nakomelingen Indoctro!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: nakomelingen Indoctro!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 09:54

Gefeliciteerd met je puntjes! *\o/*

Hier niks bijzonders. [naam] staat al vanaf vrijdag "stil" omdat ik teveel feestjes had :') Zo weer rijden!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:10

Ik heb het maar getroffen met Twister. Het weer was niet super, bewolkt af en toe een buitje het waaide ook nog flink. Gelukkig had ik een fantastische voorlees-ster (mijn springjuf)
Hier nog een foto, Ingeltje:

Afbeelding

Gister heeft hij ook een dagje vrij gehad. Vandaag gaan we weer aan de bak.
Zondag hebben we weer een WE clinic op onze oude stal, dat is ook erg leuk.

Ik heb een wheelcover-sticker besteld voor de reservebandhoes aan de trailer.
Hij heeft een diameter van 55cm.
Nu nog uitvogelen hoe we die er netjes op kunnen plakken.
Hebben jullie nog tips of tricks? Alle advies is welkom :j

Afbeelding

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 16:37

Haay, kom ook maar eens binnenwaaien.. roerige tijd. Mijn vriend en ik zijn uit elkaar dus even wat anders aan het hoofd gehad. Maar lang verhaal kort ex en ik gaan goed met elkaar om en ik heb dus een nieuwe vriend, die ment en wij gaan samen verder. Meer info even pb. hoort niet op internet thuis vind ik persoonlijk. ;)

Ondanks alles wel leuk met dat paardenvertier westerkwartier meegedaan.
Mijne was erg..we noemen het maar enthousiast. :+
Heb haar van te voren nog gelongeerd. Stond daar te brullen als een hengst en voelde wel, dacht als ik nu doorga lig ik er af. Spanning en dan ontploft ze, dus ik er af. Gelukkig werd het steeds beter, maar wat een mafkees zeg. Ben je 17 8)7

Zijn meer foto's, ook van door de waterbak enzo erg leuk, zet ik er later wel een keer op.

Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:07

oef Elan dat is zuur dat jullie uit elkaar zijn.

ik heb idd ook wat aan mn hoofd gehad, waardoor ik hier weinig kwam reageren, maar goed.

het enige wat ik kwijt wil is, soms heb je van die tijden dat mensen in je leven komen, soms gaan ze weer.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 17:17

Wat vervelend voor jullie Elan_GV en Ketaki.
Gelukkig wel 'on speaking terms' en dat jullie de vuile was niet op internet hangen is alleen maar goed!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 19:43

Myca schreef:
Wat vervelend voor jullie Elan_GV en Ketaki.
Gelukkig wel 'on speaking terms' en dat jullie de vuile was niet op internet hangen is alleen maar goed!

het zal waarschijnlijk ook offtopic zijn, dus dan is het niet handig het hier te plaatsen.

maandag zie ik universal weer.

afgelopen maandag was er geen les helaas |( |(

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 08:22

Wij hebben gister weer een hele leuke Working Equitation clinic gehad. Het ging beter dan de vorige keer.
De brug konden we in galop doen en ook met de garrocha in de hand konden we met de teugels in de andere hand een nette galop produceren.
Ik was zelf niet zo trefzeker met de garrocha, als het een wedstrijd zou zijn wordt je dan na een paar keer gediskwalificeerd.
Het straatje door, flesje omzetten en achterwaarts weer terug ging prima.
Ook een jas van de ene kant naar de andere kant over Twister heen ophangen ging goed.
De L-vorm met het belletje had wat meer aandacht nodig. Voorwaarts er in en bellen was makkelijk, maar achterwaarts terug, 90 graden bochtje om, ging wat slordig. Twister dacht na 2x dat belletje het kunstje zelf wel te kunnen en ging hij niet aan de hulpen, zelf de truc doen. Het is wel de bedoeling dat hij goed aan de hulpen blijft.
Zijwaarts met een springbalk tussen voor- en achterbenen vond hij wel spannend. Het liefst wilde hij niet zoiets vreemds onder zijn buik, dus voor- of achteruit. Ik moest eerst halthouden over de balk heen en net zo lang wachten tot hij helemaal rustig was. Na een diepe zucht van Twister konden we overschenkelend toch een stuk van de taak uitvoeren.
Bij het hek weer het zelfde leermoment. Hij vindt het lastig om zijwaarts een hek open te duwen en dat is ook wel logisch, want omdat je als ruiter het hek vast moet houden geef je eigenlijk een tegenstrijdige gewichtshulp. Maar ook hier, telkens wachten tot hij zich ontspande en het ging heel redelijk.

Afbeelding
Hier moesten we het hek nog sluiten. (Foto van Bokker Nefertarie)

Al met al hebben we een zeer geslaagde dag gehad. Ik ben best trots op mijn veelzijdige paard.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 10:51

Gaaf Myca! :D En terecht dat je trots bent op je allrounder :)

Elan_GV; fijn dat jullie zo goed uit elkaar zijn gegaan..
En haha, 'hoe ouder, hoe rustiger' gaat voor jouw paard dus niet op :P

Heb me ook verwonderd over hoe druk Indoctro zelf nog op de show bij VDL was. Wauw, wat een draak van een paard :D dan heb je ook heel wat in je handen. Maar nog altijd een beauty!

Sterkte ketaki, dat is nooit leuk :(:)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 20:36

aaaah, ik heb universal maandag weer gereden.

hij was heel fijn in de les.

tijdens het opzadelen hadden we een minder puntje.

meneer heeft singelnijd, en toen ik de singel wou vastmaken aan 1 kant, kwam er een vrouw van achteren aan, die dacht dat ze er wel doorkon
( mevrouw heeft zelf 2 paarden := := := ).
helaas schrok ik toen een schreeuw gaf en universal ook, maar anders had ie haar getrapt, hoe moeilijk is het dan om aan te geven dat je er langs wilt. :( :(
dan kan ik ook rekening houden met het aansingelen, of iig zeggen dat ze moeten wachten.

zegt iemand anders, ja maar dan nog hoeft ie niet te trappen :roll: :roll:

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:21

Sommige mensen houden daar idd totaal geen rekening mee :n jij kent je paard beter dan hen...

Het is rustig hier..

Afbeelding
Even spammen met Elrite! Ze draagt lekker :D nog 3 weken! *\o/*

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 09:40

Spannend Ingeltje, was ze nou gedekt door Fysica? Ik ben het even kwijt :o

Twister houdt ook niet van aansingelen Ketaki.
Ik heb een singel met aan twee kanten elastiek, dat zit blijkbaar beter dan iets wat niet rekbaar is.

Ik heb een tweedehands WoW zadel gekocht, binnenkort komt de fitter. Ik hoop zo dat hij voor een redelijk bedrag aan te passen is. Gister heb ik voor het eerst op een WoW gereden en dat voelde heel goed.

Ingeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:09

Hihi nee, Fysica is onze andere indoctro-merrie. Elrite is drachtig van Grand Slam VDL, een jonge Cardento x Heartbreaker :)

Zit het ook heel anders dan andere zadels Myca? Hopen dat het aanpassen meevalt inderdaad!

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:36

Hahaha Ingeltje. Gevalletje, klok horen luiden...

Bij ons op stal zijn meerdere WoW fans, maar ik was gewoon heel tevreden met mijn eigen zadels.
Alleen ik ben een paar weken geleden bij 'de Heuvelhoeve' geweest om mijn zadels na te laten kijken (Ik rijd zowel met dressuur-, vzh- als springzadel), toen gaf ze aan dat mijn springzadel iets te krap was geworden voor Twister. Daar baalde ik stevig van, maar het is niet anders.

Toen zag ik een advertentie voor een tweedehands WoW springzadel en heb ik de gok gewaagd. WoW's zijn uit allemaal losse onderdelen opgebouwd, dus als iets niet past dan kan je dat in principe altijd vervangen. Daar hangt natuurlijk ook weer een prijskaartje aan, maar ik hoop dat dat meevalt.

Gister heb ik voor het eerst op een WoW van een stalgenoot gereden en dat was echt heel anders. Ik zou het zelf niet prettig vinden op een jong paard wat zijn balans nog moet vinden, want in het begin voelt het even alsof je op een skippybal zit. Twister vond het ook raar, maar al na een paar minuten liep hij toch wel erg lekker. Ik houd van een ongedwongen zit en ik zag het eerst niet zitten om op een zadel te rijden met een diepere zit en meer wrong, maar dat zat niet in de weg, dus ik voelde me niet opgesloten. Die kussens met lucht blijven zich voegen naar je paard, dat voelt heel anders dan met een wolgevuld zadel.
Ik ben er nog niet uit over wat 'beter' is, maar ik wilde het graag uitproberen.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:45

Aaah, gelukkig ben ik dus niet de enige met het singelnijd probleem.

1 kant zit idd elastiek in, de kant die bevestigd moet worden zit dat niet .

Die kant was ik mee bezig, en ja dan wordt hij al zo zuur.

Nja misschien dat het aan het zadel zelf ligt.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 10:49

Singelnijd is een te sterk woord voor Twister. Hij houdt helemaal niet van ingepakt worden.
Ook een deken op doen vindt hij niet fijn, hij is nogal extravert, dus hij laat alles duidelijk zien.
Maar hij laat het allemaal wel toe.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:56

Myca schreef:
Singelnijd is een te sterk woord voor Twister. Hij houdt helemaal niet van ingepakt worden.
Ook een deken op doen vindt hij niet fijn, hij is nogal extravert, dus hij laat alles duidelijk zien.
Maar hij laat het allemaal wel toe.

universal heeft geen deken op, wil de manege dus niet hebben helaas.

maar feit is wel, dat meneer gewoon heel zuur reageert alleen op het feit al,
dat ik de singel maar bevestig aan 1 kant, dan singel ik hem dus nog niet aan.

verder is het een schat van een dier, en heeft ie ook zn wintervacht eindelijk verloren.

hij glanst nu veel en veel meer :) *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* <3 <3 <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:19

Kom even mijn Indoctro kleinkind spammen! :D

<3
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Je bent een springpaard of je bent het niet :Y)
Afbeelding
Afbeelding

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:35

Dreamer, reageert je indoctro kleinkind, nu ook veel fijner met een lage neusriem?

jij reed toch met een andere eerst?

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 14:58

Leuke spam-foto's Dreamer.
Je bent blond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 16:12

hahaha ja ik ben blond! wissels regelmatig bij mij :')

en ja, had eerst een andere, maar wij ride nu sinds toch afgelopen winter alweer met lage neusriem, paard heeft een veel rustigere aanleuning!

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-15 18:02

Mooie foto's! Zijn best veel schimmels van hem hier zeker?

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 12:51

Mijne heeft ook vreselijk last van singelnijd.. het liefste bijt ze me, maar ze weet inmiddels dat ze dat niet hoeft te flikken. Dus gaat ze beetje staan chagie doen..
Na het rijden, stap ik af en doe altijd meteen de singel los.. dan op 1 singel vast op laatste gaatje en dan naar binnen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:40

Volgens mij hebben de meeste schimmels hier Corland bloed, dat komt toch niet van Indoctro?

Ik doe trouwens ook meteen na het rijden een singelstoot aan beide kanten helemaal los en de ander twee gaatjes losser.

Dit weekend gaan we voor het eerst L starten, ik ben benieuwd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 20:23

Die van mij is van Wizzerd WV. Wizzerd's vader is Indoctro, en de vader van Wizzerd's moeder is Corland.
Zo zit ie bij die van mij :D

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:51

Mag ik mij hier ook melden? Mijn vier jarige merrie is van Boss VDL en zijn papa is Indoctro.