Nakomelingen van charmeur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-12 23:35

Ik ben toch echt wel benieuwd hoor! Wat is lelijk? Een jaarling is meestal niet in verhouding. Laat maar komen die naarlingen :D

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 14:10

Hallo, allemaal. Topic is een tijdje rustig geweest zie ik. Maar ik ben ook wel heel benieuwd naar de jaarlingen. En net wat Thora zegt, ze zijn meestal niet zo knap. ( maar dat komt wel goed hoor, haha)
Ik moet nog 1 maand wachten. ( tenzij de merrie er anders over denkt.) Ben heel benieuwd!

salitka

Re: drachtige merries van charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:07

Ik kan geen foto's hierop bokt krijgen, snap niet waarom, want ik doe precies wat er gezegt wordt.
misschien kan ik iemand een foto mailen, zodat die hem voor mij erop wil zetten
ach jongens ik heb een vreselijk lelijk eendje, maar je weet dat wordt een prachtige zwaan straks.....hahaha

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 16:18

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 22:45

aguth, salitka.. Echt een pluizig jaarling hihi Maar gaat goed komen hoor! Echt!!

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 10:56

Aviena: ik hoop dat het goed komt, we hebben nog 2 1/2 jaar de tijd ach joh en we kunnen niet allemaal even knap zijn hahaha

Thora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 11:58

Al dat haar verbergt het hele veulen, daar moet je wel doorheen kijken. Dit is echt de minste tijd. Over een jaartje zien ze er alweer een stuk appetijtelijker uit.

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:52

Salitka:Ons laatste fok product was ook al jaarling een ontplofte wolbaal hihi En ze is echt leuk geworden hoor! Kijk het ligt natuurlijk ook wel aan voeding en opfok ed. en of ze 1 op 1 netjes met bv brok bij gevoerd worden. Dan is de uitstraling al vaak heel anders. (Maar goed dat weet je natuurlijk zelf ook wel) Ik heb verder het niet na gelezen maar heb je nu nog wat drachtig op dit moment?

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:53

@aviena, nee op dit moment niets drachtig, het is de bedoeling dat de merrie de sport weer in gaat. Ze was heel goed op weg, en klaar om te starten in het zzlicht, maar helaas er is een blessure tussendoor gekomen. Inderdaad ligt het aan vele factoren voor wat het veulen betreft, ze staat bij een super stal, die het ook nog eens goed in de gaten houden allemaal, dus daar ben ik niet bang voor. Zij fokken zelf al jaren nationale en internationale dressuurpaarden, en zij zeggen ook dat het eht wel goed kmt. Het is mijn eerste veulen, dus ik zie het nog niet helemaal. We zien he wel over drie jaar, wat het geworden is. Ik hoop op het lelijke eendje wat uitgroeit tot een prachtige zwaan hahaha!! Daarnaast hoop ik dat er meerdere fokkers/ veulens van vorig jaar hun foto op het bokt plaatsen, ben wel nieuwschierig naar de rest. Heb vandaag de papieren van het kwpn binnen gekregen, de kleine gaat op de foto voor oc

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:06

Salitka : in het geval van de blessure, heb je dan nog het "geluk"gehad dat het een merrie was zeg maar. En dat ze je dit veulen heeft kunnen geven. Hopelijk krijg je haar weer op niveau terug, dat zou natuurlijk harstikke fijn zijn. Ben benieuwd naar het OC onderzoek. Niet dat daar op dit moment voor mij nog wat aan te doen valt kwa hengstkeuze betreft ze moet nog tot eind maart. We zullen zien! Ik ben tot nu toe nog steeds tevreden over mijn keuze.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:00

Merrieveulentje van Charmeur x Lord Sinclair geboren bij De Bemi Hoeve te Hoogeloon.

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:16

@Steffie, Gefeliciteerd! En? Wat voor kleur heeft ze gekregen? Een foto zou erg leuk zijn!

salitka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 12:00

Foto foto foto!!!! ;-))

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:03

Hè leuk, de veulentjes gaan weer komen.
Volgende maand ga ik het weer proberen met een van de oude merrie's met Charmeur.
Ze is deze hengstigheid behandeld om de baarmoeder mooi schoon te krijgen, dus ik heb er goede hoop op dat het dit jaar weer gaat lukken.
Haar bijna driejarige dochter van Jazz doet het fantastisch en ik zou het erg leuk vinden om daar nog een halfzusje bij te krijgen.

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:00

@sjarett, wat leuk! Ik heb ook een 3 jarige Jazz merrie en haar moeder is voor nu drachtig van Charmeur. Hebben we het zelfde idee gehad!

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 23:23

Oooh jongens sorry maar het veulen is niet van mij :o
Ze is geboren op de kraamkliniek waar Cas ook naar toe gaat volgende maand om daar onder proffesionele begeleiding haar Charmeur kind krijgt. Die mensen zijn fantastisch. Gentle (van Uphill) is daar vorig jaar ook geboren aangezien het de eerste x voor ons en voor de merrie zou zijn. Dit is zo geweldig bevallen. Wij willen geen risico lopen dus gaat ze weer :D
Het is een bruin merrieveulen. Voor foto's kun je op de website kijken http://www.debemihoeve.nl

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 09:32

Haha.. Tja, Zodra wij de woorden *veulen geboren* horen zijn we gewoon erg enthousiast!! Maar goed, er is er dus nog wel één op komt van jou? Als ik het goed begrijp.

Sjarett

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 10:47

Ja en er is er nog eentje op komst. De 4-jarige halfzus van mijn Jazz is ook drachtig van Charmeur. Ze is niet van mij, maar als het zover is dan laat ik het hier weten. Ben erg benieuwd hoe die eruit gaat zien.

SteffieA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 21:18

Haha dat ken ik ook, dat enthousiaste. In het dikkenbuiken topic staan al zo'n leuke knappe kinderen :D
Maar idd Cas (van Dreamcatcher) is op haar eigen verjaardag uitgerekend (13 april) van Charmeur. Zeg dat valt toch niet op een vrijdag hè? ;)
Vorig jaar kwam het veulen idd op de uitgerekende datum, zou toch leuk zijn haha.

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:03

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 12:09

wat een leuke foto's allemaal ik ga vrijdag kijken naar een charmeur jaarling :D

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 13:31

wat voor eentje? Merrie of hengst? En een leuk kleurtje?

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 14:40

een merrie en het is een koffievos met 4 witte benen een een bles :D

aviena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-12 19:31

Nou het maakt het voor mij wel spannend, wat voor kleurtje het word haha.
De vorige keer had ik van een vos hengst een bijna zwarte uit mijn merrie. Maar nu ik al dat vele wit zo zie.... um?

mychamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 10:28

Is dat dat merrietje uit die houston? Die vond ik in ieder geval ontzettend mooi! Het is dat het een merrie was, anders had ik haar zo gekocht haha.