Nakomeling van United (v. Krack C)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 10:05

Thanx Malou!
Ze wordt steeds knapper!
en ze is ook veel lichter geworden!

een begin met het oefenen met laden :o

Afbeelding

Waren jullie uniteds makkelijk met zadelmak maken?

masja

Re: Nakomeling van United (v. Krack C)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 11:10

Zadelmak zou ik niet weten. Heb haar ingereden gekocht.

Trailerladen was de eerste week spannend. Maar hebben haar steeds met een ander paard op de trailer gezet waarmee ze ook in de wei staat.

Als ik ze samen meeneem kan ik alleen laden, dan lopen ze er zelf op en kan ik de stang er zo achter doen.

Als ik haar alleen meeneem moet ik mee naar voren lopen, maar dan blijft ze keurig wachten tot ik omgelopen ben voor de stang.

Succes met oefenen!

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:57

Merrr schreef:
Thanx Malou!
Ze wordt steeds knapper!
en ze is ook veel lichter geworden!

een begin met het oefenen met laden :o

Waren jullie uniteds makkelijk met zadelmak maken?

Hi Merrr,

Mijn United heb ik zadelmak laten maken bij Gert van den Hof en hij was super braaf!
Na 5 weken ben ik er zelf opgestapt en ik kon er zo mee wegrijden!

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 13:25

Naar het schijnt was de mijne vrij makkelijk ook. Maar ik heb haar zelf zadelmak gekocht dus of het waar is weet ik niet.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 07:59

Onze United is dragend gescand :) Van Everdale :)

Mijn Jazz merrie ook, dus nu zijn we allemaal "drachtig".

Wooohoooo!

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-15 08:35

Leuk masja *\o/*

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 09:04

Super leuk Masja!

Volgende week zaterdag komt een professioneel iemand om te helpen met laden!

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:18

Proficiat Mascha! Op naar mooie veulentjes volgend jaar

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:42

Iedereen bedankt :)

Merrr schreef:
Super leuk Masja!

Volgende week zaterdag komt een professioneel iemand om te helpen met laden!

Leuk! Maak je foto's of film laat je iemand foto's of film maken?

Altijd leuk om te zien hoe een prof zoiets aanpakt.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-15 21:05

Hopelijk binnenkort wat foto´s! Mijn United staat nu bij een stal om zadelmak te worden gemaakt! Ben heel benieuwd hoe ze het gaat doen, ze is voor een 3 jarige die nog niets heeft gedaan al mooi in model.

lauran__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-15 22:49

Ik heb nog wel wat foto's. Zal eens mijn best doen morgen om er wat op te gooien.

Hoe gaat het met iedereen zijn paardjes?
Hier gaat ze super vooruit!!

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 14:50

Hier gaat alles goed. ze staat nu een maand bij de stal waar ze zadelmak wordt gemaakt.
ze doen alles lekker rustig aan. Ze hebben er nu 2x op gezeten en ze doet het super braaf! :D
ze kan wat apart zijn in de omgang maar met rijden tot nu toe erg braaf :D

En hoe gaat het met jullie Uniteds?

bud_gloor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 13:12

Met mijn United gaat het weer goed.. 2 maanden geleden heeft hij zijn kogelgewricht verdraaid in de wei. Helaas heeft hij 6 weken op rust gestaan. Inmiddels weer voorzichtig aan het rijden en in het najaar maar weer eens wat wedstrijden plannen!

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 15:38

Onze United staat nu heerlijk drachtig in de wei. Omdat ik zelf ook zwanger ben ga ik haar pas na het veulen weer oppakken. Laat haar nu lekker genieten van het groeiende vruchtje in haar buik.

masja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:06

Hoe gaat het nu met de Unitedjes?
Onze United nog mooi drachtig in de wei. Ze wordt er rustig van. En heel knuffelig. Erg leuk!

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:59

Mag ik hier ook meepraten? Ik zat vroeger in het andere United-topic maar dat is inderdaad nogal doods...

Ik heb 2 Uniteds! :D
1. een merrie die we zelf gefokt hebben: United x Palestro (springbloed), ze is nu 9. Ik heb haar zelf zadelmak gemaakt en uitgebracht op wedstrijd (A en L-niveau hier in België) toen ze 6 en 7 was. Op haar 4 heeft ze een veulen gegeven van Zizi Top die we nog steeds hebben.
Zij was sensibel, kon goed bokken in de winter, en had het vooral moeilijk in mooi naar de hand toekomen. Op wedstrijd sloot ze zich vaak nogal af waardoor ik zelden echt kon tonen wat ze kon. Helaas is ze geblesseerd en mag ze nu fulltime mama worden. Voor dit jaar is ze drachtig gescand van Hennessy!
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 6295_o.jpg
Bruine merrie, geen wit aan het hoofd (behalve de pigmentvlekken die ze een paar jaar geleden ineens kreeg, die komen en gaan...), 1.68

2. Vorig jaar in maart hebben we dan een sportieve vervanger gekocht. Toevallig weer een United :) Toevallig en niet toevallig: ik was meteen verliefd op haar looks, United zelf blijf ik ook een fantastisch knappe hengst vinden! Ook zijn nakomelingen zijn zo knap vind ik. Echt wel mijn type paard:

Februari dit jaar op een oefenwedstrijd:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 9735_o.jpg

Mei dit jaar:
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 1739_o.jpg
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hp ... 3971_o.jpg

Fleur is geboren in 2010 en is United x Metall x Wolfgang, ze was 1.74 als ze 4 was, ik meet haar niet meer omdat ik mijzelf wijsmaak dat ze zeker niet groter wordt :')
Ze was zadelmak toen ik ze kocht, viel op door haar superfijne bomproof karakter (het paard dat ik daarvoor gaan testen was, had er mij afgegooid, ik zat dus echt met schrik op haar -ze was ook wel érg groot-, maar zij gaf mij opnieuw vertrouwen en reageerde daar niet op, iets wat niet veel jonkies zouden doen denk ik), en omdat ik ze dus supermooi vond ook :P Haar galop is heel fijn, stappen kan ze ook goed, draf is haar minste gang dus daar werken we aan het krijgen van meer balans. Vorig jaar heb ik een paar keer proeven voor 4jarigen gestart, dat ging best fijn, dit jaar loopt ze de regionale 5jarigen mee. Op wedstrijd is ze eigenlijk zo goed als altijd wel braaf en verstandig, een verademing na de vorige die mij altijd wel wat in de steek liet. Ze doet altijd wel haar best, maar heeft wel wat merrietrekjes, en United-trekjes: snel in de stress schieten als ze denkt dat iets niet gaat lukken, makkelijk opspannen enzo. Het is een beetje een inwendige dramaqueen :D Ze leert wel héél snel en ik leer er ook wel weer veel van, ben nog altijd erg blij met haar! In de omgang is ze superlief en is ze dan weer van niéts onder de indruk, als je haar een tik geeft kijkt ze niet op of om, onder het zadel is met een zweep rijden dan weer bijna onmogelijk, ik kan niet met een lange dressuurzweep rijden bijvoorbeeld. Een wandelingetje in het bos na de les is geen probleem, vorig jaar heb ik haar eens meegenomen naar een groot bos en daar was ze ook superbraaf eigenlijk. Jammer genoeg heb ik thuis niet echt wandelmogelijkheden, dat komen we dus wat tekort in de training, en dat merk ik ook wel mentaal dan.

DBS9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 17:00

Nog mensen die met hun United nakomeling springen toevallig?