Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 20:35

Cool Carrembally!!!
Kan je niet aan een waarzegster of "toekomst kijker" vragen hoe de veulentjes eruit gaan zien? Of koop een glazen bol!!! Jeetje ik ben nu al nieuwsgierig. Hoe kun je de Sydney-fans dit aandoen door ons hiermee GEK te maken.....? Nu moeten we bijna een jaar wachten..........!!!! Dat is dik 330 dagen Carrembally !!!
Dat is bijna 8000 uren!!! 8000 uren!!! Weet je wel hoelang dat is ??!!!

carrembally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:14

Met Sydney is geen fokken maar een zeker kwaliteitsveulen fokken!!

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 21:28

Wow carrembally, nou weet ik hoe je aan je onderschrift komt

Echt heel gaaf!
Ben ook benieuwd naar het eerste veulen

RZDLover

Re: Wie heeft een nakomeling van Sydney??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 08:33

ben ook heel benieuwd naar jouw sydney veulen carembally, jij bent echt een fan zo te zien van Sydney, als je weer 2 merrie's door hem laat dekken

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:12

Ben niet alleen een fan maar ook tevreden met de veulens van Syndey!

Hij fokt maat beweging ras en niet te vergeten twee zijdig. Dressuur en springen. Kortom een sublieme allrounder.

Ben dan ook razendbenieuwd wat de eerste Sydney`s dit jaar op de keuriingen gaan doe.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:37

Nou dan zal ik maar wat opbiechten: Ik ben een DRESSUUR-amazone. Na de ervaringen en VOORAL verhalen om mij heen van wat de dressuurpaarden van deze tijd allemaal MANKEREN. Ben ik het zoooo spuugzat dat ik van ellende gewoon lekker een springpaard heb genomen met (en het is mij gelukt deze te vinden) het liefst behoorlijk wat holsteins bloed erin!!! Mijn laatste dressuurpaard heb ik 1e paasdag verkocht. Ik mis het ritme wel van uitmesten en voeren maar vind het eigenlijk ook wel weer lekker. Ben nu bezig met andermans paarden zadelmak - in te rijden en dat bevalt mij eigenlijk ook HEERLIJK. Het zijn alle 4 dressuurpaarden..... Ook biecht ik maar gelijk op dat ik ECHT NOG NOOIT een wedstrijd heb gesprongen..... Maar deed het wel met mijn paard gewoon ter afwisseling. En Carrembally: Ik heb echt nog NIMMER een stout woord gehoord over VDL SYDNEY. Heb een zoon van hem gekocht omdat Sydney ALLROUND nakomelingen geeft. Ik hoop dat ik er niet verkeerd aan heb gedaan om dit veulen (die toen nog geen naam HAD) te kopen en ben dus erg benieuwd hoe hij het gaat doen over 3 jaartjes (uiterlijk, beweging en karakter) Maar mijn intentie is toch wel met dit paard te gaan springen. Met andere woorden ik ga ECHT van mijn DRESSUURGELOOF af......

Is die merrie nog steeds niet bevallen??????!!!!! Spreek haar eens even lief toe.... Ik denk dat je veulen morgenochtend komt... vroeg in de ochtend terwijl jij nog lekker op je linker oor ligt...... Maar je hebt een merrie met ervaring, toch?

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:39

Hopelijk blijft mijn merrie deze ronde drachtig van sydney, dan huppelt er volgend jaar een veulentje in de wei!

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:47

Quote:
""dan huppelt er volgend jaar een veulentje in de wei!""

Huppelt???????? Ik ken 4 Sydney's die IETS meer dan dan huppelen. 1 daarvan staat op www.dekasteeltoren.nl onder hoofdstukje "gekkigheid"
Volgens mij is dat geen huppelen maar crossen!! Dat Brazil nog nooit op zijn bek is gegaan tijdens die cross-uurtjes sta ik nog steeds versteld van. Hij redt zich NET zodra hij weer zo'n ACHTERLIJKE wending maakt..... Ik houd steeds mijn hart vast als hij weer zo'n "puppy-uurtje" heeft.......

carrembally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:49

nog steeds geen veueln. Maar we wahcten nog steeds (grr) in spanning af.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:52

Moeten we eventjes komen helpen?????
Je vindt het toch niet erg dat als wij even langskomen om "te helpen" er in 1 keer een veulentje verdwenen is, toch?? Ach, 1 zo'n veulentje mis jij niet...

carrembally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 14:56

veulen is wel te koop als het 5 maand is? dan mag je haar wel ophalen

HAHAHAHHA

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:04

Wil je het veulen niet HOUDEN dan??
En je bent SYDNEY-fan!!
Stap jij OOK AL van je geloof af??????!!!!!
BIj mij staat ook alles te koop, als ze maar genoeg bieden

carrembally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:12

alleen de merrieveulens houdt ik aan. De hengstveulens worden altijd zsm verkocht. Echter het verkopen van Sydney veulens is nooit een probleem.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:21

Marcel de Boer (VDL Sydney gaat over 6 weken weer naar Marcel toe) is nu bezig met een drie jarige Sydney. Hij zegt dat als hij op de 3 jarige galoppeert, en zijn ogen dicht doet, hij het zelfde "gevoel" heeft als dat ie op Sydney zelf rijdt.... En hij heeft nog 3 of 4 (en deze week misschien de 5e) jongere Sydney's en is er erg blij mee, zegt ie.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:23

carrembally schreef:
veulen is wel te koop als het 5 maand is? dan mag je haar wel ophalen

HAHAHAHHA

Wordt het een merrie????????

carrembally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 15:54

ik hoop het.......

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 17:14

Niet schrikken.....mijn Whatje is aan het groeien....
Ik longeerde hem vandaag even voor ik erop ging en toen dacht ik....hééééé....je benen lijken wel langer......
En ja....hij is bijna een centimeter gegroeid.....
Hij mag zich nu 1.64 noemen......

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:27

Ik had een Obelisk op 3 jarige leeftijd was hij 1.66 en afgelopen 2e paasdag heb ik hem verkocht (als bijna 5 jarige) en toen was ie DIK 1.70m!!! Op de hengstenkeuring was hij als LATE 2.5jarige (want hij is van Juli 2001) een kleine met stkm 1.63. Ik heb hem als 4 jarige 3 maanden het land in gegooit om even lekker PAARD te zijn. Niks gedaan met hem gedaan ook niet geborsteld en ook niet naar binnen gehaald als het regende. Je stapt er zo weer op Zooist. Dat heb ik geweten want hij had hoogte en MASSA gekregen!!! Sodemieters !!! En ik mocht een ander zadel voor hem kopen..... Dat was wat minder leuk (tjing tsjing) Vorige week heb ik begrepen van Marcel de Boer dat Sydney nu 1.70 is.
Niet banketstaaf bedoeld naar jou Zooist maar ik zou hem nog een jaartje houden....... Je hebt een zeer goed lopende Sydney!!! (Dat zeg ik niet omdat ik ook een Sydney heb!!!) Even geduld hebben en zodra hij wat meer massa heeft komt het PLAATJE echt wel goed. Kijk het dan een jaartje aan en verkoop hem DAN.....

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 17:33

Zit er idd aan te denken om hem komende juli en augustus ergens full-time op het land te zetten.....
Is alleen moeilijk vinden hier waar er ook toezicht is...
Durf hem niet ergens in de polder op een stuk grond te zetten...
Worden regelmatig paarden gestolen hier en daar moet ik niet aan denken.....

Whatje blijft te koop staan maar wordt wel wat duurder....
Als er een gek komt mag ie weg maar hoop hem zo nog een tijdje te houden.....en van te genieten.

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:40

Waar ligt krimpen aan de IJssel (welke provincie en vlakbij welke andere plaatsen???.........

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 17:44

Vlak bij Rotterdam en dan richting Capelle aan den Ijssel.......

VDB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 17:58

Hhhhmmm nee dat ligt niet in de provincie Overijssel en dus ook niet in de buurt van Dalfsen....

Zooist

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 19:26

Niet echt nee!!!!

Wil wel een beetje in de buurt blijven....

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 14:25

Ik ben benieuwd hoe het gaat met de volgende "stille" Sydney-Bokkers:

Wilanta, jij hebt een jaarling Sydney X Flemmingh, een vosje hoe gaat het daar mee? Gaat de groei naar wens? Heb je misschien Update foto's??

Pajidin, 21 maart was jou merrie uitgeteld van een Sidney-veulen. Is de bevalling naar wens gegaan?? Gezond veulen geworden? Heb je foto's???

Ruchet, in het bezit van een 3 jarige vos-Sydney die drachtig is. Hoe gaat het met je merrie??? Uiteraard ook aan jou de vraag; heb je foto's van pas geleden? Rijd je haar ook nog??

Jodievanmij, Hoe is het met Zumara??? Die zal ook wel wat centimeters gegroeit zijn, toch?? Heb je foto's van Zumara??

Orionneke, is jouw merrie inderdaad "drachtig bevonden" van Sydney??? Geen twijfels gehad om haar door Sydney te laten dekken??

Carrembally, hoogstwaarschijnlijk is jouw merrie pas bij de tweede inseminatie drachtig geworden, klopt dat? Zou dat betekenen dat jouw merrie pas over 2 weken het veulen krijgt?

Marlijnt en Leannetje krijgen vandaag hun 3 jarige Sydney op stal.

Hopelijk gaat het met ALLE stille Sydney-Bokkers goed en willen ze een foto-update plaatsen. Ik denk dat velen onder ons bere-nieuwsgierig zijn!!!

leannetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:43

aahh onze wynion (v.sydney) komt pas volgende week .. hij staat nu bij iemand die hem in zou rijden (stap,draf en galop leren..) maar hij wil hem toch nog een weekje houden.. dus dat wordt nog een weekje wachten