Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Farmgirl

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:52

Ja ik ga zondag kijken naar de kur, en heb er super veel zin in!
Mijn Emma moet nog een jaar wachten voor zadelmak maken, dus kan niks zeggen over het karakter onder het zadel.
Ik heb haar zelf gefokt en bewust niet in de opfok gedaan maar met een ander veulen thuis gehouden.
Heb nu wel het idee dat doordat zij zoveel in de handen is, zij veel vertrouwen heeft.
Maar vanaf de geboorte is het een makkelijk paard, heel nuchter, schrikt nooit.
We hebben een 4 jarige Sorento die 3,5 jaar alleen maar wei heeft gezien, braaf maar zo snel overstuur omdat zij niks mee heeft gemaakt.
Staat nu bij een kennis om zadelmak gemaakt te worden, hebben er nu 3 keer opgezeten en dat gaat gelukkig heel goed.
Dus de eerste 3 jaar zijn ook erg belangrijk.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 23:22

De jazz is verhuisd naar dr nieuwe stal, wat is t toch een heerlijk beest :)) , ben dr aan t longeren en heb dr zelfs afgespoten terwijl ze vrij bang is voor water maar ze deed dr niets om. Jeetje wat deed ze goed dr best ben een heel trots baasje :j

en nog een foto van dr net voor t longeren
Afbeelding

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:25

Wat een lekker dier Seven, vind dat ze er al best happy bij staat op dr nieuwe plek. Hopelijk zijn jullie snel gewend daar.

Hier alvast 1 foto.... Heb dit weekend eens heerlijk lopen tutten en frutten met haar. Eens kijken hoe braaf ze aan de hand is. Dat viel niet tegen. Ik vind haar alleen nog vrij schraal ogen. heeft ook totaal geen bespiering, maar krijgt goed voer, dus ga er vanuit dat ze nog mooi gaat bijtrekken als ze eenmaal lekker aan het werk is. Let alleen niet op mijn hoofd haha, had even lol met dr.

Afbeelding

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 08:32

Dwang werkt bij mijn jazz ook niet. Ze is een echte merrie en redelijk snel beledigd. Zij wil het liefst bepalen wat wel en niet de bedoeling is ;) Maar ik heb daar aan de hand meer "last" van als onder het zadel. Ze vindt het heerlijk om gepoetst te worden, maar toiletteren is mevrouw niet echt van gediend. Dan hebben we samen wel even een discussie, maar zolang ik rustig blijf is het wel snel klaar.
Onder het zadel eigenlijk net zo, ze kan heel heet worden en dan moet je er geen druk opzetten, want ik geloof dat je dan vliegles krijgt.

@ Seven, wat fijn dat het longeren goed gaat! Leuke foto, zo met die oortjes erop :D Is de verhuizing ook goed gegaan?

@ Just_Simple, leuke foto! Die van jou trekt ook al van die gekke bekken. Heel herkenbaar! Die van mij doet dat vooral als ze het niet eens is met de gang van zaken, spookje :+

@ Farmgirl, was gaaf he het EK gister! Ik heb echt genoten :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 09:25

@jusSimple
je jazz lijkt zo op t eerste gezicht vrij veel op mijn merrie :))

@KDE
verhuizen ging super, ze vind trailers geen probleem loopt er zo op.
Ze was even onder de indruk in de nieuwe stal maar ging daarna snel eten de volgende dag heb ik dr even gelongeerd ik verwachte dat ze flink tegen me in zou gaan maar geen probleem kun je toch zien dat ik dr al 3 jaar ken :D ze liep zelfs zo door plassen heen als baasje het kan kan ik t ook :D

Farmgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:02

KDE_07@ EK was super gaaf.
Just_Simple@ Emma is ook wat schraal, heb haar nu op een brok van Subli en zij wordt dikker.
Ik zal vandaag even wat kiekjes schieten van haar.
En meiden een Jazz Europees kampioen!!!

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 14:48

Hoi Jazz fanaten! Yep, ik was er ook gisteren in Rotterdam! Super genoten en vooral dat mijn juf de 2e plak goud binnen sleepte! Wat een kippevel op de tribune. A.s. donderdag heb ik weer les en zal een grote bos bloemen voor haar meenemen!!!

En idd super mooie reclame voor onze nr 1 hengst van de wereld :D Volgend jaar laat ik mijn merrie weer dekken door Jazz. Heb het de laatste tijd smoor druk gehad maar zal proberen eerdaags wat mooie foto's te plaatsen van mijn Jazzies <3

Nu nog ff genieten van het mooie weer 8-)

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:59

Dat idee kreeg ik ook meteen toen ik die van jou op foto zag seven :j

KDE een babydoekje waarmee ik haar neus schoonmaakte was dit keer de oorzaak, maar ook mijn hubby zijn luchtje deed wonderen voor de gekke bekken.... Ze kan alleen niet van hem afblijven te snuffelen... Ben ik blij dat t een paard is :))

Farmgirl, ik kijk het eerst eens ff een poosje aan. Ze is ook nog niet volledig aan t werk nu, eens kijken wat ze na een tijdje aan t werk gaat doen, en daar lekker het voeren op gaan aanpassen.

Jazzbest, feliciteer haar ook even namens ons (mag ik dat al zeggen?) Topic. Heb ff op je website gekeken, maar jou Jazz mag er zekers ook wezen. Volgens mij bestaan er ook geen lelijke Jazzen, al ben ik ook nog steeds stiekem fan van Juventus.

Zo en nu eten koken en naar stal, ff longeren met bijzet en aan t werk met mevroi.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:11

ja grappig dat ze zo'n zelfde uitstraling hebben. Zelfde oog om zo te zien.

Zijn jullie jazzen ook van die poetspaarden ze kan uren met dr neus duwen en genieten van een flinke poetsbeurt :))
onze merrie vind zelfs onder de buik en bij dr uier kriebelen heerlijk :D
stom om te zeggen maar wou dr eigenlijk verkopen maar hoe meer ik met dr werk hoe fijner ik dr vind :o

Gefeliciteer je juf inderdaad super prestatie

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 19:47

Echt een super prestatie van je juf!

Mijn jazz houd niet zo van t poetsen!
Rijden vandaag ging trouwens wel fijn!

Zag hier trouwens ook n mooie jazz voorbij komen!

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 23:38

Zal haar namens jullie allen ook feliciteren!

Ja Seven, naarmate de Jazzen ouder worden hoe liever en steeds fijner ze uiteindelijk worden.
Mijn Valentijn was vroeger echt een grote boef en het duurde lang voor hij ze wilde haren had verloren. Hij is nu 9 jaar en de laatste 3 jaar is het zo'n schat geworden en kan ik echt alles met hem :j

Mijn kleine Charlie (roepnaam) van 4 maanden heb ik vanaf zijn geboorte elke dag in handen gehad. Borstelen, hoefjes uitkrabben, halster om en af, aan het touwtje meelopen, vaststaan, mee naar de keuring etc. Over een maand gaat hij voor 2 jaar de opfok in en ik hoop als hij weer thuis komt dat hij er nog een hoop van weet.

Thanks Just_Simple! Ja, ik heb ook nog nooit een lelijke Jazz gezien! En wat die gekke bekken betreft... Als Valentijn op de poetsplaats staat en mijn boxer Moos komt eraan steekt hij altijd zijn tong eruit. Nou Mosie gaat dan altijd met hem tongzoenen :9 haha. Echt zo schattig om te zien die twee. Hij blijft dan rustig met zijn hoofd naar beneden staan en Moos lebbert hem helemaal af. Zal een keer proberen om het op de foto te zetten!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 00:07

Dan heeft baby nog een lange weg te gaan die is pas 3 :)) maar altijd vriendelijk een knuffelig geweest wij hebben dr vanaf veulen dan zie je hoeveel vertrouwen daarin zit, als ik iets nieuws wil doen sputtert ze soms wat tegen maardoet het dan braaf bij anderen wil ze nog wel langer tegen werken vooral als iemand gaat pushen.

Hopelijk zit ik dr over een maand op wil eerst zorgen voor meer spier en body :))

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:54

Fijn dat het verhuizen zo goed ging Seven. Ik vind dat altijd toch spannend. Wel heel leuk dat ze je al zo goed vertrouwd.

Die van mij trekt idd ook gekke bekken als ik wat op der neus smeer, of met een doekje der neus wil schoonmaken. Ze doet het trouwens ook als ik met de vliegenspray in de weer ben :D

Het was echt top bij het EK. En zo goed van Adelinde. Feliciteer haar maar van ons hoor, gaaf toch!! Ik ben fan van haar en natuurlijk Parzival. Kunnen we niet proberen om bij Adelinde een jazz-nakomelingenbijeenkomst te doen?? :) :)

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 23:27

Dat lijkt me een goed idee KDE gezellig met z'n allen naar Adelinde.
Ik heb ook nog nooit een lelijke jazz gezien misschien dat ze er wel zijn maar ik ben die nog niet tegen gekomen.
Heb het even druk gehad heb een aantal nieuwe jonge paarden er bij om te rijden, wel super fijne paarden maar geen jazzen.
Mijn jazzen zijn erg verschillend de ruin is voor de duvel nog niet bang en moet echt brutaal worden gereden anders veegt hij het terrein met je aan.
De merrie daarin tegen is heel rillerig en sensibel die rij ik ook zonder sporen of zweep.
Het enige wat overeen komt is dat het wel echt karakter paarden zijn al vinden sommige mensen die ruin van mij levensgevaarlijk.

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:42

Hier zijn mijn Jazzies. Eindelijk is het mij gelukt wat grotere foto's te maken.
Helaas kreeg ik gisteravond een sms van Adelinde dat vanwege de EK drukte mijn les niet door ging ;(
Jammer, maar wel te begrijpen natuurlijk. Dus onze felicitaties laten nog even op zich wachten...
En ik zal eens vragen of ze interesse heeft in een Jazz nakomelingen dag! Lijkt mij echt super leuk :j

Afbeelding
Veulenkeuring Tolbert 2011 Grand Charmeur 1e premie

Afbeelding

Afbeelding
Mijn spetter Valentijn

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 16:44

Ik ben er weer!
Druk geweest met cursus en met vakantie!
Alles goed met de jazzen?
Die van mij mag nog 1 weekje vakantie vieren in het weiland!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 18:53

mooie fotos zeg :))

grand chameur doet zn naam eer aan :) en valentijn wow wat een aansprekend paard :D

mienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 20:28

Wat een plaatje, die Grand Charmeur!!
Ook Valentijn is een prachtig paard!!

Die Jazz-dag lijkt mij ook wel wat ;)

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:12

Jammer van je les Jazzbest, maar wel begrijpelijk idd. Ze zal wel veel over zich heen krijgen :D Zou wel heel gaaf zijn als ze wil meewerken aan een jazz nakomeligen dag! Je hebt wel gave jazzen, zowel de kleine als de grote! :D Ik hoop over een paar jaar ook een veulentje te fokken uit mijn merrie.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-11 23:58

Bij mij is het veulentje fokken uit mijn Jazz helaas niet gelukt :-( Vandaag was ze lekker aan het racen in de wei, ze hadden ineens allemaal de kolder in de kop.
Ik hou me aanbevolen voor een Jazzdag al rij ik op het moment nog niet zo heel veel op mijn Jazz. Ik heb sinds mei 2 paarden en dat valt best tegen qua tijd na het werk. Ik rij voornamelijk mijn Gribaldi die veel talentvoller is en braver maar toch zit mijn hart bij de jazzachtige types. Zit eraan te denken hem toch langzaam aan te koop aan te bieden want ga een half jaar fulltime werken vanwege verlof van een collega en zit dan nog met mijn andere baan en mijn lievelingspaard Jazzy natuurlijk, best lastig. me weten ;-)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 00:19

zo zit ik ook wel hoor pasdedeux, ik heb 2 jonge paarden en hierdoor ben ik veel meer tijd kwijt aan rijden poetsen opzadelen etc, ik zit nog heel erg te twijfelen of ik de jazz niet verkoop en naar een iets ouder dier ga kijken waar ik zo mee weg kan rijden.

Maar aande andere kant de jazz is echt mijn paard heerlijk dier en een plezier om mee te werken, heel lastig inderdaad.

Een jazz dag lijkt me echt heel leuk zowel met als zonder paard

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 09:06

Die Jazz-dag lijkt mij ook erg leuk. Zal wel niet met paard zijn, mijn Jazz is pas twee en hij komt van de winter naar huis zodat we rustig kunnen gaan oefenen met braaf zijn aan de hand en tijdens het poetsen. Als veulen heb ik dat hem wel allemaal geleerd, maar het is maar de vraag wat hij zich nog herinnert na twee jaar in een hengstengroep te hebben gestaan. Gelukkig herkent hij mij nog wel als ik hem kom bezoeken. Helaas is het alweer een tijdje geleden dat ik hem heb gezien. De laatste weken dat ze in de loopstal stonden was ik hoogzwanger/net bevallen en toen ik weer goed op de been was, stond hij lekker in de polder in de wei. Kan dan wel van een afstandje gaan kijken, maar ik loop geen wei in waar meer dan tien tweejarige hengsten staan. Er hoeft er maar één het idee te krijgen om eens lekker te gaan spelen... Dus ik moet nog een maandje of twee/drie wachten en dan kan ik mijn Jazz weer lekker knuffelen.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 11:59

Seven schreef:
zo zit ik ook wel hoor pasdedeux, ik heb 2 jonge paarden en hierdoor ben ik veel meer tijd kwijt aan rijden poetsen opzadelen etc, ik zit nog heel erg te twijfelen of ik de jazz niet verkoop en naar een iets ouder dier ga kijken waar ik zo mee weg kan rijden.

Maar aande andere kant de jazz is echt mijn paard heerlijk dier en een plezier om mee te werken, heel lastig inderdaad.

Een jazz dag lijkt me echt heel leuk zowel met als zonder paard

Dat oudere dier waar je zo op weg kan rijden heb ik dan wel voor je :P

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 21:18

:wave:

Ik ben weer boven water na een week vakantie!! :)

Zie weer nieuwe mensen in het topic. Gezellig :j

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-11 21:19

Fijne vakantie gehad?