Nakomelingen van Dreamboy

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kara

Re: Nakomelingen van Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:23

Trouwens wel fijn Moniek, dat je iemand hebt gevonden die aan huis zadelmak maakt.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 08:47

Ja idd Kara, daar ben ik ook zooo blij mee :):) echt top. :j

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:36

Jeey vandaag voor de 2e keer binnen en er zit al een stuur op *\o/* zo knap is ie hahaha morgen weer ;)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 21:26

Eindelijk een foto van de mijne, het vlekje, nu echt jaarling. Sinds vandaag staat ze 24/7 buiten
Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 05:56

Ik vind haar erg leuk Kara met d'r " vlekkie " heerlijk voor ze dat ze weer lekker buiten staan .

Oh spannend .... Zaterdag ga ik zelf op Haydn :)

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 06:07

Dank je Moniek. Ja ze is heel herkenbaar met haar vlekken...
Gelukkig rekt ze nu eindelijk in d'r lijf, het was echt een propje.

Spannend hoor zelf straks op haydn.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 10:58

Ze is zeker leuk hoor kara!!

Zal proberen zondag weer wat foto's van die van mij te maken. Ben er vd week wel s'avonds geweest maar hij staat dan binnen en daar krijg ik hem niet leuk op de foto dan wil hij alleen maar kroelen.
Hier staan ze heel het jaar door op de wei maar nu nog wel savonds binneen als er voldoende gras is blijven ze ook s'nachts buiten.

Spannend hoor moniek maar ook weer super leuk !!! Suc6 zaterdag

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:27

Dank je Dries :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 15:32

Nou het eerste ritje is een feit... Ik kan jullie vertellen het was kort maar krachtig ik accelereerde van 0 naar 100 in 2 sec denk ik, ik heb me laten vallen ... En zit nu thuis met 2 of 3 gekneusde of gebroken ribben.... Balen maar het is niet anders . Nu even herstellen en dan maar een nieuwe poging

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 17:43

Jeetje Moniek, heel veel sterkte en beterschap.

Rijdt die jongen hem nu even door,totdat hij echt braver is?
Ze doen het niet expres, maar vervelend is het wel (zacht uitgedrukt)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 20:06

Dat is het probleem Kara hij is hartstikke braaf, maar is nog geen beweging op z'n rug gewend denk ik, alles doet hij super goed, ik deed alleen m'n hand breed om hem terug te sturen naar de hoefslag, daar schrok hij van en sprong opzij/naar voren... Ik uit balans waar hij nog meer van schrok en het gelijk op een rennen zette, ik was er niet op voor bereid dus voor ik alles bij mekaar had moest ik een keuze maken en heb ik me laten vallen.
Hij rijd hem wel nog even door inderdaad, en dan moet hij ook maar even met z'n handen gaan zwaaien enzo hahaha.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 21:20

Oh nee moniek wa jammer nou.
Hopelijk is hij er niet teveel van geschokken en heb jij je niet teveel bezeerd.
Idd maar beter misschien als hij hem nog even doorrijd.
Was hij na jou val wel weer braaf ??

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 07:37

Ja heel jammer Dries, hij is hartstikke braaf daar ligt het echt niet aan, hij had alleen nooit die hand verwacht in z'n ooghoek ;) ik lig wel goed in de kreukels helaas ... Maar goed een paar pijnstillers erin en doorgaan ;)
Hij was super braaf ze hadden hem zo te pakken en hij kon ook gewoon weer opstappen :) morgen komt hij weer.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 03:12

Even een Haydn update :D

Haydn loopt sinds 3 dagen in de molen *\o/* de eerste ervaring een paar wk geleden was natuurlijk een drama, maar nu hebben ze van stal hem er weer ingezet waar ik niet bij was :o ik dacht dat dat beter was voor hem ... En dat was het dus ook hahaha hij liep er zo in.
Onder het zadel doet hij het ook top nu , hij zit sinds afgelopen maandag aan de nervcontrol van pavo en in combi met de molen begint hij nu stukjes te ontspannen _/-\o_ donderdag liep hij heel fijn, er waren momenten dat hij zelfs een oor naar voren deed _O- en rechtsom z'n hals wat liet vallen.... Man wat was ik trots op hem dat ie zich eindelijk durfde te ontspannen voor een paar meter.
Ik ga even kijken hoe braaf hij vandaag is en morgen want als hij nou braaf is ga ik er morgen zelf weer even op ( in de longeercirkel :+ )

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 19:38

Super Moniek!

Bij ons gaat het nu ook erg hard! Big is er inmiddels al wel klaar voor. De banden zijn al slap, staart kan op de rug, uier is vol dus laat dat veulen maar komen! :)

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:22

Ohhh spannend Elisa... Ben zo benieuwd naar je kleine knapperd :D

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-15 20:39

moniek21 schreef:
Ohhh spannend Elisa... Ben zo benieuwd naar je kleine knapperd :D

Ja ik ook! Duurt me veel te lang :P

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 05:44

Hahaha wachten duurd helaas altijd lang... Ik weet nog jaren terug met mijn drachtige merrie, het was haar eerste ze was 10 dagen overtijd. Ze had nog helemaal geen tekenen dat het zou komen dus hup ik weer naar huis, wordt ik 4 uur later gebeld " Moniek je hebt een veulen " .... Hè ???? Dat kan niet zeg ik nog hahaha ... Ze was er echt een klein merrietje zo schattig.
Zo zie je maar het ken er ook zomaar heel hard gaan ;)
Ik hoop voor je dat het niet te lang meer duurd.

4ever2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 14:09

moniek21 schreef:
Hahaha wachten duurd helaas altijd lang... Ik weet nog jaren terug met mijn drachtige merrie, het was haar eerste ze was 10 dagen overtijd. Ze had nog helemaal geen tekenen dat het zou komen dus hup ik weer naar huis, wordt ik 4 uur later gebeld " Moniek je hebt een veulen " .... Hè ???? Dat kan niet zeg ik nog hahaha ... Ze was er echt een klein merrietje zo schattig.
Zo zie je maar het ken er ook zomaar heel hard gaan ;)
Ik hoop voor je dat het niet te lang meer duurd.

Ja precies! Dat lijkt mij zo lastig dat je het niet goed in kan schatten. Ik meet de temperatuur 3x per dag en ik hoop dat ik daaraan kan aflezen wanneer het ongeveer gebeurt. En uiteraard slaap ik op stal, maar 's nachts gaat ze plat liggen en vreselijk kreunen dus elke keer sta ik weer verschrikt naast mijn bed en kijkt ze me aan van: Ha just kidding!
Dus erg fijn. Een singel zou dus ook niet geschikt zijn voor haar...

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 22:02

Afbeelding
Eindelijk weer een paar foto's van mijn kleine vent lekker in het zonnetje vandaag.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 06:16

Wat zijn ze heerlijk in verhouding he als ze 1 zijn ;) wat heerlijk dat hij weer op de wei staat.

Haydn gaat morgen avond toch naar iemand toe die hem door gaat rijden, we zijn nu 3 wk verder en hij doet het braaf nu maar, gisteren heb ik er zelf opgezeten en ik zit niet zo stil als dat die jongen doet.... Dus linksom ging heel goed ( ik was in de longeercirkel ) en had eigenlijk moeten stoppen maar ik dacht " als ik linksom kan , kan ik ook rechtsom " Nou rechtsom doet hij aan de lijn altijd al rennen... Dus nu ook , en ik netjes een beetje naar voren zitten, maar als hij uit de galop viel kwam mijn kont heel licht tegen de lepel .. Hup daar ging hij weer ... Dat heeft ie een aantal min volgehouden , ik was bang dat ie niet meer zou stoppen. Uiteindelijk een beetje op de rem getrokken en toen eraf . Ik heb toen m'n keuze gemaakt dat dit hem zo niet gaat worden, hij zit te stil en Haydn heeft toch iemand nodig die wat meer beweegt zodat ik er straks ook gewoon op kan.

Wordt vervolgd ;)

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 08:35

Wat jammer moniek maar wel een goede beslissing denk.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 16:16

Ik vind het ook jammer maar ben wel blij met deze keuze... Met die jongen kom ik gewoon niet verder nu, ik moet me nog steeds voorzichtig omhoog hijsen , ik wilde gisteren opstappen en maakte een klein hupje... Nou het hek was van de dam, mede daarom moet ie gewoon naar een ander die er meer mee gaat doen.

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 23:00

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mijn kanjer vanavond in de zon

kara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 23:52

Wat een leuk dier Dries. Is wel nu, net als de mijne overigens, zo net niks. Nog geen paard en geen veulen meer