wie heeft er nakomelingen van Dreamcatcher?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Libiris

Re: wie heeft er nakomelingen van Dreamcatcher?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-07 12:52

dat is ook niet mis...wat een gedoe zo al bij een veulen. Ik hoop dat het goed gaat komen....

zal dit iets erfelijks zijn geweest? of weten ze dat niet en is het gewoon pure pech??

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 11:44

Het zal wel goedkomen denk ik, bij zo'n jong veulentje kunnen ze nog een hoop corrigeren mits ze er op tijd aan beginnen. Je ziet er nu weinig meer van.
Ik weet niet of het erfelijk is. Haar instructeur had wel gezegd dat hij al meer veulens van Dreamcatcher gezien had met kromme benen, maar ik ken die man verder niet, dus weet ook niet hoe betrouwbaar die uitspraak is.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 12:29

Bij mij op stal staat een Dreamcatcher-veulen. Echt een enorm groot dier gaat dat worden. Het is in ieder geval nu veruit het grootste veulen. Mijn veulen is ook niet klein, maar als die ernaast staat, valt die van mij in het niet.

Wel een super zachtaardig karakter. Mooi veulen ook.

Rapiti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-07 20:56

Sinds kort zijn wij ook in het bezit van een Dreamcatcher. Hij is ook behoorlijk aan de maat (lees: groot). Zijn karakter lijkt erg veelbelovend Knipoog Hij is erg braaf, soms alleen wat happerig (maar tis een hengst, dus dan is dat ook niet zo gek:+)

Hierbij even een foto'tje:
Afbeelding

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 22:48

Ziet er goed uit hoor Rapiti! Ga je hem zelf inrijden?
Wij gaan morgen een kijkje nemen bij de afstammelingenkeuring van Dreamcatcher bij v Bommel. Ben heel benieuwd want als het er goed uitziet dan willen we waarschijnlijk volgend jaar onze JazzxUlft merrie door hem laten dekken.
Haha!
Hoe groot is de kans dat hij vossen fokt? Weet iemand dit.

Wij hebben eigenlijk liever een bruine maar dat komt omdat we in het verleden met een vosmerrie alleeen maar vossen gefokt hebben. Knipoog

Rapiti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 08:07

Santvoortje schreef:
Ziet er goed uit hoor Rapiti! Ga je hem zelf inrijden?
Wij gaan morgen een kijkje nemen bij de afstammelingenkeuring van Dreamcatcher bij v Bommel. Ben heel benieuwd want als het er goed uitziet dan willen we waarschijnlijk volgend jaar onze JazzxUlft merrie door hem laten dekken.
Haha!
Hoe groot is de kans dat hij vossen fokt? Weet iemand dit.

Wij hebben eigenlijk liever een bruine maar dat komt omdat we in het verleden met een vosmerrie alleeen maar vossen gefokt hebben. Knipoog

We houden hem gewoon tot dat hij drie is en dan zien we wel eens verder hoe en wat. Zou je verslag kunnen doen van de afstammelingenkeuring? Ik ben namelijk ook wel benieuwd. Ik heb weet niet precies hoe het zit met de voskleur, maar tot nu toe heb ik nog maar een enkele vos van deze hengst gezien .

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 09:55

Bij ons op stal staat als al eerder gezegd een Dreamcatcher veulen. De moeder is een bruine Ramiro-merrie. Maar het veulen is een vos. Aangezien Jazz ook een vos is, zit de kans erin dat je in combinatie met Dreamcatcher een vos krijgt.

Maar hoe dat technisch zit, zou ik je niet kunnen vertellen.

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 13:47

Afstammelingen vielen zeker niet tegen Pling . Uniforme collectie veulen met flink formaat. Ze mochten wat ons betreft in de draf iets soepeler en meer opwaarts bewegen (het was een beetje stekerig met de voorbenen) maar galop was prima. Modellen zijn ook mooi, meer front als de moeders en de meeste hadden ook een mooi koppie.
Bijna alle veulen stonden wel wat frans met de voorbenen, dat viel iedereen op. Achterhand zat er bij de meeste goed onder terwijl we een roddel op hadden gevangen dat de achterhand nogal eens wil nakomen bij de Dreamcatchers. Ik heb erop gelet maar dit was bij de meeste veulen prima hoor!

Ik denk dat hij goed past op merrie's die veel bloed vertonen en zelf goed kunnen draven en een goede knieactie hebben.
Formaat, model en galop fokt hij wel.

We gaan er nog even over denken maar op onze Jazz zal hij best goed kunnen passen.

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 21:07

op de hengstenshow bij vn bommel hadden ze ook veel nakomelingen van dreamcatcher en daar was het grootste gedeelte wel vos....

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-07 21:10

trouwens een heel mooi veulen rapiti, ben benieuwd hoe groot deze gaat worden...een mooi fijn hoofdje...

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:13

Libiris schreef:
op de hengstenshow bij vn bommel hadden ze ook veel nakomelingen van dreamcatcher en daar was het grootste gedeelte wel vos....

Het viel me op dat bij de afstammelingenkeuring weinig vossen waren. Ach ja, het maakt allemaal niet uit, een goede vos is ook wel prima.

Wel grappig als je over 2 jaar een veulen hebt dan kan je het Eyecatcher noemen hi hi

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:01

Santvoortje schreef:
Ik denk dat hij goed past op merrie's die veel bloed vertonen en zelf goed kunnen draven en een goede knieactie hebben.
Formaat, model en galop fokt hij wel.

Laat dat nou net de omschrijving zijn van mijn Jazz merrie Haha! Die is nu ook drachtig van Dreamcatcher. Ben erg benieuwd wat het gaat worden volgend jaar. Ik reken in ieder geval niet op een vos. Mijn merrie is zwartbruin zonder aftekeningen, en fokt ook donker zonder aftekeningen.
Maar Dreamcatcher geeft wel regelmatig een vos volgens mij.

zeanine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 11:03

Santvoortje schreef:
Bijna alle veulen stonden wel wat frans met de voorbenen, dat viel iedereen op.

Frans?? En dat terwijl Dreamcatcher zelf zo toontredend is

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:21

Als hij vossen geeft, heeft hij dus een vosgen, zal bij een bruine/zwarte met vosgen, 50% vos geven,
met een bruine/zwarte zonder vosgen, 0% vos
en met een vos 50% kans op vos.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:22

De moeder van Dreamcatcher is een vos Knipoog

Zijn er ook ergens foto's te vinden van de afstammelingenkeuring?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:40

ja en dus geeft hij ook vos, 50% kans behalve als je merrie vrij van vosgen is.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:42

Yep. Heb van al meer mensen gehoord die verbaasd waren dat hij vossen geeft, maar die vergeten even te kijken uit watvoor moeder hij komt Knipoog

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 13:50

De merrie die ik rij heeft nu een veulen van deze geweldige hengst, afgelopen dinsdag is ze bij van bommel geweest voor de afstammelingen keuring, helaas kon ik zelf niet komen.
Maar idd, veel vossen, onze is lekker donker en geen aftekeningen, echt een super leuk veulen.

Nu is de merrie drachtig van Vivaldo, ook een enorme gave hengst. Als ik er aan denk zal ik binnenkort eens een foto maken van onze hengst Knipoog

VIP_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 19:33

zeanine schreef:
Santvoortje schreef:
Bijna alle veulen stonden wel wat frans met de voorbenen, dat viel iedereen op.

Frans?? En dat terwijl Dreamcatcher zelf zo toontredend is

Ja stom eigenlijk he! Maar het was echt zo. Ja

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-07 00:10

christel1976 schreef:
De merrie die ik rij heeft nu een veulen van deze geweldige hengst, afgelopen dinsdag is ze bij van bommel geweest voor de afstammelingen keuring, helaas kon ik zelf niet komen.
Maar idd, veel vossen, onze is lekker donker en geen aftekeningen, echt een super leuk veulen.

Nu is de merrie drachtig van Vivaldo, ook een enorme gave hengst. Als ik er aan denk zal ik binnenkort eens een foto maken van onze hengst Knipoog

Dat is leuk, die van mij is ook gedekt door vivaldo en zal begin juni een veulen krijgen, wanneer is die van jou uitgeteld....

christel1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-07 12:54

rond half april moet het wederom gaan gebeuren Knipoog

nouky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 10:55

Van de 24 veulens die er op de lijst van de afstammelingenkeuring stonden, zijn er 5 zwart/zwartbruin, 14 bruin/donkerbruin en 3 vos

nouky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 11:30

Sorry ben 2 bruintjes vergeten. Dus; er waren 5 zwart/zwartbuine veulens, 16 bruin/donkerbruine veulens en maar 3 vossen.
het zal er natuurlijk wel aan liggen ofdat de vosfactor bij moeder aanwezig is. Maar een goed paard heeft geen kleur.

volansky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 12:21

wij hebben ook een dreamcatcher veulen helaas hebben we haar moeder een dag na de geboorte moeten laten inslapen ze loopt nu met een frieze pleegmoeder in de wei. ons veulen is best wel klein gebleven ze is bruin. de moeder was een vrlpg keur merrie van houston x ramiro x erdball x marco polo.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-07 13:42

Wat ontzettend jammer! Wat was er met de merrie.
Misschien dat het veulen later nog bijkomt, misschien is het sterven van de moeder wel van invloed geweest.