Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Paradiso

Re: Wie heeft er een afstammeling van Negro?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 18:14

Ja klopt, hij is van Dandy geweest. En ja, klopt; het is een super kanjer Lachen hihi

Harvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 20:02

Nog een Negrootje ze lijken allemaal wel op elkaar Knipoog Wat een knappe kinderen hebben we toch Haha!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 20:07

ja we hebben zeker knappe kinderen op wedstrijd krijg ik ook altijd complimenten.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:30

Ik vind het ook zeker knappe paarden. Ja

Toch vind ik mijn merrie een beetje uit de toon vallen. Ze lijkt eigenlijk helemaal niet zo op jullie Negro's... Of zie ik dat nou verkeerd?

Afbeelding

Ze heeft een enorme hals die diep uit haar borst komt, is een echt mensenvriend, heel dominant naar andere paarden, vrolijk, ontzettend braaf, zadelmak geboren, leergierig, veel vertrouwen, nergens bang voor, ongeduldig, trutje, heeft behoefte aan heel erg veel sociaal contact, zowel met paarden als met mensen.

Harvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:41

Heb ook even ik je profiel gekeken. Ze heeft toch wel een Negro blik hoor Haha!

Harvin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:44

@ _lorette_ nog meer overeenkomsten: Behoefte aan sociaal contact(erg belangrijk) En die hals Haha! Wilde gisteren een borstbeschermer kopen en mijn Negro past ze niet zelfs de XL is te klein.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:46

Haha, gelukkig nog één met zo'n hals. Ik had liever een wat fijnere hals gehad, daar kun je veel makkelijker doorheen rijden.

Ze heeft een kort hoofd, maar door haar bles en vrij grote oren lijkt het juist lang. Haar ogen zijn niet groot en haar neusgaten zijn klein en heel erg rond, i.p.v. ovaalvormig.

En haar benen zijn fijn, maar haar ribben zijn erg rond. Ze heeft een behoorlijke middenhand, terwijl en een klein kontje aan zit. Haha!

Herkenbaar, of juist niet?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:09

_Lorette_, ik vind jouw Negro toch wel wat op de mijne lijken hoor. Urika heeft ook een flinke nek die erg diep uit de borst komt, is ook niet snel ergens bang voor, ook een blesje,...
Afbeelding

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:16

Ja, ik zie het! Jij hebt inderdaad ook behoorlijk wat hals om doorheen te rijden. Ja

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 11:44

gaaf paard lorette! ze heeft toch wel wat weg van mijn negro, die blik vooral Knipoog

ik heb nieuwe foto's van mij negro, met dr nieuwe spullen Tong uitsteken Heb gister ook nog een nieuw halster gekocht, vind het echt heel chique staan Knipoog

Afbeelding
halster, met coentjuh @ bokt Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Zif met hoofdstel Haha! is niet nieuw Tong uitsteken

Afbeelding
mn nieuwe dekje op zif Haha!

Afbeelding

Afbeelding
en nog een keer mn halster Haha!

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 09:46

Wat een overeenkomsten met mijn Negro topper! Die van mij kent ook maar 1 baas. Laat verder ook niet jan en alleman op z’n rug, je moet ook echt wel een beetje kunnen rijden, hij probeert diegene ook gigantisch uit. Er rijd momenteel iemand op mijn mannetje die zeker kan rijden en zij is ook één van de weinige die hij op z’n rug pikt buiten mij om en waarbij hij ook wil werken. Hij is ook zeker niet makkelijk met rijden.. Maar als je er doorheen kan prikken kan meneer toch lopen!! Persoonlijk hou ik overigens ook niet van paarden die té braaf zijn, beetje gekkigheid moet kunnen… Overigens is die van mij ook pas 4 jaar oud, dus ook het jonge speelt natuurlijk mee. Hij heeft verder ook zeker zijn voorkeuren in de omgang. Hij laat duidelijk merken wat hij van iemand vind, als ik er maar bij ben is er niets aan de hand, maar zodra iemand anders met hem iets moet doen maakt ie er soms een potje van (wat ik dan hoor he..) Ik kan overigens alles met hem doen. Hij is ontzettend lief tegenover mij, betrouwbaar, knuffelig en volgt me overal. Ben ontzettend blij met hem en had me geen ander paard durven wensen. Zo te zien is dat bij jullie ook het geval… Voor foto’s zie mijn profiel.

Groetjes, Iris

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 12:14

Ik had zaterdag wedstrijd en had 201 en 180 punten dus ik mag M1 starten met mij super paardje!
In nog geen vier maanden van de B naar de M1 ben trots op mij vrouwtje.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 12:20

Patjelisa: jou paardje heeft ook veel weg van die van mij, vind het leuk om te zien dat al die Negro's wka innerlijk en uiterlijk toch wel op elkaar lijken.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 12:27

Veloz schreef:
Wat een overeenkomsten met mijn Negro topper! Die van mij kent ook maar 1 baas. Laat verder ook niet jan en alleman op z’n rug, je moet ook echt wel een beetje kunnen rijden, hij probeert diegene ook gigantisch uit. Er rijd momenteel iemand op mijn mannetje die zeker kan rijden en zij is ook één van de weinige die hij op z’n rug pikt buiten mij om en waarbij hij ook wil werken. Hij is ook zeker niet makkelijk met rijden.. Maar als je er doorheen kan prikken kan meneer toch lopen!! Persoonlijk hou ik overigens ook niet van paarden die té braaf zijn, beetje gekkigheid moet kunnen… Overigens is die van mij ook pas 4 jaar oud, dus ook het jonge speelt natuurlijk mee. Hij heeft verder ook zeker zijn voorkeuren in de omgang. Hij laat duidelijk merken wat hij van iemand vind, als ik er maar bij ben is er niets aan de hand, maar zodra iemand anders met hem iets moet doen maakt ie er soms een potje van (wat ik dan hoor he..) Ik kan overigens alles met hem doen. Hij is ontzettend lief tegenover mij, betrouwbaar, knuffelig en volgt me overal. Ben ontzettend blij met hem en had me geen ander paard durven wensen. Zo te zien is dat bij jullie ook het geval… Voor foto’s zie mijn profiel.

Groetjes, Iris

ja klopt dat is zeker zo de enige die er nou een beetje op kan rijden af en toe is mij instructrice en die rijd ZZL en ze zei ook in het begin dat zij er op zit is ze ook best gespannen en daar heb ik eigelijk nooit echt last van.
Waar mij paard wel last van heeft is winterdepressie komt omdat ze met deze tijd heel veel binnen staat en haar en energie niet kwijt kan dus doet ze het meestal met mij erop of ik longer even van te voren.

Iris ze lijken zeker op elkaar wil je ook wedstrijd gaan rijden?

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:13

@Antoontje leuke foto's Haha! Staat erg mooi en je halster is mega sjiek!

@Patjelisa super joh! Jij hebt echt een topknol, gefeliciteerd!

Ik had in de strengen nog een leuk stukje over Negro gelezen....werd meteen helemaal trots op "onze pappa" Clown .

Ging dus over de fokker van een of ander top paard...dit is het stukje over Negro:
Een indrukwekkende collectie dus, waarin Negro een hoofdrol voor zijn rekening neemt.
Cees van Etten is er van overtuigd dat Negro in de toekomst de beste dressuurhengst van Nederland zal zijn Cool . Hij heeft zowel dat sterke achterbeengebruik als het cooperatieve karakter waar ik het over had. Het is jammer dat hij zelf niet meer in de sport uitkomt, maar de resultaten van zijn nakomelingen spreken voor zich. Steeds meer mensen uit de sport vragen naar jonge Negro's

Hieruit lijdt ik trouwens wel af dat de blessure die Negro had nog steeds niet over is en ook misschien wel niet meer over gaat Huilen

Maar ik was toch een beetje trots op onze "paps" Sigaar

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:27

patjelisa schreef:
Ik had zaterdag wedstrijd en had 201 en 180 punten dus ik mag M1 starten met mij super paardje!
In nog geen vier maanden van de B naar de M1 ben trots op mij vrouwtje.

super zeg! gefeliciteerd!

Mijn instructrice heeft een Negro hengst, dat is echt een heel gaaf dier! Zwart met een bles. Hij loopt nu Z1

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 08:23

patjelisa; Ja ik wil aankomend jaar starten met onderlinge westrijdjes, ff kijken hoe hij dat oppakt. Dan wil ik in 2008 officieel starten, dus ben benieuwd... Hij mag nu nog lekker ff jong zijn. Rijd hem 3 a 4 keer per week een half uur, aangezien hij nog maar 4 is.

Wat een mooi citaat uit In de Strengen, heb ik geeneens gelezen.. Negro is ook een ontzettend mooi paard. Hij erf veel door.

Timbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 21:06

Ik moest even mijn nieuwe cameraatje uitproberen dus dat is een mooie reden om het koppie van mijn Negrootje hier nog even te showen Knipoog

Lekker bekkie:
Afbeelding

Oh ja en die bruine naast haar is mams Ester (Almiro x Fresco):
Afbeelding

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:14

leuke foto's! dr moeder heeft ook een vriendelijke uitstraling!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 12:28

Die eerste foto is echt wel grappig! Je ziet ook wel dat Timber heel veel van dr moeder meeheeft als je ze zo naast elkaar ziet staan. Lachen Maar toch duidelijke Negro-ogen. Knipoog

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 13:06

Anjatjeuh schreef:
Die eerste foto is echt wel grappig! Je ziet ook wel dat Timber heel veel van dr moeder meeheeft als je ze zo naast elkaar ziet staan. Lachen Maar toch duidelijke Negro-ogen. Knipoog

wat heeft jou andere paard een aparte bles mooi zeg!!

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 13:48

patjelisa schreef:
wat heeft jou andere paard een aparte bles mooi zeg!!

Die heb ik niet meer, was mn vorige paard en is terugverkocht aan de vorige eigenares (Teigetje op bokt). Knipoog Maar was idd een heel speciaal beestje, had het sabino gen dat zoveel wit geeft, ze had dus ook 3 hoge witte benen en op het andere been een witte knie en een witte vlek op dr buik.
Afbeelding

Is toch wel aanpassen nu, zo een saaie donkerbruine met een normale bles. Haha!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 14:35

apart hoor, echt leuk beestje, waarom terug verkocht dan? ging het niet? of kon Teigetje niet zonder de mooie aftekeningen?

Anjatjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 15:01

patjelisa schreef:
apart hoor, echt leuk beestje, waarom terug verkocht dan? ging het niet? of kon Teigetje niet zonder de mooie aftekeningen?

Ik heb haar 3 jaar gehad, maar ze schudde vooral in de zomer heel erg met haar hoofd. We hebben heel veel gezocht naar oorzaken (DA, tandarts, verschillende lesgevers, zadelmaker, neusnetje tegen pollen,...), maar hebben niets kunnen vinden en het werd elke zomer erger wat heel erg frustrerend was. Ik wou graag verder komen in de dressuur, en zelfs zonder dat hoofdschudden had Ushi daar geen plezier in, ze is gewoon gek op springen en boscrossen. Dus heb ik besloten om haar niet langer lastig te vallen, en staat ze nu lekker op de wei bij Teigetje, die er heel af en toe mee rijdt maar er staat nu veel minder "prestatiedruk" op haar omdat Teigetje nog andere paarden heeft waar ze op kan rijden als het schudden een periode heel erg is. En ik heb een paard wat nu wel graag dressuur doet en waarmee ik hopelijk verder kan komen...
Maar een makkelijke beslissing was het zeker niet, Ushi is echt een super leuk dier en ik had niet liever gehad dan dat ik gewoon haar kon houden. Maar nu 6 maanden na verkoop en met Urika op stal en al een paar keer op bezoek te zijn geweest bij Ushi weet ik wel dat het voor ons beide de beste beslissing was.

Veloz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:45

Hey Francis,

Leuke foto hoor van Timber. Ze lijkt zeker ook op mamsie. Wat hebben wij toch een toppertjes he? haha...