Lekker pittig beest maar wel eerlijk in de omgang. Ongeveer 1.63 hoog en nu nog redelijk slank. Maar ze is ook nog geen 4 jaar oud. Wel super gangwerk en zeer intelligent.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mananeh schreef:Heb sinds 2 jaar ook een Weltmeyer. Moeder Anakonda (van Airport). Heb alleen hele oude foto's van hem. Moet binnenkort ff wat maken
één van zijn eerste wedstrijden.
Na lang zoeken ook een lieve merrie gevonden van een zoon van Weltmeyer: Worldman
Van haar nog geen foto's gemaakt zie ik net. Moet me schamen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ga meteen doen deze week.
Sjoert schreef:Gitta1977 schreef:Een foto van het paard waar Terpentijn het over heeft (van 2 jaar terug)...![]()
Haha, dat is wel heel wat anders dan de Wolkentanz (v Weltmeyer) x Airport die wij hebben staan.
terpentijn schreef:Ren traint nu weer veel met Wicked Game (Weltmeyer x Airport), nu voor de Z2. Hij hoopt op meer (er zit ook wel Grand Prix in denken we). Zodra er weer foto's zijn laat ik ze er op gooien (kan ik zelf niet, maar iemand bij ons op stal wel). Tenminste, als jullie daarin geinteresseerd zijn.
trudydejong schreef:Hier een verslagje van onze wedstrijd gisteren met GFS Zoelaine.
Voor het eerst dat ze mee ging op wedstrijd op een andere lokatie. We moesten al om 9:45 starten, dus de wekker ging om 6:15. Phoe wat viel dat tegen zeg, op de zondagochtend.
7:00 aanwezig op stal, gelukkig had Zoe haar knotten netjes laten zitten, dus geen grote klus om haar schoon te maken. De andere 2 paarden gelijk maar even gevoerd, alleen Zoe die kreeg pas haar brokken in de trailer, want het laden gaat nog steeds niet vanzelf. Gelukkig had ik er een half uur voor uitgetrokken op de planning, dus we hadden eventjes! Dus rustig laten snuffelen en eigenlijk stond ze er binnen 2 minuten helemaal vanuit haar zelf op! Normaal moeten we haar nog een achterbeentje geven, maar helemaal niet. Dus super trots.
Rustig laten eten op de trailer en toen om 7:45 gaan rijden. Om 8:30 waren we al aanwezig. Even gemeld, rustig wat gedronken en gegeten en toen maar richting trailer. Paard stormde achteruit de trailer af en liet even zien op het voorterrein dat ze echt wel een showtje weg kon geven. In de paddock genoot een Fries van dat showtje, maar vond dat hij het toch nog wel spectaculairder kon. Leuk gezicht!
Om 9:20 waren we met alles klaar en gingen we richting inrijbaan. Mooi gelegen aan het water, echt een plaatje (foto's heb ik thuis). Zoe was tijdens het losrijden heel braaf. Reageerde netjes op het been, was allert en heel geconcentreerd. In de bak waren er wat draakjes van andere paarden, die hier en daar een bokshowtje gaven. Maar Zoe gaf er niets om en ging braaf verder.
Om 9:45 de bak in. Maar voor het oog zag het er aardig uit, maar qua gevoel van Ineke was het rampzalig. Zoe reageerde helemaal niet meer op het been en ze moest werkelijk flink been geven om haar maar naar voren te krijgen. Dus Ineke was meer bezig met het tempo dan met de diepte. Zoe loopt graag erg diep, dus dat deed ze nu ook, dat was jammer.
Tussen de proefjes door dus nog even goed allert maken op het been. Ja, buiten deed ze het gewoon weer goed, tussen de rest van de paarden. Maar ook in de 2e proef reageerde ze nog minder. Wat dus resulteerde in een zeer late galop. Ineke was zo van slag dat ze naar links ging ipv rechts (dus- 2). De supporters in de kantine zagen anders een andere proef dan Ineke en mij. Zij vonden het er fijn uit zien
Maar goed, ik was er van overtuigd dat het heus wel 180 punten waardig was.
Paard op de trailer. (Schrijf ik zo heel gemakkelijk), maar in werkelijkheid duurde dat toch echt een half uur. Wat een drama zeg. Zoe was helemaal op. Ze liet zich zelfs 1x door haar voorbenen zakken. Zat ze dus op de klep, hihi. Maar toen met een longeertouw er achter en wat geduld, ging ze er dan toch op.
Op naar binnen en naar de coupons! Er waren 9 starts, dus 3 prijzen. Er was toch wel streng gejureerd. De laatste 2 hadden 167 punten, dus niet echt heel hoog. Toen nog 2 in de 170 en gelukkig had de nummer 4 wel winst. Wij werden genoemd als 3e, met in de eerste proef 189 punten. De tweede proef wederom 3e maar door het fout rijden, nu 186 punten.
Al met al toch winst, maar wel een minder gevoel er aan over gehouden omdat ze gewoon niet reageerde. Thuis dus maar weer hard aan de slag om haar echt voorwaarts te rijden en echt allert op de hulpen!

trudydejong schreef:Gave foto's!
Leuk is dat he, zo'n fotoshoot! Ik heb het ook een keer gedaan met mijn 6 jarige!

Annash schreef:Hoi, ik wil me ook graag even melden!
Ik train momenteel de (bijna) 6jarige Vajnic, Weltino x Rinaldo x Roemer (http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=58506), zit dus ook Weltmeyer bloed in. Ik had laatst al een topic geopend voor Weltino-nakomelingen maar blijkbaar ben ik de enige
Vaj en ik zijn afgelopen weekend net L1 gestart en hebben nu alweer 6 wp in the pocket. Wonnen 1 proef met 22 punten voor, hadden 217 punten!

Hij vindt zichzelf de ster van het veld en kan zo héérlijk arrogant kijken. Werkt ook wel, want iedereen gaat voor hem opzij in de inrijpiste (of zou dat komen omdat hij 1.82 is?). Verder is Willow een heel lief paard, soms wat bruut - kent z'n eigen kracht niet - en wil hij graag voor je werken.