Ze kregen daarna, i.i.g. vanuit mij, toch andere namen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
oji schreef:Lol, goede vraag. Het KWPM is nogal van de afstamming en predicaten en kijkt net wat minder naar het dier voor hun neus.Waar ik wel nieuwsgierig naar ben en wat ik eigenlijk nog nergens heb gelezen Moet een kloon van een goedgekeurde dekhengst, in dit geval Jazz, ook het hele traject van hengstenkeuring afleggen of wordt de kloon, als producent van hetzelfde erfelijke materiaal, automatisch goedgekeurd als dekhengst en worden de nakomelingen in het stamboek opgenomen?
Quir schreef:Volgens mij moeten ze gewoon gekeurd worden, maar genetisch gezien zou het geen verschil moeten maken en wordt er hetzelfde doorgegeven dan wanneer Jazz zelf dekt.
Weet iemand eigenlijk hoe het zit met het mitochondriaal DNA? Ze zullen het niet vererven, komt van de moeder, maar hoe zit dat hij deze klonen zelf?
Suzanne F. schreef:Ik lees net op Horses dat Patrick vd Meer ze beiden rijdt en in de Lichte Tour gaat uitbrengen. Ze lijken wel echt op elkaar. Toch zijn ze verschillend gaf Patrick aan in het stukje.
Lijkt me wel heel bijzonder.
Ailill schreef:swartbeessie schreef:Dat is het dan ookWaarom geen roepnamen? Komt haast over alsof hun hele leven een experiment is...
Ik reed ooit voor een springstal, merrie (I love you) had sowieso 3 zonen op stal staan, I love you 1/2/3. Waren de meest afschuwelijke paarden die ik ooit heb gereden, dat terzijde
julie0307 schreef:Weet er toevallig iemand of de klonen vruchtbaar zijn?
ClauH schreef:Ik begrijp niet hoe het kan dat de witte voetjes anders zijn?
Het zijn toch de 2 klonen die op de foto staan in dat stukje van Patrick van der Meer?
Zidore schreef:Ben wel benieuwd naar de prijs van zoiets... een kloon van m'n eigen paardje....![]()
(droomt verder
)
Jazz is wel flink vertegenwoordigd dus qua keuze snap ik dat ook niet om er nog 2 jazzen bij te hebben, als het dan toch een bekende hengst moet zijn zou ik eerder Vivaldi klonen...
Nies_ schreef:Zidore schreef:Ben wel benieuwd naar de prijs van zoiets... een kloon van m'n eigen paardje....![]()
(droomt verder
)
Jazz is wel flink vertegenwoordigd dus qua keuze snap ik dat ook niet om er nog 2 jazzen bij te hebben, als het dan toch een bekende hengst moet zijn zou ik eerder Vivaldi klonen...
Het kost ongeveer een ton
Zidore schreef:Nies_ schreef:Het kost ongeveer een tonhaha! Dat is heel veel... ach als je het vergelijkt met het bedrag wat ooit voor een hengst betaald is.. (noemt geen namen
) dan is het een koopje.. kunnen ze die trouwens ook niet klonen?