10:23

Oh leuk! Er zit dus wel maat achter wat ze wel doorgeeft. Ik ben benieuwd of dat bij onze Roos ook zo zou zijn. Hoe groot ze nu precies is weet ik niet maar ik schat ergens begin 1,60.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:23

Zoals beloofd, nieuwe foto's van mijn grote kleine meisje......

nu ruim een jaar oud, begint ze al echt een paard te worden :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:11

Leuk! Die laatste foto ziet er ook echt gaaf uit. *D

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 14:04

Zo, wat ben ik trots en tevreden zeg! Omdat onze grote auto aan de wal is en ik met het kleine autootje de trailer niet kan trekken ben ik van ons dorp naar de rijvereniging gereden en dat ging hartstikke goed! Daar was ik heel tevreden over. Toen hadden we een half uurtje priveles en ze liep! Geweldig! De motor is aan hoor, jaja..Als nu iets een beetje moeilijk is dan gaan we ff wat harder! :D Maar wel controleerbaar.
Ik ben heel erg blij met mijn ST'tje! *\o/*

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:23

Goedemorgen,

Ik val ook weer in, was jullie kwijt! Stukje terug gelezen...

Mijn ST heeft ook niet veel behang. Dunne manen, acceptabele, maar erg korte, staart. Geen haar aan de benen en/of het hoofd. Absoluut geen scheerwerk voor mij aan haar :D

Leuke foto's van de effen ST's! Beiden zien er goed uit zeg!

Heerlijk filmpje van Appaliin van een super mooie appie, wauw!

Vulina gefeliciteerd met zoonlief! Alles goed gegaan? mooie naam!

Mooie foto paardjes

Femskie fijn dat het zo lekker gaat!

Donja, wow das al een heel dier zeg :) Leuk

Hier inmiddels de ST ook zadelmak! Heb er nu een keer of 10 opgezeten en het gaat heerlijk! De eerste 3x snapte ze er geen zak van. Al was ze op zich wel braaf. Ze ging gewoon stilstaan en paniekte dan wat. Daarna zelf dressuurzweep meegenomen en haar aangetikt om haar vooruit te krijgen en na 2x snapte ze dat. Laatste 5x gewoon heerlijk gereden. Stuur werkt inmiddels en ik bepaal in welke gang we gaan: zadelmak dus ;) Stip is ook juist lekker voorwaarts nu en galoppeerd echt fantastisch. Ik ben super blij met haar! Even een paar foto's om een beeld te geven van hoe ze zich ontwikkeld heeft:

Afbeelding

Afbeelding

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:36

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 18:02

Jaaa! Mooie foto en met mijn oude stalgenootje erop. :D

@Iorr: jouw stip is ook gaaf! Maar waar is een foto met jou erop?? :Y)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:23

Allemaal goed nieuws lees ik hier top :D

Ik ga van de week weer aan de slag als ik weer wat fitter ben en dan zaterdag hebben we als het goed is eerste les in de bak :)
Ben benieuwd maar de cirkel werd te saai voor hem dus op naar wat meer uitdaging.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:35

Mooie fotos!!!
Wat is Goodie groot zeg! Daar valt Luffy wel bij in hetniet, ze is nu anderhalf en is 1.47.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 22:50

Mijn ST ging van de week voort eerst op de weide na zijn castratie.. Gek dat hij deed! Hij vergat dus ook dat je remmen moet in de bocht :+

Dus baf daar lag hij op zijn zij.. Je zag hem denken.. Sjee hoe kan dit nou?!?!?

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 10:21

En dat heb je natuurlijk niet op film :D

Goodie is natuurlijk ook anderhalf, maar ze is idd goed aan de maat. Ik hoop zelf dat ze rond de 1.66m wordt. Zo groot is mijn kwpn'er ook en dat is de goede maat voor mijn vriend.