Amora-STW DA 31 dagen oud (Daily Diamond x Erik-T x Nabuur x Pericles XX x Camillo)
Amora-STW DA net een paar dagen twee jaar oud. Weinig voorbeentechniek maar ze sprong als veulen al haast over de staanders heen terwijl er alleen een balkje op de grond lag.
Amora-STW DA voorjaar 2024, bijna 3 jaar oud.
Vanaf oktober wordt ze vakkundig ingereden door "Nimber" (zie posts Nimer in dit topic) en 1e kerstdag is er voor het eerst op gereden zonder lijntje naar de helper. Net als haar moeder een wakkere tante maar wel erg op mensen gericht en meewerkend.
Het jaar waarin ik een ander huis voor Mac ga zoeken.. ( mochten jullie nog kennissen hebben die een topper zoeken ) Ik heb bereikt wat ik graag wilde.. ( train gewoon door hoor voor ons debuut op 08-02 in de inter 1 ) en nu begint de tijd langzaam aan te komen om iemand anders blij te gaan maken met mijn topper Ik vind het opleiden van een jong paard namelijk erg leuk om te doen… maar moet wel zeggen als ik er aan denk dat hij weggaat dan wordt ik wel al verdrietig.. maarja iemand gaat er vast net zo blij van worden als ik doe..
magootie
Geplaatst: 10-01-25 14:23
Wat jammer dat je Mac wil verkopen! Jullie zijn zo’n mooie combi! Iemand gaat vast heel blij worden met hem!!
moniek21
Geplaatst: 13-01-25 20:10
magootie schreef:
Wat jammer dat je Mac wil verkopen! Jullie zijn zo’n mooie combi! Iemand gaat vast heel blij worden met hem!!
Ja heel jammer, ben echt wel gek op dat dier Maar soms moet je keuzes maken die niet altijd leuk zijn maar wel verstandig.
Wat jammer dat je Mac wil verkopen. Lijkt mij wel heel lastig als je zo gek bent met een paard.
Zijn jullie DD ook zo gek op kroelen op de kont. Ik word de hele stal achterna gezeten.. ze komt dan echt in de achteruit zo van kriebelen maar.. ze verliest dat zelfs boven hooi eten.. ze is momenteel echt erg
magootie
Geplaatst: 19-01-25 20:45
Parker en ik hadden vandaag ons L1 debuut. We wonnen de eerste proef met 197,5 en werden 2e in de tweede proef met 189,5 zo trots op mijn grote vriend! Hij doet zo zijn best!
Gefeliciteerd Margo, top gedaan.. hij ziet er ook super uit.
Mac is afgelopen donderdag naar de tandarts geweest, hij was heel erg onder de indruk over zijn uiterlijk .. hij zei “ wauw wat ziet hij er stoer uit, niet te geloven hoe hij is gegroeid” zo leuk om te horen Z’n gebit was goed kleine dingetjes die even geveild moesten maar prima dus voor 11 mnd na de laatste behandeling. Mac is wel Mac en die denkt dan dat hij niet meer kan eten na de behandeling… dus dat werd 2 dagen 3 x slobber 2 scheppen… nou dat paard gierde van de honger want hij kon z’n hooi ook niet wegkrijgen .. hij was blij dat hij gisteren weer aan de biks kon Gister ook weer gereden, doordat hij 2 dagen geen bit in kon had ik hem lekker 2 dagen met rust gelaten .. hij gilde het uit in z’n box dus ik was een beetje bang om er gisteren weer op te stappen Maar Mac is ook weer Mac .. zo braaf was hij weer.. geen stap verkeerd Even losgereden 20 min en weer klaar, vandaag gaan we weer wat serieuzer en dan hebben we morgen weer les… dan gaan we de proef maar eens doorrijden voor 8 feb ..
kiko
Geplaatst: 05-03-25 18:52
Wat een weertje is het zeg.. volop genieten van de paarden! Vanmiddag konden de dekens lekker af.. Naku is een echte zonneaanbidder net als haar baasje
haha grappig, ik krijg ook bijna dagelijks fotos van stalgenoten dat de mijne weer languit in de paddock ligt. Blijkbaar hebben meer DD's daar 'last van'
Magootie, nog gefeliciteerd trouwens met jullie knappe debuut!
Hier alles zn gangetje, jaar niet heel best begonnen maar inmiddels weer redelijk op de rit. Op concours heeft ze nog wel een hoop spanning en dan zijn ZZL proefjes nog best een uitdaging, maar ze groeit er wel goed in en geeft een hoop vertrouwen qua kunnen op t moment!
Thanks Kim! Je collega bij C had helaas een iets matig beeld ervan, maar goed, in het proces was gister echt een hoogtepunt, dus all good, lekker zo verder.
Die van jou gaat wel knap idd! Dat scherpe zag ik voorbij komen dat is wel direct echt scherp ook. Wat voor moeder zit hierachter ook alweer?
En het weer is echt fantastisch ja! Niet teveel aan wennen nog, maar deze dagen hebben we iig alweer te pakken
Ziet er goed uit Nimber, fijn dat ze eerlijk is .. daar houden we van.
Mac gaat ook goed, we kunnen nu ( mijn motoriek moet vlugger hahaha) 4 wissels om de pas. Ook begint hij nu onder het zadel een dribbel te maken voor de piaffe Morgen ga ik met hem naar Duitsland naar een kennis die gaat me even helpen met een goede film in elkaar te zetten.
Nimber, nou mijn motoriek houdt nu 4 om de pas vol hahaha.
Vandaag met Mac naar Duitsland naar iemand die ik ken.. Mac blijft de komende 2 weken daar in training. Volgende week heen om te kijken hoe het gaat. Hij moet elektrischer in het achterbeen .. ik krijg dat zelf niet voor elkaar.. dat is zeg maar het laatste stukje wat nodig is voor een goede verkoop.
Eners zijn ook gewoon écht moeilijk. Ik heb ze op een zeer geroutineerd paard mogen leren en kwam uiteindelijk tot 11, maar man, hoeveel errors bij mij dat gekost heeft
Spannend dat hele verkoop proces! En dan na die twee weken filmen en weer naar huis? Of kan t ook zijn dat je 'm via daar verkoopt?
De kleine meid hier kreeg ik gisteren echt fijn aan het schakelen in draf aan dd dubbele longe, kwam ineens een heel mooi voorbeen uit. Leuk altijd om zo te werken met ze! Vandaag ohz was ze eigenlijk te fanatiek om echt fijn te zijn, maar deed ook wel hele mllie dingen tussendoor
Hoi allemaal, even een update.. Mac staat in Duitsland, hij staat er super goed, ze zijn enthousiast over hem en hebben dan ook besloten dat zij de verkoop gaan doen. Dat geeft mij rust. Ik ga tussendoor wel die kant op om te kijken hoe hij het doet. Ze verwachten dat hij met 4 tot 6 weken klaar is voor de verkoop.
Snap je keuze Moniek. Wel gek denk ik? Hopelijk vinden ze dan straks snel een goede match voor m en wie weet waar je m dan nog allemaal ziet verschijnen over een tijd!