Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:11

Wat lijken die Rubies toch allemaal op elkaar qua uitstraling! De meeste hebben ook van die duidelijk aanwezige oren :D Zo grappig. Ik zie echt grote overeenkomsten met paard bij ons op stal.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:11

wat zien die rubi's er hier weer stralend uit, ben al helemaal benieuwd hoe ze het op wedstrijd gaan doen.
De mijne is op wedstrijd echt super , die kan van iets bang zijn maar 2 x er voorbij en ze is het alweer vergeten topkarakter ook alijd meewerken, heb er dit jaar een wedstrijd of 10 opzitten waarvan 9 gewonnen met dus echt super goede commentaren, zelfs van juryleden die internationaal jureren.
Ook hebben we ons kunnen selecteren voor het BWP dressuurkader ben zo trots op mijn rubiquil en als ik geluk heb kan ik volgend jaar een Donnerhall merrie in bruikleen hebben en daar gaat natuurlijk een rubiquil op :P

Mijn trots Jebe Van Het Keysersbos (4j)(Rubiquil X Ahorn Z) gefokt uit onze springstam

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 20:40

Bedankt iedereen :) Ik ga een spannende periode tegemoet, ben erg benieuwd wat het zal worden.
Ik kan al eens op mijn gemak gaan zoeken voor namen met een J :)

Idd, alle Rubiquils hebben die lieve uitstraling. Ook veel die hetzelfde type hoofd hebben.
Echt een luxe hoofd met die lieve ogen... <3
Als mijn paard ergens van bang is en ik heb haar in de hand
dan gaat ze nog het liefst van al achter mij aanlopen, daar voelt ze zicht veilig :j

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:44

LIVetime: leuk he die overeenkomsten?!

Wat een gave merrie Eike! Echt een knap ding!
Ze is niet heel groot zeker? Of ben jij zo lang?
Een nieuwe rubiquil fokken zou helemaal leuk zijn natuurlijk.

Stephtj: moeilijk een naam met een J!
Ik vond een G al moeilijk (de mijne had een vreselijke naam van zichzelf, dus heb zelf wat verzonnen :o)

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:04

nee helaas is ze niet erg groot ze is 1.65cm maar een echte babyuitstraling gelukkig welk flink gegroeid vorig jaar deze tijd was ze 1.61cm ze is ook gelukkig wat aan het uitzetten en nog steeds aan het groeien dus....leef op hoop!

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:08

Haha Chilli is ook maar 1.61 en helaas groeit ze ook meer ben ik bang...
Jammer, maarja ik ben ook maar een uk dus passen we goed samen :)

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 21:23

Wel mijn Celo is dan wel weer groot :D Celo is 2 jaar geleden 1m69 gemeten en zit er nu al wat boven, dus ik schat dat ze toch 1m71 ofzo is :D Haar moeder was ook niet van de kleinste.

En ja Bon Bravour is al 1m72 dus dat wordt wel een groot veulen :D

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 21:56

Stephtj schreef:
Wel mijn Celo is dan wel weer groot :D Celo is 2 jaar geleden 1m69 gemeten en zit er nu al wat boven, dus ik schat dat ze toch 1m71 ofzo is :D Haar moeder was ook niet van de kleinste.

En ja Bon Bravour is al 1m72 dus dat wordt wel een groot veulen :D
.................>oja dikke proficiat!!!!

denk moest ik met Jebe fokken het ook wel een groot veulen zou worden Jebe komt uit een stam met grote paarden ach ja 1.65cm is ook niet echt klein mijn 3jaar nu is dik 1.70cm en persoonlijk vindt ik dat wat groot maar ja dat imponeert natuurlijk meer. Maar heb over Jebe nog nooit commentaar gekregen dat ze te klein is hoor Damon Hill is ook maar 1.64cm en wat een wereldpaard :P

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 06:43

Ik kocht de mijne op 4,5 jaar echt als een puppy, toen was ze 1.64. Een klein jaar later was ze 1.68 en dat puppy is er inmiddels wel helemaal af. 't is echt een sportpaard geworden.
http://www.digishots.nl/nl/beeldbank/fo ... ken&page=1, dit was op het CDI Roosendaal, waar ze de internationale Inter I won.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 07:04

wel Floortje is zag die van u de eerste x op indoor brabant enkele jaren geleden en toen moest ik meteen aan de mijne denken ze hebben erg veel van elkaar weg.....en jij bent mijn stimulans om door te zetten want ik geloof echt in haar!.....en die van u is zo cutie echt een geweldig beestje!

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 06:35

haha, dat is altijd leuk om te horen. En ze is inderdaad verschrikkelijk lief en fijn. Heel scherp in het werk, maar ik durf er mijn dochter van vier zonder problemen op te laten. En als mijn kinderen eens mee zijn en ze is klaar, dan staat ze er echt naar te kijken met de 'dat klein grut hoort bij mij'-look. Ze kunnen onder haar door, met een borstel in de weer en de oudste kan zo'n beetje aan haar neus hangen, zo lief zijn ze voor elkaar. Voor mij is ze echt het perfecte paard.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:02

FloortjeM schreef:
haha, dat is altijd leuk om te horen. En ze is inderdaad verschrikkelijk lief en fijn. Heel scherp in het werk, maar ik durf er mijn dochter van vier zonder problemen op te laten. En als mijn kinderen eens mee zijn en ze is klaar, dan staat ze er echt naar te kijken met de 'dat klein grut hoort bij mij'-look. Ze kunnen onder haar door, met een borstel in de weer en de oudste kan zo'n beetje aan haar neus hangen, zo lief zijn ze voor elkaar. Voor mij is ze echt het perfecte paard.

Echt grappig mijne heeft dat dus ook, echt scherp maar top hoed die wil meewerken en een aaibaarheidsfoctor van 20 op tien :+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:42

Leuk al die foto's! Ook erg leuk om de gelijkenissen te zien en lezen.

Eike jouw paard is heel aansprekend zeg!

Floortje jouw merrie vind ik zo onwijs gaaf!! Haar kleur vind ik super mooi en ze loopt echt fantastisch!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 18:47

Floortje & Eike: als ik jullie zo hoor hoop ik zo dat de mijne ook zo'n karakter heeft!
Klinkt super!

Wat mij op valt aan de mijne is dat hij mensen volgens mij veel interessanter vind dan andere paarden.

De mijne kreeg nieuwe weide maatjes, ik was er op het moment dat ze kwamen.
De opfokeigenaar wilde het draad ertussen laten tot ik even bij m in de wei was geweest. Ik wilde wel mooie actie foto's, dus het draad mocht weg van mij. Volgens komen de 2 nieuwe op m afgestormd. Hij ruikt even en komt vervolgens naar mij om te knuffelen en om iets lekkers te bedelen. Hij keek af en toe om en rook aan ze als ze voorbij kwamen, maar het bezoek was leuker in zijn ogen. Heel apart vond ik dat voor zo'n jonkie ie bijna nooit in handen is. :o

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 21:36

karlijn1985 schreef:
Floortje & Eike: als ik jullie zo hoor hoop ik zo dat de mijne ook zo'n karakter heeft!
Klinkt super!

Wat mij op valt aan de mijne is dat hij mensen volgens mij veel interessanter vind dan andere paarden.

De mijne kreeg nieuwe weide maatjes, ik was er op het moment dat ze kwamen.
De opfokeigenaar wilde het draad ertussen laten tot ik even bij m in de wei was geweest. Ik wilde wel mooie actie foto's, dus het draad mocht weg van mij. Volgens komen de 2 nieuwe op m afgestormd. Hij ruikt even en komt vervolgens naar mij om te knuffelen en om iets lekkers te bedelen. Hij keek af en toe om en rook aan ze als ze voorbij kwamen, maar het bezoek was leuker in zijn ogen. Heel apart vond ik dat voor zo'n jonkie ie bijna nooit in handen is. :o

dan heeft die ook wel het Rubiquil karakter de mijne doet het nog steeds (staan bij ons in de kudde op de wei) je zet ze op de wei ze bokt 2 toeren en komt dan terug lekker knuffelen

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:07

Ik heb sinds kort ook een Rubiquil nakomeling. Een vosmerrie van 4 jaar, 1,74m hoog. Ze moet uiteraard nog veel leren, maar ze pakt het goed op. Ze houdt ook erg van aandacht! /3 :o
Ben benieuwd wat jullie van haar vinden...zie filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=kP6lawdW ... e=youtu.be

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 17:04

Alpha89 schreef:
Ik heb sinds kort ook een Rubiquil nakomeling. Een vosmerrie van 4 jaar, 1,74m hoog. Ze moet uiteraard nog veel leren, maar ze pakt het goed op. Ze houdt ook erg van aandacht! /3 :o

weer het vosse met die aparte bles geweldig hoor! toppertje in wording

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:32

Eike: leuk vind ik dat, dat ze zo aan mensen hangen :D

Alpha: wat een leuke merrie! Leuke bles ook, valt lekker op!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:43

Mijn verzorg Rubiquiltje in actie :D (met andere ruiter)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:46

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 18:52

Wat een knapperd Astor!
dat is toch blokker smeetjoew? :o

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 19:09

Klopt helemaal! Azra is 1.66 ofzo.

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 21:16

eike schreef:
Alpha89 schreef:

weer het vosse met die aparte bles geweldig hoor! toppertje in wording

Dankje!! :D het was echt liefde op het eerste gezicht, ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen!

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:19

Ik rijd sinds kort ook een rubiquil nakomeling:)
werludinde (we noemen haar gewoon ludine.)
van ong 6 jaar denk ik?
Afbeelding

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-13 10:39

sofiexx schreef:
Ik rijd sinds kort ook een rubiquil nakomeling:)
werludinde (we noemen haar gewoon ludine.)
van ong 6 jaar denk ik?
[ Afbeelding ]
welkom in de rubiquil wereld :-)