Om 'n lang verhaal kort te maken ben ik in februari van dit jaar bij de kliniek in Bodegraven geweest nadat mijn paard in (letterlijk!) blinde paniek in volle galop frontaal tegen 'n stappende fjord z'n boeg is gerend (met mij erop wel te verstaan!). Daar kreeg ik - nadat m'n paard helemaal was doorgelicht, rontgenfoto's van rug, benen en hoeven - te horen dat hij ribben had die uit de kom waren door de klap (voor diegene die niet geloven dat ribben in 'n kom zitten: http://users.telenet.be/peter.ryckeboer/images/skelet.jpg een rib bestaat uit 2 delen en dat zit in 'n kom) en kreeg ik te horen dat hij een onstoken wervel in z'n rug had, hetgeen hij met rijden uitte in vluchten!
Na enkele behandelingen en speciale training is hij weer helemaal bovenop. Hij ging als stuiterbal door de bak als hij los mocht en rolt soepel om.
Het rijden gaat steeds beter, merk wel dat er 'n bepaald rijgedrag in is geslopen, maar daar moeten we nog even doorheen.
Mijn Oramé is niet bepaald 'n durfal, maar van de week ging hij netjes voorop de duinen in (waar we nog maar 'n enkele keer hebben gereden) omdat 't paard van m'n stalgenootje die slechts 12 jaar oud is niet voorop durfde!

Zoals je kan zien is mijn Oramé ook erg slank. Hij heeft denk ik 'n snelle stofwisseling. Ik moet 'm echt bijvoeren ookal staat hij dag-en-nacht op 't land en wordt hij elke 3 a 4 weken verweid naar 'n "vetter" land

Oh ja, hij knabbelt ook graag aan van alles en nog wat, haha!
Verder wel 'n heel lief paard, alleen liever lui dan moe. Heeft trouwens wel 'n heerlijke voorwaartse draf en kan echt "swingen". Werd laatst nog voor ballerina uitgemaakt, haha!

Van de week wil ik 't springen gaan oppakken nu z'n rug goed is, ik ben benieuwd.