Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Het heeft lang geduurd voordat we met elkaar konden opschieten aangezien Amarette zich niet meteen volledig geeft aan iemand. Ze is een heel gevoelig en nerveus paard met een gigantische handleiding en bovendien een dame met pit die duidelijke structuur nodig heeft. Ze wil met respect en geduld behandelt worden en je moet echt werken voor haar vertrouwen. We noemen haar hier niets voor niets "The Queen B". Bovendien durfde ze vroeger nogal snel in paniek raken wat soms tot erg gevaarlijke situaties kon leiden. Zo kon ik haar vaak niet poetsen omdat ze de hele poetsplaats afbrak bij elke kleine beweging rondom haar. Ook ben ik eens gaan wandelen en ten val gekomen omdat ze helemaal gek werd door andere paarden die op het land stonden. Na die val heeft het meer dan een maand geduurd voordat ik haar hoofdstel rustig kon aandoen en mijn benen kon aansluiten tijdens het rijden. Ik moet wel zeggen dat sinds onze band er is we heel veel bereikt hebben. Ze vertrouwt mij en zo is alles minder eng en bovendien is ze enorm werkwillig voor mij. Opstappen gaat nog wel heel moeilijk, maar wanneer ze een klikt maakt en zich erover zet heb ik echt goud in m'n handen om het zo te zeggen. Amarette is echt een heel fijn paard, maar enkel wanneer je haar respect hebt gekregen. Anders moet je niets verwachten van haar.

xx_Irisje schreef:Het zijn over het algemeen wel harde werkers, eerder driftkoppen dan traag of flegmatieke paarden.
Vaak iets klassiek is de bouw maar wel heel functioneel en kunnen goed gaan zitten.
Even heel algemeen gezegd is dit mijn ervaring en wat ik om me heen hoor.

nickynicole schreef:nee dat ken ik totaal niet. Maar ik denk dat de opleiding, de moeder, etc ook veel invloed heeft. De zwarte gaat ook mee naar strand en bos maar loopt ook netjes een LT-proef. De bruine is nergens bang voor maar is erg gevoelig op zijn lijf (aanrakingen). Opstappen is wel een dingetje geweest. En ik durf nog steeds niet mijn jas uit te doen als ik op hem zit of aan te singelen. Maar voor muziek, applaus, stoute paarden en windkracht 7 geeft hij niets.