Wie heeft er een afstammeling van de hengst onze fons.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xCarlyx

Re: Wie heeft er een afstammeling van de hengst onze fons.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:59

zoow.. ik ben uitgereden!! bleeh.. ben vandaag van mn onze fons gevallen.. daar had ik al 4-5 keer opgezeten.. niks aan de hand maar ze was wel heel druk! vond alles grappig enzo.. en vandaag schrok ze.. kop tussen de benen.. bokte.. en ik schoof er zo tussen de oren af.. recht op mn kop! ik voelde meteen mn nek en rug..! auww.. nou Ed rende naar me toe.. die had mn kleren (bodyprotector en cap) uit gedaan.. en na t tijdje stond ik wel weer op.. toch ma f na t ziekenhuis gegaan.. foto's laten maken ma heb alleen een lichte hersenschudding en dankzij die cap en bodyprotector verder niets! alleen mn spieren zijn echt over de zeik! maja.. moet nu n paar dagen rustig aan doen.. en dan zien we wel weer...

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 22:14

carly
He bah dat is niet zo leuk zeg.
Wat ben ik blij dat walzer geen voet verkeerd heeft gezet al die tijd.
Maar doe rustig aan hoor denk even goed aan jezelf en vooral aan je hoofd.
Gelukkig dat je verder niks had hoor.
oe gaat het nu verder met je onze fons.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:20

ja ik doe even rustig aan..
ik weet nog niet of ik er weer op ga.. of dat een vriendin van mij dat doet. Kijk wel even.. ben nu wel even echt mn vertrouwen kwijt (das de 2e keer binnen n half jaar. vorige keer brak ik 3 ribben)

Maar Allure schrok er heel erg van.. toen ik daar lag bleef ze staan. en ze keek echt zovan.. WAT DOE JIJ NOU? toen keek ze naar mn trainer zovan OHOO.. haha.. maar ze liep naar me toe en keek effe.. en toen pakte mn trainer dr vast.. en liep even met dr rond.. en ed boog zich over mij..

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 22:30

Zo dat is wel balen ja.
En logisch dat je da je vertrouwen even kwijt ben hoor.
Eerst je ribben en nu dit.
Ik geloof dat ik dan maar mazzel heb met walzer.
Had net 5 weken niet kunnen rijden ivm drukte en m,n pa die geopereerd was en dat walser een weekje verkouden is geweest.
Kon na 5weken zo weer opstappen en weg rijden.
Hij is wel wakker dan maar schrikken kent hij bijna niet.
Maar wel lief dat hij bleef staan geef aan dat hij er natuurlijk goed van geschrokken is.
En dat hij toch wel te vertrouwen is.
Hoop voor je dat dit de laatste keer was.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 22:31

ja hoop ik ook..!! Fijn dat je paard zoo lief is!
Westpoint was ook zo.. maar die is helaas verkocht.. op zulke momenten mis ik m toch wel heel erg

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-08 23:48

Ja dat geloof ik graag dat je die op deze momenten mis hoor.
Maar er wel weer opstappen hoor als je je sterk genoeg voelt.
Anders eerst iemand anders hem even laten rijden tot jij weer zover bent.
Ik moet zeggen heb nog altijd geluk gehad hoor.
Rijd altijd jonge paarden in en val bijna nooit en als ik val dan heb ik niks.
Ben nu ook heel hard aan het afkloppen haha

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 09:24

Vervelend Carly!! Ik ben best vaak van mijn onze fons afgevallen in de eerste 1 1/2 jaar, maar dat lag ook wel aan mijn beperkte rijkunsten, en ik heb er geeneen keer wat aan overgehouden behalve spierpijn gelukkig. In het begin heeft die ook wel eens van schrik gebokt, toen bleef ik nog zitten maar hing om haar hals, waar ze weer van schrok en een sprintje trok en nogmaals bokte met een draai in de lucht opzij, toen lag ik er ook naast. Nagelbijten / Gniffelen

Beterschap in ieder geval Ach gut

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 09:46

carly
Hoe gaat het nu vandaag met je?
Heb je een beetje kunnen slapen.

linda
Nou ik geloof dat ik geluk heb met mijn onze fons.
Is erg nuchter schrik eigenlijk bijna tot nooit.
Met m,n andere paard was dat wel anders maar heb ook gelukkig nooit iets gehad als alleen spierpijn.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 10:29

Ik viel eerst ook nooit. En als ik viel, dan had ik echt niks!! Maar nu ben ik 2 keer achter elkaar echt vervelend terecht gekomen.. dus dat is wel even schrikken. Een vriendin van mij rijdt haar nu verder in. Totdat ze echt braaf rond draaft en gallopeerd.. los.. in de grote bak, dan ga ik er weer op. Ik sprak vandaag mn trainer en ik zei ook. Ik heb Allure nog nooit echt voor 99% vertrouwd. Ik ken dr al zo lang.. en zo goed, t is echt een deugniet. Ze doet het echt niet uit gemenigheid ofzo.. maar ja, ik had dit wel verwacht, gewoon uit speelsheid!
Ik ga zodra het weer kan wel weer op die ander. Daar rijdt k M2 mee dus dat moet te vertrouwen zijn Tong uitsteken haha!

Heb slecht geslapen! haha! Elk uur werd ik wel weer wakker.. als ik per ongeluk wilde verdraaien (ben nogal een draaierd) en ja, dat ging niet want dat doet pijn! haha, dus werd ik weer wakker.. Heb de hele nacht op mn rug moeten liggen. Moest vannacht wel gewekt worden zei de dokter en dan moest pap of mam vrage wie ik was enzo.. Nou, was nergens voor nodig want was toch 10 keer wakker geworden Tong uitsteken

bedankt voor jullie lieve reacties Knipoog

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 11:18

Nou dat geloof ik dat je niet lekker geslapen hebt hoor.
Maar hou jezelf goed in de gaten.
En mooi dat je vriendin der door rijd tot je goed los kunt draven en galoperen.
Hoe oud is ze nu?

Vorig jaar een paard van iemand ingereden en die ging gewoon onder het rijden liggen.
Ze liet zich gewoon plof omvallen.
Kon iedere keer net op tijd m,n been eronderuit trekken dat geluk had ik.
Ben wat dat betreft wel erg blij dat walzer zo nuchter en braaf is hoor.
Vind het niet erg als hij een keer wat speels is.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 11:45

Allure is speels.. maar daarin ook super lomp! Op iemand voet staan is toch gewoon keiii grappig?? zulke dingen.. Allure is van 18 maart.. dus bijna 3.

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 13:07

Ja op die leeftijd zijn ze lomp en speels.
Walser is nu ook nog steeds lomp hoor haha die kijk ook niet waar die loopt of waar die zijn hoofd heen gooit haha.
Wij hebben gewacht tot hij 4 jaar was met inrijden.
Dan zijn ze vaak wat wijzer en nemen ze het vak wat makkelijker op.

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 20:57

He Carly, wat een pech. Ik kan me voorstellen dat je het even voor gezien houdt met het inrijden. Je schrikt je rot. Succes met de spierpijn.

Je bent trouwens al de derde 'bekende' deze week die een paardenongeluk gehad heeft: ééntje met hek en al omver gelopen door schrikkend paard, de volgende over de kop door een hindernis en onder het paard terecht gekomen en nu jij weer. Gelukkig is het met alledrie goed afgelopen. Prettig dat je vriendin het met Allure over kan nemen.

Mijn paard doet met rijden eigenlijk nooit gek, maar ik zit er nog steeds niet op. Morgen weer een testje van de veearts en als we het dan nog niet weten wordt het de kliniek.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 14:39

ik ga as woensdag naar westpointjeee Haha! Haha! Haha! (mn vorige paard, die is naar Sevenum verkocht loopt nu in t 2-span.. de bedoeling is om volgend jaar Nationaal te gaan met m) Yoehoee Ik belde hem net.. en t gaat niet zo heel goed.. hij probeerd onder t werk uit te komen.. staakt veel.. ze krijgen m niet rond genoeg.. ma da komt omdat hun niet echt kunnen drijven.. ja kan wel met de zweep.. maar daar issie beetje allergisch voor haha..! Hij vroeg meteen of ik m wilde komen rijden.. 1 vaste dag in de week! maar t is zo ver weg!! Das wel jammer.. nou moet k woensdag zadel en hoofstel meenemen en dan ga ik hem f rijden pff.. das al weer n half jaartje geleden!! Hoop dat ie braaf is want ik wil dr nie nog n keer afvallen! haha.. Heb vandaag weer op sjannel gezeten.. stap gaat goed, draf gaat niet.. kan die vering niet opvangen.. en galop gaat ook goed.. Lachen

psvonv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 18:15

Dan voorlopig maar even stap en galop? Veel plezier bij je oude paardje. Staakte die bij jou ook?
Uupje is veroordeeld tot 2 maanden boxrust. Ze mag niet eens in de paddock. Daarna zou het goed moeten zijn. Iemand nog ideeën voor speeltjes?

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-08 18:20

psvonv
Zo dat is niet niks ze hebben dan wel geluk gehad dat ze niets hebben.
Oei 2 maanden boxrust is lang ja.
Maar als het helpt ja dan moet je wel he.
En een speeltje wij hebben van die pionnen in de stal of een bal.
Niet een harde bal hoor maar een wat zachtere bal.
Sterkte met uupje.

carly
Nou niet draven dan denk aan jezelf he.
En leuk om je oude paardje weer te zien zeg.
Hopenlijk staakt tie niet bij jou nu.

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 20:52

Wat heeft je paard dan psvonv, heb ik dat gemist? Clown

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-08 23:56

Hi allemaal,
Hier ook een trotse bezitster van een Onze Fons Tong uitsteken
Ik heb even snel door het topic heen gelopen.
Maar de dingen die ik lees over het karakter komt wel veel overeen met de mijne.

De mijne is overigens een nu nog 6-jarige ruin van ruim 1,70m. Helemaal bruin en dan ook echt geen aftekeningen. Enkele foto's in mijn profiel. Ik rij dressuur met hem en hij springt heel af en toe met iemand anders. Vrij springen vindt hij in het begin altijd leuk maar is er snel op uitgekeken.

Groetjes

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 00:12

mynique
Zo jjij hebt ook een heel mooi paard zeg.
Beweegt ook erg makkelijk zo te zien op de foto,s.
Bn je al gestart met hem?

LindaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 00:15

Leuk dier! In dat hoofd herken ik wel iets van de mijne. Vertel eens wat meer, rij je wedstrijden met hem? En wat voor karaktereigenschappen heeft hij gemeen met de andere onze fonsjes, want ik vind ze toch nog niet 100% hetzelfde allemaal aan de hand van wat ik hier lees. Pling

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 02:36

leuk!! Knipoog

Jammer dat ie 2 maanden bosrust moet!! Misschien een voetbal of zo?? haha!!

Ja, dat wordt van stap naar galop en andersom.. gelukkig doet ze dat ook heel goed..
Westpoint staakte bij mij ook wel eens.. af en toe.. maar ik kende m precies en kreeg m altijd weer zover dat ie weer ging lopen.. ik heb t 1 keer gehad op een wedstrijd.. toen heb ik m zo hard gemept dat ie t nooit meer durfde... staken houdt ik niet zo van!

Maar hij staakt echt alleen als t ook kan zeg maar.. alleen als je te ver bent gegaan! Hij pikt heeel veel.. maar opeens is t klaar.. dan is de druppel daar! Denk dat ze m te hard hebben gepakt in het begin en ja, wes accepteerde dat allemaal.. en hij probeerde t wel goed te doen.. maar opeens knapt er dan iets in m.. en dan ist over!! T lijkt een snelle leerling.. maar je kunt beter niet te snel gaan met m want dan gaat t fout..ik was in februari vorig jaar met hem gestart en hij vlooog door de klasse B heen.. ik dacht ook echt dat t allemaal goed ging.. hij pakte alles heerlijk op! Moest in Juli al L1 starten! En toen moest ie wijken... nou nou nou..!! Dat ging m even te snel af! toen heeft ie dus even gestaakt.. Mijn eigen schuld!! Ik had eerder moeten beginnen met leren wijken offf... even uit de sport moeten halen! Heb dat beide niet gedaan en t resultaat was dat hij het niet meer deed! Dan wordt ie niet gemeen.. maar dan kan hij goed gaan stilstaan zovan.. WAT MOET JE NOU??!?? en dan duurt t effe voor je m weer aan de gang hebt! Maar goed, ik heb er ook weer van geleerd!!

Dit was wel een paard waar ik me helemaal op thuis voelde.. voelde m super fijn aan.. Had er echt een band mee.. dus vind t wel heel leuk dat ik m woensdag weer zie Haha!

helga1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 10:18

Nou als je maar voorzichtig bent hoor.
Somige paarden hebben de tijd nodig om dingen te verwerken die doen daar iets langer over maar als je het er dan in hebt heb je vaak een super paard.
Oscar die ik reed nam alles heel snel op maar als die iets moeilijk vond ging hij staken en kwam overeind.
Als je dan de tijd nam om het rustiger aan te doen ging het wel goed.
Vloog ook echt de wedstrijdenklasse door.
Paard reed werkelijk heerlijk.
Maar moest je ook kennen.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 11:27

ja zo is westpoint ook Knipoog alles rustig aan doen.. dan doet hij alles voor je!

grobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:00

psvonv schreef:
Tot zover tel ik vijf bokkers met een onze fons. Zijn we echt zo'n exclusief stel?

Nope, dacht het van niet.....
ca. 2 jaar geleden in midden drenthe bij een eigen paarden springles gekeken en daar liepen 2 afstammelingen van "Onze Fons" van verschillende eigenaren in 1 les. (Weet niet of dat Bokkers zijn...)

Gisteren nog bij m'n eigen manege op 1 van mijn favoriete paarden gereden/mee gesprongen.
Die heet Fons....en je raadt het al afstammeling van "Onze Fons". De moeder is een tuiger. Fons is geloof ik nu 5 a 6 jaar jong en loopt nu ca. 2 jaar op de manege. Hij is als de meeste afstammelingen van "Onze Fons" een schimmel.
Hij/Het is echt een knuffelpaard.
Nog een leuke weetje: Meestal schijt ie niet in de les....maar als ie weer terug in z'n stal staat.

xCarlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:12

haha, leuk al die verhalen ! Knipoog

Ik zet nog altijd wel n vraagteken achter die van mij.. hoop dat ik m ooit zover krijg dat ze gaat werken.. ze is zooo lomp.. en zo pff.. weet niet hoe ik t uit moet leggen.. ze gaat soms ze wasplaats niet in.. staat er er voor.. stil!! en dan gaat ze niet meer vooruit.. zulke streken heeft ze! Trailer soms niet op willen en dan ook zo achterlijk stil gaan staan.. maar ja.. we zullen zien!!