Nakomelingen Rhodium?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anssjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 11:26

Ik heb ook 2 rhodiums hengste klaar gemaakt voor de HK en daarna ook zadelmak gemaakt. De eene is de Rhodium X Jetzet D. Die komt in het najaar in de verrichting in Ermelo en de andere was een Rhodium x Juventus en die is vorige week naar amerika verkocht. Het waren 2 hele fijne paarden met een rustig karakter en laten zich fijn bewerken

Zitah

Re: Nakomelingen Rhodium?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:29

Anssjuh, kan je foto's plaatsen van die Rhodium x Jetset plaatsen. Ik vind dat wel leuk, want ik heb zelf ook een Rhodium x Jetset!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:16

Zo even terug van weggeweest.
Met Womara gaat het super, wat een lekker dier zeg. Ze doet het echt geweldig zowel op stal als onder het zadel.
Over de verhalen van hengsten die niet braaf zijn, daar trek ik me al heel lang niets van aan. Een (jonge) hengst die dekt is gewoon anders dan de meeste paarden waar wij mee omgaan. Je moet maar zo denken elk goed paard en dan bedoel ik een echt goed paard spettert wel eens. Zelfs de mindere goede dat hoort er gewoon bij. En als ze zo kunnen lopen als pappie nemen we een beetje gespetter wel op de koop toe.

Maar wij Rhodium fokkers hebben geluk als ik het zo lees, immers ze kunnen lopen, zien er goed uit en zijn toch braaf. JOEPIE.

Wij hebben vandaag voor de gein met Womara gesprongen en ik moet zeggen dat viel helemaal niet tegen, ze snapt er nog niet zoveel van maar ze gaat naar de sprong, valt vervolgens bijna stil (als ze voor de eerste keer van een bepaalde kant over een sprong gaat) en gaat toch door.
Jammer dat ik geen foto's kan plaatsen maar dat gaat een keer goed komen.

Moeders staat in Duitsland bij Buckman want daar staat Quattro, maar ze is helaas nog niet drachtig. Balen, en nu hoor je pas dat het zaad van Quattro niet zo denderend is maar ja we blijven hopen.
Duimen jullie de komende dagen maar een beetje mee want dat wordt ze weer geinsemineerd.

anssjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 08:55

voor fotos van de Rhodium x Jetset moet je kijken bij www.melissen.net onder de naam Wicked good of Rhodium x Jetset

utina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 14:45

hebben onze odessa (goodwill x john u to berry) ook drachtig gescand van rhodium we hebben haar daar bij gedaan in overleg met de dalhoeve omdat hij zo'n braaf karakter door fokt en de merrie dat wel kan gebruiken.
maar ben erg blij dat ze nu drachtig is van hem.

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:43

Kijk, dat is weer eens wat anders dan al die mensen die zeggen dat Rhodium zo'n rotkarakter heeft!

Gefeliciteerd hoor!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 08:27

Onze merrie(Ultraline in mijn profiel) is nu ook gedekt door Rhodium en nu al een geruime 2 maand drachtig van Rhodium!
Het karakter van de merrie is echt subliem,dus ik twijfel er niet aan dat de nakomeling vervelend zal zijn.

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:17

Zitah schreef:
Kijk, dat is weer eens wat anders dan al die mensen die zeggen dat Rhodium zo'n rotkarakter heeft!

Gefeliciteerd hoor!
Ik begrijp gewoon niet waar dat vandaan komt.. De 2 jarige is ook weer terug bij ons (rhodium x beethoven) En hij is ook zooo verschrikkelijk lief en nieuwschierig! Een stukje meer lef en heeftal gelijk de plek boven de Rhodium x vincent gepakt. (ik denk eigenlijk dat dat weer te maken heeft dat de vincent nooit op de opfok heeft gestaan maar op stal/bij de fokmerrie)

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 12:04

Ja ik snap dat ook niet, misschien omdat Ferro niet altijd makkelijk was. Maar ja dat is zo met veel hengsten. Als er een topic over Jazz is dan zit ook iedereen te stuiteren.

Als ik zie hoe mijn dame uitgroeit (zie mijn profiel) en hoe haar karakter is, dan ben ik echt nog steeds hartstikke blij met haar! En ik denk dat het zadelmak maken ook echt geen probleem is.
Ik ben ook zo benieuwd wat ze dadelij op de keuring gaan zeggen. Want ik kan wel blij met haar zijn, maar dadelijk vinden anderen dat ze gebouwd is als een ezel!

Zijn er mensen van jullie afgelopen keuring geweest?

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:47

De eigenaren van Wonderfull zijn geweest. Ze had veel beter punten moeten krijgen Schijnheilig
Maar waarvoor ze ze niet heeft gekregen weet ik niet meer Bloos

Odin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-06 09:52

Volgend voorjaar krijgen wij als alles goed blijft gaan een veulen van Rhodium op stal.
De merrie is mijn allereerste paard, zij stamt af van Stornello x Symfonie x Wachtmeester. Ze is nu van de beheerder van ons complex.
Ik ben erg benieuwd hoe het veulen gaat worden!

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:13

We zijn nu al weer een tijdje verder... Hoe gaat het rijden met onze Rhodiums? Van de dalhoeve kreeg ik te horen dat ze erg werkwillig zijn, maar dat wanneer ze te veel onder druk staan ze het niet altijd aan kunnen.

Graag hoor ik jullie ervaring want ik ga zo dadelijk beginnen!!!!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 08:49

we moeten nog steeds beginnen, maar zodra we aan de slag gaan pletter ik m'n verslagen hierneer:D

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:01

Waarom zijn jullie nog niet begonnen? Was ze nog te jeugdig of gewoon nog geen tijd ofzo?

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:15

Hij was inderdaad nog te jeugdig, dus heeft hij nog lekker een seizoen op de wei gestaan.. (en nog wat diverse redenen)

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:39

Vandaag had Zita heel de dag buiten gelopen. Vanavond toen ik haar stal aan het mesten was heb ik ze in de padock gezet en ff gelongeerd. En ze was zo lief en moe ondertussen dat ik een krukje heb gepakt en eroverheen ben gaan hangen. Dat boeit haar echt niks, dat heb ik al twee keer gedaan. Nu heb ik mijn vriend met haar laten lopen en ik hangen! En ze deed niks, het leek wel alsof het haar niet eens opviel dat ik op d'r rug lag!

Dit geeft hoop voor de toekomst!

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 22:18

dat is wel lekker dan heej! Ik ben benieuwd hoe Wes gaat reageren na zo'n tijd niks om zich heen te hebben gehad:P

Nevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 06:55

Ik rij een 3 jarige van Rhodium, Watermaker. Qua aftekeningen en kleur lijkt hij precies op Rhodium zelf alleen is hij een beetje kleiner. 1.66.
Hij is ontzettend knap maar het lopen zou veel meer mogen. Wel echt een super karakter, je kan er alles mee doen en hij vind alles goed. Ook bokt hij nooit of iets.
T is wel een watje, hij vind echt alles eng!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 16:22

Met Womara gaat het super, het is een hele mooie dame aan het worden. Ze is heel donkerbruin met wat aftekeningen op haar hoofd en 2 voeten. Ze loopt heel lichtvoetig en is bijzonder braaf en erg snel in het omdraaien als ze iets eng vindt.
Ze is nu een maand of 4 onder het zadel en we doen het nog heel rustig aan met haar. Ik kan helaas geen foto's plaatsen maar ik zal binnenkort aan iemand die het wel kan vragen dit voor me te doen.

nana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 19:53

Hoi

Hier effe snel een foto van een 2,5 jarige RHODIUM X ELITE VAN CABOCHON merrie
Sorry, ze is wel ongepoetst (slecht he?)

Afbeelding

Voor meer info www.claudia.cu2.nl

groetjes

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:39

mooie bok Nana!! Ga je dr voor de keuring gooien?

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:43

Dit is mijn 2,5 jarige Rhodium x JetSet D.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik wil Zita naar de keuring doen, maakt ze kans denken jullie?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 20:28

rhodium x jet set maakt denk ik wel een kans. ik vind dr nog wel wat jeugdig (maar dat is logisch Lachen )

Zitah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:37

Ik ben ook een beetje bang dat ze dat van de Dalhoeve of de Gerdinehoeve gaan zeggen. Die komen in januari/februari langs om te kijken om keuringsklaar te maken. Ben benieuwd wat die gaan zeggen.......

UniFlap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:53

nana schreef:
Afbeelding
groetjes

Wouw wat een leuk beestje!

Zitah; Jou meisje ziet er ook mooi uit zeg! Ze lijkt onder het zadel kwa lichaamshouding op Wessie Tong uitsteken

Jaja we zijn begonnen.. Wes geeft er allemaal geen zier om! Hij is zo lief! Haha!