nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myca

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:24

Welkom 1metjePaard, heb je foto's?
Heb je je paard al lang? Wat doe je er allemaal mee?

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:44

Dank je Myca!

Ik heb wel foto's moet alleen even kijken hoe ik die op bokt krijg vanaf de ippad. Ik heb haar vanaf vorig jaar 29 april, heb haar eerst een tijdje laten wennen. Daarna heb ik haar op haar gemak beleerd. Ondanks haar spring bloed ga ik met haar de dressuur in.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:16

Als je met je iPad een berichtje op Bokt zet kan je eerst op de "Voorbeeld" knop drukken.
Dan zie je weer nieuwe knoppen onder je bericht, waaronder "upload".
Op die manier kan je foto's uploaden, dan "safe" en zo kan je ze in je berichtje zetten.
Je kan ook via een externe host (tinypic, mijnalbum, photobucket, enzo) foto's plaatsen.

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 21:51

Nu op mijn iPhone werkt het inderdaad op die manier zie ik, iPad is denk te oud.

Hier dan 2 foto's : de eerste is van januari dit jaar, de tweede is van begin april. Ben nu een klein half jaar met haar aan het werken. Met zo af en toe een rust week, en probeer wekelijks een rustige bosrit te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 08:03

Klinkt alsof je goed en gedegen bent begonnen.
Heb je geen grotere foto's?

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 09:52

Welkom 1metjepaard! Je doet lekker rustig aan dus :) groot gelijk hoor. Hoe groot is je merrie?
Ik zie ook hele kleine fotootjes inderdaad :o ben benieuwd naar grotere!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:42

Nu weet ik waarom universal zo vervelend was met opzadelen steeds.

Mn instructrice en ik zijn erachter gekomen dat ie singelkneuzingen heeft.

Heb hem wel gepoetst en daarna mooi op stal gezet.
hoop dat het heel goed geneest met rust.

Verder gaat mn instructrice niet over het veterinair, maar zijn er andere mensen die daarover gaan.

Ik hoop ook, dat zij hem rust gunnen.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:43

Aii Ketaki, hoe ziet zo'n singelkneuzing eruit? Zit er dan ergens een bult of zo? Goed dat je erachter bent wat het is.. maar wel vervelend zeg

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:31

Ik heb wel eens gehad dat het open was in de oksel bij de singel. ook heel vervelend aangezien dat dus wat een lastige plek is om te helen.
Singelkneuzing nooit van gehoord.

Ah.. las even over kleinzoon heen bij de schimmels hier.

Welkom 1metjepaard, zie idd ook kleine foto's. Ben ook benieuwd naar grotere foto's

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:17

ik heb geen idee hoe het eruit ziet, maar aan de binnenkant is het iig gekneusd ( volgens mn instructrice)

bovendien had ie ook een bult onder zijn buik ( waar de singel normaal zit)

en als je dat aanraakt, begint ie gelijk te trappen en doet ie zn oren fel naar achteren.

aan bijde zijkanten heeft ie 3 bulten zitten, dus denk dat rust wel even heel goed is voor hem.

poetsen vind ie wel fijn, maar als je bij de singelplekken komt, doet ie al zn oren naar achteren, zegt genoeg hoeveel pijn het doet. :(:) :(:) :(:)

verder heeft ie wel een appeltje en snoepjes gekregen, gewoon omdat het mn knappe topper is.

hoop dat het goed geneest en dat ie voldoende rust krijgt.

:) :) :) :j :j

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 18:47

Gaan jullie nog wat leuks doen met het Pinksterweekend?
Het weer ziet er goed uit, dat biedt wel mogelijkheden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 19:00

Ik ga morgen op buitenrit en verder spullen pakken! As woensdag ga ik voor ruim 2 weken op vakantie, dus zal ik me ook hier een tijdje niet melden :)

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 09:21

Myca Ik help mensen met zadelmak maken van hun eigen paard, maar je eigen paard doen is wel heel wat anders. Maar ik heb mijn gevoel gevolgd met wat ze aan kon en waar ze aan toe was.

Ik had de foto's via mijn iphone geupload..maar zie nu idd ook op de laptop dat ze klein zijn.

Ingeltje We hebben haar laatst op 1.68 gemeten maar ze lijkt als je er naast staat veel groter. Ze zal denk de 1.70 wel gaan halen.

Momenteel alleen aan de sukkel :S, lang verhaal maar zal het kort houden. 3 weken geleden haalde ik haar met een gigantisch dik been uit de weide, les afgezegt en de hele week gekoeld en gestapt op DA advies. Na een week toch de DA laten komen, alleen spronggewricht nog gevuld loopt niet kreupel maar ook niet lekker.. DA zegt gewoon rijden, niet te veel vragen stap en draf, 5 dagen vochtafdrijvers voor het laatste beetje. Na 7 dagen oppakken.. nu is het wisselend nog gevuld en soms niet (voor of narijden).

Denk er nu over als het morgen weer gevuld is voor en of na het rijden (ga rustige bosrit maken) de DA te vragen of we meer kunnen ontdekken met foto's en of scannen.

Of moet ik meer geduld hebben volgens jullie?

Foto Januari: Afbeelding

Foto Januari: Afbeelding

Foto Maart/april: Afbeelding

Ik zal als ik meer tijd heb binnenkort recentere foto's uploaden naar mijn website ruimte en ze delen met jullie. En kijken of ik ze dan iets kleiner kan krijgen ;)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 23:44

Myca schreef:
Volgens mij hebben de meeste schimmels hier Corland bloed, dat komt toch niet van Indoctro?

Ik doe trouwens ook meteen na het rijden een singelstoot aan beide kanten helemaal los en de ander twee gaatjes losser.

Dit weekend gaan we voor het eerst L starten, ik ben benieuwd.

dit komt idd van corland idd.

dat is zelf een schimmelkleurige kwpn dekhengst :j :j

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 09:52

Leuk dier 1metjepaard! :) en wat betreft vocht in de benen... beweging is dan toch juist goed? Ik zou het gewoon lekker rustig aan doen en kijken of ze na het rijden weer wat afgezakt zijn? En lekker afkoelen na beweging.. Als je het echt niet vertrouwd moet je natuurlijk gewoon doen wat goed voelt en de DA er bij halen, maar ik denk dat die er ook niet veel aan kan doen.

Hoe ging je L debuut Myca?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:03

Inderdaad een leuk dier 1metjepaard! Als je het niet vertrouwd zou ik de dierenarts er weer bij halen en verder zou ik gewoon blijven bewegen. Alleen bij peesproblemen en hoefzweren en dat soort dingen zou ik rust nemen.

Mijn L debuut viel een me tegen. Twister was een beetje narrig tijdens de eerste proef. Bij de slangevolte doorzitten sprong hij in galop, bij draf uitstrekken probeerde hij dat ook en ik hield hem wel tegen, maar daar wordt het toch wat rommelig van. Ik vond het wel streng gejureerd, maar rechtvaardig.

De tweede proef liep hij stukken beter en daar had ik precies even weinig punten bij dezelfde jury (171), dat snap ik gewoon niet. Het blijft een jurysport, alleen dit was wel teleurstellend. Maar we gaan niet bij de pakken neer zitten, gewoon even doorzetten, de aanhouder wint.

Afbeelding
PIM Photo's

Verder hebben we gister met zijn 8-en het Dijkgatbos onveilig gemaakt, dus we zijn weer in een positieve stemming.

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 12:23

Ingeltje Dank je wel!

Heb inmiddels contact gehad met mijn DA via de whatsapp. Twee weken geleden was ze opstal en heeft ze der nagekeken, rechtuit, harde en zachte volte. Haar advies is zolang ze niet kreupel is en het niet slechter wordt gewoon door gaan dus gewoon rustig doortrainen niet te zwaar maar gewoon in beweging houden.

Wel laat ik het zadel nakijken omdat ze afgelopen weekend ineens besloot een rodeo paard te zijn..gisteren ook bokkerig. Dit is niks voor haar en omdat de vorige keren dat ze dit ook deed, toen longeerde ik haar nog kort voor ik er op ging, er inderdaad iets aangepast moest worden komt de zadelmaakster als het goed is volgende week.

Myca Dank je wel!
Het is en blijft inderdaad een jurysport, maar als ik het zo hoor komen die winspunten waarschijnlijk volgende keer vast wel!

Ik ga als het goed is 21 juni voor de tweede keer met Graceful op wedstrijd. De vorige keer was ook gelijk de eerste keer mee en dus ook op vreemd terrein voor de eerste keer. Punten was ik toen onwijs blij mee 172 & 162 de tweede proef was ze ook echt helemaal op.

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 23:16

Lekker op vakantie dus Dreamer.
Leuk paard hoor! 1mjp smal halsje nog hé. Al die jonkies.
Oh jammer van je debuut en idd dan word het rommelig. Mijn pipo denkt dan grappig te zijn door te gaan bokken in de proef.. ook zoiets doms.

Heb laatst weer even geschreven. Wel weer veel van geleerd. Heb weer zin om ook te starten.

Wij vorig weekend lekker rustig aan gedaan weinig met de paarden.. moesten wat klussen enzo.

Komend weekend hoop ik weer rijden nu door erge verkoudheid en hoofdpijn geveld. Bluh. En vriend heeft marthon dus lekker gevuld dagje.

Word wel heerlijk weertje.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 10:39

Weet iemand nog een mooi plekje voor onze 5 jarige Indoctro x Ahorn vosmerrie? Ze komt vandaag terug van het beleren en gaat meteen de verkoop in... Niet voor de beginnende ruiter

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 11:38

Heb je haar op Bokt markt gezet Ingeltje?
Ik heb aan 1 paard genoeg ;-)

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 14:49

Ingeltje Wat is de prijsklasse? Ik heb een stalgenootje die net als ik vorig jaar een paard heeft moeten laten inslapen en die zoekt nog een paard. Zij wil graag de spring sport in.

Meer informatie mag je mij ook in een pb bericht sturen.

Gisteren Graceful gelongeerd met zadel en gelijk in de eerste draf gaf ze weer een rodeo sessie. Dit doet mijn vermoeden dat het komt door het zadel toch wel kracht bij zetten. Morgen komt de zadelmaakster ik ben benieuwd.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 15:41

Dit weekend of begin volgende week krijgen we kijkers... als dat niets wordt gaat ze het internet op. Ik ga proberen dit weekend foto's te maken.

@1mjp: Ik stuur je even een pb'tje.

Ben benieuwd inderdaad, vaak zijn zulke boksessies wel het signaal dat er iets aan het zadel mankeert.

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 11:29

Heb je weer geantwoord Ingeltje, maar dat had je al gezien.

Ik ben erg benieuwd naar wat er vanavond wordt geconstateerd. Als het inderdaad het zadel is is het snel op te lossen.

Erg fijn dat ze het zoduidelijk aangeeft, al vindt ik die rodeo's toch niet meer zo leuk als vroeger toen ik jonger was :o

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:23

Ingeltje schreef:
Weet iemand nog een mooi plekje voor onze 5 jarige Indoctro x Ahorn vosmerrie? Ze komt vandaag terug van het beleren en gaat meteen de verkoop in... Niet voor de beginnende ruiter

Vriendin van mij was op paarden zoektocht, heeft ze gister net 1 gevonden. Anders was die van jullie vast wel wat geweest.
Hoe groot is ze?

Gtjes doen het goed :) vorig weekend op wedstrijd geweest. De grote indoctro sprong weer mooi foutloos het B rond :D
https://youtu.be/rlj3yNjJuRE

De Baltic x Indoctro had ik mee in de BB laag, is nog niet echt constant en nog wat driest soms. Maar ze pakt het leuk op.
https://youtu.be/a_e_Ck1ff1M

@Myra: jammer dat het L debuut tegen viel. Wanneer ga je er weer voor?
@1metjepaard: haha rodeo's!! vond ik vroeger ook nog wel leuk, maar daar heb ik nu ook minder veel lol aan

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 10:33

Marijkeeee, leuk om je filmpjes te zien. Ben jij klein of is hij echt enorm groot?
Die kleine, daar herken ik mijn eigen paard wel in. Steeple chase trekjes. Springen is het punt niet, maar als je niet uitkijkt gaan zij met jou het rondje doen.

Morgen ga ik weer een L1 proef proberen, ik weet eigenlijk niet of dat een goed idee is. Regen en 5Bft is niet helemaal waar Twister rustig van wordt. Misschien watten in zijn oren met een oornetje.

1metje paard, hoe is het afgelopen met de zadelmaker? Ik geloof dat er maar weinig paarden zijn die zomaar gaan bokken, vrijwel altijd is er wel iets aan de hand.

Ingeltje, heb je al iemand gevonden voor je Indoctro?