Nakomelingen van Voice!!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 09:32

Gave shotjes!

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:25

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Met zijn nieuwe zadel :D

mellamoshan

Berichten: 4261
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-15 17:41

Wat doet hij ontzettend zijn best zeg. Gave kleur! Vind ik prachtig op zwart.

Blijf ook hero-fan. Ze doen het allemaal erg goed jullie voicejes!

In de tussentijd is easy erg ziek geweest, maar is intussen weer opgeknapt. Ik zei altijd dat hij zo slecht in zijn bespiering zat. Klopte helemaal, maar nu er ecjt niets over is, is wel duidelijk dat er op bepaalde punten best nog wat zat.
Anyhow, we gaan nu rustig aan weer opbouwen. Voordeel van de rustperdiode is geweest, hij is niet meer gevoelig op zijn rug.
Hopen dat dat zo blijft nu!

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 09:40

Jaa Detroit is een fijn paard om mee te werken altijd.

En arme Eas. Ik ga met je meehopen!

haasje20
Berichten: 500
Geregistreerd: 29-05-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 09:46

Hi allemaal,
Ik ben hier al een tijdje niet geweest, maar ik heb gister met mijn voice ZZlicht gestart en we hadden gelijk 2 keer winst :-) Lees wel steeds bij hier, maar heb een jaar gehad waarbij ik zelf weinig kon rijden door pfeiffer en dus ook niet heel veel te melden had.. Nu weer helemaal in de positieve vibe, op naar het zz zwaar!

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 19:17

Gaaf detroit! Mooie plaatjes! *D
Fijn dat het weer zo goed gaat haasje! Toch niet in Vorden gereden he..? Daar was ik mijn instructrice kijken in het zz licht afgelopen zondag, maar had niet naar de andere afstammelingen gekeken haha :D

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 20:59

biscaya schreef:
Zie net dat ik op een ouder bericht heb gereageerd..Heel benieuwd hoe het inmiddels met de Voice is van de TS?? Is het geworden wat je had verwacht?


Hallo!!! Tjee, is alweer veel te lang geleden! Ik heb ook nog niet alles terug gelezen, dus excuses als ik niet overal op reageer.

Maar ik zag enkele foto's van Hero langskomen en wat een kwijl-paard!! Bij elke foto kwijl ik harder, wat een gaaf beest!! Heel veel plezier met hem, maar dat gaat denk ik wel goed komen!

En wauw Haasje, zzlicht? Super gaaf!!

En mellamoshan, wat een pech met eas!! Hopelijk gaat het nu weer een beetje de goede kant op..

Met Franco ben ik ook door een mega molen heen gegaan van pech... Eind juli begonnen de problemen met alle zadels... Uiteindelijk mijn huidige Hulsebos WB4 zadel bij A3's gekocht, maar Franco bleef niet lekker lopen. Ook wat bokkig in de galop. Heb hem veel pauze gegeven, gelongeerd, maar niets hielp. Dus was het helemaal zat en heb op advies een sportmasseuse laten komen: Jorine van Praktijk Pegasus. Bij het consult kreeg ik veel te horen, maar kwam neer op dit: super vast in zijn onderrug en rechts in zijn hals, met name de spier direct achter zijn rechteroor. Deze staat wat naar links gebogen, waardoor buigen naar rechts erg moeilijk is. Plus, het kraakbeen in het spronggewricht van zijn rechterachterbeen was erg droog, wat betekent dat hij dat been niet op de juiste manier onder zijn lijf heeft gezet. De zadels zijn oorzaken geweest, maar ook mijn innerlijke spanning waarmee ik rond gelopen heb. Laten we zeggen dat 2015 een erg zwaar jaar voor mij is geweest en die spanning heb ik op Franco overgebracht. Tijd om er iets aan te gaan doen.
Ik kreeg een zware pijnstiller voor Franco (als voor een zware hernia) en mocht hem gewoon lekker laten bewegen. Hoe meer hoe beter, als het maar niet belastend was (geen hulpteugels). Dit een week gedaan en toen zag ik eindelijk een beetje verschil, toen het volgende pech moment gebeurde. Franco galoppeerde een stukje overkruist in de paddock, kwam met zijn rechterachterbeen achter het lint van de omheining. Deze schoot los en wikkelde zich om zijn achterbeen. Blinde, blinde paniek. Verhaal kort: volgende dag twee dikke achterbeen, waarvan een olifantenbeen.... Dus heb toen een week alleen met hem kunnen stappen. Heb heel wat met hem gewandeld, want hij moest natuurlijk wel veel bewegen. En veel afspuiten. Na een week zat er nog een beetje vocht in... Maar de sportmasseuse kwam voor de eerste sportmassage en gaf aan dat hij gewoon weer lekker mocht bewegen. Dus weer lekker gelongeerd en wat een verschil alweer!
Tevens kreeg ik te horen dat ik er al sneller dan gepland op mocht!! Voor de tweede massage (op 31 dec) moest ik er al op gezeten hebben.
Heb hem eerst twee dagen goed gelongeerd en de derde dag ben ik er al opgestapt. Vond het wel een beetje spannend, want was alweer bijna twee maanden geleden, maar dat paard van mij is een mega goedzak. Heeft geen pas fout gezet. Helaas kwamen toen de feestdagen en kon ik niks, dus ben er afgelopen zondag eventjes opgekropen. En gisteren voor het eerst echt gereden. Geen gekke dingen gevraagd, maar had het huiswerk van Jorine dat ik heel bewust erop moest zitten en met name met mijn zit moet rijden en zo min mogelijk met mijn handen. Veel balken en pionnen rijden, dus dat gisteren ook gedaan. En wat een verschil!!! Had vrijwel niks in mijn handen en hij is weer helemaal voorwaarts en reageert weer direct!! Hij zakte er mooi in en gaf me een waanzinnig gevoel. Zo blij was ik er mee! Vandaag gelongeerd met drie balken in de paddock, maar dat mag ik nog vaker doen. Hij is zich totaal niet bewust over zijn eigen lijf en waar hij zijn voeten neer zet met als gevolg dat hij zelfs na 100 rondjes zijn nek nog breekt, omdat die tut van een vrouwtje een balk in de weg heeft gelegd. Morgen ga ik er weer op en donderdag komt Jorine weer. Ben benieuwd wat ze zegt!!

Hoop wel dat 2016 meer ons jaar wordt. Elke wedstrijd die ik gepland had in 2015 (ongeveer 6/7) heb ik allemaal moeten afzeggen... Hopelijk kan ik aankomend jaar toch lekker starten!!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 21:09

mellamoshan schreef:
Moet zeggen, heb me er nog niet in verdiept. Heb juist de hele boel net opgezegd om eerder genoemd verhaal. :7
Maar ik las wel een boel commotie rondom de prijsverhoging...
Is hij zo lastig dan detroit? Meer oefenen? Vaker leuke dingen doen met hem? Heb met beide ook periodes gehad hoor.


Franco was voorheen echt een ramp te laden, totdat we een periode veel op weg gingen (naar clinic België, clinic Dalhoeve, clinic in Woudenberg, naar het strand in Wassenaar, etc), maar wegens alle pech niet echt meer weg geweest. Met als gevolg, meneer draait hard om, gebruikt zijn volle gewicht en rent heel hard weg. Voor de volgende wedstrijd heeft mijn instructrice gezegd dat we een keer gaan oefenen. Oftewel, trailer met de klep half in de gang zetten en dan kan hij alleen maar erop. Ben benieuwd! Ook naar Detroit! Wat hebben jullie allemaal al geprobeerd?

mellamoshan

Berichten: 4261
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:45

Kim, niet banketstaaf bedoeld hoor. Maar ik heb met easy ook het zadel euvel gehad he...
En dat bleek dus zijn rug te zijn en doordat het zo'n ontzettende goedzak was, niet hierachter gezocht.
Niet rot bedoeld naar je masseur toe, maar ze kunnen er niet inkijken. Hou dat in je achterhoofd....

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:56

Wat een verhaal Kim. En idd ik ga mee met Mella, heb je hem helemaal laten keuren? Dus ook rug en hals? Wel fijn dat het nu weer beter gaat maar dat hoeft niet gelijk te betekenen dat er verder niks aan de hand is. Ik bedoel het ook niet banketstaaf, maar straks stop je er nog meer tijd en geld in en blijkt er toch iets anders aan de hand te zijn.. En als ik dat zo hoor zou ik ook de sprong RA op de foto zetten..

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 00:29

Oef, jullie maken me nu wel erg bang... ;(
Ik hoop dat dat niet hoeft../

mellamoshan

Berichten: 4261
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:21

Wil je niet bang maken maar ben zelf ook tijd aan het aanmodderen geweest met zadels enz. En telkens ging hij weer even beter dusbdacht ik, nu heb ik het gevonden. Osteo, weer even beter, ander voer, weer even beter, ander zadel, weer even beter enz
Maar eindconclusie, paard kapot... Althans... In ieder geval beperkt... Kan mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik niet eerder die foto's ben gaan maken. Mijn gevoel zei al langer, maar iedereen, professional en niet, langs de zijlijn zeiden, eerst maar eens doorrijden, paard mankeert niets.

lizzy1
Berichten: 1271
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 08:43

Ook ik heb met mijn vorig paard problemen gehad. Ook hier had iedere professional aller hande oplossingen maar ik viel telkens terug naar hetzelfde probleem wat eigenlijk alleen maar erger werd. Uiteindelijk heb ik op 7-jarige leeftijd m'n paard zelfs af moeten geven. Ze bleek ontzettend veel pijn te hebben en was zelfs als grasmaaier niet pijnvrij.

Nu ff iets anders....Elsom doet het nog steeds super. Hij heeft a.s. Zondag zijn laatste selectiewedstrijd maar is vrijwel zeker door naar de kampioenschappen! Mijn zusje traint hem nu door naar het Z waar hij bijna klaar voor is. Wij denken dat een paard van 1.80 m. Nog Beter tot z'n recht komt in een Z ring.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 10:34

Kimmutjuh89 schreef:
Oef, jullie maken me nu wel erg bang... ;(
Ik hoop dat dat niet hoeft../


Heb je hem helemaal nog nooit gekeurd?

Wat leuk Lizzy!

Kimmutjuh89

Berichten: 586
Geregistreerd: 18-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 16:57

Nynke1 schreef:
Kimmutjuh89 schreef:
Oef, jullie maken me nu wel erg bang... ;(
Ik hoop dat dat niet hoeft../


Heb je hem helemaal nog nooit gekeurd?


Nee, nog nooit. Is ook nog nooit reden voor geweest en heb er nooit het geld voor gehad.
Heb het er nog over gehad met een stalgenoot en met mijn instructrice. Zij zeiden beiden eerst Jorine een kans te geven. Franco heeft nu pas 1 massage gehad en krijgt er nog 2. Dan moet hij als het goed is weer helemaal oke zijn. Stel dat hij na zoveel weken dan nog niet goed loopt, laat ik gewoon een foto van zijn rug maken. Want dat is waar het om gaat.

Maar op zich doet hij nu erg zijn best. Iemand heeft vandaag een klein filmpje gemaakt met mijn telefoon. Helaas heeft ze de telefoon rechtop gehad tijdens het filmen, waardoor ik hem nu scheef heb op de pc. Zal even kijken of ik hem gedraaid krijg. Maar vandaag was de tweede keer "echt" rijden. Ging wel aardig, hij is wel weer helemaal als vanouds. Mega snel en voelt ontzettend voorwaarts, bijna op het rennerige af. De afgelopen weken heeft hij alleen maar langzaam en scheef gelopen. Nu is hij weer voorwaarts en recht. Mega verschil :) :)

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:42

Lastig. Ik zet altijd alles op de foto voor ze aan het werk gaan, wil weten of ze gezond zijn. Daarnaast moet het sowieso omdat ik ze voor de handel heb, maar toen ik dat nog niet professioneel deed liet ik ook alles keuren. En ze kunnen inderdaad ook puur op karakter gewoon doorlopen en zo'n massage kan natuurlijk wel bijvoorbeeld pijn verlichten. Ik zelf bijvoorbeeld ben nu twee keer bij een osteopaat geweest. Ik heb daar echt baat bij en het helpt me zeker de dag beter door te komen, maar als ik 's avonds op de bank plof heb ik wel rugpijn en dat zal ook altijd zo blijven. Heb drie wervels gebroken gehad waarvan er twee ernstig verzakt zijn.. Fysio, osteo en massage helpt. Maar zal nooit het probleem weg kunnen halen omdat nu eenmaal zo is en ook zo blijft en lichamelijk zwaar werk kan dus ook niet meer.

Maar goed, ik hoop natuurlijk voor je dat hij hier van opknapt en dat het probleem hierna verholpen is! Houd ons op de hoogte :-).

mellamoshan

Berichten: 4261
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:15

Ben ook benieuwd kim! Ik duim voor je!


Nynke, goede insteek hoor, alleen is mijn ervaring dat je zelfs met rontgenologische keuring lang niet alles uitsluit.
Bij normale keuring gaat rug en hals niet op de foto tenzij gewenst. Daarnaast is het ook heel erg afhankelijk vanuit welke hoek de rx gemaakt wordt. Wat vanuit de ene hoek heel duidelijk te zien is, zie je vanaf een andere helemaal niets aan.
Blijft lastig hoor met die paarden.

Eas hebben we echt niet voor een wereldbedrag gekocht, dit was voor ons ook een reden om te zeggen, klinisch alleen is goed zat, daarmee kan hij de verzekering in. En god daar ben ik blij om zeg gehe :Y)

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:30

Klopt, je kan zeker niet alles uitsluiten maar het is wel nodig in mijn geval aangezien er voor het buitenland rustig 50 foto's worden gemaakt bij verkoop. Hals en rug is niet standaard nee maar wordt tegenwoordig bijna wel altijd gedaan en in mijn doelgroep sowieso. Maar ik snap ook dat mensen die er niet zo in staan als ik, alleen klinisch laten keuren!

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:10

Wij hebben het keuren ongeacht resultaat bij de prijs in onderhandeld. Dus zowel klinisch als röntgenlogisch. Alleen geen rug en hals, maar ondervind in die gebieden gelukkig geen problemen

Andra_S
Berichten: 372
Geregistreerd: 10-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:24

Nakomelingen van Voice: the Voice Kids ;-)

lizzy1
Berichten: 1271
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: Udenhout

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 08:07

_O- +:)+

mellamoshan

Berichten: 4261
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 18:57

Alvast beste wensen allemaal!

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:53

Nog hetzelfde Mellamoshan (en natuurlijk ook voor de andere)

Muriel

Berichten: 913
Geregistreerd: 06-01-04
Woonplaats: Epse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:07

De beste wensen allemaal! :)

mellamoshan

Berichten: 4261
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Nakomelingen van Voice!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 22:25

Hopelijk gaat 2016 beter voor ons lopen. Wel vast een positief bericht, easy begint weer op gewicht te komen en zijn rugbespiering lijkt langzaamaan weer wat op orde te komen. Nu zijn billen nog, maar het gaat in etappes, Rome en Aken enzo... :o