Nakomelingen van Jazz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 22:20

Super dat Rumour zo verbeterd is. Een fijne vakantie gewenst!

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 22:47

Hoi allemaal,

Hier nog een Jazz fanaat! Heb voor het eerst een super mooi Jazz veulen gekregen uit mijn Westenwind merrie.
In Tolbert meteen een 1e premie behaald. Helemaal blij natuurlijk. De merrie houd ik dit jaar gust. Volgend voorjaar laat ik haar weer dekken. Eigenlijk wil ik voor een andere hengst gaan maar iedereen raad me aan weer terug te fokken met jazz daar dit zo'n goed match is met mij merrie. Hopelijk kan ik snel wat leuke foto's plaatsen van mijn kleine boef!

SaskiaKur

Re: Nakomelingen van Jazz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 09:48

:wave:

Weer een nieuwkomer. Welkom! :) Heb je een foto van je veulen?
Jammer Laurie dat het niet doorgaat met de Jazz. Wie is dat op je profielplaatje?
Super van Rumour! Ik vertrek volgende week ook een 7 dagen naar Spanje. Heerlijk!

Vince & Ik zijn ons flink aan het voorbereiden voor de Limburgse Kampioenschappen die a.s. zondag in Lottum plaatsvinden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:34

:o kruipt weer terug in topic :o sorry heel druk met verhuizen/verbouwen.

Onze jazz gaat vanaf sept weer aan de bak heb eindelijk een stal vrij :)

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 10:39

Waar naartoe ben je verhuist? :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:48

wezup, van 2 onder1 kap naar ruime vrijstaande woning :)) alleen de honden hebben al een ren van 40 x 50 m

paard gaat naar de stal waar mn andere paardje ook staat, lekker aan de bak met dr ben benieuwd hoe ze het gaat doen.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-11 10:49

Klinkt erg goed!!! :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 10:56

ja is een heerlijk huis :D woon nu naast mn vriend en schoonmoeder :) zit ongeveer 400 m tussen :))

ben zo benieuwd hoe de jazz onder het zadel zal zijn echt beleerd is ze nog niet hahaha

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 17:29

Hoi jazzbest wat leuk dat ik jou hier tegen kom ik stuur je even een pb dan weet je wie ik ben

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-11 20:05

Hey deeva! Wat leuk dat ik je hier tegen kom! Lees wel al jaren alles op Bokt maar dacht laat ik nu ook eens actief worden. En SaskiaKur, las een tijdje terug dat jullie een Jazz dag wilde organiseren. Heeft dat ondertussen plaatsgevonden? Bij deze vast een paar foto's van mijn knappe binkie (roepnaam) Charlie. Zal ook nog een andere foto van mijn andere Jazz plaatsen. Maar moet ff handig worden hierin!

Afbeelding

Afbeelding

deeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-11 18:52

Wat een knapperd een echt jazz hoofdje

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 08:56

mooi veulen :)) sjiek hoofd heb je de fotos ook groter?

JazzBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:04

Thanks! Ja idd ze zijn wel heel klein. Ik ga proberen de fotos eerdaags groter te maken maar moet hier ff handig mee worden...

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:56

vaak hoef je enkel mini uit je link te halen :)) ik wil t wel doen maar heb momenteel alleen mobiel internet en dan is dat niet handig :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 13:06

Hallo allemaal,

Ik heb ook een tweejarige Jazz uit mijn Wellborn merrie. Momenteel loopt hij lekker in de hengstengroep in het land. In de winter wil ik hem naar huis halen, zodat hij rustig kan wennen aan meer contact met mensen voordat we hem gaan beleren.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 14:07

welkom esplendido :)
heb je fotos van je jazz?

Ik heb een zadel voor mn mooie jazz meid :) heb zin om dr echt te gaan beleren .

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:22

Helaas alleen foto's van toen hij veulen was. Hij staat nu alweer anderhalf jaar in de opfok en daar heb ik geen foto's van gemaakt. Als ze in zo'n groep staan is het zo lastig om foto's te maken.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 19:36

ja dat is ook lastig al die andere paarden :)

Farmgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:51

Even een update over mijn Emma, vandaag voor het eerst aan de longeerlijn gehad om te kijken hoe zij zou reageren. Nou of zij heeft gekeken naar haar collega's op stal ik weet het niet. Maar zij snapte meteen de bedoeling. Ben zo trots op haar. Daarna op de poetsplaats haar helemaal gewassen. Staat gewoon los zet geen stap verkeerd. Ben zo vreselijk trots op haar, wat een heerlijk paard.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 23:10

klinkt inderdaad voorbeeldig :))

morgen gaat onze jazz verhuizen naar de stal waar mn ruin ook staat :)) en dan de volgende dag komt de zadelmaker om dr nieuwe zadel pas te maken ben benieuwd

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:28

Hai,

Ook ik wil me graag alvast een beetje voorstellen en mee kletsen als dat mag. Sinds 2 dagen staat er een Jazz merrie tot mijn beschikking (helaas niet van mij, maar mag haar gaan rijden voor iemand) Ik heb echt geen ervaring met dit bloed dus tips zijn welkom. Aan de hand is het een hele vriendelijke merrie, zit geen kwaad in, wel iets kijkerig, maar er is ook nog weinig mee gewerkt. Gister even erop gezeten na het longeren, godzijdank nog aan de longeerlijn. Maar ik vroeg volgens mevrouw teveel na 10 minuten en mijn eerste vliegles is een feit... Toch weer even opgestapt na nog even weer longeren en even lekker gestapt en eraf gegaan. Heb wel besloten dat we eerst eens een weekje gaan longeren en vanaf de grond aan het werk gaan en dan in de loop van de week, als ik haar wat beter ken eens weer proberen. Ik geef niet op haha, maar wel eerst eens ontdekken hoe ik deze aan ga pakken.

Ik zie in jullie foto's echt heel veel terug van deze merrie, erg leuk om te zien en wat een plaatjes zitten er tussen :9

Ik probeer vandaag eens een paar foto's van haar te schieten.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:55

jammer dat je er direct naast bent gegaan :)

heb je meer info leeftijd kleur etc ben erg benieuwd naar de merrie

KDE_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:00

Hallo allemaal!! :wave: Ben ik weer! Helaas vakantie voorbij en het werk is weer begonnen.

Net eerst maar even bijgelezen. Ik zie een aantal nieuwe jazzen, leuk!

Mijn jazz ging de afgelopen tijd iets minder lekker. De tandarts is geweest en ze had flinke haken, echt zielig. Der wang was zelfs kapot. Heb gevoeld met mn hand, maar dat moet geen pretje zijn geweest voor der, je kon je vingers eraan open halen. Met eten zag je niet dat ze last had, maar met rijden pakte ze steeds vast. Dus daarom toch maar even laten checken. De masseur is ook geweest en der spieren in der hals waren wat gespannen. Het gaat nu gelukkig een stuk beter met haar! Rij haar nu alleen maar laag rond en actief.

Zijn er nog die mee doen/ mee hebben gedaan met de regiokampioenschappen?

As. zondag ga ik naar het EK in Rotterdam, heb er echt zin in! Zijn er hier ook nog die gaan?

Just_Simple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:24

@ Seven, ik heb altijd wel bloedpaarden gereden, maar Jazz is toch net iets anders (schijnt het?) en ik had al 6 jaar niet meer op een paard gezeten. Wou haar even wat meer erdoor drukken om eens te kijken wat de reactie zou zijn.... Heb wel vertrouwen dat het goed komt hoor. Eigenaar zelf zei ook, was even testen en dat je gewoon twinkels in dr ogen zag, daarna kwam ze ook meteen bij me kijken of alles oke was met me, dus was ook geen kwaaiigheid.

Heb het idee dat je met een Jazz wat meer in overleg moet, klopt dat in jullie ogen?

Zal eens vragen naar wat meer info, nu weet ik alleen dat t een zwarte (bruine/grijze gloed erover, beetje apart kleurtje, maar erg gaaf) Jazz is en 6 jaar. (Eigenaar heeft t wel gezegd, maar was ook bezig met longeren en observeren op dat moment dus even ontschoten)

KDE welkom terug, fijne vakantie gehad?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:29

dwang werkt bij mn beide paarden niet mn ruin van prestige is heel makkelijk geef te veel been of teugel en hop daar ga je. Mn vorige jazz was ook zo je moest rust en geduld hebben anders raakte ze in paniek of was ze beledigd.
Dit herken ik wel in de merrie die is zeer vriendelijk geduldig etc maar als ze iets niet wil helpt enkel geduld en rust wordt je zelf ongeduldig gaat ze dr tegenin :))