I.P.S. Bon Bravour

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 17:37

Hoi hoi,

Hoe is het met jullie bb-tjes? Hier gaat t super!! Ik heb onze vijfjarige nu 3 maanden onder het zadel. Ze was eerst erg traag, maar nu we lekker aan het lessen zijn wordt ze sensibel en vlug. Haar heerlijke karakter maakt het super om mee te werken!

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:19

Wat fijn stijnsilla!

De onze gaat prima, we doen het heel rustig aan, heeft van de zomer 3 mnd volledig vrijaf gehad, en nu weer aan het oppakken.de brave jongen is al een paar mee naar het bos geweest. Met rijden moet hij ook nog wat vlotter worden, al gaat het nu al een stuk beter, alleen als hijhet moeilijk of spannend vindt gaat de rem er nog een beetje op.

snissje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 27-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:59

Die van mij gedraagt zich als een volleerd paard. Ze is super fijn te rijden. Onwijs braaf maar zeker niet traag of lui. Heeft lekker hangende oortjes en lijkt het prima naar haar zin te hebben!Afbeelding

snissje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 27-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 22:18

Hoi! Hoe gaat het met alle BBtjes? Die van mij gaat erg goed! Groeit heel erg hard. Nu 1.70 denk ik. Weet iemand hoe het met BB zelf gaat?

LDRD

Berichten: 9881
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 12:12

Onze BB dochter gaat prima. Er bestaat geen liever dier dan deze :n <3 . Helaas is ze niet al te groot geworden. Dat opgeteld bij haar geweldige karakter heeft ons doen besluiten om eens gek te doen en haar te laten dekken door Don Cremello du Bois :j .
Als hier nou eens een supersportpony uit zou komen met het geweldige karakter van vader en moeder, dan wordt hier ooit een kind heel blij mee :)) .

Als het goed is staat BB zelf nog steeds bij Anky?

Anoniem

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:26

Interessante keus LDRD :D

Jammer dat hij nooit meer uitgebracht is voor onze fokprodukten

Mijn merrie is 3,5 jaar nu en drachtig
Dat is wel een grote dus daar gaan we straks na het veulen mee aan de slag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:28

Afbeelding

Haarbal 8-)

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:39

Mooi Janne, van wie is ze drachtig?

Hier gaat het heel anders dan verwacht, ruim 3 mbd geleden is mijn zus in het bos erg ongelukkig van onze bb gevallen, ze heeft een hele nare bekkenbreuk opgelopen en is nog steeds aan het revalideren. Haribo is uitbesteed om verder doorgereden te worden. Ik hoop een amazone te (hebben gevonden) vinden. Die hem in het nieuwe jaar aan huis wil rijden. Mijn zus wil het nog niet opgeven.

stijntilla

Berichten: 600
Geregistreerd: 24-12-07
Woonplaats: Vaassen

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:25

Snisje: onze bb is ook aardig aan de maat geworden, ik denk dat ze ruim 1.70 is!
Ldrd, wat jammer dat die van jullie niet zo groot is geworden, maar het karakter klinkt hetzelfde als die van ons, ook super lief!
Fokfanaat: dat klinkt niet fijn. Hopelijk vind je een ruiter die er mee aan de slag kan gaan.

Hier gaat de bb super! Ze is rete heet(in het begin zooo traag) ik werd er een beetje bang van, maar mn instructeur helpt ons er super door heen. Ze wordt namelijk niet eng en door op deze manier te rijden is het alleen maar erg leuk. Ze is nu 5,5 en we zijn op de clubkampioenschappen een keer gestart. Dat was niet zo'n succes. De bak was ineens erg eng met de hekjes en ik vergat te rijden, maar toch nog 176 punten met heeeel veel 2en en 3en, dus dat beloofd nog wat. Qua oefeningen kent ze wijken, trager en schouder binnewaarts al goed, ze moet alleen nog wat bevestigd worden. Ze wordt wel enorm gaaf:) waarschijnlijk gaan we in het nieuwe jaar starten.

snissje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 27-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:20

Ja wij gaan ook volgend jaar starten. Vanaf april word het dan want ik mag geen B meer starten dus wij moeten gelijk in het L. Die van mij heeft ook een vervelend ongelukje gehad. Die heeft haar neus gebroken. Er zitten 2 kleine gaatjes in de schedel van een paard waar de aangezichtszenuw doorheen loopt. Deze is bij die van ons naar binnen geklapt. Dit door een trap van een ander paard. Dit was gebeurd in mei dit jaar. Ze heeft 3 weken terug ontstekingsremmer ingespoten gekregen en het lijkt nu heel goed te gaan. Komende jaren iig geen hoge neusriem. Maar buiten dat alles goed gelukkig.

Het is idd net zoald de andere een onwijs lief paard. En SUPER werkwillig echt heel fijn om mee te werken! En ik vind haar heel erg knap xD haha. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:22

Wat een pech zeg, mooi paard!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:39

Wat een aansprekend dier zeg! "Mijn" BB is alweer een tijdje terug verkocht, maar ik blijf fan en dus ook meelezen hier :D Met JD gaat het super bij de nieuwe eigenaar, hij is inmiddels gecastreerd en wordt volgend jaar 3. Ze zijn nog steeds erg blij met hem.

snissje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 27-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 19:43

Dank je wel!

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 20:19

In Duitsland weten ze wel hoe ze moeten laten zien dat een hengst braaf is ;)
Citaat:
Bob Marley (Hann.), Rappe, 170 cm, geb. 2013
Bob Marley, abstammend von Bon Bravour - De Niro - Fabriano, überzeugte bereits mit unserer Reiterin Janine Drissen in diesem Jahr in Reitpferdeprüfungen. Zweimal konnte er die Prüfung für sich entscheiden. Seine überragende Leistungsbereitschaft, sein Temperament und der gleichzeitig einmalige Charakter, sowie drei erstklassige Grundgangarten zeichnen diesen Hengst aus. Gekört ist er im Moment für Oldenburg, die Anerkennung für Hannover, Rheinland und Westfalen ist geplant. Seine Hengstleistungsprüfung in Schlieckau war sehr überzeugend: Noten zwischen 8,0 und 9,5 brachten ein Endergebnis von 8,38. Damit gehört er zu den besten Hengsten seines Jahrgangs.


Afbeelding

snissje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 27-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:22

Wat stoer! Geweldig om te zien!

snissje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 27-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 13:23

Die van mij trapt met voeren heel lomp tegen de boxdeur. Met als gevolg steeds vocht aan de voorkant van de kogel. Heb haar nu met stalbandages staan aan de voorbenen. Hebben jullie misschien een idee?

Rubbere matten lijken mij nog steeds hard?

GQMMS
Berichten: 2717
Geregistreerd: 07-05-07

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:15

@snissje je hebt hele mooie zachte rubberen matten. en die als eerste voeren.

Met mijn BB ben ik erg blij, ik pak hem sinds deze maand 4/5 x in de week, hiervoor 2/3 x.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:26

Niet voeren
Als het tenminste met brok voeren is
Gewoon overslaan is het met 3 dagen over

Fokfanaat: van Spielberg

Anoeska wat een fantastische foto
Mooi paard ook, luxer dan de mijne :o

snissje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 27-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 17:57

We staan op een stal met 100 paarden dus dat word lastig haha

Anoniem

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:07

Waarom
Bordje voor gat plakken met niet voeren

Enige manier om straks blijvende schade te voorkomen

snissje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 27-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:51

Ja maar vervolgens gaat ze weer mee met de voerbeurt en dan over een week doet ze het weer.

snissje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 27-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:35

Weet iemand hoe het met BB zelf is? En waarom die niet dekt aangezien hij nu niet in de sport loopt?

snissje
Berichten: 1560
Geregistreerd: 27-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:36

Ik wil mijn andere merrie graag met hem dekken namelijk :+

fokfanaat

Berichten: 20221
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 19:43

Geen idee.

Er is wel een toffe BB x jazz net goedgekeurd, wel een vos

Anoniem

Re: I.P.S. Bon Bravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 21:02

Dat kon wel eens een goede worden dacht ik