Rubiquil nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 19:02

Maandag wat foto's gemaakt van mijn Celo samen met mijn lesgeefster Jessica Ghekiere
Enkel jammer van de 2 kale plekken op haar borst door haar onderdeken :(

Enjoy de foto's *\o/*

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit waren de foto's /3

karlijn1985

Re: Rubiquil nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 19:25

Stephj: wat een mooie Rubiquil heb jij zeg! <3
Ik hoop dat de mijne ook zo uitgeroeid!

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 19:57

@ karlijn1985, dankje :) ben erg blij met haar. Toen ik haar kocht was ze nog net geen 3 en 1m64, ze was nog erg fijntjes maar nu is ze toch al mooi uitgezwaard en gegroeid naar de 1m70 :)

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 07:28

Wat is het hier ontzettend stil houden we niet meer van onze Rubiquils, de mijne is een echte topper aan het worden en gelukkig ook al flink aant het uitzwaren, een forse zal ze nooit worden maar het ponyachtige is er wel aan het uitgroeien.
Deze winter haar meegenomen naar enkele wedstrijdjes bij de 4 j die ze telkens met gemak won, deze zomer vond ze buiten alles wel wat enger, was ook al veel frisser maar toch hebben we nog steeds mooie resultaten steeds top 3 laatste keer zelfs 81% en rijkelelijk gewonnen, alleen mijn aanleuning is soms nog zoek, ze is nog erg aan het zoeken maar bewegen doet ze geweldig en nooit kijken geweldig!!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 07:34

Ik ben eind juni naar een wedstrijd gaan kijken in het Zilveren Spoor omdat daar een fokproduct van ons uit Rubiquil in de M10 liep. Heeft een mooie proef gelopen ondanks wat kleinere foutjes. Was moeilijk te geloven dat hij al zo hoog liep. 2 jaar geleden zag het er nog heel wat anders uit. Hij liep kreupel af en toe en ze konden maar niet vinden waar het zat. Uiteindelijk bleek het een geblokkeerde zenuw in de rug te zijn. Chapeau voor de eigenaar dat hij is blijven zoeken.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 08:48

petraaken schreef:
Ik ben eind juni naar een wedstrijd gaan kijken in het Zilveren Spoor omdat daar een fokproduct van ons uit Rubiquil in de M10 liep. Heeft een mooie proef gelopen ondanks wat kleinere foutjes. Was moeilijk te geloven dat hij al zo hoog liep. 2 jaar geleden zag het er nog heel wat anders uit. Hij liep kreupel af en toe en ze konden maar niet vinden waar het zat. Uiteindelijk bleek het een geblokkeerde zenuw in de rug te zijn. Chapeau voor de eigenaar dat hij is blijven zoeken.

ja soms is het lang zoeken mijn oudere merrie (Haertbreaker) had hetzelfde probleem liep niet kreupel maar gewoon niet lekker meer wissels gingen moeilijk en toen we de oorzaak vonden ging het altijd beter maar probleem herhaalde zich heb ze aan de kant gezet voor het zwaardere werk spijtig genoeg.
Wel leuk dat die van u het nu zo goed doet is het toevallig een Rubiquil X Osium want die loopt zondag in zandhoven ook mee

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:07

Nee een Rubiquil x Ravel STV. Een vos ruin. Heeft een wit voetje van achter.

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 09:12

petraaken schreef:
Nee een Rubiquil x Ravel STV. Een vos ruin. Heeft een wit voetje van achter.

die heb ik nog niet gezien zal mijn oog er eens opzetten

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 11:09

Geen idee of hij in Zandhoven gaat lopen. Moorsele was een van de weinige keren dat hij dicht bij huis liep. Ruiter/eigenaar is een jonge kerel.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:29

Het is voor mij ook al heel lang geleden dat ik hier iets heb gepost over mijn Rubiquiltje. Orenda is in mei 4 geworden en ik ben de laatste maanden druk bezig met voorbereidingen voor het inrijden. Ze pakt het allemaal erg goed op. Het is wel een karaktertje dat soms eens wat probeert maar over het algemeen is ze super braaf.

Tot nu toe heb ik alles alleen gedaan en ik ben nu zo ver dat ik er vrijwel dagelijks even op zit tijdens het muesli eten na het longeren, met of zonder zadel van links of van rechts, het maakt haar allemaal niets uit. Nu is het dus wel tijd om verder te gaan en ook te gaan bewegen met iemand op haar rug. Daar heb ik uiteraard wel hulp bij nodig dus ik hoop binnenkort met instructrise aan de slag te gaan :)

Afbeelding

Afbeelding

Knapperd he? <3

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-13 20:51

Ik ben met mijn Rubiquil inmiddels M1 dressuur startgerechtigd, ze doet het echt super goed. Gisteren in de rijbak gereden terwijl er op 10 meter afstand een sproei installatie bezig was die ook regelmatig de bak nat (en ons!!) nat sproeide. Ze verblikt of verbloost er niet van, echt zo'n coole kikker.

We hebben geprobeerd om haar moeder weer te insemineren met Rubiquil om hopelijk weer zo'n super paard te fokken, maar dat is helaas niet gelukt. Of het nou door het diepvries sperma kwam is niet helemaal duidelijk want ze is voorgaande jaren van vers direkt dragend geweest, maar ja, dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Jammer maar helaas, we hebben nu gedekt met Sorento. Nog 3 dagen wachten en dan kan ze gescanned worden, spannend!!

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 06:21

Daan knap beest mijne heeft ook een karakter hoor super fris altijd vooruit alles gezien maar geweldig braaf dat wat ik zoek in een paard heb ik eindelijk gevonden, zoals Noppert zegt er mag vanalles rond de bak gebeuren je laat ze wat kijken en verder is het oke echt geweldig.

Spijtig Noppert dat het niet gelukt is, ken er 2 waar het van de 1ste keer wel goed gelukt was, als ik het goed begrepen heb, zou het volgend jaar terug vers zijn omdat het contract dan verlopen is. Ik hoop het want ik wil volgend jaar ook Rubiquil terug gebruiken!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-13 12:12

Daan: wat een mooi paard zeg! Echt een knappert ja!
Noppert: balen zeg dat het niet gelukt is, nu hopen dat ze wel drachtig is!

Mijn Rubiquil is lekker aan het groeien. Per 1-10 komt hij deze kant op, dan mag hij met een leeftijdsgenootje op de wei genieten, maar kan ik m wel alvast handmak maken. Hij is echt niets gewend.
Hij kan meelopen aan een touwtje, gras eten en in de trailer staan.

Hier nog wat plaatjes van de laatste maanden

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

eike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-13 07:28

ik vond mijne rubi ook steeds aan de kleine kant, nu is ze reeds 1.66cm vorig jaar (toen was ze 3) was ze 1.61cm dus flinke scheut gehad een fijn beestje zal ze wel blijven denk ik moet steeds ponyspullen aan haar benen doen :P maar is door het rijden toch ook lekker aan het uitzetten begint wat hals en mooie ronde poep te krijgen.
Denk dat rubi's ook wat later zijn dan de rst

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-13 11:47

Dag iedereen

Er zijn weer leuke Rubiquils op de foto gezet :D
Ik heb ook leuk nieuws, mijn merrie is dragend van Bon Bravour, ze is nu 2,5 maand ver *\o/*

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:01

Stephtj: Gefeliciteerd!!

Het is hier wel onwijs stil hoor!

Zal ik nog maar even wat foto's spammen van mijn Rubiquil, als jullie dat niet erg vinden.. :o ;)

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:04

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij is nu ruim 2 en komt eind september naar huis om m een beetje handmak te maken, grondwerk te doen enz.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:05

Stephtj gefeliciteerd!! Gaaf zeg!

Karlijn wat een leuk paardje! Echt een Rubiquil koppie vind ik.

Orenda doet het goed. Ze is nu een 10x onder het zadel geweest en dat doet ze erg braaf. We hebben alleen nog gestapt, ik wil dat ze eerst het halthouden en voorwaarts gaan begrijpt en een beetje stuurbaar is voor we gaan draven. Ze is slim en pakt dingen snel op :) Ben benieuwd hoe ze uiteindelijk zal zijn als we echt gaan rijden.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:08

Daan: dankjewel!

Ik vind jouw rubiquil ook erg leuk, heb je ook nog recente foto's?

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:17

Ze lijken ook wel op elkaar vind ik, die van jou is wel langer gelijnd en groter denk ik. Hoe oud is hij?

Hier wat recente foto's van Orenda, dit was de eerste keer in stap onder het zadel :)

Afbeelding

Afbeelding

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 12:36

Gave foto's Daan, wat wordt het al een echte dame!
Leuk om te zien dat alle rubi's dezelfde oogopslag hebben heel gaaf :D

Dit is Chilli op dit moment, wordt ook steeds meer paard ok al blijft ze een ukkie :)
Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:00

Super mooie foto zeg! Heb je meer foto's van haar (waar ze helemal op staat)? Hoe doet ze het onder het zadel?

Rubiquiltjes hebben inderdaad vaak dezelfde lieve oogopslag / uitstraling :)

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 13:45

Heb niet zo veel recente foto's waar ze helemaal op staat..
Alleen deze van zondag:

Afbeelding

Onder het zadel doet ze het heel goed.
Echter is ze wel erg gevoelig/onzeker in het rijden.
Ik moet haar echt overtuigen dat ze het kan zegmaar.
Bij elke nieuwe oefening gooit ze eerst het anker uit en bij overtuiging gaat het daarna prima. Dus heb soms een hoop overtuigingskracht nodig :P
Verder is het echt een schat, kan met haar lezen en schrijven <3

Mo0wtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 14:07

Stephtj schreef:
Dag iedereen

Er zijn weer leuke Rubiquils op de foto gezet :D
Ik heb ook leuk nieuws, mijn merrie is dragend van Bon Bravour, ze is nu 2,5 maand ver *\o/*

Hee had hier overheen gelezen!
Wat gaaaaf!!! En wat een spannende tijd!
Goede keus bon bravour! Ben benieuwd!!

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:01

Daan: ze ziet er goed uit zeg!!
De mijne is in mei 2 geworden en nog niet zo groot hoor.. Denk tussen de 1.60 en 1,65m
Hij staat op het land en vind het raar als je er dichtbij naast gaat staan. Over 6 weken komt hij deze kant op en dan wil ik eens proberen te kijken of ik kan meten hoe groot hij is. Z'n kont is sowieso weer een stuk hoger, dus hij groeit voorlopig nog lekker door.

Mo0wtje: Wat een knap paard heb jij zeg!! Echt een plaatje ook!

En grappig dat inderdaad de Rubiquils zo'n lieve oogopslag hebben allemaal. Hoe stout ze ook doen, ze kijken altijd lief ;)