holsteiner Dayano

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

collendoorn

Re: holsteiner Dayano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 22:22

Het is zoo grappig om dezelfde acties terug te lezen bij jullie paarden! Haha
Hoog opgooien! >> Jaa ! Haha
Dat ik ging proefrijden deed ik 1 rondje en toen dacht ik "neee" dit ga ik zelf wel oefenen (en gaat ook stukken beter nu)

En druk naar het land >> Jaa!
Hij kan soms zo debiel naast me springen of ze vriendinnetje beschermen die ik in m'n andere hand heb, maar gelukkig is het dan geen wegrennen, meer een hopper/springer we gooien lekker die onderhand erin. Haha, wel komisch! Maar goed te corrigeren.

L2 succes!!!

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:30

@annutjuh: nee hoor hier een D-tje! Diva is een jaartje jonger dan de anderen hier!

@collendoorn: welkom! Wat start je voor klasse?

@renateeee: voor het eerst L2, veel succes dan! Komt vast goed!

@rochelle: fijn dat hij weer behandeld is, hopelijk voel je weer het verschil!

Hier dit weekend dus ook kringkampioenschap, ze staat er erg goed voor, maar ja er moeten nog wel 2 proeven worden gereden! Dus hopelijk plaatsen ze zich voor de regio, dat zou wel weer leuk zijn!
Diva is aan de hand supermakkelijk en als ze druk is blijft ze altijd naast je, maar gaat dan staan springen of draven naast je.
Wbt het achterbeen, dat herken ik wel een beetje. Zusje moet haar ook snel houden van achter, maar dat gaat de laatste tijd steeds beter, waardoor alles veel makkelijker gaat!
Succes voor de starters dit weekend!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 09:36

@ Linda_hans

We zijn nu L1 + 8
Dus we hopen in ieder geval zondag onze puntjes weer te scoren.

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-13 15:59

Ik rij hem expres terug in tempo annuutje! Hij moet leren dat hij ook rustig kan draven, maar hij vind dat zo lastig met zn grote lichaam. Dus eerst maar is terug in tempo, en daarna komt die achterkant wel weer. Als hij een wat hoger tempo loopt is zijn achterband top (: Hij is juist heel fel aan mijn been, en heel explosief. Dit was ook al aan het einde van mijn les en hij was echt op, haha. Dus daarom dat hij misschien wat sloom over komt. Zal zo nog een ander filmpje plaatsen.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-13 16:16

Wat een weer zeg, lekkeeerrrr. Vandaag de laatste selectie gehad op de brabantse ruiterdagen. Hij was sterk en vervelend met losrijden, ze had hem net voor de proef een beetje fatsoenlijk gekregen, dus twee proeven gereden, ik vond ze niet verkeerd, maar ook niet geweldig. Uiteindelijk gedeeld eerste en tweede met 202 en 204 punten, dus we mogen niet klagen. Nu even een paar weken geen wedstrijd, maar lekker op vakantie straks, daarna weer oppakken voor de brabantse.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 09:49

@kosta: gefeliciteerd! Mooie punten hoor.

Hier ook wedstrijd gehad, laatste selectiewedstrijd. Diva liep fijne proeven, ze kreeg 201 en 205, een 1e en 2e plaats. En kringkampioen! Dus door naar de regiokampioenschappen in het M1, super leuk! :)
En verder is het warm!
Als er vandaag nog mensen op wedstrijden gaan, heel veel succes met dit warme weer!

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 11:57

Pfoeh bloedheet!!
Hij was super braaf met inrijden, liet niet helemaal lekker los. Eerste proef daardoor nog wat rommelig. Maar toch 182 en een 4e plek.
2e proef was voor het eerst dat hij stout was. Hij vond de zeiknat al eng want door d'r bosjes enz was van alles te zien. En toen kwam er ook nog een witte kat bij de jury auto! Haha en die bleef rond mijn baan slingeren, dus toen had ik heel wat storingen. Ondanks toch 178 punten haha.

Het kan niet altijd goed gaan natuurlijk. Dinsdag mogen we weer, dus wij helaas niet door ( ja 2e reserve haha dus dat gebeurt nooit)

@kosta Super!! Dikke punten
@linda-Hans . Topper! Gefeliciteerd, wanneer is de regio?

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 12:03

Wat een resultaten! Heel goed ze, gefeliciteerd allemaal.

Ik ga vanmiddag weer even rijden als het een beetje afgekoeld is.. (Hoop ik)
Hij mag eerst even een lekker dagje genieten van het lekkere weer

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:18

Linda-Hans; Wat een super punten, gefeliciteerd en op naar regiokampioenschappen !!!

Collendoorn; jammer van de storingen, jij moet dus een witte katten training gaan doen, dat wordt best moeilijk om die op zijn plek te houden :P . Dan waren de paraplu's bij ons toch iets makkelijker te trainen :D Maar de eerste proef wel mooi een winstpunt en op naar de volgende wedstrijd.

Renateeee; Hier is het nog steeds warm, wij zijn lekker zelf naar het strand geweest en de paardjes hebben een dagje vrij in de wei, vinden ze ook heerlijk {:}

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 20:46

Kosta hele mooie punten!

Mooie punten weer linda! En gefeliciteerd met het kringkampioenschap.

Collendoorn dus een beetje pech.

Wij hebben ons L1 debuut gemaakt gister. Hij liep met losrijden erg fijn, maar mijn immer zo stoere paard vond de hokjes doodeng! Hij kwam gewoon niet in de buurt van die dingen. Zelfs de binnen hoefslag weigerde hij. De prijsuitreiking naast de ring met klappende mensen en wapperende blaadjes deed hem niks! Dus zowel in eerste als de 2de proef 4, 7, 4, 7 Ene kant, andere kant. Tja daar valt niet echt tegen te rijden helaas. De plaatsing weet ik niet zal er nog wel op komen te staan.
We hadden 186 en 180 dus wel 2 wp rijker, maar erg jammer dat hij de hokjes zo spannend vond. Heeft heel veel punten gekost.

En dan een leuk nieuwtje:
Meet Mismo! (voor de niet spanjaarden onder ons, dit bekent "hetzelfde/ gelijk aan")
Afbeelding

Afbeelding
Vandaag opgehaald bij de fokker. Hij is morgen 9 weken. <3
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 07-07-13 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:18

Wat een poppie!!!! Super mooi diertje

Jaaa witte katten wat een ramp haha. Ik zou niet weten waar ik die vandaan kan plukken.

Wat zonde zeg van je juryhokje, maar dan evengoed nog je punten scoren is perfect!! Moet je nagaan als alles goed ging. Maar gewoon blijven doen en oefenen dan went ie d'r vanzelf aan.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 21:54

Ook wij weer op wedstrijd geweest!! 1e proef begon goed, ze wilde alleen absoluut niet in galop, daardoor dus drie 3en achter elkaar... :P Daarna pakte ze het opzich wel weer goed op. Jury jureerde wel echt knudde, kreeg in het algemeen een 4 voor de galop, dat slaat natuurlijk nergens op. 2e proef ging lekker! 2e prijs met 211 punten! Dus toch weer een mooie dag gehad!!

Jullie ook allemaal proficiat met de resultaten!!

Wat een heerlijk hondje Leonie!! Echt cute!!! :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:03

Op zich wel logisch dat je word gestraft op je galop anne. Zeker in de M1 als je geen galop laat zien mag je daar wel een 4 op hebben. In de B/L geef je een 5 bij niet getoonde galop aan 1 zijde. Dus in de M1 vind ik een 4 heel reëel eigenlijk. Maar hele knappe 2de proef!

Ach Collendoorn, hij heeft wel laten zien dat we een hoop 7vens kunnen rijden. Normaal gaat hij overal langs dus zal wel los lopen.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:09

Voor dat onderdeel mogen ze dat zeker! Maar niet voor de galop opzich, ik heb nog een linkergalop laten zien en een aantal goede stukken in de rechtergalop :) Ik vind dat je dan de galop opzich moet beoordelen, tenzij er natuurlijk helemaal geen galop getoond is...

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-13 22:41

ow ik dacht dat je een kant de galop helemaal niet getoond had. Als je beide kanten hebt laten zien vind ik het idd erg zwaar!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:31

Annutjuuh, jammer dat de galop er in de eerste proef niet op zat, maar daarna duidelijk wel, wat een mooie punten, gefeliciteerd.

Leonie, spannend hokje, maar toch mooi winst, daar is de kop ook weer vanaf.

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:52

Vandaag lekker zonder zadel gehobbeld!! Was de 2e keer zo zonder zadel, vorige keer alleen gestapt. Ze was echt mega braaf :D Genieten!!!

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:00

Hoi ik kom even spammen met fotos van Caramba haha! Door de val die vorige keer ook buiten was, zit ik nog een beetje gespannen maar dit is nu al veel minder, ben erg blij met Caramb die zijn werk weer prima oppakt!

Stappen en even overleggen :+
Afbeelding

Drafje
Afbeelding

En een paar galop foto's
Afbeelding

Afbeelding

Even belonen
Afbeelding

En trots op m'n ventje!
Afbeelding

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:17

Annutjuhhh, wat een leuk filmpje, ik moest lachen om het opstappen, vroeger deed mijn paard dat ook, hahahahaha.

Renate, Caramba ziet er goed uit, leuke foto's, lekker weer bezig.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:46

Caramba heeft echt precies dezelfde houding als Cuba!

Vanavond weer wedstrijd gereden. 184 en 185 en 2e en 1e, nu zijn we L1 + 11 dus we mogen over!! Heb wel nog wat twijfel haha maar super trots!

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:54

Collendoorn, super gereden, gefeliciteerd.

En Leonie, ik vergeet helemaal te zeggen hoe een lief hondje je hebt, wat een knapperd !!!

ROCHELLEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 16:18

Leuke foto's weer!

Cay was vandaag echt verschrikkelijk.. Ben eraf gestapt en hem los laten rennen. Er zat volgens hem iets in de bosjes aan alle kanten, kreeg hem alleen over de ac lijn. Heb hem zo nog nooit mee gemaakt.

Dit weekend gaat hij lekker 6 weken het land op, dan gaat hij daar maar even lekker boeven en verder groeien. Lekker even vakantie voor ons beide.

collendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 21:33

Dat kan ook typisch iets van Cuba zijn!! Drama is dat dan he.... Maar dan kan je het idd maar beter zo oplossen!

Cuba had er ook zin in vandaag! Ik zat in de groepsles in een baan waar we al een tijd niet hadden gereden. En een ander paard was al gelijk wild het meisje kwam er niet eens op, dus paard los door de baan vol op mij af!! Cuba helemaal gek.
Uiteindelijk heeft ze niet gereden dus dat was 1 stoorzender minder. En toen ben ik ook nog een paar kanten op Gevlogen maar uiteindelijk wel een lekker lesje. Vooral recht richten en dat is zo fijn om te oefenen. Hij houd rechtsom zo vast, en dan moet ik echt leren om m'n binnenhand los te laten en hem met m'n buitenbeen naar binnen te duwen. Was weer pittig! Haha maar wel voldaan.

Hier verder nog wedstrijd plannen?

leenbeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:23

Amai, wat is het lang geleden dat ik hier nog een kijkje ben komen nemen. Veel bij te lezen :) Super dat de paardjes het allemaal zo goed doen. Vandaag na een dikke maand nog eens wedstrijd met I-jana. Ze was de wedstrijdervaring van vorige keer een beetje kwijt, elke vrachtwagen die we tegen kwamen was weer een verschrikkelijk monster :D
Maar één keer ze tussen de paarden kwam ging ze eigenlijk super (na een paar vreugdesprongetjes), eerste keer dat ik ze op wedstrijd zo weet lopen, wat resulteerde in een 2de plaats met 212 punten (ook al moesten we als eerste binnen komen) dus mijn dag was meer dan geslaagd *\o/*

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-13 20:33

Collendorn, als er iets gebeurd rond om de bak kan Caramba daar inderdaad ook heel er uur van slag van zijn af en toe haha

Ik heb m'n debuut maar vervroegd, we gaan nu ook 4 augustus starten in Zuid-Beijerland :)
Helemaal zin in!!