Nakomelingen van Corland!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Miss87

Re: Nakomelingen van Corland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:07

Haha die van mij was ook panisch van koeien, als ik er langs moest gallopeerde hij gewoon terug de inrit in terwijl hij verder echt niks eng vindt. Nu heeft ie een luik zodat ie lekker met zn hoofd naar buiten kan en als uitzicht heeft hij het weiland van de buurman vol met koeien!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:11

Mijne is ook bang voor koeien :j

Wij hadden kalveren in een box staan.
Maar ze kon die kalveren niet zien maar wel horen.

Ik kreeg haar met geen mogelijkheid meer langs die koeien bij de bak.
Dit is een paar maanden zo geweest en toen kwam de ezel nog waar ze doodsbenauwd voor was en het varken.

Pff scheiterd :))

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:11

Hihi, helpt bij Vorland (jaja, hij is naar papa vernoemd) vrij weinig. Hij heeft wel eens een paar weken in een weiland naast de koeien van de buurman gestaan. Vond ie die niet eng meer, maar als we vervolgens een weiland verderop weer koeien tegen kwamen waren die toch weer dooooooooodeng! }:0

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 23:13

parouscha schreef:
Ik kreeg haar met geen mogelijkheid meer langs die koeien bij de bak.
Dit is een paar maanden zo geweest en toen kwam de ezel nog waar ze doodsbenauwd voor was en het varken.

Pff scheiterd :))

_O- Oh, wat een herkenning hier. Vorland is zich vandaag helemaal lamgeschrokken van een kat die in een paal zijn nagels aan het bijwerken was. In volle galop achter het weiland in en daar nog minimaal een kwartier met opengesperde ogen en neusgaten staan blazen!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:53

Ik rij ook een Corland genaamd Wonderland! :) In het begin ging het erg goed en makkelijk en nu word hij erg moeilijk en geeft hij je idd niks kado. Ik moet me soms goed beethouden om te blijven zitten. Hij is ongeveer 1.65 en een knappe schimmel. Als veulen was hij 7e op de veulenkeuring van het KWPN van NL en hij weet ook dat hij knap is. Springen kan hij ook netjes maar ook dat doet hij niet als hij niet echt moet zeg maar. Al met al best moeilijk bij tijden om te rijden. Buitenrijden vind hij erg leuk, alleen niet vooraan. Dan raakt hij in paniek en durft niet verder.

Dit jaar hebben we ook nog een volle zus van hem gekregen. Estrella B. Ze komen allebei uit een Wisconsin x Cadmus xx x Joost. Zij word ook al mooi schimmel maar wel wat sneller dan Wonderland doet.

Hier Wonderland vorige week.
Afbeelding
En dit is Estrella.
Afbeelding

Ow ja en mijn ouders zijn sinds maart verhuisd en de nieuwe buren hebben ezels. Nou echt niet dat W daarbij in de buurt komt hoor! ;)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 09:57

minnie_muis schreef:
Ik rij ook een Corland genaamd Wonderland! :) In het begin ging het erg goed en makkelijk en nu word hij erg moeilijk en geeft hij je idd niks kado. Ik moet me soms goed beethouden om te blijven zitten. Hij is ongeveer 1.65 en een knappe schimmel. Als veulen was hij 7e op de veulenkeuring van het KWPN van NL en hij weet ook dat hij knap is. Springen kan hij ook netjes maar ook dat doet hij niet als hij niet echt moet zeg maar. Al met al best moeilijk bij tijden om te rijden. Buitenrijden vind hij erg leuk, alleen niet vooraan. Dan raakt hij in paniek en durft niet verder.

Dit jaar hebben we ook nog een volle zus van hem gekregen. Estrella B. Ze komen allebei uit een Wisconsin x Cadmus xx x Joost. Zij word ook al mooi schimmel maar wel wat sneller dan Wonderland doet.

Hier Wonderland vorige week.
Afbeelding
En dit is Estrella.
Afbeelding

Ow ja en mijn ouders zijn sinds maart verhuisd en de nieuwe buren hebben ezels. Nou echt niet dat W daarbij in de buurt komt hoor! ;)

Herkenbaar!!!

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:06

Haha grappig is dat! :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 23:02

Haha.. die van mij vond de koeien ook heeeeeeeeeel interessant toen ze ze voor het eerst zag.. Weet alleen niet hoe ze reageert als ze dichterbij komen ;) Maar dat zie ik van het zomer wel als ze naast haar in het weiland staan.. haha.. Maar de eerste keer was heeel grappig.. Staart er hoog op en maar heen en weer rennen en blazen.. De kleine pony van mn nichtje deed gewoon grappig mee (terwijl die koeien al kent, die zag het als een spelletje ;)) hahaha!!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 14:44

Waarschijnlijk ga ik mijn merrie dit weekend natuurlijk laten dekken door een jonge Corlandzoon. Ze was vorig jaar gust en ik kreeg de tip om het via de natuurlijke weg eens te proberen. Mijn merrie is ook springgefokt dus ik blijf nog een beetje in de goede richting.

Houd jullie op de hoogte, al heb ik dan wel niet een directe Corland nakomeling, over Corland zelf kan ik tenslotte alleen maar dingen terug lezen ;)

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:32

Acodetto heeft zijn eerste wedstrijd gelopen en had 1 balkje. De amazone is super tevreden over hem, hij is gemakkelijk en braaf. 20 mei heeft ze weer een springconcours en in juni gaat ie voor het eerst een cross lopen :D

Afbeelding

Zijn hoofdje :D

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:49

Zooo goed zeg :D Voor de 1e wedstrijd :D
Ik heb volgende week mijn eerste wedstrijd met Zanita.. Wel een BB parcourtje, maar het gaat om het idee. Ze moet het nog leren ;) haha!
We gaan wel 2 B dressuurproefjes rijden.. haha..
Mooie foto trouwens.. :D

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 21:30

Ik heb geen idee wat voor hoogte hij heeft gesprongen! Goede vraag voor de volgende keer!

Het was zijn eerste keer, dus ik ben trots :D

Hij is ook mooi ;-)

Kimx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 23:25

Wij hebben ook een Corland dit jaar, Jackpot.
Halfbroertje van Cicero.

Afbeelding
Afbeelding

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 07:56

Ik zie mooie koppies voorbij komen!!
Dat is toch de 1e binnenkomer bij een paard!!(ook bij een mens)

Libbylib

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:51

Wow Kim ..die komt dus uit de moeder van Cicero Z ?? Hopelijk wordt ie net zo goed als zijn halfbroer ...hoe zijn jullie op het idee gekomen van Corland te gebruiken op die merrie ?

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 09:08

eilander schreef:
Ik zie mooie koppies voorbij komen!!
Dat is toch de 1e binnenkomer bij een paard!!(ook bij een mens)

Zeker weten!

Mijn merrie heeft niet een erg edel hoofd(moeder's al helemaal niet :o )
Dus ik heb wel met mijn hengstenkeuze rekening gehouden dat een hengst wel een mooi koppie moet hebben :j

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 12:40

Ik vind dat de Corlands over het algemeen helemaal niet zulke mooie hoofdjes hebben.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 15:05

eilander schreef:
Ik vind dat de Corlands over het algemeen helemaal niet zulke mooie hoofdjes hebben.

Als ik zo eens wat bekeken heb, vind ik dat nog wel meevallen... zitten toch over het algemeen wel sprekende koppies tussen.

Wat zijn trouwens de stokmaten van jullie Corlands? Zag dat hij een - fokwaarde hoogtemaat heeft terwijl hij zelf maar +/- 1.67 is. Was daar wel benieuwd naar.

eilander

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:07

ja ,hier valt het wel mee.
maar ik ken er genoeg met een lelijke harses.

Lotte_Wessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:37

Caesar schreef:
eilander schreef:

Als ik zo eens wat bekeken heb, vind ik dat nog wel meevallen... zitten toch over het algemeen wel sprekende koppies tussen.

Wat zijn trouwens de stokmaten van jullie Corlands? Zag dat hij een - fokwaarde hoogtemaat heeft terwijl hij zelf maar +/- 1.67 is. Was daar wel benieuwd naar.

Mijn corland is (nooit echt goed gemeten..) ongeveer 1,66m ja.. Volgensmij niet heel erg groot, al zijn er genoeg hele grote bakbeesten, want bij mij op de stoeterij waar ik werk zijn de meeste 1,75m of groter zo'n beetje.. zelfs eentje van 1,85m! Dus volgensmij zit er best veel verschil tussen de grote, maar ik hoor vooral paarden van corland rond de 1,67 ja..

Maar verder vind ik eigenlijk wel dat corlandjes mooie hoofdjes hebben, wel meestal wat groot, niet in de lengte van oor naar neus, maar iets breder... ook zijn ze niet echt rank.. maar zelf vind ik ook dat ze hele sprekende hoofdjes hebben met mooie grote sprekende donkere ogen... ook zit er altijd een super karakter op (nou.. bij alle paarden vancorland die ik heb ontmoet..) maar ik vind het super nakomelingen.. wel lastiger te rijden, het liefste het hoofd in de wind, maar dat komt ook echt van de vader, die doet dat ook het liefste, maar het zijn super springers!!!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:13

Mijn Corland is 1.83. Zijn volle zuster is ook zoiets. Allebei behoorlijk aan de maat dus. Beiden hebben leuke koppies, in proportie en sprekend en vriendelijk.

Koe blijft een probleem....... Vanmiddag zag Vorland een koe-paard, zo'n leuk bruinbont paard. Oogjes rolden er bijna uit! _O-

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:25

eilander schreef:

Klopt hoor :j

Ze komen iig "vaak " bloed te kort en dat zorgt vaak ook voor de NIET sprekende koppie's vind ik.
Ze hebben inderdaad een vriendelijke uitdrukking :j

Parous is ongeveer 1.65, ook niet erg groot dus :P

Afbeelding

:+:

Afbeelding

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:01

Kimx schreef:
Wij hebben ook een Corland dit jaar, Jackpot.
Halfbroertje van Cicero.

Afbeelding
Afbeelding

Hallo Kim,

Wat leuk je in dit topic te verwelkomen! En tof dat de moeder van Cicero een veulen van Corland heeft. Ik ben ook wel benieuwd naar waarom Corland?

Ik denk dat ik de eigenaar van de Tin Rocco merrie ga adviseren haar terug te dekken met Corland. Ok, broers en zussen lijken niks op elkaar. Maar genetisch is het super interessant en de eigenaar dekt alleen bij vdl :D

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 19:24

Nou ik durf wel te zeggen dat Wonderland een erg mooi koppie heeft! :j Zusje iets minder mooi volgens mij. Wel erg breed hoofd idd! Maar hij past nog ponyhalsters dus verder erg klein!
Afbeelding
Afbeelding

Verder was hij als 3 jarige "maar" 1.63. Te klein dus om door te mogen naar de 3e bezichtiging. Maar groot genoeg voor mij om op hem te rijden! :D Ondertussen zal hij iets groter zijn.

Sha_r0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:45

Mijn Corlandje is ongeveer 1.66... En verder wel rank gebouwd en loopt heeeeeeeel makkelijk aan het bit.. Soms wel wat snel opgefokt dan wil ze wel graag alles zien.. Maar gewoon doorrijden en dan loopt ze super!!
Vandaag voor het eerst buiten een oefenparcourtje met aparte hekjes gesprongen.. Ze deed het super!! Alleen 1x een stop tegen de zon in en bij een dubbelsprong omdat er allemaal eendjes naast liepen ;) haha!! Dat was ook erg interessant.. Ook de lammetjes in het andere weiland ;) haha.. Mist niets dus..
Maar ik vind op zich wel dat de corlandjes die ik hier nog voorbij heb zien komen leuke hoofdjes hebben hoor!! Haha.. Ik heb wel is lelijker gezien ;)