wie weet wat het karakter is van wellington nakomelingen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

davincilover

Re: wie weet wat het karakter is van wellington nakomelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:27

@ kimbuuron ja wat jij zegt stoppen als het goed gaat. dit heb ik gister nog gedaan voordat mijn instructie erop ging.
eerst wil bijv. dat het wijken goed gaat en merk ik dan aan haar bui dat dat niet kan, dan stel ik een ander doel voor ogen en neem steeds een stapje terug.Dan heb ik zoiets van eerst maar weer normaal nageefelijk de bak doorkomen, maar als dat dan ook geneens lukt... Boos! haha.
dan ga ik soms ook gewoon naar buiten en dat is dan meestal het enige wat dan helpt.
Maar dit doe ik niet altijd ik ga ook wel door totdat iets goed lukt.
Maar op sommige momenten lijkt het net of als ik boos op haar ben, ik eigenlijk super lief moet gaan doen en smeken dat het eruit komt, heel frustrerend , maar ik denk weleens dat als ik haar een tik geef of iets dergelijks het alleen maar erger wordt.
Terwijl ik zat paarden ken die na een (flinke) correctie op hun gedrag wel goed doorlopen.

Ik denk echt dat dit toch in het bloed vanuit Wellington erin zit(de dwarsigheid en het volhouden) want dit had een andere wellington ook zo erg die ik reed.
Maar misschien zit het ook wel in de opvoeding een beetjeik weet het niet haha Tong uitsteken

@ Vera23 vervelend he die "onnageefelijkheid""? hoe rijd dat nou zo'n Happy Mouth bit?

want ik zit daar ook al langer naar te kijken omdat ik eigenlijk met een vrij scherp bitje rijd , ik rijd met een bitje wat je normaal onder een stang legt zeg maar heel klein is ie ook niet maar is net wat scherper dan een gewoon bitje.
En ik heb het idee dat als ik een conflict met haar heb tijdens het rijden dat ze alleen nog maar feller word al ik in haar mond zit, want als zij trek doe ik dat automatisch ook waardoor ze dat bit dan voelt.

weet jij de werking van zo'n happy mouth? en waar rijd je normaal mee?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:34

nee bij die van mij helpt het zeker niet boos worden of tik geven dan wordt ze alleen maar bozer Bloos

bij mn pony hielp dat wel als ze echt vervelend was hup tikkie en dan deed ze het wel maar Ukaat écht niet Bloos

Ik heb altijd dubbel gebroken gehad met een soort van vast balletje in het midden... en een gewone dubbel gebroken Knipoog

Ja dat appel bitje weet niet of het geholpen heb want had ook bijzet om en der nieuwe lage neuriem dus weet nog niet wat welk effect heb gehad .. ff uittesten nog Knipoog

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:38

@ vera23
haha ja dat boze gedoe ook met die beesten zo herkenbaar.

Nou ben benieuwd hoe dat bitje dan met rijden gaat werken, denk dat ik zowiezo zo'n bitje ga halen het lijkt mij zo vriendelijk.
En hoop dat ze er wat op gaat knabbelen enz.

was die witte arab dan van jou in je pofiel?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:40

ja die is nogsteeds van mij Knipoog en die kleine donkere ook Lachen

ja ik heb nou dat bitje te leen van iemand alleen dit is een gewone geen dubbel gebroken dus dat vind ik iets jammer maar we proberen het gewoon even Knipoog

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:47

ja nou we zullen zien of het werkt ben erg benieuwd hoe het uitpakt bij die van jou.
volgens mij is het zowiezo goed eens af te wissellen met een bit maar die van mij heeft zelfs z2 gelopen met dit gekke onderleg trensje (http://www.kwpn-smc.nl/uitslagen%20historie.html zie maar op deze foto helemaal onderaan) en ze heeft dit bitje dus al jaren in.
Buiten als ze heet is vind ik het ook wel fijn net of ik even wat meer te vertellen heb.
Maar denk in de bak dat ik best met een veel zachter bitje kan rijden.

Oh wat gaaf dat hij van jou is, maar wat heeft hij voor chronische ziekte?
Ik ben zoooo ongelofelijk gek op arabieren..
Hij is ook heel mooi.
Heb jij ook Zdr. en M spr. met hem gereden dan?

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 15:52

oh ja leuke foto Lachen

ja ik heb met er Z gedressuurd en M gesprongen Haha! ik heb haar nu 13 jaar Knipoog ze is juni 18 geworden Lachen

Jammer genoeg helemaal wit geworden met bruine stippen Bloos ze was mooi donker grijs.. maarja dat hebben bijna alle schimmels Knipoog

Ze heeft chronische bronchitus en stof allergie.. vorig jaar is ze gelaserd omdat er allemaal slijm vast zat rond der strotte klepje en heeft daar ook litteken weefsel zitten... ze kan haast niet meer aan te teugel dan gaat ze hoesten.. ze kan en wil wel maar gaat niet meer zeg maar...

tenzij ik buiten rij en ze is helemaal debiel en opgefokt dan kan ze het wel weer ineens heel erg Clown raar ding Knipoog

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-07 19:57

leuk om te lezen zo. Ik rij zelf met een kk conrad ultra dubbel gebroken aurigan bitje van 18 mm. Dus ook redelijk dun zeg maar. Maar daar schuimt en knabbelt ze altijd lustig op los.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 08:32

Over stoppen als het goed gaat, met Nevada ben ik daar heel erg goed in! (met sandra nog iets minder Knipoog ) Vaak kan ik bij Nevaad al na kleine 20-25 minuten stoppen, als buiging goed is en mn beenhulpen goed doorkomen, hoef niet verder te trainen.

Bitten, ik heb er momenteel een enkelgebroken trensje in, loopt ze het beste op. Het ook nog s&t hoofdstel hangen, maar begin daar pas weer mee als weer wat vaker weg zijn geweest zodat concoursen weer gewoner zijn geworden. Als nu zou doen, komt er denk ik teveel spanning op, terwijl ze op trens ook lekker loopt (ja, was gister weer 1 van de weinigen met trens en cap Tong uitsteken )

Over longeren: doe ik bij nevaad nooit, gaat ze heel hard rondjes rennen en zet ze haar rug op slot. Als ik haar bijzet, denk ik dat ze ook best zou kunnen gaan liggen, maar proberen we maar niet uit.

Over kreunen en zuchten, heeft N nooit gedaan, maar laatste tijd begint ze daar wel mee als ze het zwaar heeft of als het warm is. Doet ze echter alleen in de stap en meteen daarop volgt ook altijd een bries (alsof beetje vast blijft zitten, zoals mensen soms niet kunnen niessen)

Zo naar selectie voor maren-kessel met veulen, ben enieuwd!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 09:37

Hee super gefeliciteerd !!!!! Haha! Haha!

ik heb gister ook gereden.. eerst elastiekje erom gedaan daarna eraf en ging goed Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:19

Net veulenselectie geweest voor Maren-kessel, was de beste westpoint die ze hadden gezien, maar vonden toch niet goed zat. Vage mensen! Knipoog

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:20

hmmm wat is dat nou weer suf zeg... Bloos jammer maarja toch wel leuk dat ze het de best evonden Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:23

Tjah, dan nemen ze hem niet, raken toch wel kwijt, zitten we niet over in. En heb anders tegen de eigenaar al gezegd dat ik hem over 3 jaar wel wil gaan rijden Knipoog

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:24

haha ja idd dat is wel leuk Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:25

Zal alleen niet gebeuren denk ik, eigenaar nu al 78 en dan nog een hengst opfokken is haast onmogelijk.
Staat nog wel 2-jarige merrie, Prestige x Wellington klaar om volgend jaar te gaan rijden, ook erg leuk dier!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:27

ahh weer een wellington Haha! ja leuk man ..

achhd at is wel aardig op leeftijd ja Knipoog

hee toppie heh van je wedstrijd Haha!

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:29

hey haike, dat heb je goed gedaan zeg, met die proefjes gefeliciteerd.

Nou, ik had fotos' beloofd. Het zijn simpele in de wei met haar maatjes geworden!

Afbeelding

Afbeelding

en de laatste:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kim1207 op 03-08-07 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:29

dankje! Was niet zo heel erg tevreden eik zelf, maar na mn punten te weten was wel weer blij Knipoog Hopelijk vanaond nog een keertje zo, maar heb zn voorgevoel dat rijden wel gaat en gene punten krijg dan Tong uitsteken

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:32

ja, maar ik vind dat jij en je paardje het erg goed doen ondanks de veulenstop en het soms lastige wellington achtige. En ik vind het geweldig dat je rijd met een cap en een trens!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 12:35

Wel leuke foto's Kim! En nog bedankt voor het compliment

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 13:03

ja leuke foto s 2e foto lijkt wel op Ukaat met koppie Knipoog
mensjes ik ben weg fijn weekend Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 15:22

jij ook fijn weekend!

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 12:49

@ kimbuuron , leuke foto's zeg en wat heeft hij een mooie diepbruine kleur zeg.
hoe hoog was hij nou ook al weer?

Ik heb vandag trouwens weer heerlijk gereden jongens! ze liep heerlijk soepel uiteindelijk nog een keertwending kunnen maken en wat galopswissel, ja mevrouw had een goede bui! haha
Heb haar het eerste halfuur alleen maar met har neus in het zand laten lopen zo lekker ontspannen was ze.
en daarna heel rustig wat opgepakt en dat ging perfect.

@Haike gefeliciteerd nog! heb het verslag even doorgelezen.
Maar wel fijn dat je er weer bij zat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 12:57

Fijn dat zo goed ging Davincilover!

Mijn wedstrijd gister liep veel beter als donderdag, kon er nu weer lekker aan rijden! Was in de 1ste proef 3de met 212, andere proef 5de met 206. Beide dus weer wp en ook nog keertje prijs zelfs (waren 12 starts, Z1 en Z2 handicap)

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 13:12

ze is 1.72 hoog. Gemeten afgelopen juni op de merrikeuring op Den Goubergh. Geen ster, wel stamboek met 65 uiterlijk en 70 bewegen .Ik ga zo rijden, maar twijfel een beetje het is zo warm.........En ik moet ook nog in de binnenbak omdat je door de dazen levend opgegeten wordt!!

Afbeelding